Spring naar bijdragen

2x Volvo FH12 gestolen in Rijen op 1-2-2014


bergingstrucker

Recommended Posts

  • Forumlid

de oudste van de twee is terecht teruggevonden in helmond, ook geen wonder dat was zo,n uitgeleeft hok dat zelfs een rus hem nog te slecht vind :zegtniets:, en de andere is de bj df 73 die is nog steeds zoek op die wagen heb anderhalf jaar rondgetoerd. heb er anderhalf gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2e Trekker ook terug

Zie onderstaand fb bericht van de chauffeur;

Beste fb mensen hier een bericht van mij geert de chauffeur van de eerste terug gevonden trekker.

Ik wil jullie namens mijzelf en namens mijn werkgever heel erg hartelijk bedanken voor de geweldige steun en inzet bij het terug vinden van de beide trekkers, door jullie oplettendheid zijn ze binnen 48 uur terug dit is denk ik de snelste terugvind actie sinds lang.

wij (ik en mijn vrouw ) zijn ook van mening dat deze bedoeld waren om afgevoerd te worden naar een van de voormalige oostblok landen zoals ik begrepen had is er zondag op maandag ook een autotranssporter is gestolen en wij denken omdat het ook hier in de buurt is dat deze bedoeld was om de twee trekkers er op te laden en ze zo af te voeren richting het oosten.maar doordat de eerste trekker gister al boven water was gekomen hebben wij door jullie hulp deze plannen verijdeld en helemaal toen de twee gevonden werd en ook gelijk is opgehaald. was dat niet gebeurd dan was hij waarschijnlijk weg geweest.

en zeker nadat ik een persbericht had gehoord op de duitse radio over een diefstal van drie rangerovers die bij een controle terug gevonden werden in de trailer van een vrachtwagen uit LT deze voertuigen waren twee dagen voordien gestolen.

dus ja waarom niet niet met een vrachtwagen. De manier waarop ze binnen zijn gekomen is via het dakluik en daarna hebben ze de deuren geopend en het startslot gesloopt en de boel gestart. Dus voor alle andere zeg ik laat er een startonderbreker inbouwen en je hebt een stuk meer zekerheid.

Maar nogmaals aan een ieder die geholpen heeft heel erg bedankt ik kan nu tenminste mijn trekker weer in orde maken en er weer mee gaan rijden. ik heb hem echt gemist is ,voor vele misschien raar maar als al zo lang met een vrachtwagen rijd dan ken je hem en weet wat hij kan en dat is erg belangrijk voor mij als beroepschauffeur en je voel je gewoon veel prettiger in je eigen vertrouwde oudere Volvo .

Groetjes Geertjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeker goed bericht, maar hebben ze ook de daders gepakt? Of zijn die druk bezig bij het volgende bedrijf?

Awel, als ze gepakt zijn lopen ze voor t weekend weer rond natuurlijk, volle maag, een dokter die hun gezondheid heeft gecontroleerd en medicijnen heeft gegeven, geld om terug naar huis te gaan, misschien wat nieuwe kleding enz......:D:D, niks is zo veilig als iets stelen in NL, je word er hoe dan ook beter van.;)

Car Stealing / Theft Charges, Fines, Penalties and Sentences

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
goh dat die chauffeur zo gehecht is aan die ouwe teringzooi, toen ik er nog werkte ik vond het kleredingen kon er niet in ziiten

Het voordeel hiervan is dat deze waarschijnlijk allang zijn afbetaald dus geen kosten wat betreft aflossen van lease of iets dergelijks, gewoon pure winst draaien ex onderhoud dan natuurlijk.

Daarentegen een nieuwe Volvo kost toch al gauw tussen de €80.000 en €100.000 en dan moet je die bedragen de komende jaren wel weer terug verdienen dus je houdt op je balans minder over als in vergelijking met die oude "gebakjes" maar eens zullen die toch een keer vervangen moeten gaan worden, zijn toch volgens mij euro 3 wagens maar zullen wel niet over de grens gaan denk ik zo, het kost je een godsvermogen aan tolgelden met die oude wagens.

Maar een nieuwe Volvo of anderszins nieuw materieel moet toch betaald worden dus de chauffeur krijgt minder uren betaald of verzin maar wat om de kosten te drukken, maar je kan dan wel zeggen "ik rij met een nieuwe' maar ergens moet dat geld ook weer terug verdient worden en aangezien de prijzen behoorlijk onder druk staan zou zo'n nieuwe wagen weleens de strop om je nek kunnen gaan betekenen als bedrijf zijnde en niet te vergeten als chauffeur in loondienst kan het weleens zo zijn dat je op de "keien" staat ondanks je nieuwe "wagen":D

Tweedehands is ook een optie er zijn er zat op die markt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van Roosendaal reed altijd al met wat ouder materieel maar had in de tijd toen de Globetrotters nog geen gemeengoed waren al wel dit type rijden. De opleggers zijn ook wat ouder maar zien er netjes uit.

Het is in Rijen allemaal niet zo flitsend maar moet dat dan perse? Als ze maar een goede boterham kunnen verdienen en de chauffeur zijn centjes op tijd krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij, of zijn vader had wel de handjes los zitten en deinsde er niet voor terug om een chauffeur gewoon een klap te geven als ie iets fout deed. En ook toen, dit was dus een 30 of 40 jaar terug horde ik dat het er van een afstandje heel aardig uitzag, maar eigenlijk alles vast geroest aan mekaar zat. Ze zaten toen net buiten Rijen langs de oude snelweg. Kom zelf uit de andere helft van die gemeente, en iedereen vertelde om er weg te blijven. Wat voor mij geen problem was, tanker heb ik nooit zien zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze zitten nog steeds op industrieterrein De Haansberg maar nu ingeklemd tussen andere industrie. Of de bedrijven uit Gilze nu zoveel beter waren? Pijnex reed altijd met oude zooi en momenteel met wat nieuwere DAF s., Remijsen was ook niet altijd zo geweldig en dan nog Schot (nu Leo de Bruijn of beter nog Post Kogeko) was ook niet zo geweldig.

30 jaar terug reed Rutters uit Rijen volop voor Curver en momenteel nog met een paar wagens voor Jardin / Allibert (ook onderdeel van Keter groep). Overigens heeft men daar Reining voor het pendelwerk naar Tilburg ingeruild voor Claassen. De enige Hollandse trekker van Reining rijdt nu weer nationaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Remijsen kwam eigenlijk uit Alphen natuurlijk, Pijnex... voor al U drug transporten....:D En Uitschot:rolleyes:, dat was eigenlijk een net bedrijf dacht ik en eigendom van de Prijs slag..

Heb nooit in Gilze gewerkt, stond, en misschien sta er bekend als een super lamzak, maar dat intereseerde me niet zo, laat ze maar denken

Herrinner je van Dongen nog???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zien jullie dat mensen....:rolleyes: Wat is dat toch....:stom:awel.

Eens kijken.... wie heeft er weleens ruim 10.000 km gereden in 1 week????:ja::D. Wel, 7 1/2 dag eigenlijk.

Het is echt waar, niemand wilde me aan nemen in dat duffe gat. Bij Remijsen 1 dag mee geweest op een stenen wagen, chauffeur vertelde me, niet slecht. Kreeg de volgende ochtend een belletje dat ze iemand anders hadden.

Bij een ander bedrijf werd me gewoon verteld dat ze alleen slechte dingen van me gehoord hadden..

Maar ja, wie het laatst lacht.:p:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van Dongen is toch Gebr. van Dongen uit Dongen die met 2 Scania s in de containers of voor Visbeen charteren? Remijsen komt uit Alphen inderdaad en er is een straat naar ze genoemd.

En voor wie van nostalgie houdt: op de facebook pagina van Jos Heeren transport foto s toen ze nog met een of enkele wagens charterden voor Gebr. Huybregts. Maar ook met de bekende rode Dafs rond reden.

Nog voor de roemruchte Rockwool tijd. Ik kan niet anders zeggen dat dit bedrijf en enorme kwaliteitsslag gemaakt heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tja daar heb je die rob niat weer

bemoeit zich weer met onderwerp waar die totaal niks van af weet dus bemoei je niet met zaken waar je niks weet doe ik ook niet, jij weet niet wat er tussen van roosendaal en mij precies heeft heeft gespeelt, ga toch weer lekker in Australie kangeroes vangen iwab:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden