[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CAO onderhandelingen 2014 en afzegging door TLN voor18 februari


Zeeuwsventje

Vraag

  • Forumlid

Afgelopen maandag 10 februari gingen tientallen vrachtwagenchauffeurs langzaamaan over de A28 naar de vergaderplek in Nieuwegein waar Transport & Logistiek Nederland (TLN) met de vakbonden CNV en FNV in overleg ging over een nieuwe cao. De vrachtwagenchauffeurs protesteren onder meer voor een goede cao. In een pamflet was te lezen dat de chauffeurs blijven gaan voor een loonsverhoging van 3%. Het uitstel van het overleg met twee maanden door TLN kwalificeren de chauffeurs als ‘arrogant’.

‘Wij Nederlandse chauffeurs gaan niet langer het prijsdumpingsbeleid van TLN, winstoptimalisatie van de verladers en leuke en vooral te dure sectorspeeltjes financieren’, aldus de chauffeurs. ‘De concurrentieslag gaan we niet winnen met concurrentie op arbeidsvoorwaarden, die moeten we gaan winnen op kwaliteit en die moet gewoon worden betaald.’

Om deze kwaliteit te kunnen garanderen, gaan de chauffeurs voor een loonsverhoging van 3%. ‘en niets minder!’.

De onderhandelingen zijn na het binnentreden van de chauffeurs met een eis van 3% loonsverhoging gestaakt en zullen op 18 februari worden hervat, waar weten we nog niet maar we rekenen wel op meer chauffeurs.

post-8052-1394790778,5461_thumb.jpg

Kom op voor uzelf en uw beroepsgroep en doe mee!

https://www.facebook.com/chauffeurstoekomst.samensterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
uitstellen blablabla langer uitstellen blablabla nog langer uitstellen blablabla nog veel langer uitstellen blablabla

en al die tijd zoals sinds 2010 gebeurd er niks en vangen we niks meer en blijven lekker zo doorsoppelen en raken we verder en verder achterop :stom:

misschien alle verkeer lang genoeg muurvast zetten een overleg zal versnellen ???

alle andere milde actie hebben nooit iets geholpen, :mad: ze smeken om keiharde acties :mad: waarbij ik denk aan alle tunnels vol parkeren met afgekoppelde trailers etc..... :hamer:

Ik wens je heel veel succes. Met een paar zielen zul je niets muurvast zetten, behalve je eigen bankrekening. Je zult namelijk zelf opdraaien voor de evt geleden schade. Er is in mijn ogen maar een ding om deze impasse te doorbreken, en dat is dat alle bondsleden nu eens wel hun kop laten zien en de bonden duidelijk laat weten dat het eens over moet zijn. En niet straks als er een stemmingsronde komt met 500 zielen moeten stemmen over een CAO die voor 160.000 mensen bedoeld is. Maar dat is het probleem. Er roeptoeteren er veel op FB en andere sociale media, maar die zelfde grootbekken zijn er op dagen waar het er echt toe doet niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Transportwerkgevers blazen cao-onderhandelingen op

Werkgeversorganisatie Transport & Logistiek Nederland (TLN) heeft FNV Bondgenoten en CNV Vakmensen per brief laten weten dat het geplande cao overleg op dinsdag 18 februari niet doorgaat.

TLN is bang dat actievoerende chauffeurs de onderhandelingen verstoren, net zoals dat op maandag 10 februari is gebeurd. TLN geeft aan de veiligheid van de werkgeversdelegatie niet te kunnen garanderen. Tegelijk herhaalt TLN dat er geen loonsverhoging betaald gaat worden.

Met de mededeling dat werkgevers geen loonsverhoging willen betalen, geeft TLN aan zich niets aan te willen trekken van de looneis van 3% die door de vakbonden is geëist.

Egon Groen, cao-onderhandelaar namens FNV Bondgenoten: “Het lijkt er erg op dat de werkgevers acties van de werknemers willen uitlokken. Het eerste wat wij nu gaan doen is de ontstane situatie met onze kaderleden bespreken.Ook zal worden voorgesteld om op de kortst mogelijke termijn cao-bijeenkomsten te organiseren voor werknemers."

Tjitze van Rijssel onderhandelaar voor CNV Vakmensen: “Met deze brief geven transportwerkgevers een verkeerd signaal aan de chauffeurs. Dit getuigt niet van respect voor de mensen die dag en nacht op pad zijn om goederen te vervoeren."

Bron: FNV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Is dat zo?

Ja EJD. Er zijn nog wel werkgevers die een eerlijke arbeidsmarkt willen.

Los van dat, is het Soob gebeuren ook een cao zaak, en dat is één van de bestaansredenen van TLN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Tln voelt zich geïntimideerd volgens het nieuws....

Mooi rotsmoes natuurlijk.

Als men echt wilt onderhandelen, en men heeft serieus angst, dan regelt men security.

Dit is gewoon een teken van disrepect.

En aangezien het net, rondom het uitvlaggen, langzaam gaat sluiten, en er mensen in de commisie zitten, met o.a. namen als vd Bosch en Den Hartogh, dan weet je dat TLN nu de Nederlandse chauffeur wilt uitbuiten, nu het met moe-landers steeds moeilijker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan ga je toch op een geheime locatie onderhandelen. Of via een beeldverbinding. Of in een hotel naast een groot politieburo. Mogelijkheden genoeg.

Kortom het is een flauw smoesje, al met al zijn de werkgevers bezig om de vakbonden definitief de nekslag te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dan ga je toch op een geheime locatie onderhandelen. Of via een beeldverbinding. Of in een hotel naast een groot politieburo. Mogelijkheden genoeg.

Kortom het is een flauw smoesje, al met al zijn de werkgevers bezig om de vakbonden definitief de nekslag te geven.

Bij de werkgevers gaat alles via een gesloten forum

Want de hele achter ban moet stemmen

Die zijn de tijd ver vooruit

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja EJD. Er zijn nog wel werkgevers die een eerlijke arbeidsmarkt willen.

Los van dat, is het Soob gebeuren ook een cao zaak, en dat is één van de bestaansredenen van TLN.

En van de bonden

Als ze dat niet hadden waren de bonden allang weg geweest

Het geld wat de chauffeurs aan de bonden betalen Daar kan een paard nog niet van eten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Buigen voor intimidatie

ZOETERMEER - Transport en Logistiek Nederland (TLN) zal het overleg over een nieuwe cao voor het beroepsgoederenvervoer over de weg komende dinsdag niet hervatten. De reden is dat het overleg afgelopen maandag „ernstig verstoord is door de aanwezigheid van een grote groep demonstranten”, meldde de ondernemersorganisatie zaterdagIn een brief aan FNV-onderhandelaar Egon Groen schrijft TLN „het onacceptabel te vinden om op deze wijze onderhandelingen te voeren” en niet te willen toegeven aan „deze vergaande vorm van intimidatie”. Verder stelt de organisatie „ervan overtuigd te zijn dat de veiligheid van onze delegatie in deze situatie niet gegarandeerd kan worden”.

Bron de telegraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij de werkgevers gaat alles via een gesloten forum

Want de hele achter ban moet stemmen

Die zijn de tijd ver vooruit

Huub

Precies Huub, en dan nog het excuus dat ze 2 maanden nodig hebben om te overleggen met de aangesloten werkgevers.

Zo'n besloten forum is niet zo lastig op te zetten. Aan dit forum zit eigenlijk ook een besloten forum vast, nl het deel voor admins only.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
uitstellen blablabla langer uitstellen blablabla nog langer uitstellen blablabla nog veel langer uitstellen blablabla

en al die tijd zoals sinds 2010 gebeurd er niks en vangen we niks meer en blijven lekker zo doorsoppelen en raken we verder en verder achterop :stom:

misschien alle verkeer lang genoeg muurvast zetten een overleg zal versnellen ???

alle andere milde actie hebben nooit iets geholpen, :mad: ze smeken om keiharde acties :mad: waarbij ik denk aan alle tunnels vol parkeren met afgekoppelde trailers etc..... :hamer:

Heb je ook gelezen waarom ze het hebben afgezegd? Omdat een paar hersenloze collega's de vergaderruimte binnen kwamen stormen. Dan had ik ook zoiets gehad van: laat maar, met dat soort tokkies wil ik niet om de tafel. En wat een actie heb jij bedacht: Alle tunnels vol met afgekoppelde trailers. Dat zal al die kutautomobilisten leren.

Dat zij ons salaris niet betalen maakt dan niet uit.

Nou, zet jij lekker je trailer in de Velsertunnel, dan zal ik graag helpen met die trailer er weer uitslepen. Want met dat soort domme acties is niemand gebaat, en ons imago als chauffeur al helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ger Wat daar gebeurt is Is ook niet normaal

70 uur in de week werken en nog te kort komen Daar denk ik wel anders over

Het kwam mij over Dat deze mensen gewoon de kantjes er af lopen Zeg maar het laagste soort

Ik heb werkgevers gesproken Die zeggen Ik wil ze voor niks nog niet in Dienst

De bonden moeten is beter nadenken Onderhandelen moet heel gewoon op een normale manier

Al duurt het een jaar.Maar de bonden willen bij iedere onderhandelingen 3% hebben

Wat hier en daar problemen geeft En er bedrijven zijn Die naar het buitenland vertrekken

De bonden moeten is naar andere punten kijken Daar zullen ze wel te slim voor zijn

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom werk jij dan bij zo,n werkgever

Jij komt niks te kort

Want er zijn er veel die het met minder meten doen

Daarbij komt nog De vette jaren zijn voorbij

Als jou werkgever zegd morgen Je kunt vertrekken Dan ga jij ook met de staart tussen de benen naar huis

En zul je doen om in alles gelijk te krijgen En die zul je wel krijgen na zo veel jaar

En de werkgever zegd dan De B.V. waar jij op de loon lijst staat bestaat niet meer

Daarom is een werknemer altijd de klos

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat de hele transportbranche wel gebaat is bij wat rumoer, zodat werkgevers ook bij tariefsonderhandelingen met opdrachtgevers het hogere loon ook kunnen uitleggen aan opdrachtgevers die specifiek nog Nederlandse chauffeurs willen. Veel transporttarieven staan al jaren op hetzelfde basisniveau +dieselclausule, het wordt tijd dat daarin wat beweging komt. Echter, iedere tariefsverhoging zorgt ook voor een weglekeffect van activiteit naar het buitenland. Ook opdrachtgevers gaan voor de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De oorzaak van alles ligt in Den Haag

Marken zijn vriendjes wilden toch zo graag 1 Europa

nou zorg dan met zijn allen daar in Brussel dan eens voor

iedereen gelijk loon en iedereen gelijke lasten in de EU

dan hoeft er geen enkel bedrijf te verhuizen naar het buitenland

dan maken de kosten ook niet meer uit

want die prijzen in het transport daar kan je geen bedrijf mee overeind houden

daar krijg je enkel meer UWVers mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ger Wat daar gebeurt is Is ook niet normaal

70 uur in de week werken en nog te kort komen Daar denk ik wel anders over

Het kwam mij over Dat deze mensen gewoon de kantjes er af lopen Zeg maar het laagste soort

Ik heb werkgevers gesproken Die zeggen Ik wil ze voor niks nog niet in Dienst

De bonden moeten is beter nadenken Onderhandelen moet heel gewoon op een normale manier

Al duurt het een jaar.Maar de bonden willen bij iedere onderhandelingen 3% hebben

Wat hier en daar problemen geeft En er bedrijven zijn Die naar het buitenland vertrekken

De bonden moeten is naar andere punten kijken Daar zullen ze wel te slim voor zijn

Huub

Huub ga eens ergens anders vervelen...... 70 uur werken?!?! Dat is er bij ons al jaren niet meer bij. Zou ik trouwens ook niet willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laat de heren werkgevers eens draaien voor hun eigen deur ! De chauffeur wordt altijd door deze heren klein gemaakt en belazerd ! Nu krijgen de heren een koekje van eigen deeg ,zijn ze ineens bang en voelen ze zich bedreigt ! Moet niet gekker worden ! weten ze eens gelijk wat de N.L chauffeur al jaren meemaakt !En gaan ze ineens weer hun bekende spelletje spelen ,is geen geld is allemaal zo zwaar enz,enz,enz Weten ze gelijk wat de N.L chauffeur al jaren mee maakt !! klootzaken zijn het ,heb er echt geen andere woorden voor ! Wat mij betreft laten we nu eens onze tanden zien ,in plaats van ons altijd als makke schapen naar de slachtbank te laten leiden !Donder de zaak maar eens plat of vast ,maakt niet uit , en kom me niet aan met dat gelul dat dat de toekomst van de Nederlandse chauffeur verpest ,die is al verpest ! door die gasten . actie wat mij betreft ,en dan gelijk actie door het hele Nederlandse volk ,om die gasten maar ook dat klote kabinet van ons eens te laten zien genoeg is genoeg ! de Nederlander is genoeg uitgeperst !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja.

Meneer Klaassen doelt op hetgeen wat door iemand in dit filmpje ( << klik !! < ) naar voren wordt gebracht.

Op 1:22 "Ik werk 70 uur en ken niet eens 2 kinderen onderhouden"

Als die echt 70 uur in de week werkt, en dan zelfs zijn gezin niet kan onderhouden, moet ie zich eens af gaan vragen wat er waar verkeerd gegaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
^^ Misschien wel, maar het kan ook zo tegen hun keren, ik weet namelijk dat ook mijn Poolse collega's niet geheel tevreden zijn over hun betaling (het leven is daar ook een stuk duurder geworden) en actie's zouden zomaar een sneeuwbal effect kunnen hebben ;)

Ger Wat ik mee maak

Ze zitten er meteen boven op.

Ze laten niet met zich spelen Daarbij ze wachten niet af

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden