[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Omscholen tot chauffeur.


Gast Valkje

Recommended Posts

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik heb zelf gekozen om chauffeur te worden, omdat ik het graag wil. je mag het weten, mijn moeder heeft voor C en code 95 betaald, niet het UWV.

Na 23 jaar in de bouw is daar de romantiek er ook vanaf. vooral omdat het de laatste jaren alleen maar betonwerk is.

Dat chauffeurs werk sjouw werk met zich mee kan brengen? graag, ik ben graag actief bezig. daarom deed ik het ook met plezier fusten en kratten bier bij klanten afleveren.

Winkeldistributie? leuk, leer ik rijervaring op te doen, is ook mijn doel op het moment.

Ik terug in de bouw? nooit

Ten tijde dat ik een WW uitkering kreeg wou ik graag technisch tekenaar worden en heb zodoende een reintegratie traject gedaan via UWV. koste in totaal 10.000 euro en nog geen enkele keer een baan gevonden.

Had ik toen al voor het chauffeurs vak gekozen had ik allang een baan.

Je moest eens weten hoeveel geld er weggegooid wordt aan onzinnige cursussen en reintegratie trajecten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dit is wel een concreet voorbeeld over iets wat iemand graag wil daarin ondersteund word door de staat, maar in die richting de markt al verzadigd is.

Verzonden per postduif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welk richting zou je dan uitmoeten? er ziten al 70.000 bouwvakkers thuis en dit jaar komen er nog 10.000 bij.

Ik heb mijn rijbewijs nu gehaald met het idee van " lukt het nu niet, heb ik toch alvast de papieren op zak"

In de tussentijd hoop ik toch wat meer ervaring op te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Welk richting zou je dan uitmoeten? er ziten al 70.000 bouwvakkers thuis en dit jaar komen er nog 10.000 bij.

Ik heb mijn rijbewijs nu gehaald met het idee van " lukt het nu niet, heb ik toch alvast de papieren op zak"

In de tussentijd hoop ik toch wat meer ervaring op te doen.

Nou dat klinkt positief toch?

dat het UWV jou laat omscholen tot technisch tekenaar en er zoveel geld tegenaan gooit/smijt zal hun een biet kunnen schelen, die lui daar hebben totaal geen idee en affiniteit met bepaalde beroepen alleen het beroep wat zijzelf uitvoeren en dat is "niks" dat is belangrijk niet de wanhopige werkzoekende die weer graag aan de slag wil.

Als je al ruim 36 jaar chauffeur bent en wilt dit beroep graag blijven uitvoeren dan kan je toch niet van deze mensen verlangen dat zij opeens iets totaal anders kunnen en willen gaan doen, de motivatie ontbreekt daarvoor en dat vinden die bureaustoelverslijters bij het UWV heel vreemd als je dit niet oppakt................ik wel in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Toegegeven, het zijn wereldvreemde mensen daar bij het UWV, ook bij de gemeente :)

zal je vertellen dat ik de gezegende leeftijd van zestig jaren heb bereikt en ik had 3 jaar geleden al moeite om aan het werk te komen en dat vinden ze bij het UWV zo raar dat je als gemotiveerde en met ruime ervaring als beroepschauffeur niet meer aan het werk kom, nou dat is niet raar vertelde ik hun want ik ben namelijk te duur en te oud.

Nou de bekken vielen open dat kon niet waar zijn en ze wilde van mij de namen hebben hebben van die werkgevers die dat tegen mij hadden verteld.

Kan niet zeg ik want deze mensen vertellen dat niet aan jou direct maar je merkt het aan hun lichaamstaal en aan hun beantwoording van brieven/e-mails.

Inderdaad wereldvreemd zijn ze daar bij het UWV maar ach ik laat ze maar in de waan dat zij het allemaal beter weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^^^zijn daar inderdaad een beetje vreemd ik had afgelopen maandag een evaluatie gesprek

krijg nu aangeboden een workshop van 1\jawel 10 dagdelen van 2 uur en een voucher twv 750,- euro

als ik aan kan tonen dat erin dat beroep /omscholing toekomst zit

had direkt maar aangegeven dat ik mij wel wil om laten scholen tot

beveiliging /portier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
^^^^zijn daar inderdaad een beetje vreemd ik had afgelopen maandag een evaluatie gesprek

krijg nu aangeboden een workshop van 1\jawel 10 dagdelen van 2 uur en een voucher twv 750,- euro

als ik aan kan tonen dat erin dat beroep /omscholing toekomst zit

had direkt maar aangegeven dat ik mij wel wil om laten scholen tot

beveiliging /portier

Aha kan jij mooi wraak nemen op al die "lastige" chauffeurtjes aan de poort:D

Of juist meer flexibeler zijn tegenover die gasten daar maak je namelijk wel vrienden mee:ja:

Die 750,- mocht je niet besteden aan shoppen ergens in één of andere winkel, ha ha ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
@ Butlerbob, je al eens verdiept in Adriaantje's verleden ??

Ehh nee, ik ken "Adriaantje" ook verder niet dus vandaar en wat Adriaan zijn verleden is daar vraag ik niet naar dat vind ik nogal "onheus" laat ik het zo zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aha kan jij mooi wraak nemen op al die "lastige" chauffeurtjes aan de poort:D

Of juist meer flexibeler zijn tegenover die gasten daar maak je namelijk wel vrienden mee:ja:

Die 750,- mocht je niet besteden aan shoppen ergens in één of andere winkel, ha ha ha

:cool: jij zegt het Butler en ik >>>>>>>>>>>>>.LOL dacht het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn definitie van arm is als een persoon ( personen ) die aan de onderkant van de samenleving afhankelijk is van derden om te worden voorzien van hun dagelijkse levensbehoefte, ongeacht wat hiervan de reden mag zijn.

Deze groep mensen komen nauwelijks uit die neerwaartse spiraal dankzij opgelegde regelgeving, meestal alleen maar in aanmerking komend voor tijdelijke banen, part-time banen en ongelijkheid in uurloon.

Deze groep, zo`n 700.000 huishoudens, bestaande uit volwassenen met een uitkering, alleenstaanden of zzp-ers zijn veelal alleen beschikbaar voor laagbetaalde banen.

Het motto, werken moet lonen is dus voor deze groep mensen niet eens van kracht, daar deze groep mensen nauwelijks beloont worden voor hun inspanningen.

Mijn definitie van rijk is als men zichzelf kan voorzien in zijn of haar dagelijkse levensbehoefte, zonder daarbij afhankelijk te hoeven zijn van derden.

Dit hoeft dus geen bovenmodaal inkomen te zijn.

Ik geef een voorbeeld hoe ik dus de ongelijkheid zie tussen rijk en arm.

Neem nu bijvoorbeeld Persoon A

Persoon A is getrouwd, man heeft een goede baan, daarnaast ontvangt Persoon A geheel terecht een uitkering.

Daarnaast krijgt Persoon A scholing op kosten van de staat.

Dat iemand zich dan rijk voelt, dat straalt persoon ook uit, kan ik dus heel goed begrijpen.

Persoon A benut zijn/haar mogelijkheden optimaal, ook mede door de wetgever gestimuleerd om zijn/haar weer op weg te helpen naar de arbeidsmarkt en zichzelf dan van een inkomen te voorzien.

Maar zelf geeft Persoon A al aan, indien deze part-time blijft werken, deze in feite voor niks werkt, daar dit niet beloont word ten opzichte van zijn/haar uitkering.

Dus wederom is het motto, werken moet beloont worden, niet van toepassing is.

Neem nu dezelfde situatie en neem hypothetisch eens aan dat Persoon A in dezelfde situatie zat, maar dan als alleenstaande.

Persoon A krijgt dezelfde mogelijkheden aangeboden, dezelfde scholing, maar moet daarnaast dus naschoolse of tussentijdse opvang regelen, komt ook alleen in aanmerking voor part-time werk, de full-time banen liggen namelijk niet voor het oprapen en de zorg voor kinderen komt daar ook nog naast, kan iemand als alleenstaande met kinderen daarnaast full-time werken met een onregelmatige baan en ik neem hierbij niet alleen de transportsector, neem als voorbeeld alleen al de zorg erbij, ook een zware baan waarin onregelmatigheid ook veel voorkomt.

Dan stel ik mijn de vraag openlijk of iemand dan ook nog rijk is.

Daar ze toch afhankelijk zou blijven van hulp van derden om te worden voorzien in haar levensbehoefte.

Daar de bijverdienste wat deze hiermee verdient, altijd zal worden verrekend zal worden tot het bestaansminimum, tenzij deze compleet onafhankelijk word, dus full-time werkt, dan moet dit namelijk voldoende zijn om onafhankelijk zichzelf van inkomen te voorzien, maar dan ook word geconfronteerd dat diverse toeslagen anders berekend gaan worden, indien deze full-time zou werken, dus hierop ook moet op inleveren.

Nogmaals, begrijp mij niet verkeerd, dit is geen negatief beeld wat ik schets van iemand maar een voorbeeld hoe alleenstaande het moeilijker hebben dan iemand die vanuit een getrouwde situatie dezelfde weg bewandelen.

Als het MKB dan zegt, toeslagen zijn achterhaald, dus nachtwerk word niet meer extra beloont, overuren niet meer, zaterdag of zondag werk, nee, wat je maandag verdient, verdien je ook op een zondag, dan zal die groep wat afhankelijk is van hulp van derden vrees ik veel groter worden dan het nu al is.

Zal ikzelf dan nog gestimuleerd worden te pas en te onpas op te staan om 1 uur `s nachts, of nog overuren te maken die gelijk staan met mijn basisloon ?

Als ik dan al zoiets heb, waar werk ik nog voor, wat zou deze groep dan wel niet zeggen ?

En ikzelf voel me bij lange na niet arm, ook al vind ik zelf, er kan altijd wat meer bij, daar niet van.

Wat nu echt de definitie is tussen rijk en arm, zelf heb ik het hier te proberen te omschrijven, maar ik vrees dat veel mensen hier anders over denken.

Alleen dat het MKB van mening is dat toeslagen achterhaald is, vind ik dus compleet niet in verhouding staan met het motto van onze regering, werken moet beloont worden.

Indien mensen een vergelijk trekken met personen die hier zichzelf dan wel op aangesproken voelen, dan wel zichzelf verbinden met dit verhaal, deze heb ik aangepast op verzoek van het CF.

Ikzelf heb specifiek de topic zo aangepast om individuelen personen niet bij naam, dan wel per persoon als voorbeeld te gebruiken op verzoek van het CF.

Mocht onverhoopt leden van het CF zich nog steeds aangesproken voelen, dan wel het gevoel krijgen dat dit betrekking heeft op zijn of haar situatie, dan verneem ik dat graag openbaar, om deze discussie zijn voortgang te laten houden.

Daar ik deze topic moest aanpassen geheel terecht volgend de regelgeving, heb ik dit antwoord dus hier geplaatst, terwijl dit antwoord moest staan bij een andere topic, wat betreft het MKB en de toeslagen.

Mijn excuses voor de verwarring, dit was niet mijn opzet...

Maar wat betreft omscholen tot chauffeur zijn er dus wel concrete overeenkomsten waar men verder over kan praten,,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden