[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gaat het dan nu echt gebeuren....


roywentink

Recommended Posts

  • Forumlid

Dan ga ik liever met dat Poolse transportbedrijf in zee wat wel van zijn personeel op aan kan en waarbij ik mij wel klant voel... Met andere woorden... In mijn ogen geeft staken een tegengesteld effect!

Dat is angst. Als de Nederlandse chauffeurs gaan staken, dan is er binnen 2 dagen ook niks meer te laden/lossen voor een Pool. Alle vrachten die voor hem bestemd waren zijn nog niet klaar omdat er wat palletjes elders staan, het verpakkingsmateriaal voor de goederen op is, etc.

Maar zover komt het niet.

In 1 dag zijn de supermarkten leeg, in 2 dagen zijn de pompstations leeg. Dan gaat het bepaalde partijen heel veel geld kosten. Dan kan er ineens een hoop meer. Als de vakbonden maar iets van de grond kregen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Wat een hersenloos gelul weer. Het is altijd hetzelfde met chauffeurs: een hoop geschreeuw, maar er gebeurt niks wat echt zin heeft. Wat al meer mensen zeiden: andere arbeiders duperen. Maar in de ogen van die arbeiders doen we dat de hele week al door in te halen en te manouvreren op op plekken waar die arbeiders snel langs wil.

De politici in Den Haag zal het jeuken. Die in Brussel al helemaal. En de werkgever heeft weer een goed argument om je te vervangen voor Janek en Bogdan die met hun gekochte rijbewijzen meer rijden dan jij, voor minder geld. En staken kennen ze ook niet. .

Als je echt wat wilt moet je en masse de auto laten staan. Sleutels in je zak en naar huis. Pas dan heb je kans dat er wat gebeurt. Tot die tijd heb je er alleen het grote publiek mee wat daardoor een nog grotere hekel aan die hersenloze chauffeurs krijgt.

Ter info: het wordt niet meer zoals het was. Nu niet, straks niet. Heel kut, maar chauffeur zijn is straks een minimumloon-baan. Niks meer, niks minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je wat wilt blijf dan allemaal 3 dagen thuis. Dan heb je aandacht maar of het helpt voor meer loon en betere werkomstandigheden !! Ik denk het niet. Ben bang dat er dan nog meer bedrijven overstappen op buitenlandse chauffeurs,zodat er dus nog minder werk is voor dé Nederlander. Maar is het proberen waard alleen moet je wel nadenken wat de consequenties zijn. En snelwegen blokkeren werkt echt niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niks doen en lopen roeptoeteren lost ook niks op maandag 10-02 massaal naar de 2e steeg

dan maak je wel een statement ik ben er en wat is jou l@## smoes om niet te komen

Mijn reden om niet te komen is dat ik niet vind dat wij als chauffeur zijnde te weinig verdienen. Als ik naar de brutto salarissen kijk verdien wij veel meer dan alle andere. Zelfs meer dan degene die zeggen in het hoge noorden veel geld te verdienen.

Er word teveel ingehouden, zeg maar het brutto/netto verhaal :D

Daar kan een werkgever niets tot weinig aan doen en een bond wil.daar niet te veel aan doen, waarom zou die aan de poten gaan zagen van de zetel waar ze straks zelf in willen zitten.

Meer overhouden, okay. Maar dat niet neerleggen bij de werkgever, daar bereik je alleen maar mee dat er nog meer aebeid verloren gaat. Verder niets, maar dan ook echt helemaal niets.

Maar ik ben gekke gerritje die het allemaal niet begrijpt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat verdiende je afgelopen jaar Ron?

Als iemand wilt weten wat ik maakte, 74.450. bruto

Wat ik afgelopen jaar heb verdient gaat niemand wat aan. een aantal mensen hier weten dat hier en ook de reden daarvan. Ik hoop volgend jaar ongeveer bij jou in de buurt te komen (in euro´s dan) Maar dat heb ik zelf in de hand...

Of dat gelukt is mag je mij volgend jaar rond deze tijd vragen.

denk het je gekke gerritje quote! :p

Het is toch de waarheid!

Ik vertel geen onzin hoor, verdiep je er eens in. Wij behoren tot de duurste chauffeurs... Als we al weinig verdien komt dat door het belachelijke gat tussen brutto en netto. Als iemand mij om die stelling "gekke Geritje" vind mag dat....

Weet je wat bijvoorbeeld het Brutto uurloon is in Noorwegen?

Dat is een stukje lager dan in Nederland, alleen houden ze er daar iets meer aan over. Maar ik moet uitkijken met deze mening, er zijn mensen voor verwijderd omdat ze dit probeerde uit te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er word teveel ingehouden

Dat is het grote probleem. Wij maken ons zelf niet te duur door het zelfde besteedbare inkomen te houden, maar de ®overheid wil gewoon veel te veel van het werkende volk binnen harken.

Daar kan een werkgever niets tot weinig aan doen en een bond wil.daar niet te veel aan doen.

Ten dele waar.

Als er iemand iets aan kan doen om de overheid (proberen) te bewegen iets aan de belasting druk te doen dan zijn het de werkgevers wel. De regering danst bijna volledig naar de pijpen van de gezamelijke (veelal grote) werkgevers. Als die echt willen dat er wat verandert dan kunnen die hun invloed echt wel laten gelden.

En Ron, het is echt geen probleem om hier het woord BRUTO op de nederlandse manier te schrijven, i.p.v. de scandinavische spelling toe te passen.... :p

Als iemand wilt weten wat ik maakte, 74.450. bruto

Gerekend naar de dollarkoers is dat dus net boven het bijstandsniveau in Nederland :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerekend naar de dollarkoers is dat dus net boven het bijstandsniveau in Nederland :D

Ruim 54.000 euro bruto (schrijf ik het goed zo)

Ik weet niet hoeveel belasting daar af gaat dus wat je daar aan over houd. En hoeveel uur werkt hij daar voor? 40 uur per week en een week of 8 vrij per jaar. Iedere avond thuis of 2 weken onderweg.

Bedragen zijn zo betrekkelijk....

En Teddybeer, spelling is nooit mijn sterkste vak geweest. Dat mag nu toch wel eens duidelijk zijn....

Rekenen gaat me beter af al klinkt dat uit de mond van een werkgever die met zijn bv failliet is gegaan best wel raar....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welke manier dan wel heer But???

weet het ook niet maar met blokkades bereik je het tegenovergestelde.

iedereen thuis blijven staan met de auto's zal veel beter werken maar dat gebeurd toch niet.

ben eerlijk hierin,zal ook de auto's niet stil zetten want dat kost me geld.

ook wij proberen te overleven in deze tijd,scheelt dat ik met mijn groupage en machine transport op Frankrijk en Spanje gespecialiseerd ben en dat mijn klanten graag specialist inhuren en niet voor de goedkoopste gaan.

de normale transporten hebben wel wat te verduren door de buitenlanders maar zie wel al verschuiving hierin.

veel klanten zien toch in dat goedkoop duurkoop is want de snelheid is er niet en omgang met goederen is er niet.

dat merk ik veel in Frankrijk op dit moment,ze zijn blij als er een Nederlander of Duitser staat te laden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
chauffeurs via een onduidelijke constructie uit Cyprus laten werken, dan schijn je binnen te lopen als werkgever

Dit is ook niet waar,alleen door deze constructie betaal je wel veel minder belasting ja.

netto zijn de chauffeurs er niet op achteruit gegaan.

zolang wij hier in Nederland te veel loonbelasting en SOOB moeten betalen zullen deze constructies toegepast worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Arnebut, heb je wel eens een staking gezien in Frankrijk door chauffeursbiertje:koffie

En ik lees nu dat het niet perse een staking is om ons loon beter te maken, maar een algemene staking, dus diegene die niet met dit beleid eens is kan zich aansluiten.....en ik zat ook goed met me bruto loon, en was ook wel redelijk veel thuis.....maar als je kijkt naar ons basisloon is het niet om echt vrolijk van te worden...(oja bruto heb ik geen flikker aan, gaat me om wat er onder de streep staat om me loonstrookje)Had ik al gezegt dat we ruim meer dan 6miljard geen bezuinigen let maar eens op!!!

Maargoed, zolang wij rijden mogen wij niet echt klagen, maar wat als je ineens niet meer rijd.....onslag/ziektewet/geen werk meer, heb het zelf al mee gemaakt en kan je zeggen je word er niet vrolijk van....hoor hier nog mensen zeggen je moet alleen kijken naar je basisloon, nou en die is niet best!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En nog maal negens staat STAKEN

Burgerlijk ongehoorzaamheid te zijn door samen tijdelijk ,Op de snelwegen te stoppen.

En als die Chaos er is en de Haag heeft ons Nederlanders gehoord kunne de gesammenlijk bonden FNV CNV het overnemen

ZO ZIE IK HET DUS

je vergeet DE UNIE die zit ook bij de c.a.o onderhandelingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is ook niet waar,alleen door deze constructie betaal je wel veel minder belasting ja.

netto zijn de chauffeurs er niet op achteruit gegaan.

Als er ergens minder afgedragen word aan de belastingdienst*en het netto bedrag wat de werknemer krijgt blijft gelijk, wil dat zeggen dat er ergens geld van de chauffeur(werknemer) aan een of andere strijkstok blijven hangen is.

Niet de werkgever betaald,maar de werknemer doet dat,de werkgever draagt dit slechts af aan de belastingdienst in naam van de werknemer.

* niet alles wat er afgedragen word is belasting,het meeste zijn premies SV(sociale verzekeringen) en worden door de belastingdienst ge-ind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden