[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Een hond aangereden, wat doe je?


JP eastway

Vraag

  • Forumlid

Hoi allemaal,

Even een verhaaltje van m'n laatste avontuur:

Afgelopen zaterdagavond laat reed ik ergens met de luxewagen in een stad, werd er door de auto voor mij een hond aangereden. Het beest stak zomaar zonder op te letten over, wat ze wel vaker doen en de auto voor mij kon hem dus niet meer ontwijken.

Zelf stopte ik rechts bij een bushalte om te kijken. Ik zag het beest bewegen en wachtte eigenlijk op de reactie van de bestuurder van de auto die hem aangereden had.

Het arme beest strompelde de vluchtheuvel op onder luid gejank en bleef daar liggen.

De bestuurder van de betreffende auto had blijkbaar alleen ff gewacht tot de weg weer vrij was, gaf gas en was foetsie, de klootzak.

Toen ben ik uitgestapt met m'n passagier en gaan kijken bij 't beessie.

Hij was duidelijk in een soort van shock. Er kwamen nog een paar mensen bij staan.

Nou moet je weten, het was niet in een land waar ze dierenambulance hebben (Wit-Rusland) en de vraag was dus wat te doen.

Toen heb ik maar ff met me meissie gebeld, en gezegd dat ik zo met een gast thuis zou komen:D.

M'n vriendin is een verschrikkelijke hondenvriend, ze heeft zelf een York-Terrier, (zo'n klein kreng;)).

Afijn het beest in m'n armen genomen en op de achterbank ermee. Het bleek een jonge Kaukasische Herder te zijn, toch wel een heel mooi beest, (google maar ff). Maar lopen kon hij / zij ff niet.

Toen ik bij m'n meisje aankwam en ze de hond zag, was ze in ene helemaal vertederd (gebeurde dat maar net zo automatisch als ze mij zag:D).

Het beest wat te eten en drinken gegeven, beetje comfortabel neergelegd, en volgende dag naar de dierenarts. Die was niet bijster geinteresseerd:hamer:, wilde ons alleen een paar spuiten verkopen. Maar kon niet vaststellen of er echt een poot wel of niet gebroken was want geen rontgenapparaat bij de hand. Zelf dacht ik inmiddels van niet, want het lieve dier kon zich alweer wat voortbewegen.

Toen besloot ik dat het wel een goed idee zou zijn, om in de buurt waar ik 'm gevonden had, eens naar een evt. baasje te zoeken. Dus teruggereden naar waar het gebeurd was, daar stonden een 500m verderop wat vrijstaande huizen. Eerlijk gezegd gaf ik mezelf niet meer dan 10% kans om het baasje terug te vinden.

De eerste huizen van de rij zagen er armoedig en verwaarloosd uit. Daar zou vast geen eigenaar van een Kaukasische Herder wonen, want het zijn toch wel bijzondere en ook nogal dure beesten.

Het volgende huis zag er wat luxer uit, dus daar maar aangeklopt.

Komt een kerel naar buiten. Dus m'n meisje doet het woord en zegt, we hebben een hond gevonden, weet u misschien iemand die een hond mist.

Ja zegt ie, ikke:eek:.

Maar m'n meisje is niet helemaal achterlijk, het schijnt dat daar nogal wat mensen wel gratis een mooie hond willen, dus ze vroeg eerst 'watvoor een dan?'. 'een kaukasische herder met roze halsband' Verrek dat was hem. Dus hond weer van de achterbank gehaald en meteen bij 't baassie in de armen.

Hoe was het mogelijk, in een keer raak. Dus iedereen weer blij.

Vond het een verschrikkelijk mooi en lief beest en erg jammer. Maar was echt niet realistisch om hem te houden, zo'n beest wordt erg groot en heeft nogal een apart karakter. Die kun je niet binnen in huis of in een cabine houden.

Afijn avontuur goed afgelopen.

Maar stel je eens voor, er ligt een hond zwaargewond op straat, zou je moed hebben om hem af te maken en uit z'n lijden te verlossen als het niet anders kon? Ik moet er niet aan denken:nee:.

Groet JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Tijdje terug een ree aangereden met mijn personenauto. Weinig schade, ree wel dood. Heb gelijk ff gebeld met politie over hoe te handelen. Het is wel een aanrijding en doorrijden na een aanrijding is strafbaar. Heb het kadaver in de berm gelegd en ben naar huis gegaan. ( Deze ree werd nadat ik m had geraakt geplet door een truck, anders had ik nu met de kerst reebout gegeten....). In principe moet je bij dergelijke aanrijdingen ALTIJD melding doen bij de politie. vraag is alleen waar je de grens legt...Hond, kat, paard, ree das vrij duidelijk. Eend, egel, konijn? Wordt al lastig....motvlinders en bijen?? das een probleem!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kan in principe nog geen vlieg doodrijden,dat vind ik al erg.. Afsluitdijk en de noordoost polder drama.. haha..Heb het bij breewel gehad dat mn collega een kat doodreed en hij deed er nogal lacherig over,ben er de hele nacht mee bezig geweest.. In mn hendriks tijd ooit een reekalf voor mn auto gehad net voor Munchen,wat een klap zeg.. Probeerde het beestje te ontwijken maar sprong precies de verkeerde kant op.. Dacht even dat ik op zn kant zou gaan,eerste parking gestopt en schade opgenomen.. Overal zaten stukken vlees.. Echt erg.. Later op de brenner tijdens het tanken nog een rondje om de auto gedaan en kwam nog van alles tegen.. heb het ook meegemaakt op de A 58 stukje van hazeldonk richting afslag breda utrecht A27,stak er een eendenfamilie over.. ja dan ga je niet vol in de ankers,omdat je gewoon weet dat het anders niet goed gaat komen.. Maar doet me echt pijn.. Heb het idd ook gezien dat mensen op een doorgaande weg makkelijk konden stoppen maar bewust doorreden,kan ik heel slecht tegen..!! totaal geen gevoel in hun donder..:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is het erg als je denkt aan het vlees wat anders niet te betalen is?

Heb ooit wel na een avondje stappen een haas meegenomen,die lag in de polder op de weg.. Had een tik tegen ze kop gehad,en was nog warm.

Dus s'nachts netjes aan zn achterpootjes in stropjes gehangen bij mn ouders thuis(mn vader is jager) die snapte er geen reet van waar die haas vandaan kwam!!

Hij smaakte best volgens mn Pa..

Zoiets laat je idd niet liggen en aan snot rijden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kan in principe nog geen vlieg doodrijden,dat vind ik al erg.. Afsluitdijk en de noordoost polder drama.. haha..Heb het bij breewel gehad dat mn collega een kat doodreed en hij deed er nogal lacherig over,ben er de hele nacht mee bezig geweest.. In mn hendriks tijd ooit een reekalf voor mn auto gehad net voor Munchen,wat een klap zeg.. Probeerde het beestje te ontwijken maar sprong precies de verkeerde kant op.. Dacht even dat ik op zn kant zou gaan,eerste parking gestopt en schade opgenomen.. Overal zaten stukken vlees.. Echt erg.. Later op de brenner tijdens het tanken nog een rondje om de auto gedaan en kwam nog van alles tegen.. heb het ook meegemaakt op de A 58 stukje van hazeldonk richting afslag breda utrecht A27,stak er een eendenfamilie over.. ja dan ga je niet vol in de ankers,omdat je gewoon weet dat het anders niet goed gaat komen.. Maar doet me echt pijn.. Heb het idd ook gezien dat mensen op een doorgaande weg makkelijk konden stoppen maar bewust doorreden,kan ik heel slecht tegen..!! totaal geen gevoel in hun donder.. :mad:

 

 

Dusss

bewerkt door Edonista
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vind dat iedereen daar vrij in is om te handelen naar eigen goeddunken. Ik zal hem denk ik ook doodrijden maar als iemand anders wil stoppen en zijn eigen leven wil wagen voor een kat moeten ze dat doen.... Ik heb totaal niks met katten, een hond zal ik nog voor stoppen maar niet voor een kat. Maar das mijn mening

 

Is toch met de komst van de dieren welzijnswet verandert, je mag namelijk een dier niet meer laten lijden, dit houdt in dat als je een dier aanrijdt verantwoordelijk bent voor het lijden van het dier en dus strafbaar als je niet naar behoeve handelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

''Rem niet voor dieren'' - AutoTrack.nl

en

839

Wat niet wegneemt dat je als bestuurder altijd op tijd stil zou moeten staan volgens art 19 RVV :

De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de

afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.

Als iemand voor je remt voor "beessies" dan heb je m.i geen verweer als je daar achterop klapt.

De wetgever beslist anders omdat de achterligger de eendjes of dergelijke kleine dieren niet kan zien,

en dan kun je dus weer uitkomen bij Art 5 :

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt

veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Frans gaat hier behoorlijk de fout in, de wegenverkeerswet is niet de wet die bepaald of iets noodzaak is of niet, de dieren welzijnswet zegt iets totaal anders, Frans zall dan ook zijn woorden aan de hand van de dieren welzijnswet in moeten trekken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je een dier aanrijd

 

Heeft een voordeel je hoeft een week geen vlees te kopen

 

Wat dacht je van een zwijn of een hert Heerlijk?????

 

 

Huub

 

Beetje jammere opmerking weer Huub, ieder levend wezen wat je aanrijdt is gewoon sneu. Soms kan je er niks aan doen maar om nu zo te reageren vind ik niet gepast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hoeft ook niet alles serieus te nemen hoor Domino. Iets luchtiger mag best. :rolleyes:

zegt de man die ook dubbele punten eruit haalt ....

jij mag ook best wat luchtiger zijn ....LOL

 

maar je hebt wel een punt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden