[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nijhof-Wassink start in België na overname Janssens BVBA


Holland

Recommended Posts

  • Forumlid

Nijhof-Wassink start in België na overname Janssens BVBA

TORHOUT(B) - Nijhof-Wassink heeft Janssens B.V.B.A. in Torhout, België

overgenomen. Janssens is opgericht in 1989 en gespecialiseerd in het vervoer

van diervoeder. Met 19 combinaties en 21 werknemers behoort Janssens tot één

van de grotere bulkvervoerders van België. De Belgische vervoerder zal een plek

krijgen in de diervoedersector van Nijhof-Wassink.

Link: Transportnieuws | Nijhof-Wassink start in België na overname Janssens BVBA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De mengvoederwagens hier in de buurt die voor Hendrikx reden en voorheen van Van den Bosch waren (en daarvoor een aantal van Remijsen uit Gilze) rijden nog altijd met Nederlanders voor Nijhof-Wassink.

Geloof maar niet dat dit werk bij boeren gedaan kan worden door Oostblokkers en ook boeren hebben hier geen zin in gezien het contact wat nodig is.

Of Janssens met 19 auto s een grotere bulkvervoerder is betwijfel ik. DBT Kalmthout heeft er meer lopen en als je de bulkvervoerders in Geel bekijkt (onderdeel van Cementbouw, Ge Simons Geel etc.) die hebben meer bulkwagens lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dan nog wat: er lopen hier Polen rond die al meer dan 10-15 jaar in Nederland wonen en inmiddels zo goed als helemaal geïntegreerd zijn, de Nederlandse taal goed machtig zijn ......

Dat is voor veel boeren een belangrijk criterium. Er moet wel redelijk gecommuniceert kunnen worden. Ken meerdere die o.a. chauffeurs van het erf hebben gestuurd omdat er geen woord mee te wisselen viel.

Trouwens is het bij ons het zelfde. Er moet wel duidelijk gemaakt kunnen worden wat de bedoeling is, anders komt men het terrein niet op, voorbij de weegbrug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als zo'n boer zijn handel voor een cent of wat de kilo goedkoper krijgt en er komt een Pool zijn silowagen leegblazen i.p.v. een Hollander of Belg dan zegt-ie ook geen nee.

Het blijven boeren hé......:p

Ben het niet helemaal met je eens Pierre

1e>> Zoeen 32 ton,s bulk met 10 compartimenten is niet hetzelfde als die bulk van de kattemepper die bij Vos rijdt.

2e>> Vaak laad je meerdere soorten voer voor meerdere verschillende boeren.

3e>> Op het meelfabriek is het zelfbediening voor de chauffeur, en je laad dus zelf, en ook de indeling qua vakken maak je zelf.

4e>> Je moet dus wel het juiste voer bij de juiste boer in de silo blazen, en soms met wat minder druk bij wat oudere silo,s ( anders gaat het dak eraf:D

5e>> Zorg ook altijd dat je voor de laatste boer nog wat in je voorste compartimenten hebt, anders kom je het boerenerf niet meer op.

Ik weet er een beetje vanaf, want wij hebben ook nog zoeen ton op het boerenerf staan hiero.post-11286-1394790560,5485_thumb.jpg

bewerkt door Kiepenboer
Quote gerepareerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4e>> Je moet dus wel het juiste voer bij de juiste boer in de juiste silo blazen,

Even een toevoeging gedaan die zeker net zo belangrijk is.

Daarom is het wel zo handig dat je met je leveranciers kan bespreken wat de bedoeling is.

Ongeacht de nationaliteit is het erg belangrijk dat je je kan uitdrukken in het land waar je werkzaam bent. Als je van land naar land hobbelt is (vind ik) het iets minder belangrijk dat die communicatie iets minder soepel loopt. Maar als je er voor kiest om in een bepaald land te blijven werken zal je toch enigzins de gebruikelijke taal van dat land moeten kunnen spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De klant is koning en wenst ook service. Als ik zo rond Tilburg kijk ken ik geen enkel bedrijf met buitenlandse platen of chauffeurs in de mengvoeders of meel. Trouwens de meeste wagens lopen dag en nacht door zoals voor De Heus / Brokking / Koudijs. Namen uit de buurt met enkel Nederlandse chauffeurs: Van Gool Hilvarenbeek, Ad van Dommelen Esbeek, Coppens Helmond, Vissers Hooge Mierde (eigen vervoer),

Hermus Made (eigen vervoer), Boerenbond Deurne / Oirschot (eigen vervoer). En dan nog wenst de boer niet dat zijn erf omgeploegd wordt en soms komt het echt aan op sturen.

Het volumevervoer en ferrywerk dat kan wat makkelijker worden gedaan door buitenlanders alhoewel veel kantoorpersoneel aan de balies er inmiddels ook een hekel aan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De klant is koning en wenst ook service. Als ik zo rond Tilburg kijk ken ik geen enkel bedrijf met buitenlandse platen of chauffeurs in de mengvoeders of meel. Trouwens de meeste wagens lopen dag en nacht door zoals voor De Heus / Brokking / Koudijs. Namen uit de buurt met enkel Nederlandse chauffeurs: Van Gool Hilvarenbeek, Ad van Dommelen Esbeek, Coppens Helmond, Vissers Hooge Mierde (eigen vervoer),

Hermus Made (eigen vervoer), Boerenbond Deurne / Oirschot (eigen vervoer). En dan nog wenst de boer niet dat zijn erf omgeploegd wordt en soms komt het echt aan op sturen.

Het volumevervoer en ferrywerk dat kan wat makkelijker worden gedaan door buitenlanders alhoewel veel kantoorpersoneel aan de balies er inmiddels ook een hekel aan hebben.

Zo zijn er zo veel die eigen vervoer hebben van klein tot groot

Ik weet dat er hier en daar polen werken met Duits paspoort En zelf met Nederlands paspoort

Ga maar is in Veghel kijken Daar zitten hele grote jongens Die haast alles uit beteden Dat heeft ook zijn reden????

Hendriks Heyen had vroeger heel veel kipe voer Dat is ook verleden tijd.Zelf die naam bestaat niet meer En de Familie Hendriks Waar het bedrijf van was Wonen nu in een warm land.Om de centen op te maken Wat het bedrijf op gebracht heeft

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die boer die vaak de bulkwagenchauffeur amper ziet wanneer die vroeg in de morgen of laat in de avond zijn silo vol blaast, zal zich ook niet zo druk maken wanneer er het verkeerde voer in de verkeerde silo wordt geblazen.

Die belt naar de meelfabriek, en de transporteur mag het oplossen met een zuigwagen, en de kosten daarvoor zijn voor diezelfde transporteur lijkt me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een toevoeging gedaan die zeker net zo belangrijk is.

Daarom is het wel zo handig dat je met je leveranciers kan bespreken wat de bedoeling is.

Ongeacht de nationaliteit is het erg belangrijk dat je je kan uitdrukken in het land waar je werkzaam bent. Als je van land naar land hobbelt is (vind ik) het iets minder belangrijk dat die communicatie iets minder soepel loopt. Maar als je er voor kiest om in een bepaald land te blijven werken zal je toch enigzins de gebruikelijke taal van dat land moeten kunnen spreken.

Maar als de klant erachter komt dat leverancier A het zelfde product goedkoper kan aanleveren, met het ongemak van een niet Nederlandstalige vakman, terwijl leverancier B 3 keer zo duur is, met een vakman die wel de taal machtig is, mag jij raden dat op een gegeven moment de klant zich wel aanpast.

Voorbeeld, DSM, die weerde destijds ook alle chauffeurs die onze taal niet machtig waren.

Resulteerde dat DSM zich aanpaste aan de buitenlandse chauffeur..

Resultaat..DSM kan het product goedkoop leveren..

p.s of iemand de taal niet spreekt, neemt niet weg dat hij of zij zijn vak niet verstaat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die boer die vaak de bulkwagenchauffeur amper ziet wanneer die vroeg in de morgen of laat in de avond zijn silo vol blaast, zal zich ook niet zo druk maken wanneer er het verkeerde voer in de verkeerde silo wordt geblazen.

Die belt naar de meelfabriek, en de transporteur mag het oplossen met een zuigwagen, en de kosten daarvoor zijn voor diezelfde transporteur lijkt me

Dat weet ik wel zeker

Heb mee gemaakt dat de dieren ook weg moesten

En de rekening gaat naar Meestal is het verzekerings werk

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben dan wel benieuwd wie er bij AH Tilburg met niet Nederlandse chauffeurs werkt. Er is weer een nieuwe charter van Cornelissen opgestaan die denkt ze te verdienen.

Jaren terug waren er een aantal Polen die met Scania s trokken en parkeerden bij Beers Scania. Maar ook die zijn al weer weg... Als je het over AH hebt is het een komen en gaan geweest van transporteurs.

Naar het schijnt is Reining met zijn pendelwerk tussen Jardin Rijen en de Vossenberg ook weg en doet Claassen dit nu... Degene die het redden hebben een organisatie met Oost-Europese aansturing en met een West-Europese kwaliteit zoals bijv. een Waberer of zoals Timmermans in Diessen het al heel vroeg opzette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die boer die vaak de bulkwagenchauffeur amper ziet wanneer die vroeg in de morgen of laat in de avond zijn silo vol blaast, zal zich ook niet zo druk maken wanneer er het verkeerde voer in de verkeerde silo wordt geblazen.

Die belt naar de meelfabriek, en de transporteur mag het oplossen met een zuigwagen, en de kosten daarvoor zijn voor diezelfde transporteur lijkt me

Dit is een beetje een antwoord van lik me reet!!! Sorry, niet persoonlijk bedoeld.

Men merkt dit foutje niet meteen. Er zijn namelijk 2 manieren;

-de silo/spindel loopt vast, doordat een verkeerd formaat brok is geleverd, dan is men nog op tijd

-de dieren gedragen zich vreemd (worden ziek, geven minder melk, noem maar op), dan zijn de consequenties niet te overzien.

Koeien die minder melk geven, komen niet meer terug op het oude niveau (dit kan tot in de volgende lactatie periode doorwerken), beesten die ziek worden kunnen ook nog wel meer nare consequenties hebben....(zieke dieren, dode dieren, hoge kosten veearts, etc) En niet alle gevolgen zijn in cijfers uit te drukken, dus de verzekering betaald niet alles.

Groet ron (doet iets met koeien en krachtvoer ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk die Ron snapt het en heeft kennis van de veevoederbranche en transport. Hetzelfde met meeltransport en waarom rijdt bijv. Krijger in Renesse met eigen wagens en zien ze die ook als het visitekaartje van het bedrijf. Hier wordt bewust gekozen voor eigen vervoer en dat zijn er meer omdat soms de transporteur niet die service geeft die de klant wil of kwaliteit. En daar mag eens over na worden gedacht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is een beetje een antwoord van lik me reet!!! Sorry, niet persoonlijk bedoeld.

Men merkt dit foutje niet meteen. Er zijn namelijk 2 manieren;

-de silo/spindel loopt vast, doordat een verkeerd formaat brok is geleverd, dan is men nog op tijd

-de dieren gedragen zich vreemd (worden ziek, geven minder melk, noem maar op), dan zijn de consequenties niet te overzien.

Koeien die minder melk geven, komen niet meer terug op het oude niveau (dit kan tot in de volgende lactatie periode doorwerken), beesten die ziek worden kunnen ook nog wel meer nare consequenties hebben....(zieke dieren, dode dieren, hoge kosten veearts, etc) En niet alle gevolgen zijn in cijfers uit te drukken, dus de verzekering betaald niet alles.

Groet ron (doet iets met koeien en krachtvoer ;) )

Kijk is naar de cao van eigen vervoer????

En kijk is naar cao beroeps goederen vervoer????? Wel dag en nacht verschil

En wie het brengt Dat maakt de koe of varken of de kip niks uit En de boer kijkt wie het goed koopst is

Daarbij komt nog Veel contracten loopt via de Rabo bank

Ik zeg alleen maar Chauffeur blijf bij de les

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even een toevoeging gedaan die zeker net zo belangrijk is.

Daarom is het wel zo handig dat je met je leveranciers kan bespreken wat de bedoeling is.

Ongeacht de nationaliteit is het erg belangrijk dat je je kan uitdrukken in het land waar je werkzaam bent. Als je van land naar land hobbelt is (vind ik) het iets minder belangrijk dat die communicatie iets minder soepel loopt. Maar als je er voor kiest om in een bepaald land te blijven werken zal je toch enigzins de gebruikelijke taal van dat land moeten kunnen spreken.

Spreek maar 3 woorden arabic maar kan mezelf hier goed redden, wel zo dat er hier wat minder boeren wonen en die er wonen zij olieboeren ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden