[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ik en mijn Duits rijverbod


wesley 85

Recommended Posts

Gast butlerbob
Wes maak ff een nieuwe foto zonder je BSN is veiliger (foto+ BSN+adres+geboorteplaats-datum)

identiteitsfraude is zo een fluitje van een cent

Ja inderdaad is heel link om je gevoelige info zo erop te zetten, ik heb al mijn ID papieren waarop je BSN (sofinummer van vroeger) onleesbaar gemaakt. (kopieën dan wel te verstaan)

Lees meer over identiteitsfraude: Overheid.nl | Centraal Meldpunt Identiteitsfraude

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inmiddels even de foto aangepast en in sommige quotes de foto verwijderd.

Hendrik

Hendrik,bedankt!

Schijnen er van alles mee te mogen doen.Moet straks als ik pasje heb dit papiertje er ten alle tijden bij me rijbewijs houden.Waarom geen idee,mag er toch niet rijden en in NL weet men niks van dit ongeval

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nog iets

De laaste jaren is bij wet veel verandert Door Brussel

Het kan zijn dat je het in Nederland ook kwijt bent

Want jou rijbewijs komt terug via Veendam

En het kan zijn dat je ook rij ontzeging hebt

Dit geld in alle E.U. landen

En terecht ook

Gewoon aan de wet of verkeers regels houden

Veel Nederlanders staan er om bekend De wet te overstreden

En dab niet huilen als de boete hoog uit valt

Huub

Heej die Huub,

Heb mijn rijbewijs via de aangetekende post gekregen rechtstreeks vanaf justitie Mönchengladbach.had idd gehoord dat het ook via de rdw terug zou komen

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nog iets

De laaste jaren is bij wet veel verandert Door Brussel

Het kan zijn dat je het in Nederland ook kwijt bent

Want jou rijbewijs komt terug via Veendam

En het kan zijn dat je ook rij ontzeging hebt

Dit geld in alle E.U. landen

En terecht ook

Gewoon aan de wet of verkeers regels houden

Veel Nederlanders staan er om bekend De wet te overstreden

En dab niet huilen als de boete hoog uit valt

Huub

Ja, allemaal wel leuk en aardig. Maar ik hield mij aan de wet! Zelfs door de rechter beaamd! :ja:

Overigens moest ik mijn rijbewijs opsturen toen de boete binnenkwam en is hij binnen vijf dagen terugbezorgd per post met een mooie stempel erop waar de overtreding en de ontzegging op stond. Dus zonder briefje. :ok:

Ik heb nog tijden lang de uitspraak meegenomen als ik wel weer naar Duitsland moest op aanraden van de advocaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee dat is niet waar dat je overal geregistreerd staat.dat duurt 4 maanden voordat het bekent is het systeem. Heb zelf 3 maanden laatst gehad en kreeg sticker op mijn pasje rijbewijs.gewoon eraf halen enbDoor rijden. Ben daarna in die 3 maanden paar keer gecontroleerd en zeiden niks

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij wegmisbruikers zie je ook wel eens dat ze bv van een belg of duitser het rijbewijs innemen, maar dan zeggen ze er altijd bij dat ze in NL niet meer mogen rijden. Maar wat ik daaruit begrijp is dat ze in eigen of ander land wel gewoon mogen rijden...

Iemand hier verstand van?

Voor mij geld dat ook,alleen in Duitsland verbod verder vrij om te gaan.alleen zo jammer dat er veel landen aan Duitsland grenzen waar je op een normale manier nu niet kunt komen.Oostenrijk via F en CH lijkt me niet al te gunstig zalkmazegge...

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hé, dit vak !

Ben je mens wordt e.e.a. je vergeven, ben je beroepschauffeur kun je het wel ver...............kleur de plaatjes, en maak het verhaal verder zelf af.

Een fout is een fout, voor ons misschien met wat meer consequenties als bij andere verkeersdeelnemers.

Begin me nu a.u.b. niet over 'verantwoording', want daar weten 'al die anderen' alles van !

In D.. IS HET DE NORMAALSTE ZAAK VAN DE WERELD DAT JE 150 MTR. !!!!! voor de afrit je dikke bm(KOTS), of merc(NOG GROTERE KOTS) vlak voor je chiegel er even tussen 'prakt'

Het zal je godverdegodver maar gebeuren dat die 'eikel' met die lkw jouw 'liddel' maar moet bevoorraden !

Heb afgelopen week mogen beleven dat de 'polizei' kreis Kreuztal daar ook zo over denkt !

Wesley, als het jouw fout was heb je een 'leer momentje' niets meer, niets minder !

Hoe ze met je zijn omgegaan.................buiten alle proporties (en toen begon het gezeik !!!!!!)

Ga door en breng 'het geleerde' in praktijk, wij 'ervaren mafkezen' hebben het niet door 'schade en schande' geleerd hoor, we zijn op de gasplank geboren :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij wegmisbruikers zie je ook wel eens dat ze bv van een belg of duitser het rijbewijs innemen, maar dan zeggen ze er altijd bij dat ze in NL niet meer mogen rijden. Maar wat ik daaruit begrijp is dat ze in eigen of ander land wel gewoon mogen rijden...

Iemand hier verstand van?

Zolang het rijbewijs niet in je bezit is (dus dat de politie het nog weer naar je moet opsturen) mag je niet een voertuig besturen. Immers je moet bij het besturen van een voertuig je rijbewijs bij je hebben. Als het weer in je bezit is, dan mag je naar mijn mening gewoon weer als Duitser of Belg gewoon in je eigen land rijden.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi hé, dit vak !

Ben je mens wordt e.e.a. je vergeven, ben je beroepschauffeur kun je het wel ver...............kleur de plaatjes, en maak het verhaal verder zelf af.

Een fout is een fout, voor ons misschien met wat meer consequenties als bij andere verkeersdeelnemers.

Begin me nu a.u.b. niet over 'verantwoording', want daar weten 'al die anderen' alles van !

In D.. IS HET DE NORMAALSTE ZAAK VAN DE WERELD DAT JE 150 MTR. !!!!! voor de afrit je dikke bm(KOTS), of merc(NOG GROTERE KOTS) vlak voor je chiegel er even tussen 'prakt'

Het zal je godverdegodver maar gebeuren dat die 'eikel' met die lkw jouw 'liddel' maar moet bevoorraden !

Heb afgelopen week mogen beleven dat de 'polizei' kreis Kreuztal daar ook zo over denkt !

Wesley, als het jouw fout was heb je een 'leer momentje' niets meer, niets minder !

Hoe ze met je zijn omgegaan.................buiten alle proporties (en toen begon het gezeik !!!!!!)

Ga door en breng 'het geleerde' in praktijk, wij 'ervaren mafkezen' hebben het niet door 'schade en schande' geleerd hoor, we zijn op de gasplank geboren :bey:

Zolang het rijbewijs niet in je bezit is (dus dat de politie het nog weer naar je moet opsturen) mag je niet een voertuig besturen. Immers je moet bij het besturen van een voertuig je rijbewijs bij je hebben. Als het weer in je bezit is, dan mag je naar mijn mening gewoon weer als Duitser of Belg gewoon in je eigen land rijden.

Hendrik

Klopt beide als een bus!

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat klopt 20 km te hard Dan kun je in Duitsland het rijbewijs inleveren voor een bepaalden tijd

En terecht ook Dat moeten ze over heel Europa doen

En hou er rekening mee Voor een groot geld bedrag dat er bij komt

Huub

Zoals zo vaak klets je maar weer eens wat. Dit is gewoon onzin die je uitkraamt.

Nog iets ...

Het kan zijn dat je het in Nederland ook kwijt bent ...

........

En het kan zijn dat je ook rij ontzeging hebt

Dit geld in alle E.U. landen

Huub

Nog zo'n onzinverhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij wegmisbruikers zie je ook wel eens dat ze bv van een belg of duitser het rijbewijs innemen, maar dan zeggen ze er altijd bij dat ze in NL niet meer mogen rijden. Maar wat ik daaruit begrijp is dat ze in eigen of ander land wel gewoon mogen rijden...

Iemand hier verstand van?

De ontzegging van de rijbevoegdheid geldt uitsluitend in het land waar de ontzegging is opgelegd. Dus met een Duitse ontzegging mag je niet in Duitsland rijden, maar wel in Nederland, België enz. Dat houdt dus ook in dat een ontzegging van de rijbevoegdheid opgelegd in Nederland aan een Belg, deze niet meer in Nederland mag rijden, maar gewoon vrolijk in België mag rijden.

Maar het wordt pas echt een probleem als je als Nederlander een ontzegging in Nederland krijgt. Je rijbewijs wordt dan ingenomen, en dus kun je nergens meer tuffen, ook niet in het buitenland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat klopt 20 km te hard Dan kun je in Duitsland het rijbewijs inleveren voor een bepaalden tijd

En terecht ook Dat moeten ze over heel Europa doen

En hou er rekening mee Voor een groot geld bedrag dat er bij komt

Huub

Folgende Regelsätze gelten für Pkw ohne Anhänger und Motorräder.

(Strafen für Pkw mit Anhänger und Lkw ab 3,5 t zul. Gesamtgewicht hier beim KBA)

Ab 40 Euro kommen wenigstens 28,50 Euro Gebühren hinzu.

innerhalb geschlossener Ortschaften

(gilt auch für 30 km-Zone !)

bis 10 km/h 15,- EUR

11-15 km/h 25,- EUR

16-20 km/h 35,- EUR

21-25 km/h 80,- EUR, 1 Punkt

26-30 km/h 100,- EUR, 3 Punkte

31-40 km/h 160,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot

41-50 km/h 200,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot

51-60 km/h 280,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot

61-70 km/h 480,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

über 70 km/h 680,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

daar lig je toch 10km verkeerd huub

bron : http://www.bussgeldkataloge.de/

das de nieuwe voor 2014

bewerkt door Teddybeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik krijg de verklaringen nog binnen beste scania-1001.

Helaas valt er weinig te verweren als er meerdere getuigen tegen je spreken terwijl je er zelf in de ongevalssituatie alleen voor staat.

Zodra ik alle documenten,eindelijk,in mijn bezit heb zal ik deze posten

Grt. Weske

bewerkt door Teddybeer
Quote verwijdert, staat er recht boven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus Limboman het kan je in het buitenland ook zomaar gebeuren dat ze je rijbewijs inhouden en het na het verstrijken van de straf pas terug sturen, je mag dan nergens rijden :nee:

Even opletten: een ontzegging van de rijbevoegdheid is niet hetzelfde als de invordering van het rijbewijs. Bij dat laatste kun je nergens meer rijden, omdat het verplichte document fysiek niet meer voorhanden is. Maar bij een ontzegging ( en daar had ik het over) kun je nog steeds het document (het rijbewijs) in je bezit hebben, en geldt die ontzegging uitsluitend voor het land waar die ontzegging is opgelegd. Het meest duidelijke voorbeeld zijn wellicht de Flensburger Punkten. Heb je genoeg "gespaard" dan krijg je voor een bepaalde periode een ontzegging van de rijbevoegdheid. Deze ontzegging geldt uitsluitend voor het Duits grondgebied, maar van een invordering van het rijbewijs is geen sprake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even opletten: een ontzegging van de rijbevoegdheid is niet hetzelfde als de invordering van het rijbewijs. Bij dat laatste kun je nergens meer rijden, omdat het verplichte document fysiek niet meer voorhanden is. Maar bij een ontzegging ( en daar had ik het over) kun je nog steeds het document (het rijbewijs) in je bezit hebben, en geldt die ontzegging uitsluitend voor het land waar die ontzegging is opgelegd. Het meest duidelijke voorbeeld zijn wellicht de Flensburger Punkten. Heb je genoeg "gespaard" dan krijg je voor een bepaalde periode een ontzegging van de rijbevoegdheid. Deze ontzegging geldt uitsluitend voor het Duits grondgebied, maar van een invordering van het rijbewijs is geen sprake.

Gelijk heb je En de deelstaat kan er ook mee te maken hebben

Ik heb vroeger een keer bij Frankfurt 70 km te hart gereden

En ik mocht in de deelstaat kassel 6 maanden niet rijden

En heb een grote boete moeten betalen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals zo vaak klets je maar weer eens wat. Dit is gewoon onzin die je uitkraamt.

Nog zo'n onzinverhaal.

Stoute Arne mag niet he, je bent een goed opgeleide NL chauffeur geenmoelanderdie nimmer douche water ziet, dus nooit meer doen he :p

Sorry, zal het noooooit meer doen.

Leuke was dat het vrouwtje bij de gemeente in Duitsland nog vroeg hoe ik gekomen was.toen ik zei met de auto zei ze al als je sticker eraf haalt kunnen ze het toch niet zien.

Ik liep gemeentehuis uit en sticker lag er alweer af hahahaah

is niet de 1e keer voor mij dat ik rijverbod kreeg.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, zal het noooooit meer doen.

Leuke was dat het vrouwtje bij de gemeente in Duitsland nog vroeg hoe ik gekomen was.toen ik zei met de auto zei ze al als je sticker eraf haalt kunnen ze het toch niet zien.

Ik liep gemeentehuis uit en sticker lag er alweer af hahahaah

is niet de 1e keer voor mij dat ik rijverbod kreeg.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ha ha totdat ze gaan besluiten om er ponsgaten in te knippen, 1 gaatje = 1 maand verbod etc. als je heel veel gaatjes in je rijbewijs hebt zitten moet je maar een nieuwe aanvragen nietwaar op grond van "niet meer leesbaar" :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Dag Heren en Dames.Zoals gezegd heb ik vandaag mijn rijbevoegdheid teruggekregen in Duitsland.

Verder zou ik er ook over denken of ik verder in zou gaan op het hoe en wat.Na overleg met mijn advocaat vanmiddag maar besloten dat ik het er best over kan hebben.

Zoals omschreven in een van de eerste posten ben ik Door toedoen van het afsnijden van een busje in de berm geraakt en op de kant.De bestuurder van het busje is niet gestopt.Getuigen hebben t zien gebeuren en politie gebeld.

Sommige getuigen zijn naar het 1e politiepostje langs de A61 bij Mönchengladbach gereden en daar melding gemaakt.

Politie is ter plaatse gekomen en hebben mij uit mijn benarde positie bevrijd door de voorruit in te slaan.

Na wat vragen over hoe en wat er gebeurt is en of ik ergens last van heb ben ik weggevoerd na eerder vernoemde politiestation langs de A61.

Hier werd ik gevraagd of ik mee wilde werken aan een alcoholcontrole.Uiteraard zei ik en hup blazen maar want had zondags er rekening mee gehouden.Toen ik vroeg naar de uitslag werd er streng naar me gekeken en verteld dat we naar het ziekenhuis gingen voor een bloedproef.

Daar aangekomen en dus bloed geprikt voor analyse.

Weer terug gevoerd naar het buro verhaal nogmaals gedaan,wat papierwerk gedaan en werd me medegedeeld dat ik onder invloed was tijdens het ongeval en mijn rijbewijs ingenomen zou worden.Verder zou er geen onderzoek gedaan meer worden naar het busje want met alcohol stopt iedere vraagstelling naar de schuldvraag.

Na alle doemscenarios voorbij te hebben zien komen kwam mijn destijds huidige werkgever me ophalen om naar huis te gaan.In de auto heerste een ijzige stilte en schaamtegevoel.

Schaamte om t feit dat ik er dus te weinig rekening mee had gehouden op zondag,naar mijn baas omdat zijn auto daar total loss in de berm ligt en weet wat voor gevolgen dit heeft met mijn baan want zonder rijbewijs ist lastig werken,schaamte naar de collega's en bovenal schaamde ik mezelf voor t verdriet wat ik mijn ouders aan zou gaan doen

Al met al een leerzame vervelende en dure ervaring met mijn amateurisme van een avondje niet goed opletten.

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Vallen en weer opstaan, en verder gaan. Het leven geeft je soms een dure maar leerzame les. Terug draaien gaat niet meer, laat het een les voor de volgende keer zijn.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden