[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederland Transportland


Kuusee36

Recommended Posts

  • Forumlid
Pvda-cda-vvd weg wie moet het dan doen??? Pvv soms die scoort met verjaardags politiek hoor niet echt een oplossing

Nee, ik denk dat we dan gaan schrikken van een Groen Links. Het zijn vaak de weerbarstiggen die niet gaan stemmen, maar wel protesteren voor de natuur en het dier.

Dan gaan wij het in transportland nog moeilijker krijgen. Maar ook dit zie ik niet gebeuren want ook de politiek zal er alles aan doen om zichzelf in stand te houden.:ok:

Er is inderdaad een groot verschil in de wervende reclameteksten en andere uitlatingen en de praktijk.

Want in de praktijk worden net als overal de kleine lettertjes uit de kast gehaald waardoor de beloofde hulpverlening ineens heel wat minder betekend dan wat eerst werd beloofd.

En formeel doen ze niets verkeerd want je kan vooraf de kleine lettertjes lezen maar dat doen de meesten niet, en dat weten ze ook heel goed.

Daarom zeg ik ook wees duidelijk naar de mensen wat ze voor hun lidmaatschap kunnen verwachten, en spreek daarbij de taal van de doelgroep die je wilt bereiken.

Daarom ben ik heel benieuwd hoe het CNV het hier op het forum gaat aanpakken.

Dat zal net als het aanbieden van algemene voorwaarden en speciale voorwaarden altijd zo blijven. Het is belangrijker om +1 op de ledenlijst te kunnen zetten dan 0 of -1.

Bij kraampjes hoorde ik ooit totzelfs, "dat moet je niet zo zeggen, dan wordt er niemand meer lid". Terwijl dat meisje gewoon uitlegde wat er stond.

ik zeg verder niks, maar dit is wel een schoolvoorbeeld, en wedden dat er ook nog mensen zijn die het willen verdedigen en invoeren.

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10899013.ece/PVV%3A-Laat-buitenland-meebetalen-voor-bevingen

PVV, ex VVD die voor opvoering was van het aardgas. Die dus nu ook weer populistisch stemmen gaat winnen. Alsof het buitenland ook de inkomsten heeft gehad uit de oorspronkelijke winning. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1982 werd het akkoord gesloten van Wassenaar.

Het poldermodel was geboren.

Het grootste argument was destijds dat met elkaar communiceren beter is, de staat, werkgevers en de bonden, dan met harde argumenten duidelijk maken waarvoor we opkwamen destijds.

Ik denk dat hier de basis ligt dat in de loop de intresse verloren is gegaan in de bonden.

Dingen vanzelfsprekend werden aangenomen, daar dingen geregeld werden aan de onderhandelingstafel en daarna pas werd besproken met de achterban.

Alleen ik denk persoonlijk dat de bonden de vogelvlucht wat Brussel maakte in de jaren erna, dat regelgeving meer en meer Europees geregeld begon te worden, daar de boot hebben gemist.

Om het verhaal niet te slaapverwekkend te maken kom ik wel tot een opmerkelijk verschil tussen de bonden en de werknemers.

De bonden orienteren zich meer en meer Europees terwijl het geluid vanuit de werknemers meer en meer klinkt dat wij juist vragen aan de bond om meer voor de Nederlandse belangen op te komen.

Een goed voorbeeld hoe ingewikkeld hoe deze materie is als voorbeeld het conflict wat de bond heeft met Van den Bosch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is een heel groot probleem.

Europees denken want ik vind nog steeds dat wij Nederlandse bonden hebben en dat deze voor de Nederlandse leden op dienen te komen.

maar als je niet Europees denk kom je ook niet in de top te werken.

ook de opmerking van dat het de schuld is van de leden dat het niet zo goed gaat vind ik te ver gaan.

wij zitten stil en durven geen actie te ondernemen.

dit vind ik niet oprecht.

het lid worden van een organisatie doet men omdat je dan reken dat deze mensen in dienst hebben die voor de leden op komen.

die niet zeggen leuk dat je lid ben maar je bent de organisatie zelf.

dit is namelijk wat ik iedere keer maar weer lees.

maar waarom lid worden als je alles zelf moet doen.

de onderhandelingen moeten wij die dan zelf ook maar doen, waar betalen de leden eigenlijk contributie voor.

ja om lid te zijn maar je moet wel alles zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Jongerius tweede op kandidatenlijst PvdA EP - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

Tsja , ze moest wat hè toen ze werd afgeserveerd als burgemeesterskandidaat in Utrecht.

Bijna allemaal zijn ze fluweelgeil en op persoonlijk carrière-gewin uit , onderwijl elkaar openlijk zogenaamd afbranden en tegelijkertijd in achterkamertjes worden de vervolgcarrières geregeld.

Als ik de kans had om nog eens met die "Ouwe Drees" te kunnen praten dan bleef er weinig over van de huidige (graai) structuur bij de PvdA, hij verfoeide ook de politiek die Joop de Uyl ten toon spreidde id die dagen, heb het idee dat "Drees" zich al meerdere malen heeft omgedraaid van schaamte in zijn graf.

Niettegenstaande maakt de vakbond (FNV) zich ook wel een beetje schuldig aan het baantjes jagen en het pluche zitten en dat doet veel mensen zeer, die geloven niet meer in de praatjes omdat ze allemaal een minuscuul PvdA vlaggetje dragen, helaas vraag het maar eens aan je Opa of wat andere oud gedienden deze mensen hebben hun geloof in de huidige PvdA helemaal verloren alleen al omdat ze nu worden "uitgekleed" door diezelfde partij die zij in principe hebben groot gemaakt en ja dat doet veel pijn.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als dat zo zou zijn, zouden ze vanaf

dat er mensen over begonnen te klagen iets tegen willen hebben doen. ......

Ik denk totzelfs dat als deze mensen nu zouden zien, hoe de bonden in elkaar zitten,

en wat de bonden nu doen zich doodschamen voor wat de bonden doen onder de noemer: "sociaal".

Ik denk zelf dat áls die vakbonden er op dat moment niets aan gedaan hebben

er toch ook politiek in de vakbonden zit, immers,

als je je leden/bevolking c.q het concept democratie serieus neemt

dan handel je op het moment dat een meerderheid dat van je eist.

Want als de meerderheid zegt : "er moet wat gebeuren" dan is dat een zeker signaal dat er iets gedaan

moet worden door de slurven die de macht hebben.

Nu loop ik ook al wat jaartjes mee in het transport en het waren niet enkel de vakbonden die

de dreiging van het oostblok (muhahahaha!) niet serieus namen.

De algehele consensus onder het stuurvasthoudend gedeelte van de Nederlandse beroepsbevolking was :

"Wij zijn de goeiste en niemand kan ons overtreffen dus wij verdienen het meest want we zijn de goeiste

en omdat we de allergoeiste zijn houden we altijd het meeste en het beste werk".

Waarom wij dan de goeiste waren, dat konden de meeste chauffeurs niet vertellen.

Meestal kwam er dan een slap verhaal over een opleiding van 2 maanden die werd

uitgesmeerd over 2 jaar zodat men aan de leerplicht kon voldoen en tegelijk

een goedkope arbeidskracht was om te orderpicken bij een supermarkt in de loods, ofzo.

Waarna een rijschool er ook nog even goud geld aan verdiende door zo'n dame/heer

een rijopleiding op afbetaling te verkopen die dan genoten moest worden in een

dorp of stad waarvoor de enige eis was dat dat dorp of die stad zo vér mogelijk

bij de kandidaat vandaan moest liggen zodat de NS er ook nog wat aan zou verdienen.

Wetende dat die kandidaat als hij/zij eenmaal zijn/haar felbegeerde rijbewijs had

nog liever drie maanden witte bonen zou eten dan ooit nog uit zijn/haar auto te stappen

en het adagium "waar zouden we zijn zonder de trein" in praktijk te brengen, vermoedelijk

omdat die vraag gewoonlijk beantwoord wordt met "op een ijskoud perron zonder enige info

met een conducteur die zijn trein ook al kwijt is maar ons al wel vertelt dat er 0,5mm sneeuw ligt

en ja daar heeft mijn baas toch wel iets moeite mee".

Ik heb overigens het idee dat zo ongeveer elke instelling op het moment in het verleden leeft.

Als het over Europa gaat dan kijkt iederéén terug, en niemand vooruit.

Nou ja, bijna niemand.

Een paar van die verdachte shagrokers in Brussel bazelen wat over idealen en dromen

en flikkeren ondertussen 3 miljard euro naar deze en gene, terwijl wij allemaal

terugkijken naar hoe het was, maar het verdommen om enige actie te ondernemen

om tenminste nog iets van wat ooit was te redden.

Tjee, wat leuk zo'n offtopic verhaal ... dat ga ik vaker doen ... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

een aantal jaar geleden hadden we het gewoon goed met voldoende financiële middelen om een normaal bestaan te hebben .

ik hoef geen groter huis of een grotere auto dan mijn buurman en ik gun iedereen zijn rijkdom ook als ik die niet heb.

maar waar het om gaat is dat je nu ten opzichte van een aantal jaar geleden meer geld kwijt bent aan allerlij zaken .(ZIEKTEKOSTENVERZEKERING ,GEM HEFF ,ENZ ,ENZ)

daar staat een loonsverhoging tegenover die niet in verhouding is en dus per saldo word je armer waardoor je inmiddels je een slag in de ronde moet werken om alleen maar

rond te komen . de extra,s zijn er niet meer en per saldo ben je dus armer geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar waar het om gaat is dat je nu ten opzichte van een aantal jaar geleden meer geld kwijt bent aan allerlij zaken .(ZIEKTEKOSTENVERZEKERING ,GEM HEFF ,ENZ ,ENZ)

Dus, wat is daar aan te doen? Lonen omhoog? Of de heffingen naar beneden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus, wat is daar aan te doen? Lonen omhoog? Of de heffingen naar beneden?

Belasting omlaag, ophouden met gratis geld uitdelen,

ALLE politici op een salaris iets boven modaal zetten,

Misdrijven als stelen zwaarder bestraffen,

Ophouden met flitsen en de onopvallende surveillance uitbreiden,

De zorg en OV weer een kerntaak van de roverheid ma.... Weet je wat, denk er zelf eens over na,

jij als directeur weet het vast beter :D

Met een dinges geschreven via dinges.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ons aller Huub laat een kleine glimlach op mijn gezicht verschijnen.:D:D

Als hij de hele economische crisis in slechts elf woorden samenvat.:D:D:D

Ben benieuwd of hij ook de oplossing voor deze problemen in 11 woorden kan samenvatten.....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben benieuwd of hij ook de oplossing voor deze problemen in 11 woorden kan samenvatten.....LOL

Gewoon van je leven genieten met geld of zonder geld

Dat lukt heel goed.

Als heel Nederland 3 weken niet gaat werken Moet je is kijken Dan worden de problemen snel op gelost

En wordt er snel veel geld bij gedrukt Zo dat niemand te kort komt :banaan:

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waar was het FNV, CNV en al die andere belangenbehartigers? Wat hebben ze nu echt gedaan?

Hier:

Voor de rest zie ik, en ja ben zelf kaderlid van de FNV, dat de bond vooral met zichzelf bezig is. In september 2013 op de braderie in Valthe gestaan ter promotie. Negativiteit over de bond was wat de klok sloeg. Nieuwe leden : 0 / Mensen die de lidmaatschap zouden gaan opzeggen : 2. Voor de rest discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben benieuwd of hij ook de oplossing voor deze problemen in 11 woorden kan samenvatten.....LOL

Als je Huub zn elf woorden goed leest zie je hier de oplossing al;:angel:

Gewoon jezelf blijven,koesteren wat je hebt,een ander ook wat gunnen,en niet te beroerd zijn om een pas op de plaats(of een pas terug) te maken.

Alleen wil een intelligent mens als Huub zijn uitdrukkingen nogal eens in zeer eenvoudige woorden gieten(zodat wij(eenvoudige chauffeurs )het ook begrijpen,en daar schiet hij nogal eens door.:D:D:D

:bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je Huub zn elf woorden goed leest zie je hier de oplossing al;:angel:

Gewoon jezelf blijven,koesteren wat je hebt,een ander ook wat gunnen,en niet te beroerd zijn om een pas op de plaats(of een pas terug) te maken.

Alleen wil een intelligent mens als Huub zijn uitdrukkingen nogal eens in zeer eenvoudige woorden gieten(zodat wij(eenvoudige chauffeurs )het ook begrijpen,en daar schiet hij nogal eens door.:D:D:D

:bey::bey:

Wat wij hier in limburg wel eens zeggen

Laat de boeren maar dorsen

Dan eten wij het brood wel op in Nederland

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden