[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Stress door tijdsdruk of minime voorraad aanhouden?


John1

Recommended Posts

ik zou als ik jou was eerst eens het eigen vervoer en het vervoer uit elkaar halen.

als transport bedrijf ben je afhankelijk van de klant.

bij eigen vervoer is de klant eigenlijk je colega

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Zoals hierboven al aangegeven, opschieten om nog 5-10 min goed te maken doet iedereen wel eens, maar als ze jouw spullen niet op tijd in de auto hebben zitten, dan KUNNEN sommige dingen gewoon niet geleverd worden volgens de regels he. Voor jou en o a de meeste koelers die naar "boven" vliegen gelden volgens mij dezelfde regels als voor ieder ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om nog maar te zwijgen iver de bedrijven die de ritprijs halveren als je niet op tijd bent en dan ook nog eens uren laten wachten tot er dan wel gelost kan worden.

Dat kost gewoon dubbel.

Of optijd komen maar alsnog moeten wachten en als je daar over klaagt een antwoord krijgt als jammer joh.

En stuur je ze dan een factuur voor de wachturen weten ze van niks.

Het zijn niet de transport bedrijven nog hun planners.

Het zijn de klanten die er alles aan doen om hun rommel het liefst gratis te laten vervoeren/aanleveren.

In de tijd dat ik nog voor een transporteur reed die voor de grote cola boer reed.

Zag ik hoe ze de vervoerders ieder jaar weer verder uitkneep.

En inplaats van dat de vaste huis vervoerders eens om de tafel gingen zitten om dit een halt toe te roepen gunde ze elkaar het licht in de ogen niet.

En de klant maakte daar handig gebruik van.

Als 10% van de autos te laat leverd drukt dat toch weer mooi op de prijs.

Aangezien de vervoerder dan nog 70,- krijgt ipv 100,-

En daar word het vaak op gespeeld.

Als het om geld gaat speelt niks anders nog een rol.

Ook mensenlevens niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^^ in jou argumenten kan ik inderdaad een heel eind mee gaan. Echter kan de eind afnemer ook die zelfde goederen afnemen in eigen land. Dan zit dat transport project er niet tussen, en dus langere houdbaarheid zoals jij aangeeft. Maar dat doen ze dan weer niet. En dan kom je dus van zelf weer bij mijn 1e punt uit. Of te wel, dingen beloven die eigenlijk niet kunnen, alleen maar om de winst, toch????

Zou niet weten hoe ze hier vers producten zoals bloemen en groente uit eigenland moeten verkopen groeit zo maar weinig, ook hier alles per truck tussen Dubai Airport en Saudi deze "gemusetrappers" gaan echt als de brandweer vandaag kwam er weer een gewoon met 125 km voorbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Don Melvino

Lekker toch:D

Mits je het naar je zin heb , dan is het wel lekker om goed door te gaan. Houdt je wakker en geeft (mij in ieder geval) een goed gevoel als het lekker door gaat.

Wat al gezegd werd , voor ieder wat wils:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik zou als ik jou was eerst eens het eigen vervoer en het vervoer uit elkaar halen.

als transport bedrijf ben je afhankelijk van de klant.

bij eigen vervoer is de klant eigenlijk je colega

Ja, maar je moet geen dingen beloven die niet kunnen. En dat gebeurt nog te vaak. En dan kun je wel een heel lulverhaal ophangen over dagverse waar en aanverwante kutsmoezen, maar als de chauffeur moet trappen als een malle deugt de planning niet. Ik heb bij een koeriersbedrijf gewerkt en als een klant vanaf Groningen iets in anderhalf uur in hartje Amsterdam wilde hebben dan wees onze planner de klant er altijd fijntjes op dat we geen Ferrari's hadden. En zo hoort het.

En ook in de bloemen en planten heb je goede werkgevers: bij Breewel had ik nooit het idee dat we moesten trappen om ergens te komen. Ja, het was hard werken, maar niet onredelijk. En lukte het niet,dan lukte het niet.

Combidriver had gelijk: doordat een paar van die hielenlikkers tot aan hun elleboog bij de baas naar binnen gingen is hard rijden de norm geworden. Daarom negeren zoveel truckers het inhaalverbod en is men altijd schijtensbenauwd voor die rijtijdenwet. Dat moet je als chauffeur allemaal niet willen.

We zijn aan het werk, niet op de vlucht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de tijd dat ik nog voor een transporteur reed die voor de grote cola boer reed.

Zag ik hoe ze de vervoerders ieder jaar weer verder uitkneep.

En inplaats van dat de vaste huis vervoerders eens om de tafel gingen zitten om dit een halt toe te roepen gunde ze elkaar het licht in de ogen niet.

En de klant maakte daar handig gebruik van.

En dit is wel een mooie samenvatting van het hele probleem in transportland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. Voor jou en o a de meeste koelers die naar "boven" vliegen gelden volgens mij dezelfde regels als voor ieder ander.

Dat betwijfel ik want ik ben gisteren geflitst op de B213 terwijl die westlandse groenteboer voor me niet geflitst werd. Reden al een poosje op constante snelheid achter elkaar.

Maar goed ff serieus, ik snap het wel dat die mannen met groente harder rijden als de rest, en dat weet je vantevoren als je eraan begint. Iedereen wil zn groente verser dan vers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is voor jou de normale manier van werken. Voor een ander niet. En laat die tips maar achterwege als je zo dom gaat lullen

je geeft het zelf aan......gaan als de brandweer....leuk voor de kick....

nu krijg je indiezelfde trant een tip....

dan moeten niet zo raar lullen .....LOL

je zegt het zelf....ieder zijn werk....

laat de mede mens dan ook zijn waarde....

het zijn tenslotte ook mede collega's,

en maar goed dat die dat werk doen.....je zegt zelf ... dat het niks voor jou is :ok:

p.s. niks negatiefs bedoeld hoor......

er zijn gewoon overal mensen voor nodig.....ook voor wat jij doet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind jagen wel leuk, de afgelopen scholenactie was erg druk

met lange dagen en eigenlijk geen pauze, heb ik geen problemen mee.

Als ik dan tegen het eind aangehouden word en van onder tot boven gecontroleerd

en weg kan rijden zonder een bekeuring dan ben ik wel tevreden.

Zo werken vind ik in ieder geval leuker als wat er nu gebeurt, om half elf savonds

een smsje krijgen met "morgen geen werk", waarna ze wel de hele godganse dag lopen te bellen

met de meest stomme vragen zodat je niet eens een half uur rustig in je boek kan lezen.

Heb er geen donder aan zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind jagen wel leuk, de afgelopen scholenactie was erg druk

met lange dagen en eigenlijk geen pauze, heb ik geen problemen mee.

Als ik dan tegen het eind aangehouden word en van onder tot boven gecontroleerd

en weg kan rijden zonder een bekeuring dan ben ik wel tevreden.

Zo werken vind ik in ieder geval leuker als wat er nu gebeurt, om half elf savonds

een smsje krijgen met "morgen geen werk", waarna ze wel de hele godganse dag lopen te bellen

met de meest stomme vragen zodat je niet eens een half uur rustig in je boek kan lezen.

Heb er geen donder aan zo.

kan me er inderdaad iets bij voorstellen...

ik heb het ook liever druk...als helemaal niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan is 1 uur later leveren ineens niet vers meer???????

Bij bijv. Aldi is 1 uur te laat funest, dan gaan hun eigen wagens weg, zonder de groente, en dus hoeven ze die aanlevering niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Bij bijv. Aldi is 1 uur te laat funest, dan gaan hun eigen wagens weg, zonder de groente, en dus hoeven ze die aanlevering niet meer.

Dan is dit dus ook weer verkeerd gepland, toch??? Moet het persé 1 uur van te voren geleverd worden??? 4 uur geeft wel meer tijd speling toch?? Je probeert steeds goed te praten wat verkeerd is....... Als je zo krap plant, kun je er op wachten dat het fout gaat. Dat is met die bloemen en groente rijders idem dito. De deadline zou bijvoorbeeld maximaal 2 uur voor vertrek alles binnen moeten zijn, zo niet, helaas met de volgende rit, maar de auto vertrekt ruim op tijd. Voor de chauffeur van tegenwoordig is er totaal geen ruimte meer voor enige tegenslag, terwijl we daar toch dagelijks mee te maken hebben.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is dit dus ook weer verkeerd gepland, toch??? Moet het persé 1 uur van te voren geleverd worden??? 4 uur geeft wel meer tijd speling toch?? Je probeert steeds goed te praten wat verkeerd is....... Als je zo krap plant, kun je er op wachten dat het fout gaat. Dat is met die bloemen en groente rijders idem dito. De deadline zou bijvoorbeeld maximaal 2 uur voor vertrek alles binnen moeten zijn, zo niet, helaas met de volgende rit, maar de auto vertrekt ruim op tijd. Voor de chauffeur van tegenwoordig is er totaal geen ruimte meer voor enige tegenslag, terwijl we daar toch dagelijks mee te maken hebben.........

Of jij probeert verkeerd te praten wat goed is... ;-)

Inderdaad, het moet 1 uur van tevoren aangeleverd worden. Aldi Belgie bijvoorbeeld het DC opent om 04.00 uur en tussen 05.00 en 06.00 uur rijden hun wagens weg, inclusief de groente.

Ik blijf erbij, jij wilt je AGF voor een lage prijs blijven kopen, dan worden alle overtollige kostenposten weggesneden. Dan gaat men niet een paar uur eerder rijden, om vervolgens ruim op tijd bij het DC te staan. Dan staat de auto + chauffeur onnodig geld te kosten (of levert niets op).

Ook een regel als handel moet twee uur van tevoren binnen zijn, anders gaat het de volgende keer mee, houdt geen stand in de AGF/Bloemen&Planten. Nu gaat er heel veel handel middels Crossdock (lossen en direct, of bijna direct weer laden). Als dit opgeslagen moet worden, dan zou dit ook weer kosten met zich meebrengen.

Het blijven gewoon twee verschillende werelden, Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wil je het niet begrijpen of kun je het niet.

ik zal het een keer uitleggen.

een eigen vervoerder heeft alleen goederen van hun eigen in dit geval HEMA.

nu kom jij te laat bij een filiaal dan zeggen joh niet erg neem maar me terug en los het maar.

maar nu komt het een vervoersbedrijf vervoert zaken van een ander en zie de wagen te laat om wat voor reden dan ook.

file op onthoud door ongeval of inderdaad de spullen waren niet op tijd klaar.

heeft de klant die jullie niet hebben geen moer mee te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
wil je het niet begrijpen of kun je het niet.

ik zal het een keer uitleggen.

een eigen vervoerder heeft alleen goederen van hun eigen in dit geval HEMA.

nu kom jij te laat bij een filiaal dan zeggen joh niet erg neem maar me terug en los het maar.

maar nu komt het een vervoersbedrijf vervoert zaken van een ander en zie de wagen te laat om wat voor reden dan ook.

file op onthoud door ongeval of inderdaad de spullen waren niet op tijd klaar.

heeft de klant die jullie niet hebben geen moer mee te maken

kijk, dit is duidelijker. en ook begrijpelijker (denk ik) Rik :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of jij probeert verkeerd te praten wat goed is... ;-)

Inderdaad, het moet 1 uur van tevoren aangeleverd worden. Aldi Belgie bijvoorbeeld het DC opent om 04.00 uur en tussen 05.00 en 06.00 uur rijden hun wagens weg, inclusief de groente.

Ik blijf erbij, jij wilt je AGF voor een lage prijs blijven kopen, dan worden alle overtollige kostenposten weggesneden. Dan gaat men niet een paar uur eerder rijden, om vervolgens ruim op tijd bij het DC te staan. Dan staat de auto + chauffeur onnodig geld te kosten (of levert niets op).

Ook een regel als handel moet twee uur van tevoren binnen zijn, anders gaat het de volgende keer mee, houdt geen stand in de AGF/Bloemen&Planten. Nu gaat er heel veel handel middels Crossdock (lossen en direct, of bijna direct weer laden). Als dit opgeslagen moet worden, dan zou dit ook weer kosten met zich meebrengen.

Het blijven gewoon twee verschillende werelden, Cor.

Op tijd leveren is op tijd vertrekken, zo simpel zou het moeten zijn:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Moet het persé 1 uur van te voren geleverd worden??? 4 uur geeft wel meer tijd speling toch??

4 uur geeft zeker meer tijdsspeling,maar in het vers( en niet alleen in t vers) is t dikwijls zo dat je vertrektijd afhankelijk is van de aanlevering.

Je kunt een krop sla nu eenmaal niet laden als ie nog niet geoogst is,en een cottelet ook niet verzenden als t varken nog niet geslacht is.

En eerder wegrijden is gemakkelijker gezegd dan gedaan,die krop sla(of wat dan ook) word geoogst door de tuinder,word opgehaald of gebracht naar de veiling,daar word ie gekocht door de handel en klaargemaakt voor verzending,en dan pas kan ie geladen worden.

En dan bij de klant moet ie ook dikwijls weer in andere auto,s voor de verdere distributie,want de klant wil m vers op tafel;en daar draait t namelijk om:de klant betaald( het liefst zo weinig mogelijk) daarvoor

En zo is t niet alleen in t vers hoor,ook in het gewone distributie ben je schakel in de keten en afhankelijk van de tijden dat je lading klaar is.

Overigens heb ik de druk om krap te rijden nooit als hinderlijk ervaren,als de planning maar goed in elkaar steekt.

Als de adressen en opdrachten als vallende sterren op je af komen word t een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Klopt Peter.

Toen ik voor een noors bedrijf stukgoed in NL laadde, was het vrijdagavond altijd spannend of ik de douane op Nw Amsterdam nog kon halen. De declarant ging om 22u naar huis en keer op keer liet die stukgoedboer uit Lemelerveld mij wachten op dat ene laatste palletje dat per se nog mee moest.

Na een paar X had ik er schoon genoeg van en heb mijn noorse planner gebeld en uitgelegd dat ik in tijdnood zou raken.

Deuren dicht en rijden zei deze!

Daarna nooit meer last gehad van die vertragingstechnieken en "eigen wagens eerst" mentaliteit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
4 uur geeft zeker meer tijdsspeling,maar in het vers( en niet alleen in t vers) is t dikwijls zo dat je vertrektijd afhankelijk is van de aanlevering.

Je kunt een krop sla nu eenmaal niet laden als ie nog niet geoogst is,en een cottelet ook niet verzenden als t varken nog niet geslacht is.

En eerder wegrijden is gemakkelijker gezegd dan gedaan,die krop sla(of wat dan ook) word geoogst door de tuinder,word opgehaald of gebracht naar de veiling,daar word ie gekocht door de handel en klaargemaakt voor verzending,en dan pas kan ie geladen worden.

En dan bij de klant moet ie ook dikwijls weer in andere auto,s voor de verdere distributie,want de klant wil m vers op tafel;en daar draait t namelijk om:de klant betaald( het liefst zo weinig mogelijk) daarvoor

En zo is t niet alleen in t vers hoor,ook in het gewone distributie ben je schakel in de keten en afhankelijk van de tijden dat je lading klaar is.

Overigens heb ik de druk om krap te rijden nooit als hinderlijk ervaren,als de planning maar goed in elkaar steekt.

Als de adressen en opdrachten als vallende sterren op je af komen word t een ander verhaal.

Je geeft het zelf ook al aan Peter, "als de planning maar goed in elkaar steekt". Dat is ook mijn punt. Ik weet ook wel dat het niet een dag of 2 later kan. Maar juist bij die planning gaat het continu fout, en komt het dus "op het bordje" van de chauffeur om het proberen op te lossen. En de tijd terug draaien lukt nu eenmaal niet, dus moet de steen op het gaspedaal. Een keer is dat niet erg, zelfs best leuk, mocht je het (bijna) onmogelijke gered hebben, maar veel al is dit dagelijkse praktijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en toch lees ik hier een hoop gelul van zowel de bovenste als de onderste plank.

dat men te laat vertrekt is niet de schuld van de chauffeur maar van de heren verkopers en planners!

ook de heren inkopers doen hun uiterste best elke dag om de boel te vertragen.

de hele vracht staat klaar voor verlading om 16 uur belt de inkoper van de aldi of er soms nog 2 dusseldorfers extra bij kunnen.

de verkoper zegt nooit nee maar ja, dus moeten er nog even 2 dusseldorfers met tomaten gestapeld worden, oh shit we hebben geen tomaten meer even rondbellen of collega jan of klaas er nog wat over heeft.

uiteindelijk heeft heeft gerrit in breda nog tomaten over maar die moeten nog wel even naar bleiswijk gebracht worden.

de chauffeur die staat te wachten en ermee naar de aldi moet word verteld dat nog niet alles klaar is.

die chauffeur is ondertussen al aan het rekenen, verdulleme denkt hij als die bende niet binnen 2 uur hier is en geladen kom ik dadelijk in de problemen.

conclusie de inkoper van aldi is tevreden die krijgt zijn extra tomaten, de verkoper tevreden want hij kan zijn klant tevreden houden en beiden gaan met een gelukzalig gevoel naar huis.

de chauffeur echter zit vol stress, hij weet immers dat hij moet rijden als een gek en zelfs zijn pauze's moet laten schieten om maar op tijd de vracht af te leveren.

kun je mischien wel lekker vinden dat gejaagde maar ik was na 8 jaar groenterijden het wel aardig zat kan ik je zeggen!

en ja ook ik ben wel eens te laat bij een aldi gekomen en wat dacht je wat?, gordijntjes dicht en een paar uur plat!

tegen 8 uur in de morgen werd ik meestal gewekt en kon ik alsnog lossen, oftewel de groentesoep word nooit zo heet gegeten als hij opgediend word!

Ja kan der van meepraten Laden in Antwerpen (fruithaven onder het motto vers ! ligt al een jaar in de koeling !maar laat de mensen in hun waan !) naar Hamburg (aldi ) wagen tegen het dok ! gaan ze toch eerst minimaal een pallet appels schillen !! kijken of ze niet rot of uit de diepvries komen ) ging ik meestal ook plat ,zij altijd als jullie uitgeschilt zijn maak je maar wakker ( daar in Hamburg werken ook de zuster von der Adolf ! wat een pokke wijf ) afijn een paar uur later werd er dan gezegd je mag lossen . Ik laat me niet gek maken, zeker niet bij de aldi ! werken meestal de neven en nichten von der Adolf !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en zo lang je er als chauffeur maar voor zorgde dat je je tijd niet verknoeide, dus gewoon rijden en strak 45 minuten pauze maken was er niks aan de hand.

En hier breng je ,na 45 postings ,de discussie terug naar de essentie van de zaak:

Er word een bepaalde prestatie van je gevraagd,(of dat wettelijk in orde is maakt niet uit),

jij probeert dat binnen een bepaalde termijn te doen;

lukt t ,ben je spekkoper,lukt t niet: jammer,volgende keer beter.

Wil je op zo n manier niet werken,gewoon tegen de planner of t baasje zeggen.

( voor jou 2 anderen) denkt t baasje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is toch gemeengoed dat er tot het laatst gewacht wordt als er nog wat ruimte in de wagen is voordat de chauffeur kan vertrekken , er kan immers nog wat binnen komen wat dan ook nog mee kan?

Zijn we de tijd vergeten dat de stukgoedmannen op zondag in Frankrijk nog de hele naar huis mochten rijden? , .

Klopt helemaal Gé,toen t rijverbod er nog niet was bleven wij wachten tot de laatste colli.

Daarna was de keuze aan de klant;op een bepaalde tijd klaar;zo niet ?zijn we weg en ben je te laat.

De klanten gingen ook hun productie planning toen aanpassen en waren eerder laadbereid.

Maar dit heeft niks met t traineren van een chauffeur te maken,dit was "prioriteiten stellen" en als een transportbedrijf wilde wachten op de producten,en daardoor een bepaald tarief "kon stellen"kreeg dat bedrijf t werk.

En wie niet wilde wachten sloeg de plank,en dus de inkomsten , mis.

en als chauffeur ga je daar in mee,of je doet t niet en zoekt ander werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden