[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Rooij transport Waalwijk failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

hoorde net van betrouwbare bron. dat de rooy transport te waalwijk failliet is verklaard.

het personeel heeft het vandaag te horen gekregen van de curator en een verdrietige marcel de rooy en zijn vrouw.

hierbij zeg ik er wel bij dat het alleen om het transport gedeelte gaat en niet het logistiek gedeelte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is schrikken! Vorige week nog volop wagens zien rijden van hen op industrieterrein Haven in Waalwijk. Reden voor Maiburg Waalwijk, Dingemanse en Pont Meyer Tilburg. Die laatste namen ze over van het failliet Haverhals Kaatsheuvel. Zij namen dit bedrijf over. Meen ook Jan de Rooy Waalwijk. Zou er een doorstart komen? Ook in Waalwijk gaat de sanering van de transportsector door want slechts een paar bekende namen blijven over als: Van Caem, Riwo en Van der Linden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laat eerst een bevestiging komen,,,,, niet een gerucht,,,,, ik ben er net nog langs gekomen ,, alle wagens waren van het erf .

daarnaast de de Rooij die in dit bericht bedoeld word ,schrijf je de ROOIJ en niet de Rooy ,,,daar zit een wereld van verschil in

ik ken veel werknemers die daar werken ,van niemand heb ik tot op heden de bevestiging gekregen ...

indien dit idd waar is ,,,,sterkte voor alle betrokkenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas is het echt waar. Wij als klant hebben vanmorgen uit mond van dhr de Rooij moeten vernemen dat er faillisiment is aangevraagt voor de Rooij Transport. De tak Logistiek blijft vooralsnog doorgaan.

De mogelijkheden voor een doorstart worden momenteel bekeken.

We kunnen niet anders dan het personeel en directie sterkte wensen de komende tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als oud werknemer van de rooij het volgende:marcel de rooij heeft jaren geleden het bedrijf overgenomen van zijn vader Jan de Rooij.rond 2005 heeft hij B de Rooij overgenomen en samen met zijn vrouw(hij heeft geen zus)hebben ze een nieuw pand in waalwijk weggezel en onder de naam De Rooij WaalWijk dat pand in2009 betrokken en de 2 transportbedrijven samengevoegd.naderhand is daar nog Haverhals bijgekomen.alles is nu in handen van het uwv en chauffeurs werken gewoon door.wel zijn er enkele overnamekandidaten,maar zou gaan om gedeelten van het transport.

heb zo mijn eigen bedenkingen daar maar hij lat wel zien dat ir ballen heeft(marcel)om het zijn personeel persoonlijk te vertellen

VERDER WENS IK MIJN OUD COLLEGA"S ERG VEEL STERKTE TOE KOMENDE TIJD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Het transport is bij De Rooij Waalwijk in drie diensten onderverdeeld. De meubeldistributie vindt plaats vanuit het warehouse, waarbij de meubels door heel Europa worden vervoerd. De tweede transportdienst betreft exceptioneel en dedicated vervoer, waarbij vaak onze meeneemheftrucks en combivrachtauto’s met kraan worden ingezet.Tenslotte vervoeren zij pallets of losse producten met een bijzondere vorm of omvang."

Gequoted van Transport Online. Iets klopt er niet in dit stukje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb vandaag nog auto,s zien rijden met een mayburg oplegger er achter hoorde vanmiddag op de zaak dat van caem en riwo het over willen nemen

Dat is schrikken! Vorige week nog volop wagens zien rijden van hen op industrieterrein Haven in Waalwijk. Reden voor Maiburg Waalwijk, Dingemanse en Pont Meyer Tilburg. Die laatste namen ze over van het failliet Haverhals Kaatsheuvel. Zij namen dit bedrijf over. Meen ook Jan de Rooy Waalwijk. Zou er een doorstart komen? Ook in Waalwijk gaat de sanering van de transportsector door want slechts een paar bekende namen blijven over als: Van Caem, Riwo en Van der Linden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Riwo heeft elke dag al een trailer afgekoppeld staan bij Maiburg. Of dit inkomend of uitgaand is weet ik niet. Maar het is een trieste zaak voor alle betrokken en wellicht zijn er Haverhals chauffeurs die wederom betrokken zijn bij een faillissement. Sterkte en ik hoop dat er werkgelegenheid behouden kan blijven in welke vorm dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Nu wil ik niets sigureren hoor, maar dit is zeker niet de eerste vervoerder die voor Meiburg reed die failliet is gegaan. Reed Dekker uit Waspik dat ook niet? V

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is een gevaarlijke uitspraak. Dekker werd verkocht aan Bas Overbeeke. Nadien ging het failliet en ging het wagenpark naar Chr. Vermeer in Dongen. Er stond een andere naam op de wagens.

Momenteel geen naam als ik me niet vergis. We wachten af maar voor de vaste klanten als Maiburg en Pont Meyer is het ook schrikken want je wilt de service aan je klanten toch op een hoog niveau houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Riwo heeft elke dag al een trailer afgekoppeld staan bij Maiburg. Of dit inkomend of uitgaand is weet ik niet. Maar het is een trieste zaak voor alle betrokken en wellicht zijn er Haverhals chauffeurs die wederom betrokken zijn bij een faillissement. Sterkte en ik hoop dat er werkgelegenheid behouden kan blijven in welke vorm dan ook.

Werkgelegenheid zal er niet of nauwelijks verloren gaan, hoe dit verhaal ook afloopt. Hooguit zullen de namen van de werknemers anders geschreven worden. Vervelend voor degene die zijn baan verliest, maar voor de werkgelegenheid heeft dit geen consequenties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zal even wat dingen recht proberen te zetten:

de trailer die bij maiburg stat is een trailer die de vaste huisvervoerder wat spaanplaat betreft zelf 2e hands heeft gekocht en naar de overname mee is gegaan naar de rooij waalwijk en dus niet van de riwo is

B de Rooij was vroeger de enige transporteur van maiburg en na de overname is het transport bij de rooij waalwijk gebleven,alleen het ter ziele gegane transportbedrijf v Maanen reed de dozen schuurpapier voor maiburg,maiburg zelf heeft geprobeerd om met een transporteur uit overijssel de vrachten voor het noorden van het land te vervoeren maar is op niets uitgelopen

van caem transport is zeker NIET betrokken bij de overname gesprekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zonde hoor.

Heb er als klein jochie wat rondgelopen.

Toen zaten ze nog in de 1e zeine achter het woonhuis.

Jan was een goede toffe vent, beetje zenuwachtig met zijn kenmerkende knipper ogen.

Mijn broer reed daar en ik ging iedere vrije dag en vakantie mee.

Laden bij verhulst, kap af breken en lucht kanalen laden enz..

heb er veel plezier gehad en nog meer geleerd.

Jan zelf is er al een aantal jaar niet meer, maar Marcel is net zn vader volgens mij.

Ik weet dat het mensen zijn die met hard werken een eerlijke boterham wil verdienen.

Maar dat is in het transport zo goed als onmogelijk vandaag de dag.

Ik wens alle betrokkenen veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Goh....meen je dat?

Ik had er vandaag een trailer achter hangen van de Gebr. Huybregts uit Tilburg. Die bestaat ook al 2 jaar niet meer....

Wat zeg je nu????? Bestaat Huijbrechts al 2 jaar niet meer?? Waar werk je nu dan Pierre??? :LOL:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden