[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Be on Road Truck Navigatie vs Tom Tom PRO 5150


Pleeboy

Recommended Posts

  • Forumlid

Als Die Hard TomTom fan wil ik, zeker voor diegenen die op het punt staan om te investeren in een Truck navigatie systeem, mijn ervaringen met "Be on Road Truck" graag met jullie delen;

Ik werkte de afgelopen jaren met TomTom works en PRO5150 / 7150 in de auto's. Dit alles naar volle tevredenheid.

Een vriend van mij attendeerde mij op de App "Be on Road Truck" welke is te downloaden in zowel de appstore als de Play Store.

Ik heb de beide systemen nu 14 dgn naast elkaar laten lopen en heb mij over Be on Road best wel positief verbaast. Ik heb Be on Road laten draaien op een Samsung Note II.

Be on Road is inclusief alle kaarten gratis te gebruiken voor een proefperiode van 14 dgn, daarna dien je een kaart naar keuze te kopen, variërend tussen de € 59,80 (West Europa) en € 79,80 (Geheel Eurpa), een verkeers informatie abonnement is ook te verkrijgen.

Mijn ervaringen in positieve en negatieve zin zijn als volgt:

  • Be on Road kiest meestal een efficiëntere route, tijdsbesparing t.o. TomTom ca. 15 min op een route van 700 km.
  • Be on Road heeft zich in zijn route bij mij nog niet vergist in rijverboden voor vrachtverkeer, waarbij ik TomTom nog wel eens moet corrigeren.
  • De stembegeleiding van Be on Road is matig en reageert pas 300m voor een afslag terwijl TomTom je al 3 km vooraf informeert.
  • De rijbaan begeleiding van Be on Road ziet er wat amateuristisch uit, kleine simpele pijlen links boven in je scherm, maar 't werkt
  • Je kunt in Be on Road tot bijna streetview inzoomen en een punt op je scherm aanraken waar je naar toe wilt navigeren.
  • De wat kleinere straatjes in gehuchtjes in bv Frankrijk worden door Be on Road niet op naam gevonden, de Database van TomTom is wat dat betreft stukken beter
  • Verder hebben ze beide vergelijkbare functies, waarbij de NP's van Be on Road uitgebreider zijn dan die van TomTom, echter zijn ze wat onoverzichtelijk ingedeeld.

Kortom, een relatief goed truck navigatiesysteem voor weinig geld.

Doe er je voordeel mee

Groeten

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zie in de app store dat hij gebruik maakt van navteq kaarten kun jij eens een route plannen tussen tilburg/ ringbaan oost kruising/ enschotsestraat en ringbaan oost kruising jp coenstraat met hoogte ingesteld op 4 mtr hoogte?

Ik ga hem nog even niet downloaden want ik rij de hele volgende week niet.

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden