[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dutch Marines Rowing Challenge 2015


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Hé Pierre!

Ik volg je topic met belangstelling, petje af voor je!

 

Toevallig heb ik zelf ook onlangs besloten om iets te gaan doen, wat ik al lang wilde, en wat er nooit van gekomen is, namelijk de Vierdaagse van Nijmegen lopen. Dit jaar gaat het beure!

 

En over toeval gesproken:

 

Dat stukkie wat jij geroeid hebt naar Breukelen, heb ik toevallig afgelopen donderdag gelopen, grotendeels hetzelfde dan en in omgekeerde volgorde.

Van mijn woonplaats naar Maarssen, dan langs de Vecht, langs Nyenrode (de overkant) en dan naar Weesp. Ook 45 km. Een mooi stukkie Nederland. En toen met de trein weer terug naar huis.

 

En dat was ook zo'n mooie wind- en regendag maar wel met de wind mee.

Net voor Weesp zelfs nog ff aan je gedacht, toen er ook zo'n sloep met een stel van die gekken langsvoer in de schemer in de stromende regen :D  :ja: . Niet wetende dat jij er twee dagen later zou roeien! (anders had ik ff gewacht :nee: ).

 

Trouwens wel een beetje kapsonesvolk hé, daar op Nyenrode, vind je niet?

 

Ok, Pierre, ook al heb ik je volgens mij nooit ontmoet, ik leef met je mee! Zet hem op!

bewerkt door JP eastway
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dank je JP, altijd fijn zulke bemoedigende reacties en uiteraard goed voor de motivatie, uiteindelijk doen we het daar ook een beetje voor natuurlijk.

Inderdaad wat je zegt, een mooi stukje Nederland zo langs de Vecht. De kapitale vila's en monumentale panden die ik daar gezien heb, niet te bevatten gewoon. Daar zit wat geld zeg maar...

En dan Nyenrode...tsja alleen de naam zegt al genoeg hé. Nyenrode staat synoniem voor alles wat chique is en decadent en in hogere kringen vertoefd en dan krijg je dus automatisch een bepaald soort volk wat daar rondloopt.

Maar het blijft toch leuk om daar als doodgewone sterveling een keer op zo'n kasteel rond te huppelen en binnen te kijken waar je anders waarschijnlijk niet gauw meer zult komen. ;):D

 

Wat betreft de laatste ontwikkelingen: vanochtend al bevestiging gehad van de organisatie dat mijn deelname aan de 'Ocean to City Race' in Cork, Ierland op zaterdag 31 mei definitief vaststaat... :ok:

 

http://www.oceantocity.com/index.php/otc-topmenu-about-2/about-the-race

http://www.sloeproeien.info/news/ocean-to-city-race-cork-ierland/

 

Zet hem op ktijger !!

 

Respect man   :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mariniers zijn best leuk. Je komt ze alleen te weinig tegen.

:zegtniets:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LOL

 

 

 

"fleur??"

"ja"

"hier krijg je gelazer mee"

"ja enne, zolang die gast blaren heeft ben ik niet bang !!!!!!!!!!!!!!!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toe maar Pierre. Maarrrrreeee, met het vliegtuig van hot naar her, dat bijt nogal in de portomonnee lijkt me. Het is mijn geld niet natuurlijk. Of sponsord iemand dat allemaal?

 

Zijn er ook filmpjes op de web terwijl jullie de 7 zeeen bevechten? Of maak er 1, de meeste camaraas kun je ook mee filmen.

Geven ze je op werk ook wat meewerking, dat je later mag vertrekken, of de collegaas die een rit voor je doen?

Toen Beverly ziek was, en als ik thuis moest zijn hebben meerdere chauffeurs mijn werk gedaan, maar wilde er niet voor betaald worden, dat zijn dingen die het leven wat aangenamer maken, en zou dat zelf ook doen.

Misschien dat k maar een maandje met je MAN ga rijden, lekker relaxed in de oude wereld langs kasteeltjes via rustige wegen met vriendelijke mensen rijden. It's a deal.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahaha, "yeah, dream on buddy"       :D (dat van dat 'relaxte')

 

Tegen Pierre zeggen ze"roeien met je k*t"

Tegen jou "aan die palletwagen sleuren met je ............................"     LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 en knallen we vrijdagmiddag gelijk met het busje en de sloep effe op en neer naar Venetie voor de 30 km's te roeien in de grachten van Venetie.

 

 

Pierre,ik sta momenteel op de camping aan het lago di Caldonazzo,bij Trento,en heb even wat spionage werk voor je verricht;

 

Men is hier aan het oefenen met boten en voorop staat een vent met een enorme trommel die het ritme aangeeft.

Nu weet ik niet of die lui ook aan Il Vogalonga di Venezia meedoen,maar ze maken wel een hoop herrie en gaan best hard over dat meer hier.

 

Doeer je voordeel mee. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wij a.s. zaterdag op camping Fusina (Via Moranzani, 93 Fusina - Venezia).

Net geen twee uurtjes rijden voor jou, het bier staat koud dus kom gerust langs.. :D

De start is overigens bij Punta della Dogana. Als je toevallig verveelt Peter, dan weet je ons te vinden.

 

Route: bacino di San Marco, canale delle Navi, canale della Bissa, canale Passaora, canale Crevan, Burano, Mazzorbo, canale S. Giacomo, canale Scomenzera, canale Bisatto, Murano, canale di Tessera, rio di Cannaregio, Canal Grande, Rialto, Punta della Salute -

Finish: aan het einde van de Canal Grande ter hoogte van de Basilica Della Salute ... ;)

 

Zet hem op krijgers !! (ja daaag, liever geen gezeik met postb......(leg het nog wel eens uit).............mariniers  :ja: , weet wat een avondje 'correctie' betekend   :D )

 

Geniet Pierre, geniet, ben best wel een beetje jaloers eigenlijk.

Dat 'saamhorigheid gevoel' man, wa's dat ver te zoeken op dit ogenblik !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de kinderen is het misschien niet altijd even leuk maar ooit komen ze op een leeftijd dat ze goed begrijpen wat hun pa destijds bezielde om met een roeiboot de Noordzee over te steken. 

 

 

 

 

 

Klopt Pierre, als ze éénmaal doorhebben wat 'pap' ooit bezielde pluk je er de vruchten van !!!!

 

Zet hem op 'familie' het is de investering waard (al zal daar wat tijd overheen gaan om het te herkennen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre,

Ik heb wat jaren geleden eens een feestdag in Frankrijk moeten overstaan(quattorze juillet,14 juli).

Ik kwam toen natuurlijk op een van zo n "saaie parkings"terecht :D  :D  :D ,midden in het stadje Sete,te midden van allerlei restaurantjes en barretjes.

S'avonds vonden daar ook een soort roeiwedstrijden plaats in het kanaal wat vanuit de zee naar de binnenstad loopt;

Twee galeien,bemand met een stuk of 10 f twaalf roeiers varen elkaar tegemoet,op een constructie achter op die galei staat een vent met een lans,en nu is het zaak om de lansman van de tegenstander in het water te wippen.

dat is een avondvullende competitie,er nemen een stuk of 30 boten aan deel en een blijft over,die krijgt de eer en de gladiolen.

 

Ik,en nog wat mensen,( een man of 4000 denk ik :D ) heb daar de hele avond met een wijntje of wat naar staan kijken en me best geamuseerd( op die saaie parking)

 

 

Google eens op :" Joute Setoise"

 

Misschien een idee voor jullie,na Londen :D  :D

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Komt niet goed Peter   :nee:

 

Die NL mariniers nemen dan vast zo'n geweer mee waar je rubber kogels mee kunt afvuren   :ja:

 

Dan zitten ze met minder moeite  :D   eerder aan het bier   LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Geweldig goed geschreven als vanouds Pierre  :ok:

 

Moet geweldig zijn om zoiets mee te mogen maken samen met oude dienstmaten. Vooral de laatste serie foto's zijn om te lachen. Veel succes met het vervolg hiervan (iets wat we uiteraard graag blijven lezen).

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die schuit kan jullie dan letterlijk wat uit de wind houden Pierre :D

Maar zo onderhand wordt het bijna 'n professioneel gebeuren, voor je het weet ben je de rest van je leven weer marinier!

Pierre zal wel zeggen 'eens marinier altijd marinier'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden