[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

heiploeg failliet en dooor(gestart)


Recommended Posts

Gast butlerbob
Hoe kan dit nu Hier liggen de Garnalen voor 0,74 cent de kg in de winkel

Was laast in Amsterdam ik naar zo,n viskraam Die beste man vroeg voor een lekker bekje 6 Euro

Hier in Limburg 3,50 Ik vind het verschil groot En af en toe heb ik het gevoel dat ze in de rand steden niet goed bij hun hooft zijn

Huub

Klopt hoor dat het in het westen gewoon duurder is, de wekelijkse visboer hier klaag al tijden lang steen en been dat de klandizie terugloopt, niet gek hè met die prijzen die je rekent.

In de jaren negentig haalde ik altijd in Harderwijk aan de haven lekkerbekjes en haringen toen totale kosten amper FL.12.50 nu? geen idee want ik kom al jaren niet meer daar, maar kan zo maar zijn dat de man niet echt duurder zal zijn geworden maar goed een redelijke prijs kwaliteit verhouding voor een normale lekkerbek zou rond de €3,- moeten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Failliete garnalenverwerker Heiploeg direct overgenomen

Negentig mensen ontslagen

Garnalenverwerker Heiploeg in Zoutkamp is failliet. Negentig van de driehonderd werknemers staan op straat.

Doorstart

Heiploeg maakt wel meteen een doorstart. Parlevliet-Van der Plas in Katwijk is de nieuwe eigenaar.

Lees verder op: RTV-Noord

Als ik hierboven kijk, dan dwalen we een klein beetje af van een garnalenboer, naar de Action, Zeeman en zelfs de Lidl :D.

Vandaar maar even de openingspost hier weergegeven.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat je een verkeerde bril op hebt Huub:

Ongepelde Hollandse Garnalen - Garnalen

Ik denk dat Huub het over de prijs heeft die de vissers krijgen.. :D

De prijs in de winkel is zo hoog dankzij het verbod op thuispellen omdat het onhygiënisch is dat de garnalen zoals vroeger thuis werden gepeld op de keukentafel.

Daarom worden ze nu naar Marokko verscheept en daar in de warme zon op de keukentafel gepeld. Dat schijnt vele malen hygiënischer te zijn. :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe kan dit nu Hier liggen de Garnalen voor 0,74 cent de kg in de winkel

Was laast in Amsterdam ik naar zo,n viskram Die beste man vroeg voor een lekker bekje 6 Euro

Hier in Limburg 3,50 Ik vind het verschil groot En af en toe heb ik het gevoel dat ze in de rand steden niet goed bij hun hooft zijn

Huub

Nou Freddy, hij bedoelt toch echt in de winkel :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ik denk dat Huub het over de prijs heeft die de vissers krijgen.. :D

De prijs in de winkel is zo hoog dankzij het verbod op thuispellen omdat het onhygiënisch is dat de garnalen zoals vroeger thuis werden gepeld op de keukentafel.

Daarom worden ze nu naar Marokko verscheept en daar in de warme zon op de keukentafel gepeld. Dat schijnt vele malen hygiënischer te zijn. :D

--== Freddy ==--

Ik heb die busjes met die bakken garnalen heel veel gezien bij ons verderop in de straat (rond 1980) daar woonde een Marokkaans gezin en met z'n allen gezellig garnalen pellen niet op een tafel, welnee gewoon op de grond een plastic oranje zeil op de vloer en daar werden de bakken met garnalen op leeggestort en pellen maarrrrrrrrrrr!

En of dat nu hygiënisch er aan toe ging daar had ik toch wel grote twijfels bij, vandaar dat ik sinds die tijd nooit meer een garnaal gegeten hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
ach waarom niet is niks mee hoor geen enkele ziektekiem te vinden in die garnalen.

na het pellen even naar ede, daar door het gamma systeem en hoppa helemaal steriel.

in ede zat of zit gammastar, even met gamma straling bestralen en alles is dood.

Ja klopt dat spul ken ik daar in Ede, ben daar ooit eens per ongeluk op de foto gezet door een fotograaf van een plaatselijk krant o.i.d. en toen dachten veel klanten dat wij daar ook door die "scanner' gingen maar ik stond daar alleen even mijn papieren in te vullen, wist ik veel dat ik voor dat "gammastralings" gebouw stond, hoop gedonder over geweest achteraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FNV Bondgenoten en CNV Vakmensen vinden dat het kabinet een einde moet maken aan voorgekookte faillissementen met doorstart, zoals recent bij Heiploeg.De bonden vinden het niet kunnen dat bij dit bankroet de belangen van de werknemers van het Zoutkamper garnalenbedrijf volledig buitenspel zijn gezet. Zonder inspraak over de reorganisatie en de aanpassing van de arbeidsvoorwaarden kwam Heiploeg in handen van Parlevliet en Van der Plas uit het Zuid-Hollandse Valkenburg.

Bestuurders Ben Roodhuizen (FNV Bondgenoten) en Anton Meijerman (CNV Vakmensen) meldden vrijdag in Oudwoude op een bijeenkomst voor ontslagen Heiploeg-medewerkers dat een brandbrief in de maak is aan de ministers Lodewijk Asscher (PvdA, Sociale Zaken) en Henk Kamp (VVD, Economische Zaken). Bron Dagblad van het Noorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ben geen zeebanket eter en zal het niet worden ook , vroeger nog wel eens een warmgebakken vis op de markt maar de graten vergallen het genoegen , nee soms koop ik nog wel eens een rolmops en dat was het wel , zat er in kroepoek ook geen garnalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
ik ben geen zeebanket eter en zal het niet worden ook , vroeger nog wel eens een warmgebakken vis op de markt maar de graten vergallen het genoegen , nee soms koop ik nog wel eens een rolmops en dat was het wel , zat er in kroepoek ook geen garnalen

Niet altijd, lees hier: Kroepoek - Wikipedia

Vroeger bij ons in de winkel kwam de firam Conimex weleens een demonstratie geven een paar dagen en mooi om te zien dat die kleine stukjes kroepoek in de hete olie werden gelegd en behoorlijk uiteenzetten tot een groot formaat kroepoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Naar de rechter om truc garnalenbedrijf Heiploeg aan te pakken

FNV Bondgenoten stapt naar de rechter om de verslechteringstruc in arbeidsvoorwaarden van garnalenbedrijf Heiploeg uit Zoutkamp aan te pakken. Het bedrijf ging failliet door een zogenaamde pre-pack constructie. Dat houdt in dat voordat het faillissement daadwerkelijk wordt uitgesproken, er door een stille bewindvoerder al een deal wordt afgesloten met een overnemende partij.

Hierdoor verslechterden de arbeidsvoorwaarden van de werknemers. Zij raakten onder andere 11,5 ADV dagen kwijt, moesten de eindejaarsuitkering van 7,25% en de onregelmatigheidstoeslagen inleveren en de ouderendagen zijn komen te vervallen.

Faillissementengerommel

Petra Zuidema, bestuurder FNV Bondgenoten: “Er is hier sprake van ‘Overgang van Onderneming’. Daarom vinden wij dat de verslechteringen van de arbeidsvoorwaarden die de werknemers onder dwang hebben geaccepteerd ingetrokken moet worden door de huidige directie van Heiploeg. Daarnaast is het bij een ‘Overgang van Onderneming’ niet mogelijk om met de ‘oude’ directie in overleg met de ‘nieuwe’ directie de ontslaglijst samen te stellen. Er had een afspiegelingsbeginsel toegepast moeten worden, in plaats van willekeurig aanwijzen die wel en die niet door.”

Pre-pack aanpakken

Tot nu toe is er in Nederland wettelijk gezien niets geregeld over pre-pack. De vakbond vindt dat het hoog tijd is dat de politiek zorgt voor wetgeving die werknemers bij een faillissement beschermt en misbruik onmogelijk maakt.

Er werken ongeveer driehonderd mensen bij garnalenbedrijf Heiploeg in Zoutkamp.

Bron: FNV bondgenoten.

Goh, wie had dat verwacht...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Naar de rechter om truc garnalenbedrijf Heiploeg aan te pakken

FNV Bondgenoten stapt naar de rechter om de verslechteringstruc in arbeidsvoorwaarden van garnalenbedrijf Heiploeg uit Zoutkamp aan te pakken. Het bedrijf ging failliet door een zogenaamde pre-pack constructie. Dat houdt in dat voordat het faillissement daadwerkelijk wordt uitgesproken, er door een stille bewindvoerder al een deal wordt afgesloten met een overnemende partij.

Hierdoor verslechterden de arbeidsvoorwaarden van de werknemers. Zij raakten onder andere 11,5 ADV dagen kwijt, moesten de eindejaarsuitkering van 7,25% en de onregelmatigheidstoeslagen inleveren en de ouderendagen zijn komen te vervallen.

Faillissementengerommel

Petra Zuidema, bestuurder FNV Bondgenoten: “Er is hier sprake van ‘Overgang van Onderneming’. Daarom vinden wij dat de verslechteringen van de arbeidsvoorwaarden die de werknemers onder dwang hebben geaccepteerd ingetrokken moet worden door de huidige directie van Heiploeg. Daarnaast is het bij een ‘Overgang van Onderneming’ niet mogelijk om met de ‘oude’ directie in overleg met de ‘nieuwe’ directie de ontslaglijst samen te stellen. Er had een afspiegelingsbeginsel toegepast moeten worden, in plaats van willekeurig aanwijzen die wel en die niet door.”

Pre-pack aanpakken

Tot nu toe is er in Nederland wettelijk gezien niets geregeld over pre-pack. De vakbond vindt dat het hoog tijd is dat de politiek zorgt voor wetgeving die werknemers bij een faillissement beschermt en misbruik onmogelijk maakt.

Er werken ongeveer driehonderd mensen bij garnalenbedrijf Heiploeg in Zoutkamp.

Bron: FNV bondgenoten.

Goh, wie had dat verwacht...:D

Bij de bonden zijn ze slim

Dat ze zelf mensen op straat schoppen hoor je niks over

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden