[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Heftruck certificaat behalen maar waar


Gast grietje80

Vraag

Gast grietje80

Hebben jullie tips bij welk bedrijf ik het beste mijn heftruckcertificaat kan behalen..

Liefst een beetje in de omgeving van Flevoland. . Dus een opleiding in Limburg is niet praktisch. ..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 les uur is maar 3 kwartier bij sommigen

Dat klopt. En dat is afhankelijk van hoe een cursist rijdt. :ja:

Voor sommigen is 3 kwartier eigenlijk ook nog meer dan genoeg. Dat heeft met ARBO-regels te maken in combinatie met de stressbestendigheid en het incasseringsvermogen van een instructeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zijn er ook nog mensen die alles zelf betalen? Ik veroordeel niemand, ik wil niets insinueren maar ik ben gewoon benieuwd. Ik hoor alleen maar UWV hier en UWV daar. Ik vind het prima dat ze investeren in mensen door middel van opleidingen maar ik vraag me af of dat wel zin heeft in het huidige economische klimaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Freddepet

Ik heb van grietje begrepen dat in de intentieverklaring ook stond dat het hebben van een heftruckcertificaat ook een noodzakelijk iets is tegenwoordig. En dat het UWV na samenspraak met het bedrijf die de verklaring had gegeven, besloot om in het kader van de steeds strenger wordende veilgheidseisen bij laad-en losadressen, tevens het heftruckcertificaat te vergoeden. Ik begrijp dat jullie af willen geven op grietje, maar volgens mij moeten jullie bij het bedrijf zijn. En nee, ik ben t niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast grietje80
Ik heb van grietje begrepen dat in de intentieverklaring ook stond dat het hebben van een heftruckcertificaat ook een noodzakelijk iets is tegenwoordig. En dat het UWV na samenspraak met het bedrijf die de verklaring had gegeven, besloot om in het kader van de steeds strenger wordende veilgheidseisen bij laad-en losadressen, tevens het heftruckcertificaat te vergoeden. Ik begrijp dat jullie af willen geven op grietje, maar volgens mij moeten jullie bij het bedrijf zijn. En nee, ik ben t niet

Jij snapt t tenminste of doet iig de moeite om t te begrijpen. ..

De rest doet niet eens de moeite..

Dat zegt meer over hun dan over jouw...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het valt mee dat het UWV een heftruckcertificaat betaald omdat een certificaat niet verplicht is om een heftruck te besturen, als een werkgever zelf instructie geeft in de bediening is dat voldoende.

De wet geeft alleen maar aan dat je als werknemer niet zonder instructie een heftruck mag besturen, hoe die instructie er uit moet zien staat nergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Freddepet
Het valt mee dat het UWV een heftruckcertificaat betaald omdat een certificaat niet verplicht is om een heftruck te besturen, als een werkgever zelf instructie geeft in de bediening is dat voldoende.

De wet geeft alleen maar aan dat je niet zonder instructie een heftruck mag besturen, hoe die instructie er uit moet zien staat nergens.

Ben ik het niet mee eens. Ook wij bij de Aviko dienen in bezit te zijn van een geldig certificaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik wil niet afgeven op Grietje hoor maar op het hele systeem hier in Nederland.

Ik heb heel vaak de gedachte van ik doe iets verkeerd of zo.

Ze "geven" Grietje dus haar C rijbewijs, die ze wel weer terug moet betalen?

Ze "geven" Grietje nadat ze het gevraagd heeft en daar een goede reden voor heeft ook haar E rijbewijs die ze dus ook terug moet betalen?

Vervolgens bieden ze haar ook haar een heftruck certificaat aan, waar ze niet zelf om vraagt, die ze terug moet betalen :confused:

Hoe lang is Grietje aan het werk voor ze alles afbetaald heeft?

Of begrijp ik het verkeerd en hoeft Grietje maar een gedeelte terug te betalen?

En sorry, mijn ervaring is dat je blij mag zijn als je een elektrische pompwagen mag gebruiken waar je niet 33 keer heen en weer hoef te lopen.

Een heftruck gebruiken ........ :nee:

Vandaar mijn vraag of het niet verstandig is om eerst het E-rijbewijs te halen en dan de volgende stap te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zijn er ook nog mensen die alles zelf betalen? Ik veroordeel niemand, ik wil niets insinueren maar ik ben gewoon benieuwd. Ik hoor alleen maar UWV hier en UWV daar. Ik vind het prima dat ze investeren in mensen door middel van opleidingen maar ik vraag me af of dat wel zin heeft in het huidige economische klimaat.

Vanaf (ik meen) de jaren '70 betaalden meer en meer (transport) bedrijven de rijopleidingen voor hun aanstormende talenten.

Vóór en nà die tijd gold dat veel chauffeurs hun groot-rijbewijs in hun diensttijd haalden (even een B-examen doen die dan tegelijkertijd ook geldig werd voor A/BE/C/CE/D). Lekker makkelijk allemaal.

Begin jaren '80 , toen de werkeloosheid ook zo hoog opliep en vanuit Den Haag de onvrede en irritatie almaar groter werd op dat groeiende leger 'klaplopers & uitkeringstrekkers', gaf men de uitkerende instanties meer en meer 'dwingende opdrachten' om het aantal uitkeringen omlaag te krijgen. Als gevolg daarvan deed de 'werkcoach' zijn intrede en werden er budgets aangelegd om al die werkeloze prutsers 'om te scholen'.

De transportsector groeide in die tijd niet echt bovenmatig hard maar had desalniettemin natuurlijk wel elk jaar nieuwe chauffeurs & heftruckcahuffeurs nodig.

Die maakten dan ook 'handig gebruik' van die 'omscholingspotjes'.

Voor een ieder die al deze opleidingskosten zelf wilde betalen gold toen (en vandaag de dag nog steeds), dat je dan wel over een goed gevulde portemonnee diende te beschikken (of een papa en mama met diepe zakken). Deze groep mensen hebben in het totaal van al die chauffeurs , steeds een minderheid vertegenwoordigt. En dat is zo gebleven tot vandaag.

Kortom, de rijopleiding (en of dat nou een B of een C(E) rijbewijs is, is altijd al een dure opleiding geweest en gebleven. Niet voor niets zijn er veel ouders die vroeger en tegenwoordig spaarpotjes hebben aangelegd voor hun kroost vanaf hun moment van geboorte. In 17 jaar tijd is zoiets dan heel best bij elkaar te sparen.

In de 2e helft van de jaren '90 werd dit verhaal dan nog verder helemaal afgerond met de actieve inzet van (jawel) de uitzendbureaus, die de opleiding gingen 'voorschieten' voor de potentiële kandidaatjes (zie ook moi).

Kort samengevat; De nog altijd zeer kostbare rijopleidingen hebben tot op de dag van vandaag gezorgd voor een tweedeling nl., zij die het zelf wel even ophoesten (de minderheid) en zij die het 'voorschieten' (de meerderheid c.q. , uitkerende instanties).

Dat het bij deze en gene rijschool wel goedkoper kan dan bij de andere , het zij zo.

Afhankelijk van je woonplaats heb je dan gewoon domme pech of geluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Meneer jdinverbazing bij mijn weten moest je "vroeger" als je het geld niet had, dit lenen bij de bank, of bij je ouders of er voor werken.

Dat ik niets weet van dat er potjes zouden zijn waar je geld uit mocht gebruiken komt waarschijnlijk omdat ik

a. geen computer had en b. omdat ik opgevoed met de woorden dat al het geld wat je leent duur geld is zeker in die tijd.

Bij mijn weten werden er zeker geen rijbewijzen weggegeven.

Als het geld er niet was ging je maar het werk doen wat nu onze onmisbare oosterburen doen zodat je je rijbewijs kon bekostigen.

Dat ik mij ook aangesproken voel tot die minderheid komt waarschijnlijk omdat ik mijn tijd vooruit was (nu krijg je het immers aangeboden begrijp ik) of gewoon omdat ik oud wordt :(

Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat ik bij de minderheid hoor :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Meneer jdinverbazing bij mijn weten moest je "vroeger" als je het geld niet had, dit lenen bij de bank, of bij je ouders of er voor werken.

Dat ik niets weet van dat er potjes zouden zijn waar je geld uit mocht gebruiken komt waarschijnlijk omdat ik

a. geen computer had en b. omdat ik opgevoed met de woorden dat al het geld wat je leent duur geld is zeker in die tijd.

Bij mijn weten werden er zeker geen rijbewijzen weggegeven.

Als het geld er niet was ging je maar het werk doen wat nu onze onmisbare oosterburen doen zodat je je rijbewijs kon bekostigen.

Dat ik mij ook aangesproken voel tot die minderheid komt waarschijnlijk omdat ik mijn tijd vooruit was (nu krijg je het immers aangeboden begrijp ik) of gewoon omdat ik oud wordt :(

Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat ik bij de minderheid hoor :confused:

Ja Lientje klopt, had ik in de gauwigheid ook nog niet aan gedacht maar idd., je kon het dan evt. ook proberen te lenen bij een bank echter: "Die verhalen waarbij mensen geld leenden bij een bank om een Groot-rijbewijs te halen", zijn mij nu ten ene male wel onbekend (ook dan zal er een "werkgeversverklaring aanwezig moeten zijn geweest die je ook moest hebben bij het aankopen van een huis met een hypotheek). Ik zei overigens nergens dat je 'vroeger geld moest lenen voor een dergelijke opleiding. Dat was toen net als nu, een geheel vrijwillige keuze van de belanghebbenden.

Dat je ook niets van 'potjes' wist is niets ten nadele van jou. Er zijn zoveel zaken waar je als Nederlander wel geacht wordt hier kennis van te hebben maar die de meesten onder ons domweg niet hebben.

Zo heb ik bv. niet of nauwelijks kennis van gemeentelijke bepalingen of van milieu-effecten, vergunningen en verordeningen. Dat is echt meer iets voor diegenen die dan ook daadwerkelijk in de vakgebied werkzaam zijn. Dat is dus niet erg.

Ik zei ook niet dat er 'rijbewijzen werden weggegeven' maar wel dat diegenen die hun verplichte diensttijd invulden vaak heel gemakkelijk op kosten van Defensie hun B rijbewijs mochten halen en daar als cadeau dan ook even heel fijn hun A/C/CE en D erbij kregen.

Ik , en velen met mij, moesten en moeten voor elke rijbewijscategorie apart betalen. Een dure grap dus.

En dus blijft mijn stelling overeind waarbij ik constateer op basis van droge cijfers dat veel mensen (in meerderheid) hun rijbewijslicenties bekostigt hebben gekregen. Ik ook, want ook ik had geen 6500,- euro op mijn spaarrekeningetje staan . Had ik dat wel gehad dan had ik enzovóóóóórts enzovóóóóóóóórts.......................

Als jij Lientje, het dan ook uit eigen zak hebt betaald dan behoor je daarmee tot die gelukkige 'minderheid' die wel in staat waren het zelf te betalen. De meerderheid echter (en ik herhaal mezelf weer zie ik) kon dat en kan dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beste verbazing, voordat je onzin uitkraamt, mijn Vader is verongelukt toen ik 6 maanden was, dus NEE dat heb hij niet betaald, mijn opa OOK NIET, dat heb ik zelf gedaan, probleem mee :confused:

Nee hoor SPL , daar heb ik geen problemen mee.

Het was overigens niet mijn bedoeling (en dat heb ik ook niet gedaan) om mensen op persoonlijke titel aan te spreken aangaande dit onderwerp.

Zo kan ik natuurlijk bv. nooit niet weten dat jouw vader al was overleden toen jij nog geen 6 maanden oud was en dat jouw opa de opleiding ook niet voor jou betaald heeft.

Jij hebt het allemaal zelf betaald en daarmee behoor ook jij tot die minderheid die van niemand afhankelijk is geweest.

Dat jij het zelf betaald hebt, had dat er ook tegelijkertijd mee te maken dat jij al een dienstverband invulde bij een transportonderneming of anderszins al een betaalde baan had ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden