[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

mijn reden om me te laten omscholen....


Gast grietje80

Recommended Posts

  • Reacties 285
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Strutuur en geregeldheid, en vaste patronen werken vaak het beste.

en idd de jobcoaches braak, je beht er niks aan. en dan druk ik het nog erg rustig uir.

maar ja weer naar bed morgen gaat om 4 uur de wekker weer

ff uitslapen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sociale werkplaats?

Daar doen ze ook aan transport.

O ja, heb je daar wel eens geladen of alleen van horen zeggen?

Is wel leuk hoor, is weer eens wat anders.

Neem de tijd we gaan eerst eens op zoek wie de leiding heeft wan ze kunnen je daar goed voor de gek houden, dan naar een pompwagen. :banaan::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lekker denigrerend zun....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Waarom denigrerend?

Een aantal gemeenten bij mij in de buurt runnen gezamelijk een sociale werkplaats met een aantal vestigingen.

Er rijden bakwagens van de ene vestiging naar de andere.

Mooi rustig werk geen files geen stress.

Niks mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zijn legio chauffeurs met een aandoening zoals add en pdd etc etc

Heb ff een zelftestje gedaan, kom aardig in de buurt. Kan je ook parttime WAjonger zijn?

* vaak dromerig of ongeïnteresseerd overkomen op andere mensen

* snel afgeleid

* vergeetachtigheid

* ongeorganiseerdheid

* ander tijdsbesef

* moeite met het onderhouden van sociale contacten

* vergevoelig voor geluids- en beeldimpulsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
O ja, heb je daar wel eens geladen of alleen van horen zeggen?

Is wel leuk hoor, is weer eens wat anders.

Neem de tijd we gaan eerst eens op zoek wie de leiding heeft wan ze kunnen je daar goed voor de gek houden, dan naar een pompwagen. :banaan::D

Jahoor mijn buurman werkt er....

Een afgekeurde bouwvakker....

Hij zag bij mij altijd m'n trekker voor de deur staan en het leek hem ook wel wat.

Hij is een aantal keren mee geweest naar Spanje,Italië..

Internationaal rijden was niks voor hem.

Via het uwv z'n rijbewijzen gehaald en rijdt nu tot z'n volle tevredenheid voor een sociale werkplaats.

Van 8:00uur tot 17:00 uur zoals gezegd....niks mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarom gaan al die mensen met ADD,ADHD,en PDD-NOS of wat weet ik ....

Het niet redden in het transport.

Dank je. Ik heb twee kinderen met adhd. De oudste wil logistiek management gaan studeren volgend jaar. Moet ik hem nu zeggen dat hij dat jiet gaat redden.....

Een klein beetje onzin vind je ook niet. Die jongen is gemaakt in een vrachtwagen en dan ga jij hem vertellen dat hij het niet red.

Goed bezig :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aha u heeft ook even ge googeld, al die benamingen ook ik moest even googelen,.

Nee hoor,ik heb niet gegoogeld.ik ben een beetje bekend met die terminologie.

Onlangs is bij mijn zoon het syndroom van Asperge geconstateerd.

Het syndroom van Asperge valt ook onder het autistisch spectrum.

Vandaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dank je. Ik heb twee kinderen met adhd. De oudste wil logistiek management gaan studeren volgend jaar. Moet ik hem nu zeggen dat hij dat jiet gaat redden.....

Een klein beetje onzin vind je ook niet. Die jongen is gemaakt in een vrachtwagen en dan ga jij hem vertellen dat hij het niet red.

Goed bezig :eek:

Of jouw kinderen het gaan redden in het transport,kan ik je niet zeggen.

Ik heb geen glazen bol.

Als je,zoals, ik in de bloemen en planten zit,heb je een stressvol bestaan.

Als je 15 tot 20 kweekers in Boskoop en Hazerswoude moet laden is het de hele dag rennen en vliegen.

Mensen met een autitische 'aandoening' kunnen slecht met stress omgaan.

het lijkt mij dat een baan als logistiek manager minder stressvol is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

moest meteen aan deze denken :-)

Drie maal drie is negen………

Dyscalculi lied

3 maal 3 is … ehhhh…… 6?

…7?..... 3? …..9? …..12?

Ieder zingt zijn eigen lied.

Als ik dit niet tellen kan

Dan zing ik lekker niet.

Dyslexie lied

Dire laam dire si ngeen.

Ieedr zgnit z’n egein leid.

Deir mala dier is neeng.

Ki sanp dti leidej niet!

Autisme lied

Drie maal drie is negen.

Ik zing hier m’n eigen lied.

Zing ik dan door alles heen,

Dan merk ik dat toch niet.

ODD lied

Drie maal drie is zeven.

Ik vind dit een heel stom lied.

Als je wilt dat ik dit zing,

Dan zing ik dit dus niet.

ADHD lied

DRIE MAAL DRIE IS NEEEEEEEEEEEGEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

IEDER SCHREEUWT Z’N EIGEN LIED!!!!!!!!!!!!!

IK ZING DIT LIED WEL HONDERD KEER!!!!!!!!!!!!!!!

WANT STOPPEN KAN IK NIET!!!!!!!!!!!!!

ADD lied

Drie maal dr….., hé, een vogel!

Zingen? …..oh ja. Drie maal drie is negen.

Ieder….. Mooi weer buiten zeg!

Wat? Oh ja. Ieder zingt z’n eigen lied.

Drie maal….. eh. Wat deed ik hier ook al weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals al eerder geschreven...

De één werkt onder windows en de ander onder appel.

Met wat aanpassingen kunnen ze best samen werken.

Wat die Wajong betreft is het wel goed dat Grietje dit meld in een sollicitatiebrief.

Een bloemenrijder zal haar niet 20 telers af laten rijden.

Maar een pendeltje kan dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok,

Asperge moet ik ook opzoeken (andere keer misschien), wel eens van gehoort maar zegt me verder niks, ADHD wel van dichtbij meegemaakt, is iets van de laatste tijd, de jongen komt me wat druk over maar als ik nou moet zeggen die spoort niet, nee dat niet.

Vroeger toen ik nog op de lagere school zat had nog nooit iemand er van gehoord, er waren wel drukke kinderen of anders prettig maar die kregen geen speciale behandeling en zijn ook gewoon doorgestroomd naar het vervolg onderwijs en hebben nu een leuke baan, nu zouden ze zeggen dat die ADHD hadden.

Wat ik ermee zeggen wil, wat is nog normaal, tegenwoordig lijkt iedereen wel een of andere aandoening te hebben en dient een speciale behandeling nodig te hebben met bijbehoorende subsidie, let wel ik gun het iedereen hoor maar vroeger had het ook niemand nodig en werden ze ook vanzelf groot met een leuke baan en huisje boompje beestje.

Helemaal mee eens maar met een hele grote maar.

Misschien word er te snel een stempel gedrukt op kinderen die anders zijn. Mijn jongste functioneerde niet op school. Het is net een evenbeeld van mij. Met de juiste begeleiding en medicatie kan hij redelijk normaal functioneren.

Adhd is erfelijk en bij ons is het vrij duidelijk van wie ze het hebben. Ik heb op 6 lagere scholen gezeten en eindigde op een zogenaamde lomb school. Niet omdat ik dom was maar omdat ik anders was. Als er toen meer duidelijk geweest was was mijn jeugd misschien iets makkelijker verlopen. Niet dat ik geen leuke jeugd heb gehad maar anders.

Ik ben ook redelijk terecht gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80

Wat versta jij eigenlijk onder het vak chauffeur ?

Na een nachtje slapen en even alles te laten bezinken hierbij mijn antwoord:

Het vak chauffeur is meer dan alleen een stuur vasthouden, enigszins vrijheid , veel verantwoordelijkheid niet alleen mbt de lading, maar ook op de weg niet alleen voor jezelf maar ook voor medeweggebruikers, alle administratie die erbij komt kijken, verantwoordelijkheid mbt zuinig rijden en het zo mogelijk op tijd leveren bij de klant.

Ja ik ben bereid om lange dagen te maken en om onregelmatig te werken, geen probleem , graag zelfs.

Altijd en eeuwig dezelfde route lijkt me saai, beetje uitdaging mag best dus voor mij geldt liever geen dag hetzelfde.

Stressbestendig?? Ja ben ik ook , al lijkt dat met mijn ADD onmogelijk.

Als ik door een lange wachttijd om te lossen tijd te kort kom , is dat niet mijn schuld , dan kan ik wel gaan stressen om op tijd bij de volgende klant te zijn, alleen schiet ik er niks mee op, komen alleen maar ongelukken van.

Technisch kennis, aldoende leert men.. iedere auto is anders.

Het klopt dat ik geen ervaring heb.. daarom ben ik bereid om zo veel mogelijk met anderen mee te gaan, zo kan ik zien of een bepaalde tak van transport mij wel of niet ligt. En hoe zou ik anders ervaring op kunnen doen.

Naar mijn weten zijn er genoeg chauffeurs die de moeite willen nemen een nono mee te nemen en ze weg wijs te maken in het chauffeursvak.

Enige tijd geleden ben ik mee geweest met een chauffeur van Fatrans….., tja zegt ie, om 2.00 bij mij. Mijn reactie: geen probleem!

Volgens mij had die chauffeur rode oren ( neej niet op de manier zoals jullie denken) maar van alle vragen van mij en geen enkele keer vond hij het vervelend om me iets uit te leggen.

Zelfde geldt bij HIT , of ik wou rijden.. Ja tuurlijk, dat ik dan zelf dingen moet verzetten is geen probleem….

Zo mag ik ook via via met een chauffeur mee die auto`s wegbrengt..

Ik pak de kansen die op mn pad komen.

Dat ik ziek ben GEWEEST.. tja ik heb moeten knokken om er bovenop te komen en nee ik ga er niet verder over uitwijden en vragen hierover zal ik niet beantwoorden…dat is privé en ik ga ervan uit dat mensen dat respecteren. ( sommige mensen zijn er van op de hoogte, dat er dan iemand is die er over doorgaat is in en in triest) daar werd ik dus echt boos om…

Inlezen in het fenomeen ADD en Wajong tja ff qouten:

En waarom zou iemand dat moeten doen? Om je in jouw beperking/ziekte/afwijking in te kunnen leven zodat we er rekening mee kunnen houden?

Nee absoluut niet !

Je hoeft er geen rekening mee te houden, dat doe ik zelf wel.

Sommige mensen hebben al een oordeel klaar voordat ze eigenlijk weten wat het precies inhoudt. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het een kleine moeite is om er iets over te lezen en dan te oordelen. Dat schept meer duidelijkheid.

ADD ervaar ik als positief.. het heeft me veel geleerd over mezelf en over anderen.

De dingen die er in dit topic geplaatst zijn mbt ADD kloppen en kloppen ook weer niet..

iedere ADDer is weer anders.

ook mensen zonder ADD of iets anders zijn nooit maar dan ook nooit het zelfde..

Zoals al eerder geschreven...

De één werkt onder windows en de ander onder appel.

Met wat aanpassingen kunnen ze best samen werken.

Wat die Wajong betreft is het wel goed dat Grietje dit meld in een sollicitatiebrief.

Ik zal nooit maar dan ook nooit meteen in een sollicitatiebrief vermelden dat ik een wajonguitkering heb.

dit meld ik tijdens een gesprek. Dit omdat ik wil dat ze naar mijn brief kijken zoals iedere andere brief.

Niet dat ze me op gesprek laten komen omdat ik lekker goedkoop zal zijn. Of dat ze mijn brief aan de kant leggen omdat ze een vooroordeel hebben mbt een Wajonger.

Mbt mijn ADD heb ik tijdens werk of het rijden zelf geen probleem.. dan raak ik niet afgeleid , puur omdat ik iets doe wat ik graag doe…

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden hoe ik er over denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet vervelend doen hoor maar nu heb ik toch een vraag Grietje.

Je zegt dat je een Wajong uitkering hebt, maar volgens de Wajong regeling stopt die uitkering als je door de UWV verzekeringsarts minder dan 25% arbeidsongeschikt wordt verklaard.

Nu zeg je zelf uitdrukkelijk in post 108 dat je ziek geweest bent maar er nu weer bovenop bent, je bent nu dus niet meer ziek.

Mijn vraag is dan ook hoe het mogelijk is dat je een Wajong uitkering hebt terwijl je naar eigen zeggen niet meer ziek bent?, je hoeft namelijk niet te wachten tot de verzekeringsarts je weer goedkeurt, je kan het ook zelf aangeven bij het UWV.

Je hebt dan geen Wajong uitkering meer die een werkgever kan weerhouden om met je in zee te gaan en dat lijkt mij een groot voordeel bij het vinden van werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
Ik wil niet vervelend doen hoor maar nu heb ik toch een vraag Grietje.

je doet niet vervelend hoor.. maar ik heb de Wajong uitkering gekregen op grond van mn ADD..

Overigens heb ik er nu zelf voor gekozen om te gaan reintegreren en was het UWV nogal verbaast dat ik weer aan de slag wilde gaan...

Zoals de regeltjes van de overheid nu zijn kan ik dus reintegreren en kan het UWV mijn opleiding bekostigen.

ook zou het zo moeten wezen dat ik mocht ik het absoluut niet gaan redden in dit wereldje ik weer terugval naar mijn huidige Wajong, maar dat absoluut niet mijn bedoeling..

voor mij geldt eens eruit, altijd eruit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je doet niet vervelend hoor.. maar ik heb de Wajong uitkering gekregen op grond van mn ADD..

Overigens heb ik er nu zelf voor gekozen om te gaan reintegreren en was het UWV nogal verbaast dat ik weer aan de slag wilde gaan...

Zoals de regeltjes van de overheid nu zijn kan ik dus reintegreren en kan het UWV mijn opleiding bekostigen.

ook zou het zo moeten wezen dat ik mocht ik het absoluut niet gaan redden in dit wereldje ik weer terugval naar mijn huidige Wajong, maar dat absoluut niet mijn bedoeling..

voor mij geldt eens eruit, altijd eruit...

Wat ik niet begrijp

Het transport daar zoeken ze gezonden mensen. De reden is. Het is een zwaar beroep

En mensen met een beperking. Daar staan ze niet op te kijken.

Daarbij veel die op latere leeftijd in het vak stappen. Houden het niet vol

Stres daar moet je tegen kunnen. Veel hebben er problemen mee

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, met zo`n verhaal kan je bij een werkgever aankomen.

Alleen misschien dat ik te kort door de bocht ga, ik proef wel die slag om de arm voor je uitkering.

Niet alleen bij jouw, elders loopt nog zo`n topic.

Kijk, uit jouw verhaal maak ik dus op dat je totaal niks mankeert.

Volgens jouw goed onderbouwd antwoord staat er jouw dus niks in de weg om gewoon als full-time chauffeur je beschikbaar kan stellen.

Waarom dan aankaarten dat je beperkingen hebt ?

Je hebt jezelf die stempel opgedrukt, alleen in jouw antwoord lees ik niet echt wat jouw in de weg zou moeten staan om dit vak te kunnen uitoefenen.

Ieder persoon heeft zo zijn gebruiksaanwijzing, alleen de stempel die opgelegd word op jezelf, bepaal je nog altijd zelf.

Als jij zegt tegen een werkgever, ik schiet in de stress als het in het 100 loopt, maar dat komt door mijn ADD, dan druk jezelf die stempel erop.

Als je zegt, ik kan soms wel eens in de stress schieten als het in het honderd loopt, daar kan ik niet zo goed tegen, komt dat dus al anders over op een werkgever.

Menig chauffeur herkent zich wel in die 5 minuten regel, red ik het net wel of niet, en elke beroepschauffeur zou altijd zijn best doen om te proberen toch nog leeg te komen en de ene chauffeur schiet net zoals jij ook in de stress, ergert zich aan elk rood stoplicht en de ander die rijd er gewoon naar toe en belt op, helaas gesloten...

Als jij van mening bent dat jij gewoon full-time inzetbaar bent, zonder enige beperkingen, dan vergroot jij alleen maar je kansen op de arbeidsmarkt.

Als jij aan komt met een eisenpakket, met als excuus dat je ADD hebt, beperkt inzetbaar bent.

Zie je hierin dus een duidelijk verschil in hoe een werkgever zoiets al oppakt, als er naast jouw tien anderen komen zonder eisen ?

Het nadeel dat je toch die slag om je arm houd en je niet volledig beschikbaar stelt kan ik ook begrijpen, daar mocht jij geen werk vinden in de transport, houd dit wel in dat je beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt.

Kan dus inhouden dat je dan ander werk moet aanpakken, helaas dan niet in de transportwereld.

Dat jij die koe uitmelkt tot de laatste druppel om al je papieren te halen, als ik in zo`n situatie zou zitten of terecht komen, dan denk ik dat ieder normaal mens ook zou zeggen, graag en dank U wel.

De regels zijn ervoor en dat jij die (mis)-ge-bruikt, die verwijt ik jouw niet.

Maar je kiest voor dit beroep en dan zeg ik ook, kies dan voor het volledige vak, en niet voor de dagen die jouw het makkelijkst uitkomen, of de uren die jouw het handigst uitkomen.

Ga dan ook voor de volledige 100 procent.

Maar dan zeg ik daarnaast ook, als voorbeeld Lientje, meen ik, die ook realiseerde dat sommige dingen gewoonweg niet te combineren valt met transport.

Zoek hier de balans tussen, dan zit je ook nooit met zorgen achter het stuur of het bijvoorbeeld thuis allemaal op rolletjes loopt, je bejaarde moeder of vader, of allebei, die dankzij onze regering nu door onszelf helemaal verzorgt moet worden en meer van dat soort zaken.

Voorbeeld: een collega die heeft de afspraak dat hij om 14.00 uur uiterlijk op de zaak moet zijn i.v.m. het ophalen van zijn kinderen.

Door een moeilijke klant, drukte op de weg arriveerde mijn collega pas om 15.30 uur op de zaak.

Vervolgens was het de fout van de planning dat hij te laat thuis was en dat de planning voortaan dat maar moet incalculeren.

En deze chauffeur heeft geen ADD of wat dan ook.

Mag iedereen raden hoe ik over zo iemand denk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
Kijk, met zo`n verhaal kan je bij een werkgever aankomen.

Alleen misschien dat ik te kort door de bocht ga, ik proef wel die slag om de arm voor je uitkering.

Alleen op deze manier ben ik verzekerd van een inkomen waarmee ik me nu kan redden...

En fulltime tja... de meningen zijn daarover verdeeld... aan de ene kan zeg ik ja... omdat ik me idd voor 100% wil inzetten en aan de andere ka g zeg ik nee.. omdat ik een kind van 11 jr heb...

Dus wat dat betreft sta ik een beetje in dubio

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Na een nachtje slapen en even alles te laten bezinken hierbij mijn antwoord:

Ik viel bijna van mn stoel.. Er zijn dus echt forumleden die dat wel kunnen.. HULDE, daar zouden meerderen een voorbeeld aan moeten nemen (including yours truly).

En dan ook nog een goed verhaal neerzetten ook. Daar haal je dan het respect mee van je debatgenoot.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden