[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

barst in voorruit


stralis400

Recommended Posts

  • Forumlid

hoi.ik moest afgelopen week bij een transportcontrole in oostenrijk 200 euro boete betalen omdat ik een barst in de voorruit heb.de barst begint aan de onderkant in het midden en gaat dan naar rechts,dus niet in mijn gezichtsveld.maar dat maakte niets uit zei de beambte,terwijl het bij de apk geen probleem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoi.ik moest afgelopen week bij een transportcontrole in oostenrijk 200 euro boete betalen omdat ik een barst in de voorruit heb.de barst begint aan de onderkant in het midden en gaat dan naar rechts,dus niet in mijn gezichtsveld.maar dat maakte niets uit zei de beambte,terwijl het bij de apk geen probleem is.

Een mooi voorbeeld vd willekeur vd beambte die controleert:thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Datzelfde heb ik een paar jaar geleden in Duitsland (Emlichheim) gehad. Had een behoorlijke barst in de ruit die ook nog eens in het gezichtsveld zat.

Tot mijn verbazing werd hij APK goedgekeurd, volgens de keurmeester was het geen reden voor afkeur.

Dit vertelde ik dan ook aan de Duitse agent. Die was er mee bekend dat het zo ging in Nederland (Emlichheim ligt vlak aan de grens) maar in Duitsland was het niet toegestaan en dus betalen.

Denk dat dit in de meeste EU landen APK afkeur​ is? Zodat je een boete zult krijgen omdat het in dat andere land niet is toegestaan, ook al word hij hier wél goedgekeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat kan ook makkelijk, wij met zijn allen betalen wel mee :LOL:

Dat denk je, wij vallen onder het commando diensten centra, dat is dus geen kl, km of militaire politie. Wij moeten winst maken en wij worden dus gewoon betaald door de eenheden waar wij voor rijden. En daar word onderhoud van gepleegd en reparaties. Als wij geen winst maken worden we opgedoekt. We hebben wel 1 voordeel dat is bij de aankoop van nieuwe bussen dat word betaald door het ministerie van financiën :p

Ik heb de bus waar ik nu op rij sinds 1 jan, daar zitten achterop wat schades, wat krassen van een uitzwaai ergens tegen aan en er zitten blauwe krassen op de spiegels. Daar rij ik nu al een jaar mee rond omdat het geen grote schade is :( :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. Wij moeten winst maken en wij worden dus gewoon betaald door de eenheden waar wij voor rijden. En daar word onderhoud van gepleegd en reparaties. Als wij geen winst maken worden we opgedoekt.

En wie betaald de eenheden;)? Maar dat maakt niet uit, beter dat dan geen leger.....

Dacht trouwens dat verzekering maatschappijen vrij makkelijk waren met het vervangen van de voorruit, dat is een veiligheids aspect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook in Nederland kun je een boete krijgen voor het rijden met een barst in de ruit terwijl de auto er mee Apk is goed gekeurd. Het is namelijk aan de controleur die beslist of " het zicht dusdanig wordt belemmerd dat het in aanmerking komt voor art. 5. RVV."

Dit is in elk EU land zo, keuringen kunnen een voertuig juist bevinden. Het is aan de controle ambtenaar op straat om dit juist of niet juist te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook in Nederland kun je een boete krijgen voor het rijden met een barst in de ruit

Dit is in elk EU land zo, keuringen kunnen een voertuig juist bevinden. Het is aan de controle ambtenaar op straat om dit juist of niet juist te vinden.

hoi.ik moest afgelopen week bij een transportcontrole in oostenrijk 200 euro boete betalen omdat ik een barst in de voorruit heb.

En, als buitenlander, in Oostenrijk word je door de controleur daar dus als "onjuist"be oordeeld.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij ons word een raam met een barst meteen vervangen.

Bij een bus is de voorruit een van de belangrijkste dragende delen van de carrosserie. Dus een bij een barst MOET je de ruit vervangen.

Een barst in de voorruit is afkeur APK indien hij in het gezichtsveld zit en/of een of meerdere vertakkingen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden