[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Grote Oostblokvloten hier geparkeerd?


teletekst

Recommended Posts

  • Forumlid

onderden Oost-Europees gekentekende vrachtwagens staan hier in Nederland geparkeerd voor de feestdagen. Dat zegt wat.

Momenteel duiken op sociale media zoals Facebook en Twitter diverse foto's op van enorme aantallen Oost-Europese trucks.

Zo zouden er enorme rijen trucks en trailers van het Hongaarse transportbedrijf Waberer gestald staan bij DAF in Eindhoven - niet de eerste 250 nieuwe trucks uit een order van 600, en staan er verder honderden trucks in en rond Venlo, bij het vliegveld Gilze en op terreinen in Rotterdam.

Ook in Duitsland en België zouden talloze Oost-Europese trucks geparkeerd staan.

Duidelijk oneerlijke concurrentie

De chauffeurs van deze trucks zijn voor het grootste gedeelte naar hun land van herkomst, om thuis de feestdagen door te brengen. Maar hun trucks staan gewoon hier, en dat zegt natuurlijk wat over de oneerlijke concurrentie in het West-Europese wegtransport. Want anders hadden die trucks gewoon in Polen, Hongarije, Roemenië, etc. gestaan.

Dat vindt ook Arjan van Erven van TBV-AIDT.NL (Actie in de Transport): "Met andere woorden, deze voertuigen komen dus kennelijk nauwelijks in eigen land", aldus van Erven tegen ons.

Ook in de politiek is het sommigen opgevallen dat er zoveel Oost-Europese trucks in ons land geparkeerd staan. SP'er Paul Ulenbelt zegt op Twitter: "Valse concurrentie in beeld. Heel veel buitenlandse vrachtwagens her en der in NL geparkeerd."

Ook al was er in 2013 positief nieuws te melden over de strijd tegen de oneerlijke concurrentie - bijvoorbeeld het aanpakken van illegale cabotage; toch wordt het zo pijnlijk duidelijk op wat voor

post-15338-1394790569,2925_thumb.jpg

Bron: Grote Oostblokvloten hier geparkeerd - Truckstar

bewerkt door Marotrans
Alsnog bron toegevoegd!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

heel veel suggestieve zinnen in bovenstaand artikel.

het is een open europa en ze mogen parkeren waar plek is…zonder een link te hoeven leggen naar hun activiteiten.

de ogen sluiten voor de realiteit is helaas niet van nu.

en de ogen nu pas open maken getuigt kennelijk van weinig inzichtelijkheid vanuit het verleden toen men juichend toetrad ( volgens de volksvertegenwoordigers ) tot europa.

je kunt het allemaal nu wel in beeld brengen, maar het is niet meer te veranderen.

dus het beste wat je eigenlijk kunt doen is niet meer de media opzoeken met achterhaalde berichten, maar jezelf aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Zelf geconstateerd of gekopieerd van Facebook want ik heb al honderd foto's voorbij zien komen en al duizend achterlijk en domme opmerkingen gelezen.

Kunnen we hier nog even verder gaan:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag moesten er boodschappen gedaan worden bij Lidl, dus ik mee. Op het parkeerterrein maak ik al de grap: "die Polen hebben ook Nederlandse kentekens tegenwoordig" want er stond maar 1 Pools kenteken.

Maar binnen vond ik het een aardig mooie winkel, is ook net nieuw. Verder naar achter wel de paden met alleen maar pallets met dozen, da's nog steeds geen gezicht. Maar goed bij de kassa afgerekend, wij weer naar buiten. Wordt er tegen me gezegd: "nou wat was het rustig" en "nog nooit zo rustig meegemaakt om deze tijd". En toen viel bij mij het kwartje:D

Wel hopen dat ze morgen zonder de Poolse medewerkers nog steeds op tijd de plantjes klaar hebben staan in Bleiswijk:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ik heb ook wel wat chauffeurs gesproken maar niemand had het er over dat er zo lekker veel ruimte was op de parkeerplaatsen omdat onze goedkope collega's er niet stonden. Ook heb ik niemand gesproken die mooiere ritten had omdat onze oost Europese collega's thuis zijn met de feestdagen. Ik heb wel veel mensen gesproken die het zo voor kerst en oud en nieuw druk hebben, maar dat is al meer dan 25 jaar zo. (Zo lang herrinder in me dat)

25 jaar terug speelde her probleem met onze goedkope collega's nog niet.

Quote van Shompie uit dat andere (zelfde) topic Pierre, dus jij hebt dat verkeerd gezien!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Heb je vorige week nog met een Bulgaar op een hut gezeten Johannes? Zo nee, dan zijn ze vast naar huis toch:angel:

hahahaha, wees maar niet bang dat dat gebeuren gaat.

Ja dat ze naar huis zijn snap en weet ik en heb ik geconstateerd ook, alleen sommige mensen vinden dat niet Marnix.

Ik las Pierre zijn reactie en moest meteen aan Shompies reactie denken.....

Lijnrecht tegenover elkaar toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heel veel suggestieve zinnen in bovenstaand artikel.

het is een open europa en ze mogen parkeren waar plek is…zonder een link te hoeven leggen naar hun activiteiten.

de ogen sluiten voor de realiteit is helaas niet van nu.

en de ogen nu pas open maken getuigt kennelijk van weinig inzichtelijkheid vanuit het verleden toen men juichend toetrad ( volgens de volksvertegenwoordigers ) tot europa.

je kunt het allemaal nu wel in beeld brengen, maar het is niet meer te veranderen.

dus het beste wat je eigenlijk kunt doen is niet meer de media opzoeken met achterhaalde berichten, maar jezelf aanpassen.

Ben blij dat er een open Europa is

Veel zullen het niet meer weten van de Roman vrachtwagen Waar een schilpad van kon winnen

We moeten gewoon vooruit kijken Of je nu een oostblok chauffeur hebt of een Nederlandse chauffeur Ze werken alle twee voor het zelfde

En wie niet tegen de regels kan Die moet maar naar de maan gaan Daar mag nog alles

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, die ligt niet het midden. Er was serieus nergens wat te doen, de parkeerplaatsen vrijwel leeg op een handvol auto's na.

Maandagavond, 21.30 uur.....;)

Klopt wel hoor,dat viel me ook al op! Vandaag in Belgie e 2e kerst in Duitsland ook, staat geen auto op die parkings.

Wel veel geparkeerde idd, die van Waberer ook bij Venlo.

Je zal de voorste maar moeten hebben :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik reed maandagavond terug van Frankfurt.

Op parkings zoals Medenbach en Bad Camberg-waar je normaal nog geen PKW kwijt kunt, stonden welgeteld 3 auto's.

Dat zegt wel iets...

Dat was in de tijd dat t ijzeren gordijn nog bestond ook al zo hoor Pierre,met dit soort dagen is het altijd rustig,zeker als de kerst en de jaarwisseling midden in de week vallen.

Dat komt niet alleen omdat de oostblokkers nu naar huis zijn.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

paar jaar geleden ook al een topic over geweest met de vraag of JdRooij ui son Waberer over had genomen omdat er daar zoveel stonden.auto's stonden toen daar geparkeert met de feestdagen en chauffeurs met de bus/vliegtuig naar moeder de vrouw en kinderen.op zich niets mis mee.weet ook dat ze de laatste jaren op een terrein staan achter het laatste tankstation voor de grens bij venlo.nu xag ik daar dinsdag middag ook een hoop glasrijders staan met geen hollands kenteken.de vraag die mij toen bezig hield was:waar zijn de sleutels van al die voertiugen.hebben de chauffeurd de verantwoording over de sleutels en hebben ze die in hun broek/jaszak mee naar huis genomen of liggen ze in een doos achter in een trailer.je zal toch maar als eerste wegmoeten en je komt er na een lange busreis achter dat je sleutels nog in hongarije bij moeder de vrouw liggen.heb je toch een probleem.verder stond er vorige week al eeen artikel van een hollandse chauffeur op TO dat er geen plek was bij een autohof omdat de firma ui hongarije de parking had afgehuurd om er een deel van zijn vloot te kunnen stallen.slim van de beheerder van het autohof(toch nog verdienste in deze slappe periode)maar lullig voor de vaste bezoekers dat hun plek is ingenomendoor lkw's die je er de rest van het jaar niet ziet.hetzelfde geldt voor de heiderhoeve bij venlo.parking afgeladen vol met ewals trailers maar restaurant is toch dicht tm begin jan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En toch zijn ze niet allemaal naar huis, stonden er vanmorgen 4 bij ons op het industrieterrein, moesten bij ons lossen....

Normaal gesproken komen er russen met huifoplegger, lossen bij ons en laden in nl weer voor richting huis lossen dat en laden weer voor een klant van ons jaarrond werk dagelijks 2 opleggers, nu in het seizoen 3 a 4. Die rus doet het meest zelf, en huurt in het seizoen bij, nu stonden er 4 van Girteka maar die russen zijn al meer dan een week niet geweest die zitten zelf met kerst lekker thuis en besteden het uit aan bedrijven als girteka.zo dom is dat volk nu ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stond gisteren avond in asten en daar stonden ook een paar ch platen geparkeerd.

Maar niet met toestemming denk ik want er zat een dikke kabel door het wiel en de deurklink, met een plaat waarop stind dat de chauffeur zich moet melden bij de beheerder.

Dus die waren daar gewoon neergepleurd en de chauffeurs zijn vertrokken.

Ben benieuwd of ze terug komen met geld of een betonschaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook wel wat chauffeurs gesproken maar niemand had het er over dat er zo lekker veel ruimte was op de parkeerplaatsen omdat onze goedkope collega's er niet stonden. Ook heb ik niemand gesproken die mooiere ritten had omdat onze oost Europese collega's thuis zijn met de feestdagen. Ik heb wel veel mensen gesproken die het zo voor kerst en oud en nieuw druk hebben, maar dat is al meer dan 25 jaar zo. (Zo lang herrinder in me dat)

25 jaar terug speelde her probleem met onze goedkope collega's nog niet.

Quote van Shompie uit dat andere (zelfde) topic Pierre, dus jij hebt dat verkeerd gezien!!

Iedereen zit thuis met de feestdagen, ik ook terwijl ik, als ik had gewild we weg had kunnen zijn. 25 jaar terug waren in deze tijd de parkings ook leeg.

Waarom zette je dat stukje over veiligheid er ook niet gelijk bij? Of vind jij het ook niet veiliger nu onze goedkope collega's onze wegen even links laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Schuld van Pierre!!!

We mogen niet meer alles quoten.......

En nee die veiligheid heeft er niks mee te maken, 25 jaar gebeurden er ook ongelukken.

Ik vond juist alleen dat stukje lijnrecht tegenover elkaar staan, meer niet!

Ook ik had wel kunnen werken hoor, je bent echt niet de enige die werk heeft.

Ik vond na 3 jaar werken tussen kerst en oudjaar wel eens tijd voor een vakantie!

Sorry dat jij nou net dat stukje schreef, als het iemand anders geweest was had ik het ook zo gedaan.

Niks persoonlijks, niks geen vijandigheid of wat je ook denken wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Shompie, maar ik vind dat je in dit topic toch wel een beetje doordraaft.

Waar het mij om ging Rob was dat er gesuggereerd werd dat het veiliger was geworden op de weg omdat onze oosterse vrienden massaal naar huis zijn. Ik heb net de topics doorgezocht naar degene die dat poste maar kan het niet meer terug vinden.

DAt er meer ruimte op de parkeerplaatsen is lijkt me normaal en heeft niets met onze oosterse collega's op zich te maken, ze zijn thuis met kerst en oud en nieuw, so what, 95% van de nl chauffeurs ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom branden jullie ze niet even allemaal af, ze staan mooi dicht op elkaar?:D Gelijk meer werk dan wagens, goed voor de km prijs........

Wij weten dat je het als grap bedoeld Ibo. Maar als er straks een rij affakkelt dan lijkt het toch heel anders. Dus toch een linke opmerking;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Verschil tuusen TPR en TSR.

Kwestie van zakelijk inzicht....

TPR ( truck parking roosendaal )

a855.jpg

TPR ( truck parking roosendaal )

01gc.jpg

TSR ( trailer service roosendaal )

1c6r.jpg

TSR ( trailer service roosendaal )

6855.jpg

Rechts naast het pand staat het ook helemaal vol.

Aardige verdienste toch om je parkeerplaats ter beschikking te stellen ?

Onderste foto dat zijn Nederlandse trekkers, die dus zoals het hoort, gewoon de wagen netjes wegzetten waar het eigenlijk niet mag LOL

vs7k.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden