[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

nieuw materiaal Moeijes


turboRoodkapje

Recommended Posts

  • Forumlid

Toen ze die daf ssc kochten had ik gelezen dat ze minimaal 2 miljoen moesten lopen en bij 1.5 (??) een revisie krijgen. Nu zal er wel is eentje kort zijn gereden of misschien wat werkuitbreiding maar verwacht niet dat dit weer zo'n megabestelling word.

ook appart, een trekker.. vaag staat me nog wel iets bij dat ze 1 of 2 trekkers hadden voor "speciaal" werk.. wie weet dit nog ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toen ze die daf ssc kochten had ik gelezen dat ze minimaal 2 miljoen moesten lopen en bij 1.5 (??) een revisie krijgen. Nu zal er wel is eentje kort zijn gereden of misschien wat werkuitbreiding maar verwacht niet dat dit weer zo'n megabestelling word.

ook appart, een trekker.. vaag staat me nog wel iets bij dat ze 1 of 2 trekkers hadden voor "speciaal" werk.. wie weet dit nog ??

Daar was ik zelf 1 van de gelukkigen van.

Het is begonnen met 1 Daf 75:330 (oude versie van de CF) daar kon nog zo'n trekker op en er kon er ook 1 achter gesleept

dan met 3 man naar Alzira (E) om bij de SOR nieuwe trailers op te halen naar NL en er werd met dat wagentje veel geëxperimenteerd.

Die is later vervangen door 2 (aller eerste type) "platte" XF Daf's met een semi-dieplader en daarmee met nieuwe Daf's (via de Rooy) naar Spanje en/of Italië en dan terugkomen met een nieuwe laadbak (daarmee retourlading er ook in)

die later zijn vervangen door 3 nieuwe XF Daf's (toen "space"cab" standaard werd) en dat ging leuk verder en bij gebrek aan aanbod werden er ook wel eens andere dingen mee gedaan zoals een vliegtuig motor vervoeren of een één of andere grote hijskraan die ergens heen moest.

Al dat werk is jammerlijk verloren gegaan, mede omdat dat een "bij"zaak" was bij Moeijes want de basis daar was geconditioneerd grootvolume maar ze buigen altijd up-to-date met de markt mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt ja ! Dat was het haha. Heb je daar ook foto's van ? Lijkt me leuk om te zien ! Er was toch ook een concept dat je met een koeler naar Spanje reed, die koeler raar gezegd in kon klappen naar het kopschot (wat je ook wel eens bij huif ziet) en zo een platte oplegger overhield voor weer een laadbak mee te kunnen nemen ? En ik lees dat je in de nieuwe laadbak ook retourlading mee nam, kreeg je daar geen problemen mee met beschadiging aan wanden of iets dergelijks ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt ja ! Dat was het haha. Heb je daar ook foto's van ? Lijkt me leuk om te zien ! Er was toch ook een concept dat je met een koeler naar Spanje reed, die koeler raar gezegd in kon klappen naar het kopschot (wat je ook wel eens bij huif ziet) en zo een platte oplegger overhield voor weer een laadbak mee te kunnen nemen ? En ik lees dat je in de nieuwe laadbak ook retourlading mee nam, kreeg je daar geen problemen mee met beschadiging aan wanden of iets dergelijks ?

karton op de vloer zodat er geen bandensporen van een heftruck zichtbaar werden en voorzichtig lossen en vervolgens de wasstraat in on de binnenkant spik&span schoon en vooral "nieuw" te krijgen en dan afleveren, zo ging dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat werk deed G. Snel uit Woerden ook, toen ze nog Italië reden. Ik meen dat de chauffeurs 4 of 6 uur kregen om de huif af te breken. En zaterdags liep er in Woerden een kudde scholieren weer op te bouwen.

Bestaat Sor nog? En gebeurt dat werk nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat werk deed G. Snel uit Woerden ook, toen ze nog Italië reden. Ik meen dat de chauffeurs 4 of 6 uur kregen om de huif af te breken. En zaterdags liep er in Woerden een kudde scholieren weer op te bouwen.

Bestaat Sor nog? En gebeurt dat werk nog?

dat werk is er vol op maar dan door oa Quehenbergen (CZ) Ziegler (CZ)&(BG) en meer van die plugkoppenlandige prijsvechters!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
karton op de vloer zodat er geen bandensporen van een heftruck zichtbaar werden en voorzichtig lossen en vervolgens de wasstraat in on de binnenkant spik&span schoon en vooral "nieuw" te krijgen en dan afleveren, zo ging dat.

had de waard transport uit n-Scharwoude ook een handje in vrachtje dakbedekking erin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast butlerbob

Ben daar ooit eens geweest bij die Moeijes in Hoorn?Zwaag toen kwamen die Daf SSc's net binnen daar en die zoon van die oude Moeijes vertelde voltrots dat zij al die wagens zonder inmenging van een bank contant betaald hadden, ja het zal best ik had geen inzage hè in hun "bankgeheimen" :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Het is maar hoe je het bekijkt, Moeijes en KaaTee en nog eentje waarvan ik ff de naam kwijt ben maakte wel een eigen CAO binnen het CAO en dat werd door velen niet echt gewaardeerd had ik weleens vernomen, maar neem niet weg dat Moeijes nog steeds bestaat en hoe ze het verder doen, geen idee?

Dat Griekenland rijden is ook volgens mij helemaal verdwenen, kwam ze nog weleens tegen in Italië in de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden