Spring naar bijdragen

Haast


Gast Valkje

Recommended Posts

Gast butlerbob
Nu moet ik wel zeggen, lag ook beetje aan tijdstip, hahahaha.

Ja midden in de nacht richting Linz Oostenrijk FLITS! allemachtig was is dat nu? nou op de foto omdat je maar 60km mocht daar en geen 80km en dat met geen verkeer in geen mijlen te zien en dan toch maar 60km? ja ja zo wordt het milieu ook weer gehandhaafd toch?:ja:

Kostte mij €40,- achteraf en pas 3 maanden na het voorval, moest toch even diep gaan graven in de harde schijf waar dat nu was, ha ha :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Harrie

Dat een beroepschauffeur in de knoei komt door zijn of haar los of laad tijden, opdrachten van werkgever of klant heb ik geen boodschap aan. Snap ik, ik ook niet.

Dus dat houd in, breek maar elke regel die bestaat, als je maar op tijd komt bij de klant ? Niet elke...

Is dat dus een vrijbrief om elke verkeersregel maar over boord te gooien ? Nee, niet gaan overdrijven he

Maar nu stel ik jouw deze vraag: welke ruimte had ik hem dan moeten geven ? zoals ik al schreef dat invoegen of die poging jou opzij te dwingen gaat nergens over.

Ik viel meer over het commentaar op het inhalen, te kinderachtig gewoon.

Je vind het zelf schijnbaar zelf wel kunnen om te hard te rijden omdat je haast had en het nog vroeg was.

Maar als een ander denkt dat hij zo'n haast heeft dat hij jou voorbij moet is het schijnbaar nodig om dat te filmen en voorzien van commentaar op internet te zetten.

en dan moet er opeens meer op gecontroleerd worden.

Beetje hypocriet,niet?

Nogmaals als het alleen over dat invoegen ging, geef ik je groot gelijk.

Maar het commentaar op dat inhalen vind ik van het niveau telegraaf lezer, en vind ik treurig om van een collega chauffeur te horen.

En ja, helaas word in Nederland deze overtredingen maar mondjesmaat bestraft, in tegenstelling tot het buitenland.

Erg opvallend dat daar deze collega`s zich wel erg aan de wetgeving weten te houden, waar ik vooral op wijs, het negeren van het inhaalverbod.

Ben ik het ook niet mee eens, sorry:D

In het buitenland doen ze er ook vaak weinig aan.

Maar ben je nu alleen zo fel tegen dat inhalen, of moet iedereen zich maar aan de regels houden omdat het nou eenmaal regels zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Maar ben je nu alleen zo fel tegen dat inhalen, of moet iedereen zich maar aan de regels houden omdat het nou eenmaal regels zijn?

Wat een ander doet moet hij/zij lekker zelf weten als de chauffeur zich hierbij laat opjagen door planners met een stijve plasser moeten zij dat ook zelf weten.

Je gek laten maken door dit soort één hersencelachtige (meestal) ex chauffeurs die planner zijn geworden omdat hun tong zo nodig de hielen van het baasje moesten likken daar heb ik helemaal niks mee, je aan de regels houden en de tijd die er voor staat zoals rijtijd en rusttijd in acht nemen, want geen enkele werkgever/opdrachtgever gaat jou boete betalen, erger nog ze lachen zich helemaal krom en de handel is toch al gelost en verdiend en jij zit met de gebakken peren.

Laat ze dat maar eens hard maken bij de rechter als ze jou onterecht ontslaan of je contract beëindigen als je gewoon volgens die regels altijd gewerkt hebt, vandaar dat ik altijd alles bewaarde, de sms'jes de op schrift gestelde opdrachten echt alles, hiermee sta je sterker bij de rechter dan dat je jezelf overgeeft aan hun wanpraktijken en het levert altijd een financieel gewin op en dat kan je beter hebben dan dat je boetes moet gaan betalen want daar wordt je alleen maar armer van.

Uiteraard zijn er wel weer lieden die dit helemaal anders zien:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nummer 1 was zonder muziek, nummer 2 met muziek, das enigste verschil.

Ik heb toen asociaal mijn auto geparkeerd op het fietspad en was even via die overkapping terug gelopen.

Maar goed, ik zal sportief zijn:

Ook ik heb soms haast en ja, dan kan je dus ook dit weleens in je kastje vinden:

[ATTACH=CONFIG]66204[/ATTACH]

Nu moet ik wel zeggen, lag ook beetje aan tijdstip, hahahaha.

Op het fietspad neergezet en bij terugkomst geen bon onder je wissers gevonden ?

Dan heb je alle geluk van de wereld gehad . Ik zag op jouw terugweg ook een (afgesloten) parkeerplaats aan de rechterkant. D'r stonden wat verplaatsbare kuthekjes. Ook dat was geen optie om hem daar even neer te plakken ?

En dat men nog niet op het idee gekomen is in Den Haag om niet alleen de wegverlichting om 23.00 uur te doven , maar ook veel flitspalen.

Naar verhouding leveren de flistpalen dan toch meer op denk ik.... maar toch. Bij de grote hoeveelheden van die kolere-palen in den lande is het misschien een idee. Met name op die 'stille stukken' maar ook hier zul je dan weer zien dat er weer van die 'onverantwoordelijken' misbruik van gaan maken en met 180km p.u. over 50km wegen gaan razen.

Tja....

Overigens, niet even heftig gebaald dat je , na je hellerit en ontsnapping aldaar, terug moest voor die vrachtbrief ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Harrie,

Van de tien chauffeurs die zich netjes aan de regels houden, die netjes achter elkaar rijden, zien in hun spiegel weer zo`n gejaagde malloot aankomen in de spits.

De drukte is er al, de tijdswinst die men ermee boekt, tijdens de spits is al vrij weinig en de acties die daarop volgen door de persoon die zo nodig wil inhalen is als volgt.

Men bevind zich op het linkerbaantje, na 3 km en 3 gepasseerde vrachtwagens zien ze dat ze er nog eens drie moeten inhalen, komen tot het besef dat ze wel erg lang dat linkerbaantje gebruiken en dan verneukt zo`n kloothommel de afstand die de meeste chauffeurs bewaren op zijn voorganger.

Als zo`n klootviool dan vervolgens achter mij terug invoegt, druk rijdend op de middenstreep, omdat zo`n kloothommel te kort hierdoor achter op mijn bumper rijd en hierdoor niks kan zien wat voor mij gebeurd, dan erger ik mij hier dood om.

En maar duwen, en maar hopen dat ik harder ga rijden.

En dan vervolgens dan is er even een klein gaatje vrij op de linkerbaan, wam, vlug naar links trekken en er gauw voorbij.

Dat overige weggebruikers zich hierom ergeren vind ik niet vreemd hoor.

Daar dezelfde oetlul dus weer 3 km nodig heeft om ergens op tijd te kunnen komen.

Helaas is de handhaving op overtredingen bij ons geautomatiseerd, i.p.v. veel agenten rond te zien rijden in een auto of motor gedurende de spits, zit oom agent in een mooie VW bus.

De verkeershandhaving word tegenwoordig afgedaan met een flitspaal, een camera langs de kant van de weg, of men krijgt achteraf een bekeuring thuis gestuurd, mocht een controlerende instantie achter je rijden en geen zin erin hebben om je staande te houden.

Ik vind het dus niet vreemd dat steeds meer mensen minder respect krijgen voor onze ordehandhavers.

De laatste keer dat ik een gesprekje heb mogen maken met een ordehandhaver in Nederland dateert ook al weer van een jaar of 4 terug, zowel privé als beroepsmatig.

En als men eens staande word gehouden dan kijkt iedereen met zo`n blik rond, verrek, doen jullie dit nog ?

En zoals je ziet, ik ben ook niet heilig, ik rij ook weleens te hard en ik bied soms ook ruimte aan een invoegende collega tijdens de spits, maar alleen als de situatie zich ervoor leent, anders dan word er of gas bij gegeven of op de rem getrapt.

Persoonlijk bereik je meer met handhaving als men mensen hierop aanspreekt, dan gewoon de kassa laat rinkelen automatisch.

Neem nu die discussie over Vierlingsbeek, die weg waar men 50 moet rijden, maar iedereen 80 reed, ik neem aan dat iedereen nu wel zich daar aan de snelheid houd.

Had men daar een handhavingsteam neergezet, die iedereen die te hard reed staande gehouden, uitgelegd waarom ze daar controleren, kweekt men begrip, op die enkele persoon na, die nergens begrip voor zou hebben, waren die mensen gewaarschuwd en hadden de kans gekregen om hun rijgedrag te veranderen.

Nu word de discussie gevoerd in de krant en straks bij de rechter.

Dat er mensen dus geen respect meer hebben voor onze ordehandhavers of incalculeren hoe klein de pakkans is als men een overtreding begaat, vind ik dus niet vreemd.

@ JD, laat ik zo zeggen, het was die flitspaal die op de kruising staat met de bergweg, staat zelfs met koeienletters aangegeven met een bord dat die dus rood licht en snelheid meet, kom er dus ook netjes voor uit dat ik ook niet heilig ben.

En ja, tijdswinst vanaf de A -15 tot aan Veenendaal zal met 80 of 90 nu ook niet echt mega groot zijn.

Dus ook ik ben soms ook niet erg snugger bezig.

En balen, nee, was allang blij dat ik er op tijd aan had gedacht, dan dat ik Tiel alweer was uitgereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Valkje;

@ JD, laat ik zo zeggen, het was die flitspaal die op de kruising staat met de bergweg, staat zelfs met koeienletters aangegeven met een bord dat die dus rood licht en snelheid meet, kom er dus ook netjes voor uit dat ik ook niet heilig ben.

En ja, tijdswinst vanaf de A -15 tot aan Veenendaal zal met 80 of 90 nu ook niet echt mega groot zijn.

Dus ook ik ben soms ook niet erg snugger bezig.

En balen, nee, was allang blij dat ik er op tijd aan had gedacht, dan dat ik Tiel alweer was uitgereden.

Juist ja :-).

Bovenstaand verhaal van jou is natuurlijk een dagelijks terugkerend hoofdpijndossier die denk ik, niet op te lossen is . Gewoonweg omdat de Rijkspolitie daarvoor de mankracht ontbreekt. Daarnaast is ook zeker niet uit te vlakken dat de individuele mens in de automobiel over het algemeen gesproken een akelig dom stuk venijn is met kutstreken. We moeten er maar mee leren leven vrees ik.

Maar even nog: Je kon de combinatie niet op de parkeerplaats aan de rechterkant neerkwakken ? (hekjes even weghalen en zo ?).

Dat je er nog net op tijd aan gedacht had hahahaa... jaaaaa man ! Opluchting kwam eerst natuurlijk... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En jha, ik reed het gat dicht op mijn voorganger toen ik hem links van mij voorbij zag komen, als je een held bent, dan haal je tevens maar in wat dan ook voor me rijd.

Volgens mij heb jij net zo min begrepen WAAROM die inhaalverboden er zijn, als die dozenboer die jou inhaalde:D. Namelijk om het andere verkeer beter te laten doorstromen. Schijnheilig noem ik dat. Jij geilt wel erg op de regeltjes maar de bedoeling ontgaat je. Als je hem er even tussenlaat, kan de hele stroom geirriteerde luxewagenbestuurders er langs en kan hij als er weer een ruim gat valt op de linkerbaan, verder met inhalen.

... en dan verneukt zo`n kloothommel de afstand die de meeste chauffeurs bewaren op zijn voorganger.

Als zo`n klootviool dan vervolgens ..... omdat zo`n kloothommel .... dan erger ik mij hier dood om.

Daar dezelfde oetlul ...

Kijk nou maar uit voor je hart. Als die gozer die jou inhaalde hier meeleest, lacht hij zich vast rot.

D'r stonden wat verplaatsbare kuthekjes.

Hoe zien die er uit? Soort kuisheidsgordel XXL?

En dat men nog niet op het idee gekomen is in Den Haag om niet alleen de wegverlichting om 23.00 uur te doven , maar ook veel flitspalen.

O shit, ik dacht dat die op dezelfde stekker zaten, dan zal ik binnenkort wel een paar bekeuringen krijgen:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja JP, ik kan het ook omdraaien als hij gewoon achter de hele batterij vrachtwagens blijft rijden, die zich aan de regels houden, kan het overige verkeer ook gewoon doorstromen.

Ik heb die regel wel begrepen, alleen hij schijnbaar niet, maar nu word wel verwacht van sommige mensen hier, die het oneens zijn met mij dat ik dan het gat dicht rij, ik hem alle ruimte moet bieden aan zijn overtreding, zodat het overige verkeer geen last heeft van zijn actie die in strijd is met de wet.

De reden waar om ik moeite heb met streeprijders is indien ik een rem actie zou moeten maken, ik niet weet waar ik terecht kom, wettelijk gezien ben ik dus niet schuldig, mocht deze achterop knallen, mijn vraag blijft altijd, waar kom ik ergens terecht.

Gelukkig zijn we allemaal verschillend, maakt het leuk op de weg, maar ook op het forum, zou anders maar een saaie bedoeling worden, zowel op de weg als hier :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die rechts proberen in te halen actie slaat inderdaad nergens op. Daar zijn we 't over eens.

En zelf heb ik ook een hekel aan volk dat achter mij zit te douwen en er niet voorbij durft. Maar als ze het wel durven en alleen even op een geschikte gelegenheid wachten, heb ik er geen moeite mee.

Ik vraag me af, Valkje, waarom jij zonodig politieagentje wilt spelen. Want je gaat zelf de regels overtreden omdat je hem wilt terecht wijzen. Normaal doen alleen agenten dat;). Jij offert je twee seconden of vijftig meter veiligheidsafstand (die in Duitsland verplicht is) op om hem te narren.

Als je gewoon ruim 50 meter afstand aan blijft houden, kan hij er toch makkelijk even tussen. Als die vent echt zo gestresst is, als jij denkt, dan duurt dat toch niet lang. En je maakt er een rij personenverkeer blij mee.

Volgens mij heeft (ik meende) Harry gelijk, ben je stiekem een beetje jaloers dat hij schijt heeft aan de regels:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Juist om dit soort vervelende situaties te voorkomen hou ik meer als 50 meter afstand.Ik probeer het op zo'n 100 meter te houden(lukt niet altijd).Komt zo'n stresskip voorbij en zet hem er tussen heb ik daar geen last van,ook niet als er onverhoopt stevig geremd moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Juist om dit soort vervelende situaties te voorkomen hou ik meer als 50 meter afstand.Ik probeer het op zo'n 100 meter te houden(lukt niet altijd).Komt (zo'n stresskip) voorbij en zet hem er tussen heb ik daar geen last van,ook niet als er onverhoopt stevig geremd moet worden.

Verander stresskip in > er eentje met iets meer haast dan ik.

Dan leest het iets prettiger, en waarom is iedereen die harder rijdt dan streep 80 een stresskip??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij nooit harder dan zo'n 83,84.

Waarom? Ik moet de diesel zelf betalen. Is een HELE goede reden om t 'kalm' aan te doen.

Het scheelt een sloot brandstof. Zeker als je, net als ik afgelopen week, verschillende vrachten van ruim 26 ton hebt geladen.

Ben wel altijd bereid om de CC en tikkie te laten zakken zodra er iemand inhaalt. Dan gaat t allemaal wat vlotter.

De 'opdouwers' kennen we allemaal. Ze gaan hun gang maar. Ga er niet harder van rijden.

Wat me wel opvalt: veel container en bloemenrijder - bijna zonder uitzondering Scania V8-ten - die dik harder kunnen rijden dan 90.

Wordt de begrenzer er af gehaald? Hoe gaat dat in z'n werk. Het lijkt mij best prettig als ik - incidenteel - even snel met zeg 95 zou kunnen passeren/inhalen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben niet perfect, kreeg ook genoeg commentaar op mijn moerdijk filmpje, en rij ook stelselmatig harder dan de toegestane snelheid.

Nee, ik ben niet jaloers op die heren die tijdens de spits zigzaggend door het verkeer raggen, daar mijn eigen Volvo even hard loopt als eentje uit Spanje en om een Spanjaard bij te kunnen houden, dan moet ie echt wel een tikkeltje harder lopen dan de Green en Lean keurmerken :D

En nee, ben geen milieufreak, vind deze winterse temperaturen wel prachtig hoor...;)

Geef me een IRL kenteken en yeah....ook dan zou ik de begrenzer wel opzoeken hoor...LOL

Ten eerste, ik ben niet heilig, ik doe ook dingen die niet mogen, ook ik negeer weleens het inhaalverbod en ik kom daar ook gewoon voor uit, dus ja, daar mag men mij ook gerust voor op aanspreken, en ja, dat ik toen met 75 er langs af knalde, nee, dat was niet slim...

Vanaf het moment dat ik vanaf de N3 de A15 opging, richting Tiel zag ik wel een patroon in de personen die mij inhaalde.

Zo slim zoals ik ben wijs ik nu naar JWZ, :D.

Ikzelf kwam ook al tot een soortgelijke conclusie.

Maar persoonlijk begrijp ik wel de argumenten van, joh, geef elkaar toch de ruimte, dan is er niks aan de hand, maar aan de andere kant zeg ik dan, respecteer dan ook de regelgeving, dan word men gerespecteerd door anderen collega`s, die zich wel aan de regels houden.

Zelf vind ik het nu een beetje de omgekeerde wereld, er is geen controle erop, dus bied de mensen die de overtreding begaan dan ook de ruimte ervoor, dan hinder je het overig verkeer er niet mee.

Ok, terecht dat ik dan hier de nadruk erop leg, zal zelf even kijken of ik hier een gebruiksaanwijzing moet voor gaan aanvragen, misschien dat ik hier ook gratis een of andere cursus voor kan gaan volgen, om dit af te leren...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verander stresskip in > er eentje met iets meer haast dan ik.

Dan leest het iets prettiger, en waarom is iedereen die harder rijdt dan streep 80 een stresskip??

Je hebt helemaal gelijk,mijn excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden