[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

net begonnen


pluisje

Vraag

  • Forumlid

hallo alemaal ik ben een beginnend chauffeur en werk vanaf 02-01-08 als chauffeur.

mijn vraag aan jullie is eigelijk een vraag over hoe het bij jullie vergaat??? ik was begonnen en had tijdens mijn sollicitatie aangegeven eerst in nl ervaring te willen opdoen, er werdt mij verteld dat er af en toe wel een overnachting in kon zitten en hier had ik geen problemen mee.

nou eerste dag ging redelijk een lange maar voldane dag.

dag twee werdt al minder 4 uur staan lossen in rotterdam nou drie maal raden niet de trailer vol kunnen krijgen die dag dus overnachten (zonder spulletjes bij, slaapzak kussen dat soort).

nou volgende dag s'avonds kapot in huis.

de week erop mocht ik vertrekken naar denemarken op zondag en kwam dinsdag terug en ach dat ging wel woensdag vrij en donderdag en vrijdag nl.

de week erop jaja weer denemarken met adr de eerste keer zondag 2400 uur vertrokken en om negen uur politie alles werd nagekeken en van alles klopte het net een beetje niet kon alles gaan vertellen wat wat was aan de hand van de papieren, maar dit was voor mij de eerste keer weet ik veel hoe die papieren van de klant in elkaar zitten???? nou die agent vraagt hoeveel geld ik heb ik had 50 euro nou mocht een tientje houden erg aardig van hem. na een controlle van twee uur mocht ik gaan.

de rest van die dag kon ik lekker nog 1 adres doen, snel de rest eruit en weer vol was ik woensdag thuis ik bedoel stond ik in h.i ambacht dus donderdag thuis.

vrijdag gelukkig in nl gebleven.

deze week was toch ook weer bijzonder maandag in nl, dinsdag naar belgie woensdag thuis, donderdag belgie vrijdag om half vier op de zaak en van half acht tot half drie aan het rangeren geweest.

nou weet ik eigelijk niet of dit wel is wat ik precies wil en had gedacht dat het zo zou zijn. echt alles zit me een beetje tegen.

hoe verliep dat bij jullie in het begin ook veel tegenslagen en werd dat lanzaam beter of wat????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

dat is het leed van een vrachtwagenchauffeur. maar 24.00uur vertrekken????????????? dat is geen tijd. dan ga je toch zondags weg uur of half 9 de grens over[mag officieeel niet maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. ben 1x bij wurzburg aangehouden door de BAG en die zei dat ik te vroeg de grens overgegaan was, ik vroeg hem wat hij liever had ik een paar uur tevroeg de grens over of ik 22.00uur de grens over en alles bij elkaar moeten knoeien om toch optijd bij de klant te zijn?

toen gaf hij mij gelijk en ik kreeg de papieren terug en kon gaan met 0,0euro boete.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

oke het leed dat chauffeur heet dat begrijp ik.

denk ook dat ik nog moet wennen aan het leven.

vind het ook wel leuk alleen ben niet echt een type wat meteen terug schreeuwd krop het op tot het teveel is en dan zeg ik er pas wat van misschien moet ik leren om meteen er wat van te zeggen.

maar vind wel ze moeten wel eerlijk zijn maar het zal er wel bij horen dat ze wat tegen je zeggen wat ze niet waar kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het wachten met laden en losen is iets wat erbij hoort.

ikzelf soliciteer niet als er bij staat, af en toe een overnachting... je kan er vergif op in nemen, dat je dan joker bent, en dus op de gekste tijden mag rijden en of niet weet wanneer je weer thuis komt.

daarnaast kom je het dan ook tegen::: je rijd vrijdag om 1500 uur de poort binnen, en denkt, ha lekker een beetje op tijd naar huis... wandel je de planning binnen, om je papieren in te leveren... en dan kumt ie,, he ik heb nog een kort ritje, kan jij dat ff doen?

nah mooi pas om 0300 ben je pas afgewerkt, en helemaal kapot mag je aan je verkorte weekend beginnen.

waar je op moet letten>

stel je eigen eisen op.

ik heb bv..

1/kort bij huis, ik heb er een hekel aan om prive nog eens 70 kms naar huis te moeten rijden na een lange dag sturen.

2/ik vervoer alleen pallets, en voorruit sporadisch dolly's.

dolly's en ander rollende vervoermiddelen mag je zelf aan gaan zeulen met laden en lossen, en daar heb ik de schurft in.

3/ik rijd bij voorkeur snacht's, minder van die minimouse mafketels op de weg, en minder file, dus lekker relaxed op de weg.

4/ik rijd alleen DC . simpel omdat ik dan kan aandokken,en niet moeilijk met een vrachtwagen op de gekste plaatsen mag gaan lossen of laden, al dan niet met behulp van de laadklep.

5/ik rijd nooit in het weekend, die tijd is voor mezelf en mn gezin.

6/ ik houd me strak aan de rijtijdenwet, alleen bij schriftelijke opdracht rijd ik mn schijven kapot.

afijn dat allemaal samen maakt dat ik nu nachtchauffeur ben bij K+N in Veghel.

bevald me prima, en is lekker relaxed werken, af en toe wat geneuzel op de losadressen, wachten enzo, maar jah je kan nie alles hebben:D

mvgr wupke: stel je eisen samen, en zoek er de juiste werkgever bij:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je geeft aan dat je wist dat er een overnachting bij kon zijn, dan neem je toch iets mee om te kunnen slapen in je auto ? Of zie ik dat verkeerd ?

En als je een tijdje chauffeur ben dan heb je ook wel is een dag er bij zitten die iets anders verloopt dan je zelf in gedachten had.

Ben nu 10 jaar chauffeur en ik had van de week ook een dag dat van alles mis ging, de pompwagen ging stuk en dat is niet handig in het stukgoed distributie, echt niet. En dan zit het de hele dag tegen.

Maar ik denk dat je als wat meer ervaring heb er wat anders mee omgaat, maar je kan alles wel op een prensenteerblaadje krijgen maar het is voor mij juist leuk om weer oplossing voor een probleem te zoeken.

En ook nog even op jou eisenpakket te reageren, Wupke.

Ik vind het juist leuk om op verschillende soorten laad en losadressen te komen.

En niet alleen standaard pallets maar grotere, dat ik mag denken hoe het uit de auto komt omdat niet ieder bedrijf een losdok heeft.

Ze hebben wel is gevraagd maak de zijkant maar los, dan heb ik toch een hele grote blikopener nodig.;)

Ik heb ook wel adressen bij waar ik voor het dok kan staan en de pallets worden er uit gehaald of ingezet worden door een electriche pompwagen.

Zal als ik tijd heb wel een keer een ritverslag hier op het forum plaatsen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucklily

Geloof me, tegenslag zul je zeker kennen in het begin van IEDERE nieuwe baan.

Toen ik van trailerchauffeur naar distributiechauffeur op een bakwagen ging, heeft me het 3 maanden gekost voor ik van mezelf zei: ja, nu loopt het een beetje lekker!

Dus het is wennen en of dit dan is wat je wilt... dat zal de tijd leren. Is het niet wat je wilt, ga je op zoek naar iets totaal anders. Het transport heeft voor ieder wat wils!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Net zoals alle nieuwe banen, in het begin kan alles tegenvallen, geef je zelf 3 maanden tot een half jaar om te kijken hoe het gaat. In mijn huidige baan heeft het zelf driekwart jaar gekost om echt alles onder controle te krijgen. Je weet het van te voren, dus kan je er ook rekening mee houden.

Als je jezelf een roze wolk voorhoudt (en ik zeg niet dat je dat gedaan hebt hoor, dit is gewoon in z'n algemeen), dan kan je ervanuit gaan dat het ZEKER gaat tegenvallen.

Kijk het gewoon aan, zorg dat je je zaken voorelkaar hebt met betrekking tot een overnachting en laat het op je afkomen...Succes :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

op dit moment is niet gemakkelijk voor nieuwe chauffeurs.... te veel controle en zeer krappe tijd enz... Dat kan ik me voorstellen...

Toevallig heeft vorige week ook nieuwe chauffeur van charter zonder slaapspullen en moet toch overnachten.... Ik heb tegen hem gezegd dat hij gewoon bij hotel slapen of richting naar huis als ik hem was.... Maar hij is nieuw....

goeie chauffeurs neemt spullen altijd mee want weet nooit wat er gebeurd tijdens onderweg bijv. pech of opgepakt door politie of mooie vrouw gevonden enz....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zorg dat je altijd een slaapzak o.i.d. en wat spullen in de auto hebt, ook al heb je nog geen vaste wagen. Afgelopen winter stond de A1 in Nederland helemaal dicht vanwege sneeuwval, sommigen hebben de hele nacht op de snelweg gestaan. Sta je daar met die kou kun je altijd nog in je slaapzakkie kruipen en als de boel opgeruimd is komen ze je echt wel wekken.

In één grote weekendtas kun je extra kleren een handdoek en een toilettasje meenemen. Gebeurt er onderweg een ongelukje met laden of lossen dan kun je je tenminste nog verkleden en event. douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zorg dat je altijd een slaapzak o.i.d. en wat spullen in de auto hebt, ook al heb je nog geen vaste wagen. Afgelopen winter stond de A1 in Nederland helemaal dicht vanwege sneeuwval, sommigen hebben de hele nacht op de snelweg gestaan. Sta je daar met die kou kun je altijd nog in je slaapzakkie kruipen en als de boel opgeruimd is komen ze je echt wel wekken.

In één grote weekendtas kun je extra kleren een handdoek en een toilettasje meenemen. Gebeurt er onderweg een ongelukje met laden of lossen dan kun je je tenminste nog verkleden en event. douchen.

Hier ben ik ook achter gekomen in de weken dat ik rijdt..NEEM ALTIJD WAT MEE, ook eten want sta je ergens en je hebt gedacht ik eet wel als ik dat adresje eruit gegooit heb dan is het 9 van de 10 keer GEEN ETEN :rolleyes:

Zo was ik ook een keer bij een adres in the middle of nowhere en kon ik niet meer laden, blijf maar staan zei de planning maar ik had ook geen vaste auto dus ook geen spullen en GEEN eten..

Zal je vertellen dat je het dan knap koud hebt en je echt honger begint te krijgen! De standkachel is wel lekker warm maar toch verlang je op de 1 of andere manier naar een kussen + dekbed.

Dit was mijn ervaring en sindsdien heb ik altijd een slaapzak en schone kleren mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

he mensen bedankt voor de reacties ben nu weer een tijdje verder en ik moet zeggen dat ondervinden de beste leerweg is.

ik ben er wel een beetje achter dat het inderdaad elke dag weer een verassing kan zijn en ach dat is inderdaad wel het leuke van het beroep.

ik vertrek nu echt nooit meer zonder kussen en slaapzak en heb standaard een boek bij me.

het is ook wel zo dat ik erin moet groeien, wil het te graag van een leie dakje laten lopen en dat kan alleen als echt alles meezit.

wat ik nog wel steeds erg lastig vind is als ze me vragen hoe ik met de uren zit, vergeet nog wel eens mijn pauze te nemen en dat is best zonde(er wordt standaard een uur pauze per dag afgehaald bij ons.) en als ik meerdere adressen heb dan raak ik echt in de war met de rijtijden enzo.

mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik ze graag.

MVG Pluisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wat ik nog wel steeds erg lastig vind is als ze me vragen hoe ik met de uren zit, vergeet nog wel eens mijn pauze te nemen en dat is best zonde(er wordt standaard een uur pauze per dag afgehaald bij ons.) en als ik meerdere adressen heb dan raak ik echt in de war met de rijtijden enzo.

mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik ze graag.

MVG Pluisje

Maak er een gewoonte van om direct je urenweekstaat in te vullen( als je die hebt, neem aan van wel), het is ff wennen omdat bij elke klant en pauze te doen maar je weet dan precies wat je hebt gedaan en hoe laat.

En je pauze vergeten????? ALs ze er standaard een uur afhalen ga je toch ook standaard van 12 tot 13 uur pauze vieren. druk of niet druk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Als ik een rit heb die naar mijn idee kritisch wordt met rijtijd, krabbel ik altijd even op een briefje hoeveel tijd ik verrijd van 1 naar 2 naar 3 enz....

Daar kun je dan ook je pauze's op aanpassen (of lossen met de klok op rust natuurlijk als dat beter uitkomt), en zo weet ik na de laatste klant precies waar ik nog kan komen voor de nacht. Dan maak ik indien nodig m'n 45 minuten pauze vol, en klaar is kees:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maak er een gewoonte van om direct je urenweekstaat in te vullen( als je die hebt, neem aan van wel), het is ff wennen omdat bij elke klant en pauze te doen maar je weet dan precies wat je hebt gedaan en hoe laat.

En je pauze vergeten????? ALs ze er standaard een uur afhalen ga je toch ook standaard van 12 tot 13 uur pauze vieren. druk of niet druk!

en als je geen urenstaat bijhoud maar boordcomputer hebt hou dan voor je zelf een agenda bij. je noteert de aankomst en vertrektijden bij de klant in je agenda en je weet precies wat je gedaan hebt. ook makkelijk als de planning vraagt4weken geleden was je bij die klant hoe laat was je daar en vertrok je daar of een dergelijke vraag.

en kost je ook niet veel tijd om bij tehouden paar seconden per klant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

zo doe ik dat met de rijuren iedere dag.

tijd vertrek 0600 (oke ik mag dus tot 2100 vanavond volgens de "werktijdenwet" mits niet teveel rijuren)

plaats vertrek -> adres 1 = 3 uur rijtijd

lossen 30 minuten

adres 1 -> adres 2 = 1 uur rijtijd

lossen 15 minuten

adres 2 -> adres 3 = 45 minuten rijtijd

laden 1 uur

adres 3 -> adres 4 = 4 uur rijtijd

lossen 1 uur

Nu heb ik de keuze, blijf ik daar staan of rij ik m'n 10 rijuren vol, (misschien heb ik die 2 dagen van 10 uur wel op andere dagen harder nodig als nu)

Is er een eettentje in de buurt waar ik kan slapen. Of een ander slaapplekje. hoelang is dat rijden? Ik heb immers nog een kwartiertje. En zo gaat dat dag in dag uit bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
zo doe ik dat met de rijuren iedere dag.

tijd vertrek 0600 (oke ik mag dus tot 2100 vanavond volgens de "werktijdenwet" mits niet teveel rijuren)

plaats vertrek -> adres 1 = 3 uur rijtijd

lossen 30 minuten

adres 1 -> adres 2 = 1 uur rijtijd

lossen 15 minuten

Hier heb je alleen wel een fout: pauze splitsen mag, eerst 15 min. en dan 30 min. Kán bekeurd worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Bert-Vossie
Vraagje, hebben we het hier over minimaal 15 minuten en dan minimaal 30 minuten? Of mag je bijvoorbeeld ook eerst 20 minuten pauzeren en dan de tweede pauze 25 minuten maken?

Nee Peter, je moet of 45 minuten aanééngesloten pauze maken, of minimaal 15 minuten en dan minimaal 30 minuten. Een andere mogenlijkheid is er niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden