[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gaat het dan nu echt gebeuren....


roywentink

Recommended Posts

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Jij hebt zeker nog nooit een echte staking meegemaakt. Ik heb bijna 2 weken gestaan in Frankrijk (Avignon), de winkels waren leeg, en de bevolking kwam ons eten brengen, er was zeker wel begrip. Ook de bouwvakker staat het water aan de lippen en zal begrip opbrengen net als de loodsmedewerker de havenarbeider en de postbode.

PS, de Nederlandse chauffeur heeft het lef niet om het werk neer te leggen, ik heb ook in Venlo in de staking gestaan, na anderhalve dag hadden ze het gezien de helden en gingen ze weer rijden.

Het staken an sich is een heel sterk middel, mits zoals je zelf al schrijft het consequent uitgevoerd wordt. Wat mij echter steekt is het middel inzetten. Men probeert iets te forceren omdat men vind dat men niet gehoord wordt. Dat is iets wat bij mij niet heel sterk overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook de bouwvakker staat het water aan de lippen en zal begrip opbrengen net als de loodsmedewerker de havenarbeider en de postbode.

En de zorg, de zelfstandiger, zal het niet hebben over de mensen in het Noorden met hun BAM:angel:, of de mensen die moeten rondkomen van een voedselbank....in Ned en moeten leven van een voedselbank:confused:(heb het niet over de mensen die 5 flatsgreens in huis hebben en 3 bmw voor de deur hebben staan, of alles op de pof hebben gekocht), zijn er zat die nu ervan moeten rondkomen omdat ze er niks aan konden doen...)of de belasting maakt er een zooitje....als wij 1 fout maken ben je de klos, maar als hun 1 fout maakt dan is het van(mensen maken fouten en we lossen het zo snel mogelijk op, maar onder tussen moet men het maar zien op te lossen.

Dit gaat denk ik om de maatregelen die nu zijn genomen, en waarom, om dat er mensen waren die dachten het toen goed te doen(banken wereld)of denk je dat de crisis de schuld is van de "normale"mensen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We roepen nu wel maar er gebeurt toch nooit iets mijn zegen hebben ze als het kon deed ik zelf ook mee

wordt tijd dat er iets gebeurt we raken al genoeg ritten kwijt aan onze witteplaat club uit het oostblok

en dan zegt men het gaat beter met NEDERLAND echt niet dus daar in den-haag zeggen dat we er op vooruitgaan maar men bedoeld eigenlijk

dat we er op achteruitgaan 55 euro per maand er bij zou erg lekker zijn maar ze gooien alle belastingen omhoog

bv. tankten ik nog in dec. voor 1,44 de liter is nu per 1 jan. 1,51 en als je kijkt naar de transport er vallen er nog steeds veel om

Dus als we een VUIST willen maken moeten we het ook goed doen en alles dicht zetten of het nu op een vrijdag is of niet het hele land plat

doen ze in Frankrijk ook 3 dagen de wegen dicht we merken toch allemaal dat alles duurder wordt ook de boodschappen voor in de wagen eten onderweg wat eerst 15,95 per menu kost is nu 21,95 wat we gaan er op vooruit ECHT niet Stuur die OOSTBLOKKERS terug als ze niet kunnen rijden er zijn voorbeelden genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ruim 54.000 euro bruto (schrijf ik het goed zo)

Ik weet niet hoeveel belasting daar af gaat dus wat je daar aan over houd. En hoeveel uur werkt hij daar voor? 40 uur per week en een week of 8 vrij per jaar. Iedere avond thuis of 2 weken onderweg.

Bedragen zijn zo betrekkelijk....

En Teddybeer, spelling is nooit mijn sterkste vak geweest. Dat mag nu toch wel eens duidelijk zijn....

Rekenen gaat me beter af al klinkt dat uit de mond van een werkgever die met zijn bv failliet is gegaan best wel raar....:D

Van failliet gaan leer je juist beter rekenen Ron. Ook ik heb deze leerschool gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Arnebut, heb je wel eens een staking gezien in Frankrijk door chauffeursbiertje:koffie

En ik lees nu dat het niet perse een staking is om ons loon beter te maken, maar een algemene staking, dus diegene die niet met dit beleid eens is kan zich aansluiten.....en ik zat ook goed met me bruto loon, en was ook wel redelijk veel thuis.....maar als je kijkt naar ons basisloon is het niet om echt vrolijk van te worden...(oja bruto heb ik geen flikker aan, gaat me om wat er onder de streep staat om me loonstrookje)Had ik al gezegt dat we ruim meer dan 6miljard geen bezuinigen let maar eens op!!!

Maargoed, zolang wij rijden mogen wij niet echt klagen, maar wat als je ineens niet meer rijd.....onslag/ziektewet/geen werk meer, heb het zelf al mee gemaakt en kan je zeggen je word er niet vrolijk van....hoor hier nog mensen zeggen je moet alleen kijken naar je basisloon, nou en die is niet best!!!

Hoe komt dat dan dat het Nederlands basisloon niet best is? Is Nederland qua lasten te duur. Of is het nettoloon te laag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe komt dat dan dat het Nederlands basisloon niet best is? Is Nederland qua lasten te duur. Of is het nettoloon te laag?

De vaste lasten zijn denk ik te hoog( heb het over chauffeur basisloon he)en hoeveel dat precies is zal rond de 1350 liggen gaan we van d5)of zit ik er nu ver naast, heb geen zin om het na te kijken:p

En voor C5 zal het wel minder worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe komt dat dan dat het Nederlands basisloon niet best is? I

Omdat wijzelf jaren verzaakt hebben hier iets aan te doen,omdat we toch veel overuren draaiden kwam er zat binnen,.

Men keek alleen naar wat er onder de streep stond,za'k ma zehhe.:D:D:D

Nu de overuren dikwijls wegvallen blijft alleen t basisloon over,en nu wreekt zich dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lees nu ook overal dat de boeren gaan meedoen....

Dat is het "Bretagne effect"

De Bretonse boeren gingen een paar maanden geleden ook de straat om om z.g.z.mee te protesteren tegen de Franse maut.

DE gemiddelde Franse boer weet niet eens hoe een vrachtwagen er uit ziet,en wat er voor problemen zijn om zn producten te vervoeren, zal m aan zn reet roesten.

Maar zodra ze zich kunnen verschuilen achter andermans rug,en zodoende zelf uit beeld blijven zijn ze wel van de partij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een stom idee, maar als we nu eens dit voornemen verplaatsen naar zeg...euh...de 24 ste of de 25 ste....

Ik bedoel....dan heb je wel wereldwijde aandacht....dan maak je wel echt iets duidelijk...

Al gaat het over nucleaire veiligheid, maar denk wel dat zelfs CNN dan aandacht ervoor heeft....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden