[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Aangereden na stoppen voor ambulance


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid

ALKMAAR - Een vrouw is dinsdagmiddag op de N9 in Alkmaar aangereden nadat ze stopte voor een ambulance.

lees verder: Noordhollands Dagblad - Aangereden na stoppen voor ambulance

bron nhd.nl

Tja zag de vrachtwagen chauffeur het te laat?

Ik denk dat die chauffeur behoorlijk geschrokken is van de reactie van de vrouw.

Op een weg waar veel stoplichten staan, en waar je 70 mag, is voor een groen licht vol op de rem gaan toch wel erg link.

Je kijkt toch meer naar het stoplicht (of naar waar het geluid van een ambulance vandaan komt) dan naar de autoremlichten van je voorganger.

Dit had heel anders af kunnen lopen :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de schade te zien raakte de chauffeur die auto ook niet met de volle mep.

Kom regelmatig blauwlampies/herrie voerende ambu's tegen en wat mij opvalt is

dat toch heel veel mensen zich rotschrikken van zo'n apparaat en dan rare dingen doen.

Of ze negeren 'm compleet ... zo reed ik laatst op de A9 en daar haalde een ambu

mij in om vervolgens vast te lopen achter een pkw bestuurder die doodleuk een ander

in ging halen met 1km verschil.

Maar goed dat ik geen ambu sjoof ben want ik had die pipo mooi gePITmaneuverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat zijn dit nu weer voor antwoorden/opmerkingen hierboven:confused:.

Is 't niet gewoon zo dat je goed moet anticiperen en vooral bij bv kruisend verkeer. Volgens mij is dat één van de eerste verkeersregels die je leert.

Daarbij is de ambulance met sirene en zwaailicht ook nog eens een voorrangsvoertuig met 't bijbehorende ruimte maken hiervoor.

De vrachtwagenchauffeur heeft gewoon niet opgelet, lijkt me toch wel duidelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werd van de week nog verrast door eentje die ineens in m'n spiegel opdook (ergens bij zwaagdijk).

Zie ineens een tegenligger beetje richting berm gaan...zat me zo een beetje te verbazen, kijk toch eens achter me in de spieg...krijg nou wat.

Dacht dat ik toch wel redelijk in de gaten hield wat er achter me gebeurt.

Ik heb echt de radio niet hard aan staan, maar beetje windgeruis + radio en hij was onhoorbaar...word toch tijd voor een signalering als zo'n ding in je buurt komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ik werd van de week nog verrast door eentje die ineens in m'n spiegel opdook (ergens bij zwaagdijk).

Zie ineens een tegenligger beetje richting berm gaan...zat me zo een beetje te verbazen, kijk toch eens achter me in de spieg...krijg nou wat.

Dacht dat ik toch wel redelijk in de gaten hield wat er achter me gebeurt.

Ik heb echt de radio niet hard aan staan, maar beetje windgeruis + radio en hij was onhoorbaar...word toch tijd voor een signalering als zo'n ding in je buurt komt...

Er is toen zo'n proef geweest, dat je radio zachter ging als er een voertuig met optische geluid signalen bij je in de buurt zat, zodat je er op attent gemaakt werd. Heeft nooit een vervolg gehad, maar zo iets zou toch ideaal zin lijkt mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het altijd erg verwarrend als ik een sirene hoor.

Zoals hierboven had mij misschien ook kunnen overkomen :confused:.

Terwijl ik nog zit te kijken (in mijn spiegels) om te kijken waar het geluid van de sirene vandaan komt, ondertussen moet je het stoplicht in de gaten houden, staat de voorganger op de rem omdat die hem al eerder ziet.

Aan de schade te zien is de klap niet echt heel hard gegaan dus wie weet had hij zijn gas al los en zijn voet boven de rem?

Het is in ieder geval een knap lullige reden waardoor het ongeluk is gekomen.

Ik denk dat de schrik er bij de chauffeur ook wel goed in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ik vind het altijd erg verwarrend als ik een sirene hoor.

Zoals hierboven had mij misschien ook kunnen overkomen :confused:.

Terwijl ik nog zit te kijken (in mijn spiegels) om te kijken waar het geluid van de sirene vandaan komt, ondertussen moet je het stoplicht in de gaten houden, staat de voorganger op de rem omdat die hem al eerder ziet.

Aan de schade te zien is de klap niet echt heel hard gegaan dus wie weet had hij zijn gas al los en zijn voet boven de rem?

Het is in ieder geval een knap lullige reden waardoor het ongeluk is gekomen.

Ik denk dat de schrik er bij de chauffeur ook wel goed in zit.

^^^ dat is ook exact mijn idee er over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is toen zo'n proef geweest, dat je radio zachter ging als er een voertuig met optische geluid signalen bij je in de buurt zat, zodat je er op attent gemaakt werd. Heeft nooit een vervolg gehad, maar zo iets zou toch ideaal zin lijkt mij

Dat is alleen maar in Noord-Nederland, en dan ook nog alleen als je op en van de regionale zenders afgestemd hebt. De landelijke zender schenen niet mee te willen doen vanege "commerciele" belangen.....

Het installeren van alarmeringssysteem Flister in noordelijke ambulances loopt maanden vertraging op. Dat meldt een woordvoerder van UMCG Ambulancezorg. In mei maakte de organisatie bekend dat 24 ambulances worden uitgerust met het systeem voor alarmering via de noordelijke regionale radiozenders. Automobilisten krijgen dan via hun autoradio te horen dat er een ambulance nadert. De installatie zou enkele weken duren, maar volgens de woordvoerder zijn er problemen met de levering van onderdelen voor het Flister-systeem.

Op dit moment worden nog steeds ambulances uitgerust met de apparatuur. Wanneer de complete installatie klaar is, kan UMCG Ambulancezorg nog niet inschatten.

Bron: Installatie van flister in ambulances loopt vertraging op | RTV Drenthe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Wat zijn dit nu weer voor antwoorden/opmerkingen hierboven:confused:.

Is 't niet gewoon zo dat je goed moet anticiperen en vooral bij bv kruisend verkeer. Volgens mij is dat één van de eerste verkeersregels die je leert.

Daarbij is de ambulance met sirene en zwaailicht ook nog eens een voorrangsvoertuig met 't bijbehorende ruimte maken hiervoor.

De vrachtwagenchauffeur heeft gewoon niet opgelet, lijkt me toch wel duidelijk

Is de rijinstructeur toch iets vergeten te vertellen, men mag alleen het voertuig tot stilstand brengen als dit kan zonder gevaar, het is niet voor niets dat je eerst moet spiegelen voordat je dat middelste pedaal intrapt.

Het vrijmaken van de rijbaan voor een zogenaamd voorrangsvoertuig mag alleen dan als het geen schade of gevaar oplevert, kan me niet vinden in de opstelling dat ik ongeacht waar en onder wat voor omstandigheden dan ook vol op de rem moet gaan staan met als gevolg dat het een mensenleven kan kosten.

Ambulance of brandweer met sirene: wat moet je dan doen? | Auto en Vervoer: Auto

je moet dus rustig blijven en kijken of je ze kunt laten passeren zonder iemand anders in gevaar te brengen

kort en krachtig, vrouw had in deze situatie dus moeten anticiperen op de mogelijkheid dat de vrachtwagen niet tijdig kon stoppen en had dus door moeten rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden