[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ik en mijn Duits rijverbod


wesley 85

Recommended Posts

  • Forumlid
Goh geen sneeuw!:D

Denk zomaar iets teveel (straf) punkten:D

Zal t effe kort en duidelijk posten ook al weet ik niet of dit het juiste topic is.

Tijd terug gehad ongeluk gehad,afgesneden door een busje, op de a61 bij mönchengladbach.In de berm geraakt en op zijn kant gegaan.Nu 11 maanden rijverbod

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zal t effe kort en duidelijk posten ook al weet ik niet of dit het juiste topic is.

Tijd terug gehad ongeluk gehad,afgesneden door een busje, op de a61 bij mönchengladbach.In de berm geraakt en op zijn kant gegaan.Nu 11 maanden rijverbod

Grt. Weske

als ik het goed lees ben jij afgesneden door busje ,beetje raar dat jij dan 11 maanden rijverbod krijgt.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ben er ook goed ziek van geweest.Rijbewijs werd ook ingenomen.Zou binnen week bericht hebben,niks daarvan.Zelf bellen met justitie te Mönchengladbach leverde op boze telefonisten weinig op.Inmiddels heb ik het terug na 7 weken en kan weer nationaal gaam hobbelen.Kijk al wel enorm uit naar november,dan kan ik weer naar de oosterburen en verder!

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit roept ook wel weer de discussie op over het intrekken vh rijbewijs in het buitenland.

Het is al erg genoeg dat je een ongeluk hebt gehad ,maar dat je dan je beroep niet kunt uitoefenen in je eigen land.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in de wet omschreven staat.

Sterkte nog de komende maanden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Verwijtbaar gedrag bij een ongeval aldus politie en getuigen

Grt. Weske

Die met dat busje heeft moeten praten als brugman om zijn eigen fout(en) te verdoezelen en ach weet je wat we geven die buitenlandse chauffeur maar de schuld en probeer daar maar eens je gelijk in te halen, je had kunnen overwegen om een advocaat in te schakelen maar ja dan moet je er wel eentje hebben die goed in de materie thuis is en niet te vergeten betaalbaar, want dit poosje zonder rijbewijs zal best de nodige centjes gekost hebben nietwaar?

ook ik ben er niet bij geweest maar het is gebeurd en verleden tijd.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die met dat busje heeft moeten praten als brugman om zijn eigen fout(en) te verdoezelen en ach weet je wat we geven die buitenlandse chauffeur maar de schuld en probeer daar maar eens je gelijk in te halen, je had kunnen overwegen om een advocaat in te schakelen maar ja dan moet je er wel eentje hebben die goed in de materie thuis is en niet te vergeten betaalbaar, want dit poosje zonder rijbewijs zal best de nodige centjes gekost hebben nietwaar?

ook ik ben er niet bij geweest maar het is gebeurd en verleden tijd.

Grt.

Heb menig advocaat gebeld,en ook via de rechtsbijstand van de bond,maar zodra ze horen over verwijtbaar gedrag trekken ze zich of terug of hebben er geen verstand van.Heeft me momenteel al flink geld gekost idd.

Wat is geweest is,is geweest nu met frisse zin weer aan de bak!

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je een algemeen verbod voor duitsland of alleen voor een bepaalde regio? Een collega kreeg vandeweek een bekeuring binnen met een brief erbij dat hem een regionale rijontzegging boven het hoofd hangt. Die was met 70 geflist binnen de bebouwde kom in de binnenlanden bij Hamm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je een algemeen verbod voor duitsland of alleen voor een bepaalde regio? Een collega kreeg vandeweek een bekeuring binnen met een brief erbij dat hem een regionale rijontzegging boven het hoofd hangt. Die was met 70 geflist binnen de bebouwde kom in de binnenlanden bij Hamm

Dat klopt 20 km te hard Dan kun je in Duitsland het rijbewijs inleveren voor een bepaalden tijd

En terecht ook Dat moeten ze over heel Europa doen

En hou er rekening mee Voor een groot geld bedrag dat er bij komt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je naam zal altijd in de computer blijven staan bij de politie

iedere keer als je nu in duitsland wordt aangehouden en

ze gooien je naam door de pc

komt dat dus met rooie letters te staan waarom

je een aantekening hebt

en zullen ze daar weer moeilijk over doen

en nee dat verjaard niet

toen we nog het papieren rijbeijs hadden kreeg je je rijbewijs

terug met een heel verhaal erop geschreven

dus als je pech had en net een nieuw rijbewijs had

stond het dus jaren lang erop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Heb menig advocaat gebeld,en ook via de rechtsbijstand van de bond,maar zodra ze horen over verwijtbaar gedrag trekken ze zich of terug of hebben er geen verstand van.Heeft me momenteel al flink geld gekost idd.

Wat is geweest is,is geweest nu met frisse zin weer aan de bak!

Grt. Weske

Kijk en dat vind ik nu vreemd als ze horen dat er verwijtbaar gedrag in het spel is, allemachtig als advocaat spring je toch hierin om juist dat verwijtbaar gedrag te gaan tackelen.

Maar ik heb soms weleens de indruk dat er advocaten zijn die liever wat makkelijker zaken willen waar ze op voorhand al weten dat die te winnen zijn, de glazen bollen zijn weer volop in de uitverkoop denk ik dan maar zo.

Nee joh lekker laten gaan en het is verleden tijd, hoppa zand erover en opnieuw aan de bak en je bent desondanks weer een heel stuk wijzer geworden, succes Wesley.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je een algemeen verbod voor duitsland of alleen voor een bepaalde regio? Een collega kreeg vandeweek een bekeuring binnen met een brief erbij dat hem een regionale rijontzegging boven het hoofd hangt. Die was met 70 geflist binnen de bebouwde kom in de binnenlanden bij Hamm

Compleet rijverbod in de republiek

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je naam zal altijd in de computer blijven staan bij de politie

iedere keer als je nu in duitsland wordt aangehouden en

ze gooien je naam door de pc

komt dat dus met rooie letters te staan waarom

je een aantekening hebt

en zullen ze daar weer moeilijk over doen

en nee dat verjaard niet

toen we nog het papieren rijbeijs hadden kreeg je je rijbewijs

terug met een heel verhaal erop geschreven

dus als je pech had en net een nieuw rijbewijs had

stond het dus jaren lang erop

Heb nog een papieren rijbewijs,deze word binnenkort voor een plastic exemplaar.bij mij zit er een briefje aangeniet.

Zal binnenkort effe fototje sturen

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Duitsland is en blijft een vreemd land, ik reed er ooit 160 met een teruggekeurde bus. Volgens de agent golden die regels niet in Duitsland en mocht ik een boete van 380 euro betalen en een jaar rijontzegging. Dit omdat het in Duitsland gewoon gold als een LKW.

Terug in Nederland gelijk een advocaat in dienst genomen die het heeft aangevochten en heeft gewonnen, immers de kentekengegevens van 1 Europees land gelden in alle Europese landen. :ja: Geld kreeg ik terug, echter de rijontzegging van een jaar bleef staan daar konden ze niets aan doen. :nee: Niet dat ik er ooit rouwig om geweest ben ook. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb nog een papieren rijbewijs,deze word binnenkort voor een plastic exemplaar.bij mij zit er een briefje aangeniet.

Zal binnenkort effe fototje sturen

Grt. Weske

post-16143-1394790759,6571_thumb.jpg

Bij deze de afbeelding van t rijbewijs

Grt. Weske

bewerkt door Knoalster
foto aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Bij deze de afbeelding van t rijbewijs

Grt. Weske

Moet zeggen, ja eerlijk hoor! ..........................je staat er fraai op:D, binnenkort zo'n creditkart formaat is handig en blijft wel mooier dan die oude papieren/katoen/weefsel gedrocht.

Ik heb ze allemaal nog, zowel kopi als origineel maar wel met twee flinke gaten erin, maar ach..............:D

bewerkt door Knoalster
foto verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Duitsland is en blijft een vreemd land, ik reed er ooit 160 met een teruggekeurde bus. Volgens de agent golden die regels niet in Duitsland en mocht ik een boete van 380 euro betalen en een jaar rijontzegging. Dit omdat het in Duitsland gewoon gold als een LKW.

Terug in Nederland gelijk een advocaat in dienst genomen die het heeft aangevochten en heeft gewonnen, immers de kentekengegevens van 1 Europees land gelden in alle Europese landen. :ja: Geld kreeg ik terug, echter de rijontzegging van een jaar bleef staan daar konden ze niets aan doen. :nee: Niet dat ik er ooit rouwig om geweest ben ook. :nee:

Nog iets

De laaste jaren is bij wet veel verandert Door Brussel

Het kan zijn dat je het in Nederland ook kwijt bent

Want jou rijbewijs komt terug via Veendam

En het kan zijn dat je ook rij ontzeging hebt

Dit geld in alle E.U. landen

En terecht ook

Gewoon aan de wet of verkeers regels houden

Veel Nederlanders staan er om bekend De wet te overstreden

En dab niet huilen als de boete hoog uit valt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden