[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dodelijk ongeval 78 jarige vrouw en 21 jarige chauffeur


minuteman

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit was de oma van een kennis van mij. Aangereden bij een oversteekplaats door een jonge chauffeur. Vreselijk voor de vrouw en familie en net zo vreselijk voor de jonge chauffeur.

http://www.emmen.nu/nieuws/regio/302006/vrouw-verongelukt-in-klazienaveen.html

Het zit in een klein hoekje mensen, laten we waakzaam zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van dit soort beelden krijg ik weer de rillingen.

Zo te zien zijn ze vanaf 1.00 op het filmpje een reconstructie aan het maken?

Schijven nakijken, zicht vanuit de cabine. Op zo'n moment is het belangrijk dat dit goed zit.

Sterkte aan de nabestaanden en chauffeur.

Heel triest allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsja, ik ken de situatie niet ter plaatse maar als ik zo de beelden bekijk dan lijkt het me juist best wel een overzichtelijke oversteekplaats. Geen obstakels / bomen die het zicht doen verminderen of geparkeerde auto's waardoor je geen zicht hebt op de voetgangers, de belijning en bebording zien er goed uit plus dat de oversteekplaats zelf ook nog op een verhoging ligt. Tevens was het vlak na een rotonde dus snel kan het niet gegaan zijn al weet ik niet precies waar de voetganger vandaan kwam (ik denk van rechts)

Wat ik wel verwacht is dat de zon vol in het gezicht van de chauffeur zal hebben gestaan en dat hij tegen een donker gebouw aan heeft gekeken. Wellicht op die manier de voetganger gemist door verblinding ?

Triest blijft het, niemand wil het en het gebeurt desondanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil niet de betweter uithangen maar vanuit dit camerastandpunt kun je zien dat de zon haaks van rechts komt (als je vanuit de rijrichting van de vrachtauto redeneert) en dit is geruime tijd na het ongeluk. De zon draait in deze straat van rechtsvoor naar rechtsachter. De zon zal dus op/in de cabine hebben geschenen ten tijde van het ongeval mits de zon niet achter het gebouw heeft gezeten, maar dat verwacht ik niet.

ongeluk.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bekijk het nog eens rustig Freddie, de cabine wijst in oostelijke richting. Hij kan nimmer de zon in de rug hebben gehad in de ochtend toen het gebeurde.

En de gebouwen staan inderdaad aan de zuidkant, precies zoals je zegt.

Het gaat me er niet om dat ik gelijk wil hebben maar ik probeer een reden te bedenken waardoor de chauffeur afgeleid kan zijn geweest of de situatie niet goed heeft kunnen inschatten. En misschien dat de zon er de oorzaak van is geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden