[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Paspoort/id-kaart afleveren


Spitzer

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb het idee dat ze alles al van je weten wanneer je aan komt rijden.

Wij hebben ook zo'n adres. Kenteken, opleggerkenteken en naam van de chauffeur alles moet kloppen als je aan komt rijden.

Als er al een spelfout in de naam zit doen ze al vreemd. Waarom hebben ze ook nog een kopie nodig denk ik dan?

Maar ja, je kan wel moeilijk doen..... aan de andere kant....

ik heb vorig jaar de serie Meneer Miller gezien op tv.

Nou het kan vreemd met je gaan als de verkeerde onder jou naam door het leven gaat en je zelf moet bewijzen dat jij echt mevr. Lientje of meneer wie dan ook bent:eek:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze weten toch al alles van je. En zo'n portier gaat echt niet jou gegevens doorgeven aan een of ander onderwereld figuur. Willen ze mijn naam ? Krijgen ze die. Mijn paspoort, alstublieft.

Moet ik daar moeilijk over gaan doen.....

Het is mij de energie niet waard, echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze weten toch al alles van je. En zo'n portier gaat echt niet jou gegevens doorgeven aan een of ander onderwereld figuur. Willen ze mijn naam ? Krijgen ze die. Mijn paspoort, alstublieft.

Ja in jouw geval wel he. Maar het ligt natuurlijk ook aan jezelf, hoeveel je op het www zet:D;). Stel je eens voor, een kwaadwillende kan van jou een heel profiel opstellen, van je hele gezinssituatie, waar je woont, wanneer je thuis bent, wat je lekker vindt, enzovoort. In het ergste geval kan het gebeuren dat ze er thuis pas na een paar weken achterkomen, dat diegene die thuis het vlees snijdt een dubbelganger is:p.

Wat dat paspoort afgeven betreft, als ze er dan maar goed oppassen. In het voorbeeld wat ik beschreef met die franse portier, schortte het daar nogal aan. In de tijd dat ik op die vent moest wachten, stond z'n kantoortje gewoon open en lagen de paspoorten van andere chauffeurs voor het grijpen:stom:.

Nou het kan vreemd met je gaan als de verkeerde onder jou naam door het leven gaat en je zelf moet bewijzen dat jij echt mevr. Lientje of meneer wie dan ook bent:eek:.

Eigenlijk is dat raar. Dan ligt de fout ook bij de instanties die de 'verkeerde' geloven. Zeker niet goed naar de pasfoto gekeken. Dan mogen ze wel aanvullend maatregelen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze weten toch al alles van je. En zo'n portier gaat echt niet jou gegevens doorgeven aan een of ander onderwereld figuur. Willen ze mijn naam ? Krijgen ze die. Mijn paspoort, alstublieft.

Moet ik daar moeilijk over gaan doen.....

Het is mij de energie niet waard, echt niet.

Totdat die portier jouw paspoort teruggeeft aan de verkeerde, die niet oplet. Die stopt het weg, en als jij de jouwe wil ophalen is er een probleem. Het gebeurt sneller dan je verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen heeft er zijn eigen idee over. Ik ben zelf ook tegen het maken van kopietjes. Identiteitsfraude komt steeds vaker in het nieuws. Ook het programma Radar en Opgelicht van de Tros hebben er al uitzendingen over gemaakt. Slachtoffers die zelfs ineens (huur)panden met hele wietplantages op hun naam bleken te hebben. En hoe het ontzettend veel moeite kost om alles weer recht te breien... zal je maar gebeuren.

Vraag trouwens bij bedrijven waar je zelf niet bij het laden mag zijn om een ID-kopie van degene die je trailer laad/in de trailer komt, je weet nooit of die iets "meeneemt" van je reeds geladen (aanwezige) goederen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=1]Ben ik verplicht om een kopie van mijn identiteitsbewijs te geven aan een bedrijf?[/h]Nee, alleen in uitzonderlijke gevallen bent u verplicht een kopie van uw identiteitsbewijs te laten maken. Uw werkgever is bijvoorbeeld verplicht een kopie van uw identiteitsbewijs bij de loonadministratie te bewaren. Het bedrijf of organisatie moet u informeren over de wettelijke verplichting.

Ben ik verplicht om een kopie van mijn identiteitsbewijs te geven aan een bedrijf? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Idd .. id fraude wordt steeds vaker gepleegd ... Lees de " telegraaf " van 23/01/14 even staan een paar voorbeelden .. ik deed er ook nooit zo heel moeilijk over ( hoop gezeiik ) laatste paar x wel ! Als er perse een copie gemaakt moet worden dwars over het copie schrijven en nr.s doorkrassen ... Alhoewel de meeste copiers een geheugen functie hebben ! Dus beter is gewoon als idd iedereen stelselmatig weigerd ! Zelfde als auto sleutels inleveren en in duister hokje moeten wachten .. vraag hun huis sleutel en adres is ... Staan ze je echt dom aan te kijken ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben ik verplicht om een kopie van mijn identiteitsbewijs te geven aan een bedrijf?

Nee, alleen in uitzonderlijke gevallen bent u verplicht een kopie van uw identiteitsbewijs te laten maken. Uw werkgever is bijvoorbeeld verplicht een kopie van uw identiteitsbewijs bij de loonadministratie te bewaren. Het bedrijf of organisatie moet u informeren over de wettelijke verplichting.

Ben ik verplicht om een kopie van mijn identiteitsbewijs te geven aan een bedrijf? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Als je hier nu eens een copie van maakt, en dit aan die persoon geeft die zo nodig je paspoort wil hebben en houden tot jij weer vertrekt.

Kweet niet of het zou helpen.

Laatste keer dat ik mijn paspoort bij een portier moest achterlaten is al weer en jaar of 6 geleden in Toul (F) dacht ik, daar waar je poeppapier laadt.

Weet nog wel dat ik daar geen goed gevoel bij had.

bewerkt door Kiepenboer
quote gerepareerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En toch...als we deze zomer weer met z'n allen massaal naar Turkije, Griekenland of Spanje op vakantie gaan, heeft niemand er moeite mee om het paspoort aan die vriendelijk ogende man achter de receptie af te geven.

Want het resort, hotel, camping of bungalowpark is te vertrouwen......ondanks dat ze daar 2000 gasten per dag inchecken en ik weet niet hoeveel personeel hebben, wat van een schijntje moet rondkomen (minder als die machtsmisbruikende portier).

Persoonlijk vind ik het risico daar groter.

Ikzelf geef mijn paspoort dus nooit af, heb ik altijd bij me. De persoon mag best een kopie maken, maar ter plekke weer aan mij retour geven, ik wacht er op.

Bij tegenstribbelen, is het boos kijken en ff vriendelijk attenderen op de vele visa die erin zitten en dat ik het zelf wel bewaar.....werkt altijd.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal ik nu maar weinig vrienden gaan maken. Sinds waneer speelt dit gezeik, Sinds onze oost europeese vrienden erbij zijn gekomen. vroeger keek men in een paspoort, of schreef je naam op en dat was het. En sinds de laatste paar jaar is het veel erger geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is ook vaak belachelijk.

Bij mijn werkgever weten ze genoeg van mij.

Ze zullen bepaalde dingen gerust wel hebben nagetrokken voor ik bij bepaalde klanten door de slagboom mag.

Het bedrijf waar ze een paspoort kopiëren, is een bedrijf waar ik zelf niet bij het laden en lossen mag zijn in tegenstelling van de meeste dc's waar je tussen de goederen door loopt.

Of de Makro met de heerlijke drankafdeling waar ze heerlijke spannende likeurtjes hebben staan :banaan:

Ook zonder kopie van mijn paspoort weten ze mij wel te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden