[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

van de hand AF sturen....


Lucio

Recommended Posts

  • Forumlid
Hopenlijk heb ik mijn CE lessen er nu op zitten, morgen examen, maar van de hand af kan ik tot nu toe nagenoeg niet mee uit de voeten. Ik hoop dan ook dat ik morgen op het examen niet van de hand af hoef:rolleyes:

van de hand af op examen lijkt me sterk, tenminste ik kan me dat nie echt voorstellen.

als je nagaat dat de gemiddelde chauffeur dat ook een lastig iets vind.

de ene doet het met de spiegel.,de ander met schaduwval achter en bezijden van de trailer.

ikzelf heb (uche uche) een vrij goed ruimtelijk inzicht en gevoel, en met behulp van de spiegel en schaduwval, ed kan ik hem dus denkbeeldig volgen waar ik met trekker en trailer naar toe ga.

maar dan nog is en blijft het opletten, kijken, en bij de geringste twijffel uitstappen en kijken.

ff lache,,, ik spak hier laatst met de pendelchauffeur over, die zei: ach joh da's toch een makkie!!!!.

ikke doorvragen, en wat bleek, meneer moest steeds op dezelvde plek van de hand af achteruit.

en wist dus precies, welke stoeptegel, en paal enz enz waar hij hem heen moest sturen.

dus ff doorgegrapt, en ik kreeg hem zover om ff voor te doen hoe goed hij het kon.

maaaaar !!!! wel op een andere plek dannie gewend was.

affijn je raad hem al,, zelfs hij bakte er niks van..hoesoo eitje:D

succes en bon route.

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily

Probeer hoe dan ook de kont van de oplegger al voor het dock te krijgen. Als dat al een beetje recht is, komt de rest vanzelf. En zoals al gezegd: doe het rustig. Zie je niks meer? Trek hem weer vooruit en weer opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb wel tijdens rijlessen bochtjes naar rechts gehad met de wipkar.

Gingen we als 1 van de eerst dingen oefenen :mad:

Heb toen gevraagd of we alsjeblieft wat anders konden gaan doen, want bochten achteruit langs een stoepje is nooit mijn ding geweest, frustratie ten top toen dus :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de hand is natuurlijk altijd makkelijker dan van de hand, maar ik vind toch wel dat je als chauffeur beide moet kunnen. Met een luxe wagen zoek je ook geen andere parkeerplaats op als je niet kunt fileparkeren...

Ik pak bewust nog wel eens een dokje van de hand, gewoon puur om er handig in te blijven: zie het als een uitdaging, dus veel oefenen! Ik gebruik altijd mijn trailerspiegel (electrisch bediend) om zicht te halen, door hem naar buiten te zetten. Richtpunten als stelconplaatrand, putdeksel of strepen zijn natuurlijk handig, maar een keer extra uitstappen om te kijken is geen schande....

....en radio uit en raam open, je moest ze de kost eens geven die dat niet meer doen, de eerste drie "ho's!" worden niet gehoord, en bij de klassieke "boem is ho" is het te laat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was van de week blij dat ik van de hand af kan sturen.

we moesten lossen in l'arbresle, een klein dorpje aan de n7 ten westen van lyon. de klant bleek een tuincentrum te zijn waar ik via de achterkant naar binnen moest. daar aangekomen op een erg smel straatje moest ik tussen de kassen door een bocht naar links maken om vervolgens tussen 2 kassen te stoppen en een bocht van de hand af te maken tussen 2 andere kassen door. ook als ik er achteruit was ingereden had ik dus een (nog krappere) bocht van de hand af moeten maken.

maar zoals ik al zei, ik ben er redelijk goed in, ook omdat ik het prachtig vind om te doen. en als het je dan in 1 keer lukt krijg je ook nog bewonderende gezichten van die franzosen, en van sjoek, die naast me zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden