[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wie heeft er bekeuringen gekregen in 2013?


bertalting

Vraag

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

De meerderheid van de boetes betreffen dus snelheidsovertredingen, om deze snelheidsovertredingen goed te praten lees ik telkens dat dit de enige manier is om de opgedragen werkzaamheden af te krijgen in de gestelde tijd.

Je maakt dus bewust verkeersovertredingen die in het belang zijn van de werkgever, en als hij dit voordeel wat de werknemer hem bezorgt nu zou belonen met het betalen van de boetes zou ik er mee kunnen leven, maar van belonen is geen sprake, integendeel.

De overtredingen die jij maakt in het belang van de werkgever beloont hij door jou de rekening van de overtreding te geven en zelf het voordeel op te strijken, dit met dank aan het TPG arrest dat de werkgever gewonnen heeft.

Uit dit arrest dat door alle werkgevers met instemming is omarmt blijkt dat de werkgevers en de rechter van mening zijn dat snelheidsovertredingen die jij in hun belang maakt ,,beloond,, moeten worden met een korting op je loon en een bijdrage aan de staatskas.

Een extra inspanning voor je werkgever levert je dus minder waardering en loon op dan normaal volgens de regels je werk doen, ze voeren zelfs procedures tot in cassatie om dit vooral zo te houden.

Ik vraag mij dan ook in alle redelijkheid af, hoe ,,gek,, je moet zijn om ook maar 1 kilometer te hard te willen rijden om je werkgever voordeel te bezorgen wat hij bewezen toch niet waardeert.

En zoals je vast wel zult begrijpen moet ik mijn eerste snelheidsboete dan ook nog krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vorige week 35 euro bij de BAG voor 8.15 nachtrust die nacht, ergens de week ervoor 10.20 rijuur, 4x15 uur en nog wat andere dingetjes. Maar ik kon alles uitleggen en hij had er wel begrip voor. In Frankrijk was ik heel anders weggegaan waarschijnlijk.

Verder twee parkeerbekeuringen in Rotterdam (heel opvallend, parkeren met losse trekker in de binnenstad over twee parkeervakken zonder kaartje kost maar 54 euro, in de haven 97 :o) maar nog geen snelheids-, inhaal- of telefoonbekeuringen dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoe kom je nu bij een nachtrust van 8.15 uur? :confused:

Misschien de 24 uurs regel?

Na lange tijd nu 2 bekeuringen voor te snel werken eh rijden achter elkaar. Eentje tussen Emmeloord-Wolvega. ( tijdsdruk/stress/stommigheid) En de ander in de bebouwde kom van Hamm. ( gemakzucht/stommigheid)

Ook nog geflits op de rocade-est bij Lyon, maar dat was nog voor 1 oktober :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja dit jaar 1 bekeuring in heel Europa. En die was in Nederland. Op de A4 naar Den Haag, trajectcontrole. Na aftrek van meetcorrectie 83 km per uur, en dat kostte dacht ik 37 euro.

Ik voelde me eigenlijk best wel een crimineel toen ik die brief open maakte. 3 km te hard op de snelweg was best onverantwoord. Maar ik ben er ook meteen voor gestraft en ga niet in beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee Ger, JvL reed 7km te hard.

Na aftrek van meetcorrectie 83 km per uur, en dat kostte dacht ik 37 euro.

de overheid zegt:

Een automobilist rijdt op een 80-km weg 87 km/u volgens de meetapparatuur. De politie trekt hiervan 3 km meetcorrectie af. De automobilist krijgt een bekeuring voor 4 km/u te hard rijden. Had de automobilist 1 km/u minder hard gereden, dan was hij niet bekeurd vanwege de ondergrens.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vanmorgen weer 1.....:hamer:

Niet opgelet in de 50 Km-zone....hele weg 70. En net op dat stukje is het 50, zit een afslag de bebouwde kom in.

Al weken staat daar dat grijze busje 2x in de week, half op de weg. En net nu, ff gemist....

Was in Bonen/Duitsland.

We wachten maar weer af....vrouw was wel wat boos zeg maar....

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nou, eerder dan 9 uur weer vertrekken???, de wekker verkeerd gezet??? Wil u nog meer smoesjes??:cool::p

Inderdaad stilgezet om 22.00u (binnen 15 diensturen) en weer gaan rijden om 6.15u. Want als ik om 7.00u was gaan rijden was ik dik anderhalf uur te laat bij de eerste klant geweest en had de tweede niet meer kunnen laden. Ik heb die man verteld dat het mijn eigen vrachtwagen is, ik wat probeer te verdienen en dat ik het liever ook niet doe (is dan ook de 27 andere dagen niet voorgekomen) en dat hij me moest bekeuren als hij dat nodig vond. Daar rolde dit uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

artikel 81, lid 3 CAO OV

Ik kreeg de boete pas na anderhalve maand, en tja, dan kan ik niet meer in beroep gaan hé?:banaan:

Artikel 81 (regeling boetes verkeersovertredingen)

1. De regeling verkeersboetes is van toepassing op de werknemer behorend tot het rijdend personeel,

die werkzaam is op basis van een dienstregeling en om die reden onder tijddruk zijn werkzaamheden

moet verrichten. De regeling is ook van toepassing op de werknemer die om andere redenen onder

tijddruk moet uitrijden in situaties met een spoedeisend karakter zoals in geval van agressie of

stremmingen.

2. De werkgever zal de werknemer steeds zo spoedig mogelijk schriftelijk informeren indien de

werknemer een verkeersovertreding heeft begaan die heeft geleid tot het opleggen van een boete.

Boetes die aan de werkgever als kentekenhouder worden opgelegd naar aanleiding van verkeersovertredingen,

begaan door een werknemer, zijn voor rekening van die werknemer. De werkgever

is bevoegd de boete op het salaris van de werknemer in te houden mits de werknemer daarvoor

tekent, dit met inachtneming van de overige leden van dit artikel.

3. De werkgever stelt de werknemer binnen twee weken na dagtekening van de beschikking waarbij

de boete is opgelegd in de gelegenheid om tegen de opgelegde boete bezwaar aan te tekenen bij de

instantie die de boete heeft opgelegd. Als de werkgever dit nalaat komt de boete voor zijn rekening.

Het onderzoek als bedoeld in lid 1 dient fatsoenlijk en zorgvuldig uitgevoerd te worden, zo mogelijk

zonder de aanwezigheid van anderen dan degene(n) die het onderzoek verricht(en).

4. Indien de werknemer tijdig bezwaar heeft ingediend en dit kan aantonen, zal de boete nog niet

worden ingehouden. De beslissing op het bezwaar wordt dan afgewacht.

5. Indien de werknemer kan aantonen dat hij in de bezwaarprocedure in het gelijk is gesteld, mag

de werkgever de boete niet inhouden op het salaris van de werknemer. Indien de beslissing in de

bezwaar- procedure inhoudt dat de boete verlaagd wordt, mag de werkgever het bedrag van de

lagere boete inhouden op het salaris van de werknemer.

6. Indien de werknemer in de bezwaarprocedure in het ongelijk is gesteld, houdt de werkgever de

opgelegde boete in op het salaris van de werknemer.

7. Indien de werknemer aantoont dat hij in de beroepsprocedure in het gelijk is gesteld, betaalt de

werkgever het ingehouden bedrag van de boete aan hem terug. Indien de beslissing in de beroepsprocedure

inhoudt dat de boete verlaagd wordt, betaalt de werkgever tussen het ingehouden bedrag

en de lagere boete terug.

8. Onverminderd het bepaalde in de leden 1 tot en met 6 van dit artikel neemt de werkgever de boetes

vanwege snelheidsoverschrijdingen tot en met 8 kilometer per uur (na correctie van de gemeten

snelheid), voor zijn rekening. Andersoortige overtredingen of boetes vanwege

snelheidsoverschrijdingen van meer dan 8 kilometer per uur (na correctie van de gemeten snelheid),

zijn steeds voor rekening van de werknemer en zullen worden ingehouden conform het bepaalde in dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden