[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kind doodgereden door lesvrachtwagen in Eindhoven


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Kwam dit tegen op Facebook.

Geschreven door de rijschool:

Vanochtend rond 8.30 heeft een verschrikkelijk ongeval zich voorgedaan met een van onze voertuigen. Een jongetje van 9 fietste over de ventweg en kwam met zijn fiets ten val. Hierdoor viel hij met zijn lichaam deels op de hoofdrijbaan waar op dat moment onze lesvrachtwagen kwam aanrijden. Hoewel de cursist en onze collega nog remde konden ze het jongetje niet meer ontwijken.

Hoe betrekkelijk is alles als je met een dergelijk ongeval wordt geconfronteerd. Ons medeleven gaat uit naar de ouders, nabestaanden, onze collega en onze cursist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Bah... ik hoorde dat vanmiddag op het nieuws en werd daar best even stil van. Het ene kind rijdt het andere kind van half z'n eigen leeftijd dood...

Ik zie het zo voor me, onze jongste is ook niet zo'n zekere die met een fiets onder z'n kont is geboren. Het heeft lang geduurd voor 'ie fietste, en het gaat nog steeds niet van harte. Hij fietst overal heen, maar niet 'natuurlijk'. Slingertje hier, wiebeltje daar etc. En in Eindhoven lag die stoeprand, met bovengenoemd resultaat. Moeder keek machteloos toe.

Voor alle betrokkenen alle sterkte gewenst om dit drama te verwerken.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op Google Nieuws zo´n 20 aparte artikelen hierover, wat fragmenten daaruit met bronlink

Uit eerste bevindingen van de politie zou het volgende gebeurd zijn. Het fietsertje reed over de ventweg en maakte plots een stuurmanoeuvre naar links, waardoor hij viel en met zijn lichaam deels op het wegdek terecht kwam. Op datzelfde moment kwam op vrijwel gelijke hoogte een vrachtauto voorbij gereden en kon de chauffeur de jongen niet ontwijken, ondanks dat de vrachtauto nog remde.

De vrachtauto reed ongeveer 40 km/u. Het is een lesvoertuig en de chauffeur kreeg op dat moment rijles."

uit Transportnieuws | Kind (9) doodgereden door lesvrachtwagen in Eindhoven [+foto]

"Verslagenheid

Bij de rijschool heerst verslagenheid vanwege het tragische ongeval, zo laat directeur Marc Leeuw weten: "Iedereen is er stuk van." De lesinstructeur in de vrachtwagen was zeer ervaren en zijn leerling zou volgende week op examen gaan."

uit Omroep Brabant: Jongetje (9) valt van fiets en overlijdt na aanrijding met lesvrachtwagen in Eindhoven

"Het zou gaan om een lesvrachtauto. Zowel de leerling als de instructeur hebben nog geprobeerd om de wagen tot stilstand te brengen, maar dat is niet gelukt.

Op het moment dat het ongeluk gebeurde waren veel kinderen en ouders onderweg van of naar school. Enkele van hen hebben het ongeluk zien gebeuren. Voor hen is slachtofferhulp ingeschakeld. De school heeft rond half één vanmiddag een bijeenkomst voor ouders en kinderen belegd om hen te vertellen wat er is gebeurd en om hun verslagenheid en verdriet te kunnen delen."

uit Kind overleden na aanrijding met vrachtwagen

"De moeder van het jongetje en zijn broertje zijn ongedeerd gebleven. De vrouw fietste met haar kinderen over de ventweg in de richting van de Montgomerylaan. Het jongetje maakte ter hoogte van een verkeersdrempel een onverwachte uitwijkmanoeuvre met zijn fiets, waardoor hij viel en met zijn lichaam deels op het wegdek van de rondweg terechtkwam. De secundaire weg en rondweg zijn op dat punt slechts gescheiden door een achttal paaltjes. Eén van de paaltjes ontbreekt hier."

uit Jongen (9) overleden bij ongeval op Pastoriestraat Eindhoven

(een van de vele reacties daaronder) Als bewoner van de pastoriestraat alles van dichtbij meegemaakt. Hartverscheurend om de reactie van moeder, broertje en chauffeur te zien.

Sterkte aan alle betrokkenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
, ik gaf duidelijk aan dat het over woonkernen ging , .

Dit tragische ongeluk heeft niets te maken met woonkernen.

De lesauto reed op de rondweg en daar ben je er absoluut niet op bedacht dat een kind vanaf de ventweg zó ongelukkig raar komt te vallen, dat hij voor je wielen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tijdens de tijden die jij aan haalt zullen er veel minder kinderen tegelijkertijd op straat aanwezig zijn en dus ook een rustiger verkeersbeeld geven.

Jammer dat er met het vingertje gewezen wordt , ik gaf duidelijk aan dat het over woonkernen ging , gedurende die tijden kan men ook op industriegebieden o.i..d. lessen.

Ik zal niet met het vingertje wijzen maar gewoon zeggen :

"Nee, dat is zinloos, hoewel een begrijpelijke reactie."

En ik zal het ook nog onderbouwen :

"Want dat betekent dat er geen leerling meer de hectische situaties meemaakt

die je kunt meemaken als scholen leeglopen en ouders en kinderen

overal en nergens rondfietsen, per saldo zal uw idee dus meer ellende opleveren

ook al lijkt het nu minder ellende te veroorzaken."

Ik vind dit een heel erg triest ongeluk maar met de situatie zoals hij op die weg is

is zo'n ongeluk niet te voorkomen bij bepaalde omstandigheden.

Rest mij nog te zeggen dat ik 6 maanden per jaar bij scholen rondrij en maar wat blij ben

dat ik dat met mijn rijlessen ook gedaan heb.

Dat gaf in ieder geval een basis, en zo heb ik tot nu toe problemen weten te vermijden.

Had ik die basis niet gehad dan denk ik dat men mij ook al eens in het nieuws had gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden