[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

MAUT achteraf betaald, mag dat?


Harrie76

Vraag

  • Forumlid

Ik reed vanochtend bij nieuwe schans de grens over toen ik merkte dat mijn obu het niet meer deed.

Aangezien hij op de 28 nog aangaf " vijf assen geen dienst".

Tot aan de afslag Emden sud geen pomp of autohof om te boeken.

Heb dat dus pas gedaan in emden.

Na het lossen de terug en heenweg handmatig geboekt en betaald.

Ik kon alleen de tijd niet aanpassen naar sochtends.

Maar heb feitelijk wel betaald.

Ga ik hier nog iets van horen of heb ik met het achteraf boeken de fout recht gezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Ik reed vanochtend bij nieuwe schans de grens over toen ik merkte dat mijn obu het niet meer deed.

Aangezien hij op de 28 nog aangaf " vijf assen geen dienst".

Tot aan de afslag Emden sud geen pomp of autohof om te boeken.

Heb dat dus pas gedaan in emden.

Na het lossen de terug en heenweg handmatig geboekt en betaald.

Ik kon alleen de tijd niet aanpassen naar sochtends.

Maar heb feitelijk wel betaald.

Ga ik hier nog iets van horen of heb ik met het achteraf boeken de fout recht gezet?

In jouw geval heb je correct gehandeld blijkbaar,ik heb dit ook oot eens voorgehad;ik kwam bij Kiefersfelden duitsland binnen en de OBU deed t niet meer,na n kwartiertje deed ie t ineens wel,maar net voor Munchen gaf ie opnieuw de geest.

IK heb toen handmatig een ticket gekocht,je moet dan natuurlijk wel de startplats invoeren waar je Duitsland ingekomen bent,en niet de pomp waar je t ticket gaat kopen.:D

Ook als je OBU later ineens weer gaat werken betaal je toch niet dubbel blijkbaar,de centrale computer"weet "dit(hopen we)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je een ticket koopt dan kun je je mautkast toch ook handmatig uitzetten bij de instellingen? .....heb ooit eens een hele zondag zo gereden ivm hulpgoederen wat mautvrij is...dus elke keer als je auto weer start dan kun je handmatig mautkast uitzetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik neem aan dat het wel goed zit.

Heb inmiddels ook een foutmelding EHKdefect (service1)

In het boekje staat dat je daar mee naar de garage moet, duh...:kill:

Ben ooit eens de snelweg op gereden zonder te boeken.

Er zat niks op de route van de klant naar de oprit, maar na 4km zat wel een pomp.

Dus de gok maar nemen, fout...

Na 2km zat de BAG al achter me.

Mocht na veel praten nogsteeds gewoon 250,- aftikken.:(

Dus was wel spannend vannochtend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is echt een verademing om hier rond te rijden! Idd super vriendelijk, even een knippertje dat je naar libks mag om in te halen en een toetertje als ze dan weer voorbij komen! Van de politie heb je geen last, baustelles worden netjes afgebroken voor een vrije snelweg overdag en bij file mag je er gewoon langs rijden via de vluchtstrook. Gewoon Top! (Sorry voor de off topic post)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik neem aan dat het wel goed zit.

Heb inmiddels ook een foutmelding EHKdefect (service1)

In het boekje staat dat je daar mee naar de garage moet, duh...:kill:

Ben ooit eens de snelweg op gereden zonder te boeken.

Er zat niks op de route van de klant naar de oprit, maar na 4km zat wel een pomp.

Dus de gok maar nemen, fout...

Na 2km zat de BAG al achter me.

Mocht na veel praten nogsteeds gewoon 250,- aftikken.:(

Dus was wel spannend vannochtend

dat heb ik dus ook al eens gehad

toen vertelde die onaardige meneer tegen me dat ik

verplicht was om in een omtrek van 20 km naar

een mautkast moest zoeken zonder de snelweg te kunnen gebruiken

en ja hoor ook 250 mogen achterlaten bij hem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Moest laatst in Duitsland zijn. Niet al te ver over de grens, maar de kortste weg was toch via de snelweg. Nu kom ik zeer zelden in Duitsland, dus een mautkastje heb ik niet. Nu kun je sinds een tijdje online je rit betalen, dus dat maar gedaan...althans dat was de bedoeling. Toen ik bij "afrekenen" kwam bleek dat de enige creditcard die geaccepteerd werd de American Express is. En helaas....die heb ik niet (wel een Mastercard). Ik denk dat buiten Ibo niemand hier op het forum zo'n card heeft. Tuurlijk kun je wel met diverse tankcards betalen, zoals UTA, maar ook die dingen gebruik ik niet.

Ik heb maar niet teveel moeite meer gedaan om een alternatieve methode te vinden, en ben lekker binnendoor getuft. Dat zal ze leren! :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Geen American express hier, dat schijnt trouwens de duurste kaart te zijn, kunnen mensen een beetje showen, en heb die nooit gehad, wel VISA. Heb momenteel geen credit cards. Hou niet van schulden.

De afgelopen paar jaar hadden we wel een credit card, en dat was voor vakantie, wilde dat nog 1 keer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben ooit eens de snelweg op gereden zonder te boeken.

Er zat niks op de route van de klant naar de oprit, maar na 4km zat wel een pomp.

Dus de gok maar nemen, fout...

Na 2km zat de BAG al achter me.

Mocht na veel praten nogsteeds gewoon 250,- aftikken.:(

Dus was wel spannend vannochtend

dat heb ik dus ook al eens gehad

toen vertelde die onaardige meneer tegen me dat ik

verplicht was om in een omtrek van 20 km naar

een mautkast moest zoeken zonder de snelweg te kunnen gebruiken

en ja hoor ook 250 mogen achterlaten bij hem

Er zit wel een levensgroot verschil tussen "de autobahn oprijden zonder te boeken"en wat je in t openingsposting schreef

Ik reed vanochtend bij nieuwe schans de grens over toen ik merkte dat mijn obu het niet meer deed.

:D:D

Volgens de eigen site van toll-collect mag je dan tot de volgende gelegenheid doorrijden waar je handmatig kunt boeken.

Toll Collect: Automatic log-on

Soms kan t ook zo zijn dat je een grens overrijdt waar geen mogelijkheid tot boeken is,denk b.v aan de grens Venlo-A61

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Nu kun je sinds een tijdje online je rit betalen, dus dat maar gedaan...althans dat was de bedoeling. Toen ik bij "afrekenen" kwam bleek dat de enige creditcard die geaccepteerd werd de American Express is.

De keren dat wij in Duitsland komen zijn ook op één hand te tellen, dus dat probleem ken ik... Na een paar keer te hebben staan klooien in zo'n hok, en dan vooral het moeten gokken hoe laat je terug kunt/wilt, heb ik al meerdere malen die internet-optie aangekaart. Waarom men dat niet doet: er schijnt een soort van borg gestort te moeten worden op een lopend account en dat kan niet uit. Maar met de juiste Creditcard is er niets aan de hand??

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt deels. Je kunt ook de optie kiezen om alles via de Shell (of dergelijke) te laten lopen. Je moet je alleen als bedrijf registreren bij TC. Als dit niet mogelijk is moet je idd geld op de rekening storten van TC. Als dit is gebeurd kun je online boeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sinds kort zijn wij bezig om een vestiging op te zetten en in te richten in Duitsland. In de omgeving van Horstel. Qua tijd is het net zo lang rijden door binnendoor te hobbelen dan als we over de A31 en de A30 zouden rijden. Maar scheelt per rit (nog) wel € 6 aan maut.

De planner wilde dat wij dat zelf bij een pomp gingen regelen. Dat scheelde hem weer "veel" werk. Maar de baas heeft hem geboden om het voor ons online te regelen omdat het er dan wel eens bij in zou schieten. Zeker omdat het maar om € 1 gaat voor het stukje van Zwartemeer tot aan de A31.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laatste kans om dat te regelen daarvoor moet je er af bij Klazinaveen en bij de Shellpomp voor in dat dorp zijn.

Geen idee of je bij de benzinepomp aan de A37 , tussen Geesbrug en Zwinderen dat ook kan doen. Daar komen we nooit langs. Is te ver om voor ons. Wij komen bij Veenoord de A37 op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt deels. Je kunt ook de optie kiezen om alles via de Shell (of dergelijke) te laten lopen. Je moet je alleen als bedrijf registreren bij TC. Als dit niet mogelijk is moet je idd geld op de rekening storten van TC. Als dit is gebeurd kun je online boeken

Klopt. Ik had met TC in Berlijn gebeld, en een vriendelijke dame vertelde mij dat ik ook € 20,= op een account kon storten, en dan zou het vanaf dat account afgeboekt worden. Punt was dat het traject geen € 20,= kostte, en ik misschien pas over lange tijd weer eens Maut zou moeten betalen. Niet voor die € 20,= , maar vond dat geen reële optie. Ik kan overal met een Mastercard terecht, maar leider nicht bei unsere Deutsche Freunden. :(

Dat je de tijden van je rit moet invoeren vond ik een beetje vreemd. De heenweg kun je meestal nog vrij nauwkeurig invullen, maar hoe laat je weer terugrijdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De keren dat wij in Duitsland komen zijn ook op één hand te tellen, dus dat probleem ken ik... Na een paar keer te hebben staan klooien in zo'n hok, en dan vooral het moeten gokken hoe laat je terug kunt/wilt, heb ik al meerdere malen die internet-optie aangekaart. Waarom men dat niet doet: er schijnt een soort van borg gestort te moeten worden op een lopend account en dat kan niet uit. Maar met de juiste Creditcard is er niets aan de hand??

Maarten

Of een van de bekende tankkaarten, zoals UTA of DKV. Misschien gebruiken jullie die, dan kun je daar online mee betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden