[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Onderbreking nachtrust na calamiteiten, wat te doen?


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
Ben deze week bij Elsloo van de weg gehaald door de rvi.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Koste me wel bijna een uur maar ok, als je zonder problemen wegkomt geeft dat ook wel weer een kick.

:p

En...je bent de afgelopen 28 dagen weer "schoon" na zo n controle.....:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast johannes70
En...je bent de afgelopen 28 dagen weer "schoon" na zo n controle.....:D:D:D

Das zeker maar heb alleen maar printjes met zijn naam erop (de controleur)

Ik vroeg nog moet ik niet iets gestempeld of getekend of zo?

Nee joh mijn naam staat erop en dat laat je zien en klaar.....

MMm, of dat in het buitenland ook werkt zien we dan wel weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
^^ onze controleurs denken er maar gemakkelijk over, leg dat in het buitenland maar eens uit

Ik weet niks, je hoeft geen verklaring af te leggen!

Ze gaan maar effe bellen (ik ook) en ze kijke maar effe.

Hoe meer je zegt hoe meer ze tegen je hebben........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zucht ....73 reactie"s en gepuzzel over iets waar je niets aan kunt doen en je gewoon, ondanks alle goed bedoelde reactie's overgeleverd bent aan een of andere pipo die na 3 weken ergens de situatie beoordelen moet.

als ie geen zin er in heeft is het gewoon fout en ondanks foto's en printjes is het zijn beoordeling.

deze zaken zal ik zeker niet gaan missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Das zeker maar heb alleen maar printjes met zijn naam erop (de controleur)

Ik vroeg nog moet ik niet iets gestempeld of getekend of zo?

Nee joh mijn naam staat erop en dat laat je zien en klaar.....

MMm, of dat in het buitenland ook werkt zien we dan wel weer!

Even uit je blog gekopieerd (Johannes onderweg) :

Naar de Keuringsgarage van de RDW. en daar moet ik de garage in en boven de put en de technische dienst gaat er gelijk onder. Nou grote controle dat is me alwel duidelijk en de agent wil ook alles hebben, en dat kan hij krijgen. Zijn kaart erin en nog een stick erbij in, poeh hij gaat het serieus aanpakken zeg!

Doordat hij zijn controlekaart in de digitach heeft gestopt, is dit op jouw kaart te zien. Als je nu een uitdraai maakt, komt hierop ook datum, tijdstip, zijn stamboeknummer :p te staan. Dit samen met het symbool wat staat voor een controleur. Dit ter vervanging van het stempeltje op de 'ouderwetse' papieren tachochraaf schijf. En bij een volgende controle is dit ook weer te zien op de laptop van de heren controleurs.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doordat hij zijn controlekaart in de digitach heeft gestopt, is dit op jouw kaart te zien. Als je nu een uitdraai maakt, komt hierop ook datum, tijdstip, zijn stamboeknummer :p te staan. Dit samen met het symbool wat staat voor een controleur. Dit ter vervanging van het stempeltje op de 'ouderwetse' papieren tachochraaf schijf. En bij een volgende controle is dit ook weer te zien op de laptop van de heren controleurs.

Hendrik

Kijk,hier word je wijzer.

Als je dus,waar dan ook in Europa,gecontroleerd word,en je "zonden worden je vergeven"kan een andere controleur daar nooit geen slaatje meer uit slaan.

Toch?? of zie ik t verkeerd??

"vroegâhh"in de schêiventêit, kreeg je ook van de BAG of Gendarmerie een stempel,na n controle en je werd daarna nooit meer bekeurt,om de eenvoudige reden dat je voor een en t zelfde feit nooit twee keer bestraft kunt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ werkt ook gewoon Pierre. Ik ben nu twee keer gecontroleerd (2x in Zwitserland ;)). De 1e keer werd mijn kaart inderdaad in hun laptop uitgelezen. Toen ik later een uitdraai maakte kon ik daarop zien dat ik door controleur 0000007 :D was gecontroleerd.

De tweede keer werd inderdaad alles via de tacho uitgelezen en ook toen kon ik later op de uitdraai zien dat er een controle kaart in de tacho had gezeten.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

afgelopen week:

7 werkdagen achter elkaar.

68 rijuren in 1 week

5x 9 uur gemaakt 1 x11 uur

1 dag van 17 uur waarvan 12 uur achterelkaar (geen tijd voor een half uurtje zeg maar)

1 dag van 18 werkuren

2x nachtrust onderbroken

Ik zet gewoon de stoelverwarming aan en zit 4 weken lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar...als hij je pas vraagt en deze controleert in zijn busje en geen conrolekaart in de tachograaf stopt, wat dan?

Bij mij werd er niks ingestoken, enkel m'n kaart afgeven en wachten tot ze uitgepuzzeld waren.

T zou zo maar kunnen zijn dat,als jouw kaart in zijn laptop gaat,dit aangemerkt word op jouw kaart.

Als jij je kaart in ,maakt niet uit welke auto steekt,komt er ook t kenteken van die auto in de gegevens te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
afgelopen week:

7 werkdagen achter elkaar.

68 rijuren in 1 week

5x 9 uur gemaakt 1 x11 uur

1 dag van 17 uur waarvan 12 uur achterelkaar (geen tijd voor een half uurtje zeg maar)

1 dag van 18 werkuren

2x nachtrust onderbroken

Ik zet gewoon de stoelverwarming aan en zit 4 weken lekker.

Ohhh wat zijn we er trots op?? Laat je het ons ook even horen nog wat het gekost heeft???

(En dit zijn nu de "collega's" die er voor zorgen dat al die controle's onderweg HARD nodig blijven)

ALS uw verhaal al waarheid zou mijn meneer M.A.N. Want u bent volgens mij nu al toegelaten om mee te mogen praten aan de grote Sonius stamtafel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

afgelopen week:

7 werkdagen achter elkaar.

68 rijuren in 1 week

5x 9 uur gemaakt 1 x11 uur

1 dag van 17 uur waarvan 12 uur achterelkaar (geen tijd voor een half uurtje zeg maar)

1 dag van 18 werkuren

2x nachtrust onderbroken

Ik zet gewoon de stoelverwarming aan en zit 4 weken lekker.

Chapeau...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
afgelopen week:

7 werkdagen achter elkaar.

68 rijuren in 1 week

5x 9 uur gemaakt 1 x11 uur

1 dag van 17 uur waarvan 12 uur achterelkaar (geen tijd voor een half uurtje zeg maar)

1 dag van 18 werkuren

2x nachtrust onderbroken

Ik zet gewoon de stoelverwarming aan en zit 4 weken lekker.

Jij bent dus geen chauffeur maar een trucker.

Een aanwinst voor de sector. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op FB heb ik een aantal int chauffeurs. Maar als ik zie hoeveel wachturen die hebben, dan komen ze zeldzaam aan de 10 rij-uren. In het binnenlandse distributie/terugvracht werk ben je zowieso al ver over de 15 diensturen heen voordat de 10 rijuren in zicht komen.

In ons werk wel. Dan halen ze me op omdat ik rijuren opheb terwijl ik nog wel uur of 2 diensttijd heb.

Afgelopen vrijdag om 04:30 begonnen, rondje brabant ben om 17:00 in Hoogeveen terug met 8:55 rijtijd en bijna 580 kilometer, alle adressen zaten ook vlak bij de snelweg, ff eraf en er weer op. Stond om 9:30 al bij nummer 7 :D

Vooral als wij naar Brabant, Limburg, Rotterdam gaan ben je je rijtijd hard nodig. Je bent al 6 rijuren kwijt op en neer, dus je hebt 4 rijuren om adresje of 12 weg te brengen. Ze plannen het wel zo dat je ver weg begint, vroeg heb je nog niet zo veel last van file's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
maandagochtend 06:15uur begonnen, vanmidddag 13:30uur auto pas aan de kant.

voel me bijna een gangster.

en vergeten er bij te vertellen hoelang je stil gestaan hebt???? Niets bijzonder dus? Een Oostblokker komt meer dan 3 weken zijn auto niet uit.....:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden