Spring naar bijdragen

ABT Klarenbeek


ArneBut
 Share

Recommended Posts

@SPL: Ben wel blij dat je nu toch tot een ander inzicht bent gekomen.

Hier dacht je er nog heel anders over: http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/33200-cyprusroute/page-25 bericht 495 t/m 498

Maar goed, beter ten hele gekeerd dan ten halve gedwaald zoals, shompie.

Die Arne te vuur en te zwaard blijft verdedigen.

Noem het verdedigen, ik vind het goed.

Maar waar ik niet tegen kan is dat iedereen een mening heeft die niemand kan onderbouwen. We vinden dat de cyprus route niet kan, maar waar staat dat. De chauffeurs die zo werken zijn zielig.... Nee die wisten waar ze aan begonnen en zijn tot in den treure gewaarschuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt, de meesten wisten (gedeeltelijk) waar ze aan begonnen.

Maar hoe komt daze het toch deden?

Omdat ze al met de rug tegen de muur stonden, zoals Arne schreef: 90 procent heeft loonbeslag, of zat in de WW/bijstand, of geen enkele ervaring.

 

Dan kun je het op 2 manieren bekijken:

1- nobel om zulke mensen aan het werk te helpen( voor een te lage salariëring)

2- misbruik maken van de zwakkere in de maatschappij.

 

En ik zie het als optie 2.

Nobel was geweest, om die mensen aan een baan te helpen tegen TLN D5 (vind ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vroeger had je er tegenover een parkeerplaats waar je vrachtwagens kon parkeren maar dat is de nieuwe jachthaven geworden.

Nu kan je nergens je auto meer kwijt.

.....

.

 

Nu schijnen er meerdere CF leden te beschikken over een boot....... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik helemaal met je eens.....

Dat bestrijd ik ook helemaal niet. Ik ben echt geen voorstander van deze hele constructie. Maar die arme mensen stonden met hun rug tegen de muur en zaten allemaal in de schuldsanering.

Arne zegt hierover dat het via de cyprusconstructie moeilijk was om loonbeslag te leggen. Dat kon wel tot een jaar duren, in dat jaar konden ze mooi hun zaken proberen op orde te brengen.... Ik heb hier ook mijn bedenkingen bij maar okay, er zit wat in. Of je nu 900 euro in de bijstand heb of 2500 euro door te werken. Okay, het is geen E6 of D5 maar je kan er ook voor kiezen om thuis op de bank te zitten.

en nog even iets over de zwakkere in onze samenleving. Ik ben ook hulp gaan zoeken toen ik er zelf niet meer uitkwam en weet uit eigen ervaring dat als je om hulp vraagt dat er hulp geboden word in Nederland al is dat wel afzien en geen vetpot...

je hoeft mij niet te vertellen hoe dat werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron stop even met de opmerking van iedereen heeft een mening die niemand kan onderbouwen, want als GVD iemand een mening kan hebben zonder onderbouwing is het koning chauffeur RON wel , dus Ron doe even normaal zeg

Wat heeft God hiermee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron stop even met de opmerking van iedereen heeft een mening die niemand kan onderbouwen, want als GVD iemand een mening kan hebben zonder onderbouwing is het koning chauffeur RON wel , dus Ron doe even normaal zeg

Koning chauffeur Ron.

Leuke term. Die houden wij er in. Mij pak je niet met dat soort woorden, ik ben zelferzekerd ja en niet op mijn achterhoofd gevallen. Ik klaag niet en verdien een leuk salaris. Daar ben ik trots op en dat mag iedereen weten ja. Het ligt namelijk voor een groot deel aan jezelf.

Als mensen (forumleden) mij daardoor arrogant vinden of meer dan een ander mag dat en daar heb ik geen enkel probleem mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je me GVD mijn bloed onder mijn nagels verdaan haalt

Kijk even aar een van jou eerste postings hier vandaag. Daar haal je uit het niets mijn naam er even bij. Begin nu niet te piepen dat ik het bloed onder je nagels vandaan haal. Dan had je mij er buiten moeten laten en de discussie niet aan moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja en zo kunnen we nog even doorgaan. De cyprusroute?? Is het ideaal NEE absoluut niet. Als Arne zegt dat hij zijn chauffeurs betaalde volgens NL cao dan geloof ik dat. Ik ken er geen en heb ook nooit papieren gezien die anders bewijzen. Misschien ben ik te goed gelovig maar bij mij is een man zo goed als zijn woord. Of je trouwens van het hele NL uitkeringsverhaal zo blij moet worden weet ik ook niet. Dat ze je straks kunnen verplichten om desnoods naar de andere kant van het land te verhuizen voor werk?? Lijkt mij helemaal niks!! Misschien zou ik ook wel volgens de cyprusroute gaan werken als ik werkeloos was. Om maar aan het werk te zijn, gelukkig ben ik niet werkeloos hoor. En als Arne besluit na alle tegenslag en zijn ongeluk en wat ik ook lees zijn familie om er de stekker uit te trekken en al zijn zaken netjes afhandeld en niemand benadeeld achterlaat. Wie ben ik omdat te veroordelen, daar heb ik meer respect voor dat vooral een die lui die hun bedrijf failliet laten gaan. Hoopjes anderen met forse schulden achterlaten en vervolgens doodleuk doorstarten of in het buitenland opnieuw beginnen. Maar dan met "goedkope" chauffeurs. Arne ik heb respect voor je en hoe je het afhandeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk moet ik stoppen met reageren.

Jij rukt nu iets uit zijn verband. Het dom met blokvrachtjes van A naar B rijden is grotendeels voorbij ja.

Daar blijf ik bij en daar is niet minachtens aan. Het simpele werk houd op, daar zijn wij te duur voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet geen oordeel geven waar jij helemaal niets over weet.

Ik reed geen blokvrachten, wel gedaan maar dat is vele jaren geleden.

Maar jij mag deze mening over mij hebben. Daar heb ik geen problemen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Ben inmiddels 60 jaar, begon te rijden op mij 18 jaar dus zou je zeggen, die heeft wat ervaring toch ? Maar ben ik nou meer dan een chauffeur die 1 jaar rijd ?, die niet verder komt dan Belgie ? of Nederland ? Ik denk het niet, en dat meen ik met recht, ik rij veel op Oostbloklanden, lees Oostbloklanden en niet voormalige Oostbloklanden, jij weet wat dat inhoud gezien je ervaring bij grenzen, wegdek etc, maar moet ik mij dan een betere chauffeur vinden ?

Of jij meer bent dan een Benelux piloot weet ik niet.

Wel kan ik jou verzekeren dat JIJ meer ervaring hebt en daardoor waarschijnlijk veel beter bent in het oplossen van "onderweg" probleempjes met het voertuig, lading, klanten of dienders....

Wat dan wel een "teleurstelling" is voor mij is de manier waarop je zo fel reageert. Een oudere collega zou dat niet moeten doen.....

Denk aan je hart en relativeer alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vreemd dat Oostblokkers alleen blokvrachten rijden, volgens jou eigen woorden,  en jij toen hun de schuld gaf van je faillissement bij je eigen bedrijf

Spl, stop hier nu mee. Je gaat steeds meer onzin vertellen. Als je wilt weten wat de oorzaak van het faillisement is moet je het allemaal even terug lezen. Alles daarover is gezegd en alle vragen daarover heb ik beantwoord.

En de oostblokker heb ik nimmer als reden genoemd helaas voor jou. Ik heb het al.eerder gezegd deze week maar ik blijf het herhalen. Lees je in voordat je in discussie gaat. Als je dat niet doet is ook goed maar ga dan niet in discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel met SPL eens.

De één heeft veel ervaring met oostblokgrenzen, en de ander met fijnmazige stadsdistributie.

Twee sectoren die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn, maar wel hun eigen expertise hebben.

Wie ben ik dan om iemand daar op te beoordelen?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron ben het met je eens we stoppen hiermee schiet niet op, en is dit forum niet voor. Maar ik kan goed terug lezen, en ik praat niet over dit forum, maar over het artikel wat in transport stond toen je net failliet was, dat waren jou woorden en niet die van mij.

 

Nogmaals heb respect voor je en laten wij het daarbij houden, veel veilige km's

Mooi he dat ik die Marcel van der Voort nooit van mijn hele leven gesproken heb maar dat hij mij wel weet te citeren.

Misschien is het wel zo'n persoon als dat er hier op het forum ook aanwezig zijn, die geven die oostblokkers over de schuld van.

Helaas voor jou misschien hoor ik niet bij dat groepje. Maar als jij het zo goed weet. Lees je in en kom met de reden die ik zelf hier gegeven heb. De reden van het faillisement..

Jij kan heel goed lezen zeg je zelf en tot nu toe trek ik dat in twijfel. Ik hoor het wel als je het gevonden heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie wagens maar wat ik al eerder schreef wat koopt de werknemer en werkgever ervoor? Het houdt nu wel op. Ik hou wel van mooie wagens maar het moet wel altijd betaald kunnen worden op een legale wijze.

En nogal al vaak zie ik het anders gaan... Misschien is Verbeek in Tiel met zijn aardappelhandel en transport een goed voorbeeld?

 

Maar de rode draad in dit verhaal is dat de Cyprus route om zo de Nederlandse chauffeur aan het werk te houden NIET werkt. Helaas moet we accepteren dat gewoon werk naar het buitenland niet meer haalbaar is voor een Nederlands bedrijf met Nederlands verloonde chauffeurs. Als ik alleen al dichtbij huis kijk wie rijdt er in of rondom Tilburg nog internationaal? De blauwe Versteijnen met een Hongaarse vestiging en Ge Simons.

Wil Versteijnen van de GVT zag het al snel goed in. Verkoop dat internationaal werk en leg me toe op Benelux en barge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verbeek steekt ook veel geld in mooie auto s maar kan is niet alleen afhankelijk van het transport en de inkomsten. Het is een handelsonderneming en daar kun je gewoonweg betere marges maken dan in het transport.

Lees de artikelen er maar op na over de elk jaar dalende rendementen in het transport. Ergens moet je het verdienen lijkt me om het te kunnen betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mooie wagens kan ik mijn hypotheek niet betalen.;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Kijk eens goed naar de auto's van Abt. Op die kip na is er niets speciaals aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens goed naar de auto's van Abt. Op die kip na is er niets speciaals aan.

Mee eens. Maar ik bedoelde dit meer in algemene zin.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is t speciale aan die kip dan????dat ie niet te vr*ten is? :eek:

Ik ben niet echt een "scania" man maar ik kan mij indenken dat er chauffeurs zijn die warm lopen voor zo'n auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden