[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bowie op rand,van faillissement


Recommended Posts

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

De werkgevers willen maar 2 dingen, zoveel mogelijk verdienen en zo weinig mogelijk uitgeven, zonder de bond hadden we nu waarschijnlijk nog minder verdient dan droog brood, wij werknemers willen maar 1 ding, zoveel mogelijk verdienen.

Werknemer willen niet alleen zoveel mogelijk verdienen, ook zij willen zo min mogelijk uitgeven. Dat is dus ook het zelfde als wat werkgevers willen. En geloof mij gerust, heel veel werkgevers gunnen hun werknemers het allerbeste en zou ze het liefste een salaris willen geven dat hoger is dan wat het CAO voorschrijft. Alleen vrees ik dat ze dat gewoon niet meer kunnen. De tijd dat de meeste werkgevers grote financiële buffers hadden is gewoon voorbij. Uitzonderingen daar gelaten, maar veelal hangen de mogelijkheden van uitgeven simpelweg af van wat er op korte termijn binnen komt. De tarieven liggen al jaren op straat en een vervoerder hoeft tegenwoordig alleen maar ja of nee te zeggen bij het binnen halen van een nieuwe klant. Onderhandelen over tarieven bestaat allang niet meer. De klant bepaalt simpelweg het tarief. Wil je het daar voor doen, prima. Wil of kun je dat niet, jammer dan. En vervolgens staan de witte kentekens bij die klant op de stoep om het wel uit te voeren.

En nee, ik geef de bonden echt niet overal de schuld van en ook erken ik dat zij heel veel goed werk hebben verricht. Alleen was dat wel in een tijd van hoogconjunctuur en zeker in de jaren van opbouw na de 2e WO. Zij hebben zeker een enorme steen bijgedragen aan ons sociale stelsel. Alleen heb ik nu gewoon mijn twijfels over hun capaciteiten in situaties van laagconjunctuur. Het lijkt wel alsof ze gewoon stug door blijven gaan en doen alsof hun neus bloedt. Ik vind dat een goede vakbond zich zou moeten richten op de mogelijkheden van het moment. Een voorbeeldje: In de tijd dat Nederland leefde in een comfortabel economisch klimaat, onderhandelden de vakbonden over loonaanpassingen van een paar procenten. Hun eisen waren in evenwicht met de, op dat moment, geldende economische cijfers. Dus eigenlijk was het nog niet eens zo'n heel zware dobber voor die vakbonden. Zij scoorden dan ook vrij gemakkelijk en de eerlijkheid gebiedt mij om hierbij te zeggen dat als zij er toen niet waren geweest, de werkgevers echt hun zakken hadden gevuld. Goed werk dus. Maar nu? En dan heb ik het echt over de periode dat de grenzen open zijn en al helemaal over de intrede van deze hardnekkige crisis? De inkomsten van de werkgevers zijn structureel minder geworden en de buffers zijn inmiddels ook al lang op. En toch kunnen de vakbonden nog steeds niet veel anders dan actie voeren om betere omstandigheden te creëren voor hun leden. En dat vind ik nog logisch ook, want hun leden zijn namelijk hun enige betalende klanten en daardoor dus de basis van hun bestaansrecht. Echter ik vind dat de vakbonden veel te weinig energie hebben gestoken in het bewaken van de voerbakken waar het uiteindelijk allemaal uit vandaan moet komen, namelijk de o zo belangrijke inkomsten van de werkgevers. Zij hebben mijns inziens de andere kant op staan te kijken toen de graaibakken juist leger raakten i.p.v. voller.

De 45 urige werkweek. Wie zat daar op te wachten? Het antwoord is simpel. Iedereen natuurlijk, maar dan wel met minimaal 15% meer salaris om de huishoudeconomie ook in stand te kunnen blijven houden. Een prachtig project dus, alleen ronduit kansloos in deze tijd.

Open grenzen. Super, dat scheelt in wachttijden, administratieve rompslomp en onbetrouwbare aflevertijden. Alleen is er 1 belangrijk detail over het hoofd gezien, namelijk dat onze veel minder verdienende collega's daar toch veel meer profijt van hebben dan wij. Er is een markt open gegaan voor deze jongens, dat wil je niet weten! Die jongens mochten (veelal met Europese subsidie) opeens overal gaan werken en kregen daar nog (in hun ogen) gigantisch voor betaald.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar volgens mij zit ik dit draadje nu al gigantisch te vervuilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De meeste die bij de voedselbank komen hebben dan toch iets fout gedaan, ook al is de bijstand geen vetpot je kan er met de toeslagen die er ook zijn van komen.

Is geen vetpot ben ik het mee eens, maar dan moet je maar wat laten.

Iedereen mag zijn eigen mening over zaken hebben, maar deze uiting vind ik toch wat tè ver gaan. Jouw uitspraak roept bij mij de associatie op met een staatssecretaris die afgelopen week riep dat mensen het zelf schuld waren. Die staatssecretaris heeft inmiddels het veld moeten ruimen., ondanks zijn ontelbare excuses. Ik hoop dat jij jouw uitspraak een beetje nuanceert, want dat is toch m.i. wel op zijn plaats hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Het kan nog veel simpeler hoor!

Want, welke bond heeft er ooit voor werk gezorgd? Welke bond heeft er ooit voor gezorgd dat er geen onderbetaalde mede-Europeanen ons werk afpakten? Welke bond zorgde er voor dat wij Nederlanders eens een keer niet als eerste in Europa aan allerlei dure regeltjes gingen voldoen? Welke bond deed eens echt iets toen Nederland als transportland nummer 1, in rap tempo het stokje ging overdragen? Volgens mij moet die bond nog opgericht worden?

En ondertussen denken de gevestigde bonden dat het allemaal rozengeur en maneschijn is bij de werkgevers. We komen dus op voor de rechten van de werknemers, terwijl het genoegzaam bekend is dat er simpelweg niet meer valt te concurreren tegen onze fijne medelanders. Met als gevolg dat de tendens niet meer te stoppen is. Voorheen kon een aantrekkende economie worden afgeleid van een sector die trendmakend was, nl. transport. Momenteel schijnt de economie weer aan te trekken. En het transport? In de sector gaat het goed. Maar in Nederland?

De bond die er voor gaat zorgen dat Nederland weer op de kaart gezet gaat worden, krijgt direct mijn volledige steun!

Ben jarenlang lid geweest van een vakbond, totdat ik merkte dat er bepaalde lieden bij die bond baantjesjagers waren en voila, Wim Kok was de eerste die ging voor het pluche, eerst op de barricaden gestaan voor de Jan de Arbeider voor meer loon etc. en eenmaal minister van het grote geld dacht hij "goh al die arbeiders hebben meer geld gekregen dank zij mij dus ik kan nu wel weer wat terug gaan halen" en dat was voor het sein om definitief te kappen met die vakbond, kijk maar wat er is gebeurd de laatste jaren Lodewijk de Waal op een heerlijk plekje neergestreken en zakken vullen, Agnes Jongerius gaat straks als meest incompetente bestuurster naar Brussel dus zakkenvullen en zo zal het altijd blijven gaan met die BoBo's die ooit via veel ellebogenwerk omhoog zijn gelikt bij diezelfde vakbonden.

Zal wel een golf van kritiek krijgen hier maar okay moet nageven wat de vakbonden na WW2 bereikt hebben daar neem ik m'n petje voor af maar zodra er figuren bijkomen die verder kijken en likken als ze eenmaal een bepaalde positie hebben bij zo'n vakbond die hebben helemaal geen affiniteit met de werkende mens, oftewel de Jan de Arbeider en gaan er helemaal voor om maar zo'n goed mogelijke positie te pakken te krijgen die veel geld oplevert. (PvdA modus uit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
kweet niet...

ik dacht dat als ze failliet waren..... ze niet meer mochten rijden.....

:D

Dat ligt er nog maar aan, maar hier over uit te wijden gaat wat te ver. In ieder geval rijden er nog wagens van Bowie. Zo wordt het mergeltransport nog steeds uitgevoerd met een aantal CF-jes met kipper-oplegger, en kwam ik afgelopen week een XF containercombi tegen. De tijd zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het kan nog veel simpeler hoor!

Want, welke bond heeft er ooit voor werk gezorgd? Welke bond heeft er ooit voor gezorgd dat er geen onderbetaalde mede-Europeanen ons werk afpakten? Welke bond zorgde er voor dat wij Nederlanders eens een keer niet als eerste in Europa aan allerlei dure regeltjes gingen voldoen? Welke bond deed eens echt iets toen Nederland als transportland nummer 1, in rap tempo het stokje ging overdragen? Volgens mij moet die bond nog opgericht worden?

En ondertussen denken de gevestigde bonden dat het allemaal rozegeur en maneschijn is bij de werkgevers. We komen dus op voor de rechten van de werknemers, terwijl het genoegzaam bekend is dat er simpelweg niet meer valt te concurreren tegen onze fijne medelanders. Met als gevolg dat de tendens niet meer te stoppen is. Voorheen kon een aantrekkende economie worden afgeleid van een sector die trendmakend was, nl. transport. Momenteel schijnt de economie weer aan te trekken. En het transport? In de sector gaat het goed. Maar in Nederland?

De bond die er voor gaat zorgen dat Nederland weer op de kaart gezet gaat worden, krijgt direct mijn volledige steun!

Hoezo moet een b0nd daar voor zorgen? Je zou eens op 'n andere partij kunnen stemmen,in plaats van altijd over de bond te zeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus volgens jou Bram1982 mag een bedrijf zonder ook maar 1 strobreed in de weggelegd te worden en zonder de mensen die weg moeten ook maar iets te compenseren op straat zetten omdat het een reorganisatie betreft en het niet zo goed gaat met het bedrijf.

In principe niet nee. Het gaat niet goed met het bedrijf, als ze dan nog eens een kapitaal aan een sociaal plan moeten uitgeven word het probleem alleen maar groter. Daar hebben wij een vangnet voor die de ww heet. We betalen genoeg aan de verzorgingsstaat, ze mogen er ook wel eens wat voor terug doen.

De meesten die hier tegen de bond zijn hadden eigenlijk een 100 jaar eerder in het leven moeten staan, toen er nog niks geregeld was voor de werknemers en jij als je geen werk had maar moest zien hoe je aan je inkomen of eten kwam.

Ik heb eerlijk waar nog nooit een bond nodig gehad om mijn brood te verdienen. Sterker nog, het enige wat een bond ooit heeft gedaan is mij te proberen te beletten een goede boterham te verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

De meesten die hier tegen de bond zijn hadden eigenlijk een 100 jaar eerder in het leven moeten staan, toen er nog niks geregeld was voor de werknemers en jij als je geen werk had maar moest zien hoe je aan je inkomen of eten kwam

....

Toen waren er ook niet zoveel werkelozen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In principe niet nee. Het gaat niet goed met het bedrijf, als ze dan nog eens een kapitaal aan een sociaal plan moeten uitgeven word het probleem alleen maar groter. Daar hebben wij een vangnet voor die de ww heet. We betalen genoeg aan de verzorgingsstaat, ze mogen er ook wel eens wat voor terug doen.

Ik heb eerlijk waar nog nooit een bond nodig gehad om mijn brood te verdienen. Sterker nog, het enige wat een bond ooit heeft gedaan is mij te proberen te beletten een goede boterham te verdienen.

Shompie Ga jij is wat anders doen

De meeste die de bond nodig hebben Dat is vaak dat ze het aan zich zelf te danken hebben

Want Wat krom is moet recht gepraat worden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Failliet betekent niet automatisch dat het gehele bedrijf (acuut) stil ligt.

Alluminiumsmelter Aldel in Delfzijl is in december failliet gegaan, maar draait toch nog (zeer beperkt) door om de lopende opdrachten af te werken. Dit in opdracht van de curator, zodat die meer tijd heeft voor een doorstart of om toch nog zoveel mogelijk geld uit de failliete boedel te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Het doek lijkt definitief gevallen.

 De failliete afvalverwerker Bowie Recycling uit Landhorst maakt definitief geen doorstart. De partijen die geïnteresseerd waren om het bedrijf gedeeltelijk of geheel over te nemen, hebben geen van allen een concrete bieding gedaan. Dat zegt curator Bas van Dooren. Volgens Van Dooren betekent dit 'definitief het einde voor Bowie Recycling'

 

 

 

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2081971173/Curator+Afvalverwerker+Bowie+Recycling+uit+Landhorst+maakt+definitief+geen+doorstart.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

De meeste die bij de voedselbank komen hebben dan toch iets fout gedaan, ook al is de bijstand geen vetpot je kan er met de toeslagen die er ook zijn van komen.

Is geen vetpot ben ik het mee eens, maar dan moet je maar wat laten.

Degene die zelfs geen bijstand krijgen is een ander verhaal.

En wachttijd voor een woning, waarvoor, sociale huurwoning, wat ik niet normaal vind is dat elke scheidingszaak gelijk maar een woning moet opleveren.

Zoek het lekker zelf uit als je uit elkaar gaat en je koopwoning moet verkopen, kan ook anders hoor, gedoog elkaar maar een tijdje.

En ok kom geeneens in aanmerking meer voor een huurwoning en kopen kan ik ook vergeten zonder contract, en ik klaag ook niet.

Toch is er bij de voedselbank ook wel wat loos:

http://nieuwspaal.nl/peter-42-eist-frituurpan-van-de-voedselbank/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden