[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

ccv b


joke

Vraag

  • Forumlid

Hallo forumleden

Ik heb even een vraag over het behalen van het chauffeursdiploma.

Ik heb al mijn rijbewijzen al in het bezit van af 1990 maar nu wil ik proberen om het chauffeursdiploma thuis te halen.

Is dat goed te doen of kan ik beter naar een verkeersschool gaan?

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben een vrouw dus a-technisch en aan mijn man kan ik ook niet zoveel vragen want die is er bijna nooit { werkt bij de groene maters}:confused:

Alvast bedankt groetjes joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Voor iedereen zal het verschillend zijn. Ik ken forumgebruikers die het gewoon thuis hebben gedaan en geslaagd. Ikzelf ben wel naar een opleiding geweest. Vind ik zelf ook veel beter dan uit een boekje leren. Blijft beter hangen. Plus kreeg ik de echt relevante informatie en kon je bepaalde delen van het lesboekje overslaan. (wel een keer doorlezen, maar niet van toepassing op een examen)

Maar nogmaals, het zal voor iedereen anders zijn, ik heb liever dat ze het me laten zien dan als een zak aardappelen op de bank iets uit een boekje proberen te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben totaal niet technisch en zag er ook behoorlijk tegen op. Omdat ik pas laat bij de cursus op mijn verkeersschool kon aansluiten miste ik meer dan de helft van de lessen. Toch heb ik het certificaat in een keer gehaald. Gewoon de stof goed doornemen en daarna goed het examenvragen boekje goed doornemen. Je hebt dan meteen een idee hoe de vragen worden gesteld.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het ook via verkeersschool gedaan.

Voordeel vond ik je krijgt toch wat extra en hoort ook hoe en wat belangrijk is voor het examen.

verder je moet heen en voor mezelf had ik dan in iedergeval twee avonden per week gestudeerd en ken mezelf, thuis toch altijd weer iets wat er tussen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ikzelf heb het via rijschool gedaan

puur omdat je krijgt te horen wat je moet weten en wat je kunt overslaan.

daarnaast ook de nodige oefenexamens en de vragen van je medeleerlingen waar je wat van kunt opsteken.

daarnaast was het 3dagen in de schoolbanken ,examen erachter aan

en zo weer 3 dagen ,examen etc

dus zit het vers in het geheugen en kort erachter aan je examen doen.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ikzelf heb het via rijschool gedaan

puur omdat je krijgt te horen wat je moet weten en wat je kunt overslaan.

daarnaast ook de nodige oefenexamens en de vragen van je medeleerlingen waar je wat van kunt opsteken.

daarnaast was het 3dagen in de schoolbanken ,examen erachter aan

en zo weer 3 dagen ,examen etc

dus zit het vers in het geheugen en kort erachter aan je examen doen.

suc6

Zo heb ik het ook gedaan, alleen dan 4 dagen schoolbanken dat 3 weken..Vond ik ook het fijnst

heel veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het zelf ook via een rijschool gedaan, maar achteraf gezien had ik het ook makkelijk thuis kunnen doen.

Zoals al eerder gezegd verschilt het idd per persoon. Mocht je het thuis willen doen, dan moet je iig wel over zelfdiscipline beschikken, want je moet er wel echt goed voor gaan zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik zeg, als je het geld heb, pak dan een cursus bij de rijschool.

moeilijk is de stof niet, maar tijdens de cursus wordt wel aangegeven wat je uit het boek moet weten en dat scheelt echt wel.

Als je alle cursusdagen gaat en je streept aan in het boek wat belangrijk is en dat lees je thuis nog eens goed door, is het appeltje eitje.

ook als je A-technisch bent zoals ik :D

Succes iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
maar tijdens de cursus wordt wel aangegeven wat je uit het boek moet weten en dat scheelt echt wel.
puur omdat je krijgt te horen wat je moet weten en wat je kunt overslaan

Plus kreeg ik de echt relevante informatie en kon je bepaalde delen van het lesboekje overslaan.

Als jullie nou informatie willen geven, moet je wel op de hoogte zijn hoe het er ergens anders aan toe gaat. Of niet soms?

Ikke heb de cursus via de LOI gedaan. Hier krijg je keurig zwart op wit wat je kan overslaan en wat je moet leren. Zelfs wat je goed moet leren staat aangegeven. Idd moet je wel genoeg disipline opbrengen (met behulp van mijn vrouw) is me dit zelfs goed gelukt. 3x in 1x geslaagd!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou joke ik denk dat je toch het beste naar een verkeersschool kan gaan.Daar werken vakbekwame mensen. die jou zeker aan je diploma kunnen helpen.Maar voor mij was ook de technische kant een probleem.Daar ben ik ook drie keer voor terug op examen geweest.Maar daar wil ik dus maar mee aangeven,dat het ook voor jou te halen moet zijn.En zeker als je man zoveel weg is,dan heb je zeker de tijd om in de boeken(lesstof)te duiken. succes met je studie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb in oktober besloten om mijn chauffeursdiploma te gaan halen en aansluitend de C en CE te doen.

Ik heb toen eens gekeken naar de lesstof en heb besloten om zelfstudie te gaan doen, dicipline is wel verreist. Maar dit hele grapje koste mij omdat ik zelfstudie deed wel even 600€ minder, en das wel lekker.

Boeken heb ik wel via de rijschool aangeschaft en heb net gekeken waren van einde 2006, ( deze werden nog steeds door rijschool uitgegeven). Heb alleen verkeer eens over moeten doen want ik dacht dat doe ik wel even, maar niets was minder waar, rest zoals BAG en TECHNIEK gewoon in 1 x gehaald.

groet en succes met je besluit..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden