Spring naar bijdragen

Chauffeursforum en het CNV


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds enige dagen staat er banner van de vakbond CNV Vakmensen prominent bovenaan het forum te pronken.

Het Chauffeursforum is een samenwerking aangegaan met CNV Vakmensen.

Waarom deze samenwerking?

Het Chauffeursforum en CNV Vakmensen vinden dit een welkome aanvulling voor de leden en niet-leden.

De bedoeling is dat na enige tijd er een eigen forumdeel wordt ingeruimd op het forum waar het webcare team van CNV Vakmensen maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur aanwezig is om vragen direct te kunnen beantwoorden.

Vragen stellen:

Natuurlijk zal het niet zo zijn dat ze direct een pasklaar antwoord op al je vragen hebben, maar hun expertise op het gebied van de cao en andere juridische kennis is wel direct beschikbaar om je eventueel van advies te voorzien.

Wij van het Chauffeursforum hebben bij CNV Vakmensen gezien hoe een telefoonteam daar bezig is om de vragen deskundig te beantwoorden.

Ditzelfde kan natuurlijk ook via het Chauffeursforum: stel je vraag op het forum en je krijgt direct antwoord. Ook chauffeurs die niet lid zijn van de bond mogen hier hun vragen stellen en zullen zeker antwoord krijgen.

Natuurlijk is het niet zo dat er direct een compleet juridisch team ter beschikking je staat om het eventuele akkefietje waar je mee zit gelijk maar even gerechtelijk gaat afdwingen.

Hiervoor zul je toch echt lid van de vakbond moeten worden. Maar advies kun je altijd krijgen.

En, indien gewenst, hoeft dit niet via het openbare kanaal.

Dichtbij :

CNV Vakmensen wil zich meer verdiepen in de chauffeur en nog dichter bij de chauffeur staan om er achter te komen wat er speelt en leeft onder de chauffeurs.

Ook willen zij de afstand die er momenteel heerst tussen chauffeurs en vakbonden verkleinen door te laten zien dat ze er voor de mensen zijn.

CNV Info:

Er is inmiddels één gebruiker geregistreerd op het forum met de naam : CNV Info.

Dit is de gebruikersnaam van het team dat zich aan het inleven is op het forum. Hoe het werkt, wat er speelt en hoe te reageren. Zij moeten nog even wennen aan het fenomeen chauffeursforumleden. Maar dat zullen ze vast snel onder de knie krijgen. Geef ze even de tijd en val niet gelijk over schrijf of taalfouten.

Gekke taal :

Wij zijn ook blij dat CNV Vakmensen de moeite neemt om via het forum meer mensen te bereiken die de nodige vragen hebben en niet weten aan wie zij deze kunnen stellen.

Het adminteam van het Chauffeursforum zal ook in dit deel van het forum waken voor al te gekke uitspraken (die chauffeurs soms best wel eens kunnen doen op het forum) een beetje in te dammen.

Wij hebben het team van CNV Vakmensen erop geattendeerd dat chauffeurs niet de groep mensen is die een blad voor de mond neemt. Dit had men zelf gelukkig ook al gezien en het heeft ze niet er toe bewogen om de samenwerking toch maar niet aan te gaan. Integendeel zelfs, ze zijn bereid om elke discussie aan te gaan, zolang het netjes wordt gehouden. Schelden zal je zaak echt niet

helpen en zal alleen maar tot verwijdering van berichten leiden.

Werkgevers:

Wij hopen dat jullie als forumlid ook blij zijn dat een vakbond zich nu op het forum beweegt om er mede voor te zorgen dat de chauffeur het gevoel krijgt toch serieus te worden genomen. Er zullen ook werkgevers op het forum zijn die dit niet zo belangrijk vinden. Daar kunnen we alleen maar tegen zeggen: werk volgens de cao en behandel je personeel als mensen en je zult totaal geen last ondervinden van welke vakbond dan ook. .

Het Chauffeursforum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Een zeer goed alternatief voor de soms vele onbeantwoorde vragen die je ergens stelt en dan met een standaard briefje wordt afgedaan, ook al ben ik geen lid van welke vakbond dan ook een prima initiatief:ja:

grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Word tijd dat de bonden maar is gebruik moeten gaan maken van social media etc etc, de bijeenkomsten worden droevend laag bezocht.

Wie heeft er nog zin om na een dag werken naar een bonds avond te gaan ?

Nu bereik je iedereen en weet je direct wat er speelt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een zeer goed alternatief voor de soms vele onbeantwoorde vragen die je ergens stelt en dan met een standaard briefje wordt afgedaan, ook al ben ik geen lid van welke vakbond dan ook een prima initiatief:ja:

grt.

Dat vonden wij nu ook.. :D.. Ze zijn daar al actief op chatsites en zo, ze gaan zich nu de komende tijd verdiepen in het antwoorden op een forum. Zoals gebleken is in de test werkt antwoorden als ware men op een chatsite niet bevorderend voor een goede verstandhouding.

Ook wou men dat men onder eigen naam ging antwoorden. Dit gaat niet gebeuren. Dit heeft te maken met het feit dat men dit eerder heeft gedaan op andere openbare media en de personen die antwoord gaven gewoon werden bedreigt omdat het antwoord wat men kreeg helaas niet was wat men wou horen. Wij zijn dan ook inderdaad van mening dat een account genaamd CNV info de lading ook wel dekt.

Temeer daar er meerdere personen de vraagbaak gaan monitoren.

--== Freddy ==--

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hoewel ik lid was van het FNV (:zegtniets:) ben ik blij en hoop echt dat dit een aanvulling wordt op het CF en een stuk of wat onzinnige topics in de toekomst niet meer nodig zijn, daar het CNV de vragen gaat beantwoorden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik sluit mij aan bij Ge, en hoop niet dat als wij negatief zijn over deze sponsorbond direct verwijdert worden in onze mening, voor de rest zeg ik welkom
Als je negatief over 1 of meerdere te bespreken onderwerpen bent is dat helemaal prima.. ECHTER, er zijn lieden die menen dat beledigende text normaal is. Er zullen ook leden zijn die ergens anders lid zijn en liever zien dat hun bond vertegenwoordigd werd en zullen proberen alles in het negatieve te trekken..

Ik gok dat men zich daar bij de CNV ook wel mee kan redden.

Negatief uitlaten betekend niet automatisch verwijderen van een bericht omdat een cnv het er niet mee eens zou zijn. Zou een bericht verwijdert worden, dan is het zeer waarschijnlijk omdat men meent dat men zich alles kan permitteren. Als men met respect een vraag stelt of aangeeft dat iets niet klopt is er echt niks aan het handje.

@Gé, overname zit er niet in. we vroegen 2 miljoen euro (elk) en dat was iets teveel van het goede, dus we blijven gewoon zelf eigenaar (hoe spijtig dat ook zal zijn voor enkele forummers).

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

@Gé, overname zit er niet in. we vroegen 2 miljoen euro (elk) en dat was iets teveel van het goede, dus we blijven gewoon zelf eigenaar (hoe spijtig dat ook zal zijn voor enkele forummers).

--== Freddy ==--

Vrdmme, Freddy, mij vroeg je nog 3 de man.......:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik krijg een vieze smaak in mijn mond van het CNV en dat wil ik ook wel toelichten. Ik denk dat het FNV een veel betere bewaker is van de opgebouwde rechten. Ik denk ook dat menig werkgever veel gelukkiger is met het CNV dan met het FNV, ze zijn immer veel eerder geneigd om toe te geven. Ik vind ook dat een vakbond niet een chauffeursforum moet sponsoren met als doel om zieltjes te winnen. En als voorlopig laatste punt zie ik het CNV vooral schutteren in het OV, daar waar het FNV de belangen behartigd van de OV chauffeurs lopen de bestuurders van het CNV bijna hand in hand met de werkgevers.

En daarom ben ik niet blij met het CNV

Nog wat, ik vind het raar dat je in 2014 nog steeds de C van christelijk voert, temeer daar het geloof in mijn beleving geen enkele rol speelt in de relatie tussen werknemer en werkgever.

Natuurlijk vind ik dan weer wel dat je beter bij het CNV kan zitten dan dat je zonder een vakbondslidmaatschap door het leven gaat.

Dus veel succes maar mijn club zal het nooit worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Freddy ik ben niet negatief, vertel alleen mijn mening niet meer en niet minder, en mijn mening zal echt niet altijd de juiste te zijn, laten wij dat hopen, en nogmaals zijn ze welkom wat mij betreft
Ik bedoel ook jou niet specifiek.. ik gebruikte je bericht er voor. Zoals ik al zei, negatief is prima. Alleen men dient het wel netjes te houden. Voor de rest denk ik dat ze zich er prima mee redden.. :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ondanks dat ik mijn mening over bonden niet onder stoelen of banken steek kan het misschien een goede insteek zijn, maar ik zou dan eigenlijk liever zien dat alle bonden worden uitgenodigd.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben lid van het CF, indien ik lid word van het CNV, krijg ik dan korting op mijn lidmaatschap aldaar ???? :D

Ik vind zeer verstandig van het CNV om interactief te worden, of te wel aan damage control te werken.

Een voorbeeld hoe T-mobile toen in het hemd werd gezet door Youp van het Hek.

1 tweet en voila, uitgebreid in het nieuws.

Persoonlijk vind ik de bonden erg achterlopen met het interactieve gebeuren op internet, alles moet men vernemen in het nieuws, of via een nieuwsartikel.

Veel bedrijven hebben reeds al een speciaal team ingesteld om hun bedrijfsbelangen te behartigen indien er negatieve berichten verschijnen via het internet.

Beeldvorming is vlug geregeld via internet, de waarheid hoe het precies zit is dan al ruim achterhaald.

Ik hoop alleen niet dat dit gaat leiden tot diverse politieke discussies, maar op inhoudelijke argumenten waar het onderwerp over gaat, dus de transport.

( nagenoeg wel geregeld via de staat en Brussel, maar we zullen wel zien wat de toekomst brengt.)

Goede stap van deze bond al zeg ik het zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Maserati. Dat is je goed recht ook.. Niet iedereen kan het overal naar zn zin hebben.. :D

@HIT. Die kans was er, maar men wou niet.. We zijn maar simpele chauffeurs niewaar ?

Verder sluiten we dit topic.. was een huishoudelijke mededeling. Ieder mag er het zijne van denken.

Er komt dus een soort vraagbaak en ieder die het denkt nodig te hebben of met een vraagstuk zit kan daar terecht, CNV-er, FNV-er, geen bondsleden en admins.. :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden