Spring naar bijdragen

Haast


Gast Valkje

Recommended Posts

Ik heb hem dus rechts van me zien aankomen, maar was in de veronderstelling dat hij dus de A2 op moest, en toen ging zijn knipperlicht ineens aan.

Dus met andere woorden had ik dus volgens zijn manier van uitleggen door zijn knipperlicht naar links moeten gaan, zodat hij mij rechts voorbij kon en ik dan weer naar de rechterkant kon opschuiven, of zoiets dergelijks ?

Of moeten remmen ?

En jha, ik reed het gat dicht op mijn voorganger toen ik hem links van mij voorbij zag komen, als je een held bent, dan haal je tevens maar in wat dan ook voor me rijd.

Was trouwens rond een uur of 8, zie nu pas dat mijn cam op zomertijd nog staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Valkje ik vindt dat je best even het ho ijzer had mogen intrappen die man heeft haast misschien dat zijn schoonmoeder hem achterna zat of hem opwacht thuis.En dat grotelicht was gewoon omdat hij nog even moest kijken of de verlichting wel aan was want als je haast heb kun je wel eens je verlichting vergeten toch.:banaan::banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan ook anders Ron.

Vandaag op de A1 bij Holten wil iemand (die schijnbaar ook erge haast had) via de invoegstrook er nog even voorbij.Ik denk laat maar dus even van mijn gas af.Zit die voor mij gaat hij doodleuk 79 rijden :eek: :stom:Ik zie hier het nut echt niet van in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Inzicht?

Neen totale waanzin van zichzelf noemende "beroepschauffeurs" die hoogst waarschijnlijk voor een werkgever rijden en alles naar de gallemiezen rijden want "de baas betaald wel".

En ja om dan 79 km te gaan rijden is ook wel overdreven, rij gewoon 83 of zoiets heb niemand last van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Neen totale waanzin van zichzelf noemende "beroepschauffeurs" die hoogst waarschijnlijk voor een werkgever rijden en alles naar de gallemiezen rijden want "de baas betaald wel".

En ja om dan 79 km te gaan rijden is ook wel overdreven, rij gewoon 83 of zoiets heb niemand last van je.

Nu rij ik altijd 83, maar krijg nog regelmatig middelvingers hoor. Ik ga geen snelheden rijden waarbij ik kans loop mijn zuurverdiende geld over te moeten maken naar Leeuwarden. Dat andere collega's dat wel willen, moeten ze zelf weten, ik doe het niet.

Verstuurd van mijn JY-G3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gisteren had ik ook netjes 81 op de teller, 80 op de tomtom op de A7.. Komt er een post & haveman achter op rijden.. dicht op mn kont zitten.. was redelijk druk op de linkerbaan met inhalende auto's... Ik neem de afslag bij Drachten terwijl hij net begint in te halen.. :D.. Ik ging al vroeg die afslag op om hem de ruimte te geven, maar nee, dat werd niet gewaardeerd.. hij toeterde naast me en gooit en passant ook nog even zijn combi een stuk de afrit op..

Ach ja.. some people.. :D..

Ik ben geenszins van plan om 82,83 of nog sneller te rijden en als iemand anders daar anders over denkt, dan halen ze me (ondanks inhaalverbod) maar in.

Dat je 81,82 of 83 kan rijden en geen boete krijgen wil niet zeggen dat je dat MOET rijden omdat heren collega's wel sneller als 80 willen.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Dat je 81,82 of 83 kan rijden en geen boete krijgen wil niet zeggen dat je dat MOET rijden omdat heren collega's wel sneller als 80 willen.--== Freddy ==--

Ooit had ik van een KLPD motoragent een speciaal telefoonnummer gekregen voor bepaalde "calamiteiten" , blijkt overigens door geheel NL te werken kwam ik achter en was niet regio gebonden zoals ik eerst dacht en dat kwam soms goed van pas, dit soort geintjes van die idioten die voor een werkgever rijden en dan haast hebben en het risico lopen een bekeuring te krijgen die ze ook nog zelf mogen betalen dan vraag ik mij af "waar zijn die in G**s naam mee bezig" en je dan ook nog een zwieber geven omdat hun "egootje" is aangetast, nou daar had ik dus dat nummer voor ff bellen en kenteken doorgeven kwam in 6 vd 10 gevallen meestal wel goed:D en helaas dat nummer heb ik niet meer omdat mijn telefoon ergens op de bodem van de Noordzee ligt en inmiddels wel opgevreten zal zijn door het zoute water, ach gevalletje van Ferry en mooi weer etc.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben geenszins van plan om 82,83 of nog sneller....

Is ook dapper zat met die vetkar. :D

Maar volgende keer moetje zo'n gast van deze firma eens vragen of hij die gast was die tot zijn nek in de bietengoot zat of dat het was die op de parkeerplaats zijn deuren open deed om te zien of de oplegger wel geladen was..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan het verkeerd hebben Valkje.

Maar het feit dat je de moeite neemt om zon filmpje te maken voorzien van commentaar met veel hahaha en "het boeit me niet" terwijl het je dat duidelijk wel doet, ergo dit filmpje.

Komt op mij nogal gefrustreerd over, alsof je baalde dat je op dat moment geen agent was zodat je die man een bekeuring kon geven.

Kijk dat invoegen gaat nergens over, maar dat hij je vervolgens inhaald moet hij toch lekker zelf weten.

Maar dan zie ik in je commentaar de frustratie, hij heeft geld teveel hahaha of zoiets.

Je weet dat hij daar niet voor bekeurd gaat worden en daar baal je van, dat sijpelt gewoon van het filmpje af.

En waarom altijd van die domme opmerkingen van niet op tijd vertrokken of verslapen.

Dit soort gehaaste chauffeurs worden eerder veroorzaakt door de rijtijden wet i.s.m. een slottijd bij de klant iod.

(strak negen uur maken en dan nog 2min speling hebben om de los/laad tijd bij de klant te halen)

Ik rij zelf ook altijd 80/81 maar als iemand harder wil mag ie dat van mij.

Misschien heeft ie er een goede reden voor, misschien niet.

Dat boeit mij dan weer niet, maar geef hem gewoon de ruimte en ga geen filmpjes op internet plaatsen vol frustratie en domme opmerkingen.

Leven en laten leven heet dat geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Harrie

Dat een beroepschauffeur in de knoei komt door zijn of haar los of laad tijden, opdrachten van werkgever of klant heb ik geen boodschap aan.

Dus dat houd in, breek maar elke regel die bestaat, als je maar op tijd komt bij de klant ?

Is dat dus een vrijbrief om elke verkeersregel maar over boord te gooien ?

Maar nu stel ik jouw deze vraag: welke ruimte had ik hem dan moeten geven ?

En ja, helaas word in Nederland deze overtredingen maar mondjesmaat bestraft, in tegenstelling tot het buitenland.

Erg opvallend dat daar deze collega`s zich wel erg aan de wetgeving weten te houden, waar ik vooral op wijs, het negeren van het inhaalverbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Wat een gedoe allemaal hier, kijk ik snap "Valkje" wel en ik zou mij daar ook storen en zal geen mm wijken om hem er voorbij te laten, wat hij had moeten doen is wijzer zijn en gewoon achteraan sluiten is ook wel de veiligste manier lijkt mij.

Maar je hebt nu eenmaal (beroeps) chauffeurs die zich laten opnaaien door zo'n ADHD plannertje die een wit voetje wil halen bij zijn baas, in de trant van "kijk mij eens goed bezig zijn Baas!" en dit zal er wel zo eentje geweest zijn, als hij een bekeuring had gekregen voor het negeren van het inhaalverbod zal zijn plannertje niet zeggen "die betaal ik wel" denk het niet!

Hou je gewoon aan je regels die hier ter lande gelden en zeker aan je rij en rusttijden want je zal maar zo'n overijverig huftertje bij Metz tegenkomen om maar even wat te noemen, niet altijd, maar je loopt daar zeker 85% meer kans een boete te krijgen dan elders in Europa.

Uiteraard zullen hier wel reacties op komen dat het niet zo is maar dat kan mij niet verder boeien, ik weet er genoeg van helaas, ze vinden namelijk altijd wel wat!:D

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

stuur filmpje naar zijn werkgever om te laten zien wat voor (topchauffeur) hij in dienst, kun mischien ook nog lachen.:D Ach al die dozenrijders hebben altijd haast toen ik nog op op een tankauto zat, zaten ze ook vaak te drukken en in te halen, je moet maar denken die weten niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een gedoe allemaal hier, kijk ik snap "Valkje" wel en ik zou mij daar ook storen en zal geen mm wijken om hem er voorbij te laten, wat hij had moeten doen is wijzer zijn en gewoon achteraan sluiten is ook wel de veiligste manier lijkt mij.

Maar je hebt nu eenmaal (beroeps) chauffeurs die zich laten opnaaien door zo'n ADHD plannertje die een wit voetje wil halen bij zijn baas, in de trant van "kijk mij eens goed bezig zijn Baas!" en dit zal er wel zo eentje geweest zijn, als hij een bekeuring had gekregen voor het negeren van het inhaalverbod zal zijn plannertje niet zeggen "die betaal ik wel" denk het niet!

Hou je gewoon aan je regels die hier ter lande gelden en zeker aan je rij en rusttijden want je zal maar zo'n overijverig huftertje bij Metz tegenkomen om maar even wat te noemen, niet altijd, maar je loopt daar zeker 85% meer kans een boete te krijgen dan elders in Europa.

Uiteraard zullen hier wel reacties op komen dat het niet zo is maar dat kan mij niet verder boeien, ik weet er genoeg van helaas, ze vinden namelijk altijd wel wat!:D

Grt.

In Metz , daar zit een gans nest , ben daar ook al een paar maal mee moeten rijden . :(

Hij had hoge laarzen aan , en ik wou vragen , '' waar is je paard '' :rolleyes:

Toch maar niet gedaan , en wijselijk gezwegen . :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Harrie

Dat een beroepschauffeur in de knoei komt door zijn of haar los of laad tijden, opdrachten van werkgever of klant heb ik geen boodschap aan.

Dus dat houd in, breek maar elke regel die bestaat, als je maar op tijd komt bij de klant ?

Is dat dus een vrijbrief om elke verkeersregel maar over boord te gooien ?

Maar nu stel ik jouw deze vraag: welke ruimte had ik hem dan moeten geven ?

En ja, helaas word in Nederland deze overtredingen maar mondjesmaat bestraft, in tegenstelling tot het buitenland.

Erg opvallend dat daar deze collega`s zich wel erg aan de wetgeving weten te houden, waar ik vooral op wijs, het negeren van het inhaalverbod.

Zeg Valkje, waar ik nog wel even benieuwd naar was; Die dag dat jij het centrum van Tiel indook met een citytrailer en na die hellerit er weer uit kwam zonder vrachtbrief. Hoe heb je dat nog opgelost want in deel II van de reportage verscheen de herhaling van deel I ?

Overigens, groot respect voor jou en opnieuw een schitterend voorbeeld van zaken waar je als beroepschauffeur mee te maken krijgt.

Ook ik heb meerdere malen dit soort situaties meegemaakt in het centrum van een stad en daarbij al vloekend en met het blanke zweet op mijn voorhoofd gereden. Álles, maar dan ook werkelijk álles zit je dan ook tegen. Iedereen denkt z'n rotzooi, palen, lantaarnpalen, terrassen, stoelen en tafels, auto's en scooters maar ergens neer te kunnen plempen.

Dat soort van ritten zouden ze je veel vaker moeten laten rijden tijdens de 'rijlessen' want daar leer je het snelste van (denk ik).

Ook bij ons in de winkelstraat (die toch redelijk breed is), worden met de regelmaat van de klok de gemeentelijke afvalbakken van hun betonnen sokkels gereden.

Alsof ze er niet staan.

Maar terug naar mijn vraag; Hoe heb je dat toen opgelost ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nummer 1 was zonder muziek, nummer 2 met muziek, das enigste verschil.

Ik heb toen asociaal mijn auto geparkeerd op het fietspad en was even via die overkapping terug gelopen.

Maar goed, ik zal sportief zijn:

Ook ik heb soms haast en ja, dan kan je dus ook dit weleens in je kastje vinden:

post-17947-1394790626,0963_thumb.jpg

Nu moet ik wel zeggen, lag ook beetje aan tijdstip, hahahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden