[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

iveco topic


robke

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik dus ook en heb al meerdere keren storing gehad in de adblue en denk al 6 keer de sensor vervangen van hem. Voor de rest doet die wagen het prima, en rijgedrag kan je ook weining over zeggen.

Die heeft de DAF ook, heel toevallig dezelfde sensor, collega van mij heeft net zo'n zelfde Iveco als ik heb en die heeft al wel de sensor moeten laten vervangen. Die kwam dus met de gordijnen dicht uit zuid Duitsland met een volle bak:D. Bij de DAF had ik in een jaar tijd alle sensoren vervangen die erop gebouwd zaten, dan vind ik Iveco het zo slecht nog niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen week dus gereden met de Iveco High-Way euro6 460 pk.

2 ritten Duitsland 1e Berlijn/Dresden 2e Bamberg Landshut Munchen Singen.

Niet veel gewicht max 16,500 kg maar het weer was niet al te best. Erg glad en 2e rit veel regen en ook sneeuw.

De ervaring met de auto is erg positief, echter 1 groot nadeel: ik zit er niet gemakkelijk in na een paar dagen went het wel iets maar gemakkelijk is anders.

Verder is er erg weinig mis met de auto, vooral de motor en de automaat leveren uitstekende prestaties ! ook de ruimte, zowel bergruimte als "leef" ruimte is ruim voldoende. in vergelijking met de euro 6 DAF en vooral Volvo vind ik de wegligging wat tegenvallen, niet slecht maar wel is merkbaar dat andere merken daar een sprong in hebben gemaakt. eea wordt wel weer gecompenseerd door de luchtgeveerde cabine.

Kortom ik denk een ondergewaardeerde auto, als men de kans krijgt echt het proberen waard!

voor de geïnteresseerden: gemiddeld verbruik over 3860 km: 1 op 3,81

(sorry geen tijd voor een uitgebreid reisverslag)

post-2068-1394790692,3054_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Wij hebben bij de DVVO een aantal iveco's rijden, ik vind ze rampzalig. Weg ligging is slecht, automaat is erg traag. En zo weet ik nog wel meer op te noemen. Ik reed liever op de Mercedes die wij ook

Hadden.

Mijn busje rijdt prima. Weinig problemen mee over het algemeen. Een collega van mij heeft een nieuwe Stralis. Mooie auto, maar wat me vooral opvalt is dat het ding heel stil is van buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb altijd Iveco bussen. de C types, luxe moet je niet verwachten. maar wel bruut geweld voor de aanhanger. En in de tien jaar dat ik Iveco rij weinig problemen ermee gehad.

Het luxe-niveau hangt van je baas af. (en van je collega's), maar bruut geweld is niet de omschrijving die bij mijn 40C12 past. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nieuwe Volvo,Daf, Mercedes, Renault moet ik niets van hebben...

Scania heb ik ook niets mee, ( wel het oer v8 geluid ).

 

In het begin ( 5 jaar geleden ) moest ik niets van Iveco hebben.

Maar ik vindt het toch wel een dikke wagen hoor, in de juiste kleurstelling helemaal.

 

Bij ons gaat deze week of volgende week de Stralis eruit, en krijgt weer een nieuwe Stralis.

Ben benieuwd.

 

Dashboard is in ieder geval veeeeeeel beter.

 

Als mijn Volvo eruit zou moeten gaan dan heb ik liever dat hij gereviseerd wordt, ik wil geen nieuwe.

Tenzij ik ook een Stralis mag hebben :D  dat is nu de enige ''nieuwe'' vrachtwagen die ik aantrekkelijk vindt.

 

Of een VW Constellation, van de lelijkheid een ''leuke'' verschijning.

 

Ik leef in de verkeerde tijd. ;)

bewerkt door Frank Bahlman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nieuwe Volvo,Daf, Mercedes, Renault moet ik niets van hebben...

Scania heb ik ook niets mee, ( wel het oer v8 geluid ).

In het begin ( 5 jaar geleden ) moest ik niets van Iveco hebben.

Maar ik vindt het toch wel een dikke wagen hoor, in de juiste kleurstelling helemaal.

Bij ons gaat deze week of volgende week de Stralis eruit, en krijgt weer een nieuwe Stralis.

Ben benieuwd.

Dashboard is in ieder geval veeeeeeel beter.

Als mijn Volvo eruit zou moeten gaan dan heb ik liever dat hij gereviseerd wordt, ik wil geen nieuwe.

Tenzij ik ook een Stralis mag hebben :D dat is nu de enige ''nieuwe'' vrachtwagen die ik aantrekkelijk vindt.

Of een VW Constellation, van de lelijkheid een ''leuke'' verschijning.

Ik leef in de verkeerde tijd. ;)

Aan de bloembollen zitten snuiven frank
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden