[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een echte Scania in de VS.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Had vanochtend gelost, maar ze hadden nog geen terug vracht, iets wat vrijwel nooit gebeurt. Dus naar de Iowa 80 truckstop, wel daar in de buurt en de truck gewassen. Ga de truckwash uit en zie een cabover staan iets verderop. Dacht nog bij mezelf, wat voor merk is dat?????

Er naartoe gereden en guess what......

8iz0.jpg

Oh ja.. een echte Scania 142.......

Dacht, even wat fotoos maken, kon zien dat de chauffeur er niet was.

bqg7.jpg

Vermoede eerst dat t een Hollander was, maar de eigenaar/chauffeur is oorsproonkelijk een belg.

vuvw.jpg

En er even naast geparkeerd.

r6kr.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net voordat ik kon ontsnappen zag ik iemand met een Scania jas aan komen lopen, en na lang en hard nadenken dacht ik, Dat is waarschijnlijk de chauffeur van die wagen. Het valt niet mee om altijd slim te zijn mensen...

Afijn, gelijk een praatje gemaakt met Chris, dat is zijn naam.

Hij komt dus uit Belgie en woont alweer een jaar of 12 dacht ik in Canada. Hij heft gewoon zijn droom waar gemaakt. Thuis staat er nog 1.

We zijn toen naar de andere kant van de straat gereden en ontbijt gegeten. Een uiterst aardig person die over van alles en nog wat praate. Hij werkt al een aardig lange tijd voor ERB, 1 van de betere bedrijven daar naar t noorden.

Wel Chris, als je dit ooit leest, het was boven gemiddelt "plezant".

Nog 1 foto bij het restaurant.

lkto.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan vrouwtje wat aardappels schilt deed mij ook meteen aan verbeek denken.

Machtig mooie maschine trouwens.

Moet ook wel mooi zijn met zo'n oude scania beetje onbegrensd door de US klapperen.

En wij maar zeggen dat die belgen dom zijn :p

Bedankt voor het delen ibo.

Dit soort verhalen vind ik prachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er word aardig verdient met die piepers.

Zomaar een vraag, wil niemand zwart maken.

Werken daar NL chauffeurs, en hoe staan ze bekend kwa betaling?

Lees hier namenlijk over een andere aardappel vervoerder die dus niet zo een beste naam heft ergens uit t noorden en daar moeten ze toch mee concureren?

Het material ziet er ver boven gemiddeld uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Prachtig!

PS: schaam jij je niet Ibo, met zo'n oversize sleeper:p

Dat is gewoon een standard maatje Guido.....:pniemand die daar van opkijkt.:ja: Volgens mij hebben er wel eens eerder fotoos van die Scania hier op t forum gestaan. Vroeg hem over de voltage, in de VS is alles 12 volt, en hij heeft dus 24 op de trekker, en een klein omvormertje voor de oplegger, hij rijd niet altijd met dezelfde oplegger.

Ook rijd hij altijd 90 km per uur, anders gaat t verbruik teveel omhoog. Voor de liefhebber, hij is ook ietwat actief op face book bij Nederlandse chauffeurs in Canada.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verbeek Tiel, ze hebben al vaak met hun wagens prijzen gewonnen, o.a. "De mooiste truck van Nederland"

Website deed het niet op mijn foon, maar hier een andere link: Transportfotos.nl ? Toon onderwerp - Verbeek & Zn, S. - Tiel

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Lijkt wel op de 6e foto VT-73-KY.

De 2 gaatjes in de bumper op de hoek, daar hebben die hoek stokken ( of zijn dat wandelstokken) gemonteerd gezeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb deze V8 een keer ingehaald :banaan:

Toen ik bij de achterkant van zijn trailer was,hoorde ik al het bekende V8 geluid.

Het blijven toch machtige machines, hier in Canada zijn ze er helemaal ondersteboven van, ze kennen hier zo goed als geen V8 motoren in highway trucks.

Net zoals de kleine siergordijntjes boven je voorruit, ze denken dat dat een of ander rituele betekenis heeft................

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is hun website, als je wat verder googled vind je een witte scania, dat liet Cris mij ook zien, maar er zit een EU kenteken op.

Heb overgens een paar jaar terug een witte scania op een low deck trailer gezien in New Jersey, maar had de camara niet klaar.

Wel, ze zitten in Newark Douwe, maar eens langs gaan.

Abreu Truck Service - Sales, Service, Parts, Repairs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oh, je was me net iets te snel af. Zie die scania kiepers vaak daar rond Allentown PA, staan ook vaak te tanken bij de bandit truckstop in Kutztown, waar een groote klant van ons zit, Advance autoparts.

Als je heel goed op die foto kijkt staat er volgens mij ABREU op de zijkant, waar de tank zit.

maxresdefault.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat voor website is dat? Maar het is wel dezelfde, omringt door echte trucks....:D:D zie nu ook dat het geen kentekenplaat is op de bumper.

Maar ben er vrij overtuigd van dat het hier nooit iets word met de cabovers, waarom zou iemand al de ruimte binnen willen opgeven? En de trucks hier zijn ook goede kwaliteit.

Hoeveel zou die scania wegen? Iets wat hier heel belangrijk is. De geele weegt met volle tanks 18.000 pound, dat is 8100 kilo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden