[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nijhof-Wassink start in België na overname Janssens BVBA


Holland

Recommended Posts

  • Forumlid
Dit is een beetje een antwoord van lik me reet!!! Sorry, niet persoonlijk bedoeld.

Men merkt dit foutje niet meteen. Er zijn namelijk 2 manieren;

-de silo/spindel loopt vast, doordat een verkeerd formaat brok is geleverd, dan is men nog op tijd

-de dieren gedragen zich vreemd (worden ziek, geven minder melk, noem maar op), dan zijn de consequenties niet te overzien.

Koeien die minder melk geven, komen niet meer terug op het oude niveau (dit kan tot in de volgende lactatie periode doorwerken), beesten die ziek worden kunnen ook nog wel meer nare consequenties hebben....(zieke dieren, dode dieren, hoge kosten veearts, etc) En niet alle gevolgen zijn in cijfers uit te drukken, dus de verzekering betaald niet alles.

Groet ron (doet iets met koeien en krachtvoer ;) )

En bij dit soort werk komt er ook een beetje kennis en interesse bij kijken, als je kippenvoer bij een koeienschuur sta te lossen moet er toch iets in je zeggen dat dit niet klopt en dan ga je de boer opzoeken en vragen of het wel klopt en die boer verstaat echt geen poolsicon7.png. En als je sta te lossen en er komt een boer bij je praten dan is het ook makkelijk als je iets een idee hebt wat er zoal leeft in de agrarische wereld en wat de prijzen doen. En als de boer bijvoorbeeld een klacht heeft dan is het ook wel handig als je weet wat hij bedoeld en dat je dit op de veevoeder fabriek meld bij een vertegenwoordiger of iemand anders.

In deze branche komt er mee bij kijken dan alleen van A naar B rijden en een beetje het stuur vasthouden:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ergens op het forum zijn misschien de verhalen van Hallowed te vinden, die doet hier in de buurt melkrijden, nou die weggetjes zijn dan in de winter ook geen pretje, dat vergt ook wel wat kennis en ervaring op de routes. Dat doe je niet zomaar even. Ook zullen bij de bulkwagens best beschrijvingen staan hoe en waar te lossen bij boeren. Tja en dan de cabotage wetgeving hé, veel is toch regiowerk al wordt het wel steeds meer landelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof er niet in, tuurlijk zal deze markt lastiger te betreden zijn voor Oost Europeanen. Maar argumenten als smalle weggetjes, kletspraatje van de boer en het verkeerde lossen dat zijn echt niet de redenen dat dit nu veelal nog met Nederlanders gereden wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En bij dit soort werk komt er ook een beetje kennis en interesse bij kijken, als je kippenvoer bij een koeienschuur sta te lossen moet er toch iets in je zeggen dat dit niet klopt en dan ga je de boer opzoeken en vragen of het wel klopt en die boer verstaat echt geen poolsicon7.png. En als je sta te lossen en er komt een boer bij je praten dan is het ook makkelijk als je iets een idee hebt wat er zoal leeft in de agrarische wereld en wat de prijzen doen. En als de boer bijvoorbeeld een klacht heeft dan is het ook wel handig als je weet wat hij bedoeld en dat je dit op de veevoeder fabriek meld bij een vertegenwoordiger of iemand anders.

In deze branche komt er mee bij kijken dan alleen van A naar B rijden en een beetje het stuur vasthouden:ja:

Ik heb het mee gemaakt Een Hollandse chauffeur kippevoer lossen bij een koeienboer

Het heeft de transport bedrijf veel geld gekost En de chauffeur mag niet meer bij die boer komen

Er zijn boeren bij Die pools verstaan Want er zijn er bij die hebben in polen ook een bedrijf Met eigen vervoer

Volgens mij leven nog veel chauffeurs achter

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook zullen bij de bulkwagens best beschrijvingen staan hoe en waar te lossen bij boeren. Tja en dan de cabotage wetgeving hé, veel is toch regiowerk al wordt het wel steeds meer landelijk.

Hoe je lost bij een boer is vrij eenvoudig, ik heb nog nooit gehoord dat een boer een pomp had staan dus het is een kwestie van slang aansluiten, tank op druk brengen en de kleppen openen.

WAAR je lost is daarentegen wat ingewikkelder. Als wij bij boeren lossen krijgen we vaak een telefoonnummer mee voor als er niemand te vinden is. Dan kan je ff bellen om te vragen welke silo je moet hebben maar soms staat dat ook op een bord aan de muur. Bellen is geen probleem als je de taal machtig bent maar probeer is iemand wat uit te leggen die een andere taal spreekt zonder dat je elkaar kunt zien, dat valt niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook dit werk zou evt door Polen gedaan kunnen worden,nijhof heeft in Polen ook al heel wat auto's in de mengvoeder rijden(auto's met meerdere vakken).we hebben ook veel vrachten van België naar oost Duitsland als het 1 soort 1 silo is komt er vaak een pool met een silo auto van nijhof-wassink.is het een rit met meerdere soorten dan halen wij die met de welgro tank op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook dit werk zou evt door Polen gedaan kunnen worden,nijhof heeft in Polen ook al heel wat auto's in de mengvoeder rijden(auto's met meerdere vakken).we hebben ook veel vrachten van België naar oost Duitsland als het 1 soort 1 silo is komt er vaak een pool met een silo auto van nijhof-wassink.is het een rit met meerdere soorten dan halen wij die met de welgro tank op.

Met andere woorden, tis een kwestie van de tijd zal het leren.

Kan me nog herinneren 1990 laaiden we broedeieren in Wittenburg toen de muur net was gevallen.

Op dat bedrijf kwam v.d Bosch met zoeen 1 compartiment bulk lossen.

Chauf was nie blij, want moest in 5 silo,s lossen en iedere keer verzetten en opnieuw stempelen en kiepen.

Niet te veel druk met lossen, want silo,s waren oud, en anders ging het dak eraf;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De klant is koning en wenst ook service. Als ik zo rond Tilburg kijk ken ik geen enkel bedrijf met buitenlandse platen of chauffeurs in de mengvoeders of meel. Trouwens de meeste wagens lopen dag en nacht door zoals voor De Heus / Brokking / Koudijs. Namen uit de buurt met enkel Nederlandse chauffeurs: Van Gool Hilvarenbeek, Ad van Dommelen Esbeek, Coppens Helmond, Vissers Hooge Mierde (eigen vervoer),

Hermus Made (eigen vervoer), Boerenbond Deurne / Oirschot (eigen vervoer). En dan nog wenst de boer niet dat zijn erf omgeploegd wordt en soms komt het echt aan op sturen.

Het volumevervoer en ferrywerk dat kan wat makkelijker worden gedaan door buitenlanders alhoewel veel kantoorpersoneel aan de balies er inmiddels ook een hekel aan hebben.

Het schijnt dat Nijhoff ook het vervoer (samen met nog een vervoerder maar die naam is me ff ontschoten) van Boerenbond Oirschot in handen heeft

Groetjes Spupke :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

per 1 januari 2014 word het eigen vervoer van Agrifirm is o.a voormalig CHV ] door onder andere Nijhof -Wassink[ en anderen] verzorgd.

de Eigen chauffeurs van CHV gaan per die datum mee naar deze vervoerders .

voor de vestiging Oss gaat Nijhof Wassink het vervoer verzorgen .bij voorkeur door Nederlandse chauffeurs [iov de boeren]

[bron 1e hand]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden