[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

welke scania-bed voorkeur?


kwajongen

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Rij zelf in een highline, en lig altijd in het onderbed. Dorr de stoel iets naar voren te zetten en de opvulling voor het gat achter je stoel eraan te ritsen wordt het bed net zo breed als tussen de stoelen in....

.... maar ik rij met 'n highline, eigenlijk geen idee of 't in 'n topline net zo in mekaar steekt. En ik draai nogal es in mijn slaap, dus de kans dat ik naar beneden flikker is met m'n keus voor het onderbed ook teruggebracht tot 0. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Rij zelf in een highline, en lig altijd in het onderbed. Dorr de stoel iets naar voren te zetten en de opvulling voor het gat achter je stoel eraan te ritsen wordt het bed net zo breed als tussen de stoelen in....

Lijkt me veel werk,hoor!! anders heb ik te weinig rust :D

Ik zal allebei gewoon proberen wat het beste voor me is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ik heb gewoon een breed bed van 80 centimeter in m'n r500. niks geen smal bedje. en heerlijk dat ie ligt!!!!!!!!

en omdat hij in het lekkere onderbed ligt,moet ik in het smallere bovenbed.Ben 3 morgens stijf wakker geworden,dus waarschijnlijk is die matras niet je van het.

Ik persoonlijk vind het onderbed lekkerder liggen,en je hebt meer plaats boven je.Bovenin kan ik niet rechtop zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70

Ik rij ook met zo'n skyliner, en het bed is helemaal ruk, zowel onder als boven, op het onderste bed heb ik een oplegmatras liggen( een originele van Scania, blauw) dat ligt dan al wat beter, maar het is en blijft allemaal een krappe bedoening.

Toe ik die topliner nog had lag ik ook bovenin, lag wel lekker, maar er was altijd wel wat, dan werd ik weer wakker met een totaal dove arm omdat ik tegen die aluminium rand aanlig, dan was ik mijn kussen weer kwijt, dan was ik mijn dekbed weer kwijt, en hoe vaak ik met een duffe kop wel niet naast het trapje stond of me verstapte zijn niet te tellen.

Kortom waardeloos, Scania King of the hernia.

Gr. Johannes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Degene die bij Scania de cabines ontworpen heeft moeten ze Barf!

Beer heeft 'n Highliner R 380, volgens Scania het summum aan comfort voor de internationale chauffeur, die nix meeneemt, geen eisen stelt en overal ja op zegt!

Op het originele onderbed kreeg ik na 1 nacht al een hernia. Als remedie een eigen 70 cm matras er tussen gepropt, kost een beetje moeite en geweld maar het gaat net. Dat ligt iig een stuk beter.

Het bovenste bed heb ik maar als kastruimte ingericht. Waar moet je anders je kleren en je tas enzo kwijt?

Op de bijrijders stoel staat m'n koelbox. Niet eens zo'n heel grote. Maar past evengoed nergens. In het midden? Zou kunnen maar dan kun je je bed niet meer in en kun je niet meer bij de berglade. Bovenste bed gaat ook niet want dan kan de koelbox niet meer open.

Onder het onderbed is een berglade geplaatst waar ik dan wat zaken kwijt kan die anders door de cabine rond zouden vliegen! De bovenconsole ( boven de voorruit) is van het doorzon type. Alles wat je erin legt komt na een beetje hobbel in de weg weer op je stuur en schoot terecht en rechts van je naar beneden zeilen. Gelukkig past er ook niet al teveel in dus komt er ook niet al teveel weer naar beneden.

De Topliner, is al niet veel beter. Weliswaar wat meer kastjes, hoewel?

En een veel breder bovenbed, dat wel... maar weinig ruimte om nog een extra matras op te leggen i.v.m. de hoogte naar het dak. Plus een diepte !!! als je dan in je slaap een verkeerde draai maakt pleur je 1,60 mtr. naar beneden!

Nee, Scania is leuk voor regionaal distributiewerk en 's-nachts thuis in je eigen bedje slapen! :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik neem aan dat scania een vangnet voor het bovenbed heeft hangen?

tuurlijk :D.... en ik heb deze week allebeid geslapen en ik heb voor onderbed gekozen!! bovenbed is wel fijn om te slapen maar trap is waardeloos en als ik wil ff pissen dan moet ik erg veel moeite mee... dus gewoon onderbed en eenvoudig...

maar ik ga wel matras kopen en heb beetje last van schouderpijn... ik mis mijn ex daf-bed :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vind het maar niks dat je dingen aan een matras moet ritsen dan krijg je weer van die naden in je matras. Ik rij in een volvo maar in die van mij ligt standaard een lekkere dikke matras van 70cmbreed. deze zijn beter dan de vorige serie.

Ik heb geen ervaring met overnachten in een scania maar wat ik veel hoor is dat de onderste matras in de 4 serie veel te smal is om in te slapen en in de 5 serie die aanrits stukjes ook helemaal ruk is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ben ik ff blij dat ik een MAN heb.;):D

En ben ik blij dat ik daardoor dus over een bedje kan beschikken MET lattenbodem en een heerlijk matras! Niks te klagen in die MAN!:tu: Slaap er heerlijk in!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gewoon weer terug maar de 4 serie en bedje lekker boven de voorruit. Lig je lekker beschermd en hoog en op een voldoende brede matras. Wel jammer dat je niet te veel hoofdruimte hebt, maar het is wel comfortabel (vind ik).

ik heb nu zelf mijn oude 143 weer terug en daar zit een bedverhoging in waardoor je in het midden ook op 85 cm uitkomt en als je de bestuurdersstoel voorover doet heb je ook een lekker ruim bed. Alleen de cabine is zeer ondermaats vergeleken met de 4 en/of r serie.

De R vind ik een beetje een aanfluiting, in menig caravan zit een beter bed, en dat terwijl het vrachtwagen bed toch iets professioneels zou moeten hebben.

Wat ruimte en cabine indeling vind ik een MAN (en DAF SSC) een hele prettige oplossing bieden.

Dus voormij voorlopig 143 serie, maar als de 144 weer klassiek is zal ik er zeker een proberen op de kop te tikken al was het maar voor mijn "slaapkooi"

gr Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik slaap zelf bovenin. Simpelweg omdat ik geen zin heb om elke avond me stoelen te verzetten, kussentjes aanritsen enz. Plus op het onderbed krijg ik nog pijn in me rug ook! Vraag me niet waar het vandaan komt.

gr Danny

Die kussens kun je ook omklappen :confused:. En het Scania bed is zo gemaakt dat als je te vaak langer dan 11 uur op je gat ligt je pijn krijgt.... mooie stimulans om door te gaan met rijden, wat uiteindelijk toch de doelstelling is van een vrachtauto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die kussens kun je ook omklappen :confused:. En het Scania bed is zo gemaakt dat als je te vaak langer dan 11 uur op je gat ligt je pijn krijgt.... mooie stimulans om door te gaan met rijden, wat uiteindelijk toch de doelstelling is van een vrachtauto.

Ben ik met je eens ;) Maar dan nog elke avond stoelen verschuiven, plankjes eronder vandaan schuiven. Dan ook nog je bed elke keer opnieuw opmaken :(

Gelukkig verkeer ik in de luxe positie om nooit 11 uur op me bed te hoeven liggen :D Dat houd ik namelijk echt niet vol.

gr Bunny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden