[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

En Toen gebeurden het DUS TOCH!!


pieter90

Vraag

  • Forumlid

Al vanaf dat ik kon praten vond ik vrachtwagens leuk, toen ik het helemaal begreep wist ik het ik wil exeptioneel rijden!

Wat echter niet voorzien was dat ik in de horeca terecht kwam, hier heb ik diverse jaren van mijj leven gesleten, en ja ook op de vakschool.

En toch wilde ik iest anders, toch ists met de vrachtwagen, dus besloten mijn C te halen, en daarna mijn E (want bakwagen is leuk maar combi is leuker!) datat ik dit had ben ik bij Leo de Bruijn transporten terechtgekomen op een combi, supermarktbevoorading (Coop Codis, SuperCoop. in Monster (oude A&P gebouw) helemaal naar mijn zin nu al weer dik een klein jaar.

en 3 dagen geleden geleden gebeurde het dus toch, een maatje belde of ik geintreseerd was is een opleiding tot exeptioneel chauffeur TUURLIJK zij ik

dus ik een brief met uitgebreide motivatie geschreven en opgestuurd, een dag later!! telefoon of ik langs wilde komen, ik helemaal overdondert door "een" reactie ik gelijk een afspraak gemaakt voor de volgende dag, na het gesprek ben ik de volgende dag gebeld dat ik ben aangenomen!! FEEST!! DE VLAG UIT

spijtig voor mijn huidige baas maar deze kansen geven ze niet veel als redelijk oneravren chauffeur (ongeveer 8 maanden) dus vanaf 3 maart is deze jongen werkzaam bij MAMMOET ROAD CARGO

(Heeft iemand tips voor me?? het wordt de eerste keer buitenland voor me ik denk altijd als ik iets goed doe dan echt goed ook dus met 0 eravring buitenland lekker het exeptioneel in want je moet toch ergens beginnen (haha:D)

dua alles is welkom, wat is belangrijk om mee te nemen (ongeveer 2 a 3 weken van huis), hoe kom ik aan adresjes waar je kan slapen/eten ga zo maar door denk eens terug aan je eerste keer (buitenland)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoi Pieter.

Volgens mij rij je met een exeptionele vrachtwagen (dieplader) en die mannen rijden niet alleen,je hebt een chauffeur met busje bij je,die met zwaailichten de weg voor je vrijmaakt en als je leeg ben,laad je dat busje op en rij je samen naar volgend losadres.Op foto(zie onder) rijd busje erachter,maar er is ook al een auto(busje) die mij in de berm heeft gestuurt.

En in frankrijk mag je niet op de autobaan komen met exeptioneel en rij je binnendoor RN (route nationaal) waar alle routierkes(lees chauffeurs restaurant) zitten.

Ik heb zelf(inmiddels meer dan 10 jaar geleden) in de vrachtauto gewoont.

1 ding moet je zeker meenemen,Badslippers.

Anders heb je binnen de kortste keren schimmel aan je voeten,met douchen in vreemde douches.

In feite neem je alles mee,wat je thuis ook gebruikt,en vergeet geen nederlands muziek mee te nemen.

Water moet je ook niet vergeten en zeep,voor als je klaar bent met laden.

Ook wat te eten voor als je onderweg vast komt te staan,dat je eventueel toch wat te eten bij je hebt.Warmwater kannetje is daarbij ook handig.

Tandenstokers,niet elke routier(truckstop) heeft die.

Plak ook een klein plat spiegeltje aan de bijrijdersdeur(ooghoogte),zodat je je altijd kan scheren of iets dergelijks.

En kleding meenemen voor alles wat je tegenkomt.(Petje voor de scherpe zon)als je aan het laden/lossen ben.

Als je het weekend uit gaat,nette kleding,iets met een kraag(bij sommige engelse pubs en nightclubs(lees discotheek)is dat verplicht.

Ook nette schoenen,Je mag met trainings schoenen (no traners zeggen ze in Engeland) sommige discotheken niet binnen.

Ik weet,dat is niet zo belangrijk,maar wat ontspannen,hoort er toch ook bij.

Medicijn kastje of doosje voor pijnstillers,iets tegen diarree e.d.

Natuurlijk een digi-cam,zodat wij ook kunnen genieten van jou "mooie"werk.

Een makkelijke tuinstoel,lekker buiten zitten sávonds of onderweg(File).

Dat zijn allemaal dingen ook wat je niet verwacht,maar onderweg denkt,dat had ik ook mee moeten nemen.

Het is hetzelfde als beginnend chauffeur,van je fouten leren.

Tis maar 1 reisje(2 a 3 weken)en je weet precies wat je mee moet nemen.

Schrijf het op een papiertje wat je bij je eerste reis tekort komt.

Kun je het terug thuis kopen oid.

Ook een koffiezetter is mooi meegenomen,of die warm waterkan,voor evetueel oploskoffie,of cup a soup.

Allemaal dingen die wij als buitenland chauffeur logisch vinden om mee te nemen,wat je hier vergeet te vertellen.

Ik zal nog wel wat vergeten,als ik op verstuur druk.

Maar het is gewoon wat je anders ook nodig heb.

Wat ook kan:weer dat papiertje(zie boven),opschrijven dat wat je nu normaal gebruikt,over een/die week,en opschrijven van wat je denkt,van dat heb ik ook nodig onderweg.

Over een tijdje,wanneer je je truck uitlaad(nieuwe of andere truck)denk je,als alles eruit is,wat heb ik veel bij me.

Met de jaren van,dit meenemen,dat meenemen,zit je cabine aardig vol.

Ik hoop dat ik je hier al een beetje op weg geholpen heb.

Groetjes en fijne rit in maart,Ad

Oja,en een telefoonoplader 12/24 volt.

post-2787-1394779555,5304_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

bedankt voor de tips!

ik heb verdere tips ook gelezen "eerste keer buitenland e.d maar ik wil graag een opsomming..

en wqat vragen betreft als ik iets niet weet vraag ik het net zo lang tot ze er gek van worden!!

maar wat je zei over een digicam wil ik wel doen, lijkt me leuk. gewoon een soort weblog en dat van dag tot dag bijhouden!

ik zal laten weten waneer deze online is en dan kunnen jullie mijn belevenissen volgen

heb je aanvullingen dingen waar ik extra op moet letten

leef je uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

spijtig voor mijn huidige baas maar deze kansen geven ze niet veel als redelijk oneravren chauffeur (ongeveer 8 maanden) dus vanaf 3 maart is deze jongen werkzaam bij MAMMOET ROAD CARGO

Zohee .. GEFELICITEERD!!!

Dus je hebt alleen binneland / horeca bevoorrading ... ?

Super he dat ze je die kans gaan geven!

TOF.

SUPER.

Ik dacht dat ze alleen chauffeurs met veel buitenland ervaring aannamen en die ook nog eens een klein beetje ervaring hadden met het vastzetten van lading?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Is maart de overstapmaand of zo ? jij hebt 3 maart ander werk Andy gaat bij Knap aan de slag en ik zei de gek ga naar Vos

Zoals je al vertelde Pieter als je aangenomen word overdonderd het je ook nog , ik liep al maanden met de gedachten rond om internationaal te gaan maar ik ben/was te schijterig om de stap te wagen

Ik ben nu pas zo ver dat ik me realiseer dat mocht het minder gaan met Deli Hendrik ook een schop onder zijn reet krijgt

Ik hou niet zo van switchen van werkgever maar je moet ook aan de toekomst denken en aan je prive leven in dit geval al klinkt het vreemd met vrouw en dochter van 6 thuis is het voor mij persoonlijk beter om de overstap naar het buitenland te maken

hier enkele voordelen

* waarschijnlijk krijg ik meer rust (nu niet elke avond om 18.30 uur de lappenbak in

*dochter kan 's middags een vriendinnetje mee nemen zonder er overin hoeven te zitten dat we om 16.30 aan de warme prak moeten zitten

* de vrouw heeft de luxe auto thuis dus meer mogelijkheden om werk buiten het dorp te zoeken

*het inkomen zal ook omhoog gaan

Zo kan ik nog wel ff doorgaan maar Pieter vanaf deze kant heel veel succes bij je nieuwe baas !!!!...........groeten Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zohee .. GEFELICITEERD!!!

Dus je hebt alleen binneland / horeca bevoorrading ... ?

Super he dat ze je die kans gaan geven!

TOF.

SUPER.

Ik dacht dat ze alleen chauffeurs met veel buitenland ervaring aannamen en die ook nog eens een klein beetje ervaring hadden met het vastzetten van lading?

dat dacht ik ook, maar ik heb die henk (de planner) kunne overtuigen, ik moet ook zeggen dat het een jongensdroom is geweest.

nadat ik mijn C gehaald had heb is er een wereld voor mij opengegaan, ik heb ook een sollicitatiebrief gestuurd en heb als antwoord gekregen van reageer nog maar eens als je je E gehaald hebt, dan kijken we wel

dus ik had E gehaald. natuurlijk moeten tekenen voor 3 jaar bij mijn huidige baas, echter proberen kan nooit kwaad toch, dus ik een mooie zeer uitgebreide motivatie gestuurd en een dag later mocht ik op gesprek komen en 2 dagen later hoorde ik als het me uitkwam mocht ik 3 maart beginnen JA dan sta je toch even voor blok

nu moest ik gaan kijken hoe het op te lossen met mijn huidige werkgever, heb de situatie eerlijk verteld, en ik was niet van plan om te gaan lopen echter kan ik deze kans niet laten gaan

mijn planner zei: denkende vanuit het bedrijf moet ik zeggen dat ik het jammer vind, echter denkende als collega zeg ik jongen zo`n kans krijg je nooit meer DOEN DUS!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is maart de overstapmaand of zo ? jij hebt 3 maart ander werk Andy gaat bij Knap aan de slag en ik zei de gek ga naar Vos

Zoals je al vertelde Pieter als je aangenomen word overdonderd het je ook nog , ik liep al maanden met de gedachten rond om internationaal te gaan maar ik ben/was te schijterig om de stap te wagen

Ik ben nu pas zo ver dat ik me realiseer dat mocht het minder gaan met Deli Hendrik ook een schop onder zijn reet krijgt

Ik hou niet zo van switchen van werkgever maar je moet ook aan de toekomst denken en aan je prive leven in dit geval al klinkt het vreemd met vrouw en dochter van 6 thuis is het voor mij persoonlijk beter om de overstap naar het buitenland te maken

hier enkele voordelen

* waarschijnlijk krijg ik meer rust (nu niet elke avond om 18.30 uur de lappenbak in

*dochter kan 's middags een vriendinnetje mee nemen zonder er overin hoeven te zitten dat we om 16.30 aan de warme prak moeten zitten

* de vrouw heeft de luxe auto thuis dus meer mogelijkheden om werk buiten het dorp te zoeken

*het inkomen zal ook omhoog gaan

Zo kan ik nog wel ff doorgaan maar Pieter vanaf deze kant heel veel succes bij je nieuwe baas !!!!...........groeten Hendrik

lijkt me ook er gaan er bij ons ook 4 weg

1 ontslagen

2 andere kant groener gras

en ik , ik wilde niet weg maar deze kans kan ik niet laten lopen

dus zijn er combichauffeurs (ouderwets) of trailer chauffeurs voor Monster, Pijnacker, Gilze, of Woerde neem contact op met Leo de Bruijn tarnsporten

www.leodebruijn.nl vragen naar Raoul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet bij alle bijzondere transporten is begeleiding verplicht.

Vaak is het ook maar een deel van de route.

Tot 3.50meter breed zijn borden en lampen genoeg.

Volg wel de route die op vergunning staat indien je die voor een bepaald transport krijgt.

Dan moet je qau hoogte en breedte je bestemming wel kunnen halen.

En meet altijd je lading na, afmetingen die op papieren staan kloppen niet altijd.

Efin dat soort dingen zal je wel snel leren.

De rest zal toch uit ervaring moeten komen.

Die jongens van mammoet zijn wel veel van huis zover ik weet.

Spreek ze wel eens bij Wartsila in drunen waar ze ook wel eens scheepsschroeven laden.

En een oud collega van me werkt er ook.

Vaak wel mooie ritten, maar ook de nodige weekenden weg.

Ik wens je er iig veel succes, en mischien komen we elkaar een keer tegen in drunen, of oudenbosch :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden