[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

code 95


Daantjuh

Vraag

  • Forumlid

Misschien is er al wel een topic over maar kan mijn antwoord niet bij de voorbij komende topics vinden.

Ik ben op dit moment aan het lessen en mijn rijschool heeft me gelijk voor een toets besloten terrein en praktische toets ingepland omdat ik dit toch voor mijn code 95 nodig heb, maar deze mogen ook na mijn praktijkexamen worden gedaan.

Mijn vraag aan jullie (mevr van cbr kon me er ook niet echt verder mee helpen, je moet het toch halen dus Hoe durf je me deze vraag te stellen ;) )

Mag je als je voor je C+Ce geslaagd bent wel gelijk al aan het werk ondanks dat je je code 95 Nog niet hebt?

Als er al een topic over is nogmaals sorry:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hey,

Ik heb vorig jaar mijn C gehaald bij mijn werkgever en ik heb ook mijn code 95 na mijn praktijkexamen gehaald. Je mag dan alleen wel prive rijden met een vrachtauto maar niet voor je werk tot jij je code 95 hebt gehaald.

Ik wens je veel succes met je code 95. Ik en mijn collega waren toen de laatste die nog bij mijn rijschool ervoor examen deden voordat de eisen strenger werden. En ik heb mijn collega bezig gezien die nu ervoor bezig en ik ben blij dat ik nog net op tijd was... Wat is dat allemaal krap zeg die eisen nu.

Nu een jaar verder en met de rijervaring die ik nu heb zou het wel gaan, maar als ik het toen had moeten doen weet ik het net zo niet!

Succes!

Pino

Verstuurd vanaf mijn Sony Xperia ZR (Tapatalk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ow en nog een tip. Ga je rijbewijs pas aanvragen tot je je code 95 hebt. Anders ken je 2x je rijbewijs aanvragen... Gaat zo leuk in de kosten lopen ;)

Mja tenzij je zo graag privé alvast wilt gaan rijden natuurlijk.

Pino

Verstuurd vanaf mijn Sony Xperia ZR (Tapatalk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een kleine nuance, als je solliciteert bij bedrijven met voertuigen +3500 kg en onder 7500 kg mag je gewoon vrachtauto rijden met rijbewijs C ( wat dan in realiteit doorgaat voor rijbewijs C1 ). Met code 95 heb je pas een C rijbewijs.

Ook mag je met C1 vrachtauto's boven de 7500 kg besturen maar deze moeten dan in gebruik zijn bij bepaalde diensten en/of werken.

De lijst hiervoor is te vinden bij:

Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) - Vrijstellingen code 95 - nationaal

Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) - Vrijstellingen Code 95 - Europa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden