Spring naar bijdragen

Waar gaat de reis heen...???

Gast routier
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
15 uur geleden zei Pierre:

als er sneeuw valt in de Ardennen dan heeft verkeer richting Normandië of Bretagne daar weinig mee van doen dacht ik zelf eigenlijk zo.

Maar jij werkt toch bij Appel? :confused:

Dat klopt,een eventueel rijverbod voor het vrachtverkeer word door de prefect van een departement beslist.

Doordat dit veelal op een goed verwarmt kantoor beslist word door mensen die weinig affiniteit hebben met wegverkeer schieten ze zichzelf nogal eens in de voet:

Ooit was ik onderweg van Italie naar Nantes,door t slechte weer was er een rijverbod in departementen na Macon.

toen ik daar was werd het rijverbod weer opgeheven,en zou de enorme file vrachtwagens snel oplossen dacht men.

Men had echter niet mee gerekend dat chauffers niet als makke schapen in hun auto bleven wachten tt de prefect hen weer liet rijden,Zij draaiden massaal de deur op slot en gingen inde omliggende dorpen op zoek naar wein, weib und gesang ( oftewel naar wat eten en drinken)

Zodat de gendarmerie iedereen die toch kon gaan rijden, op de N 79 eraf haalde en dwars door Digoin stuurde afhaalde .

Met een door verlaten camions afgesloten N 79 en een chaos in de stad Digoin.

Echter begrijp ik de autoriteiten ergens wel:

Ooit op de duitse A 8,van Munchen ,via Augsburg,Ulm naar Stuttgart,die was indertijd nog 2 baans.

Tijdens zware sneeuwval werd het inhaalverbod daar massaal genegeerd,

de ene haalde de andere die stilstond in en bleef zelf ook steken op de linkerbaan.

De heren "Kapitäne der landstrasse"wiste niks beters te doen dan de standkachel aan te zetten,de gordijnen dicht te trekken en in bed te duiken.

In deze files stonden echter ook locals die van hun werk terug naar huis reden en opgesloten zaten tussen de LKW's de nacht doorbrengend in hun personenwagens.

Van af die tijd gooien ze t vrachtverkeer gewoon aan de kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Europeaan schreef,

Van af die tijd gooien ze t vrachtverkeer gewoon aan de kant.

doen ze in Frankijk ook sinds enkele jaren, zeker ruim rond Parijs( en op andere autowegen ook al,) word je door de police verplicht op de linker rijstroken te gaan bivakkeren. meerdere malen meegemaakt bij sneeuwval etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei iveco 35c17:

Morgen van Autohof Pfaffenhoven naar huis en dan is het feest voorlopig weer gedaan.

Er komt vanzelf wel weer een nieuwe kans, komt tijd komt raad kerel...;)

Dit is mijn -voorlopige- programma weer voor volgende week, ook veel sneller dan gedacht. :ok:

1003608396_Griekenland12-1-21(1).thumb.png.3f6283380e62f77182980ee3c25ed45e.png

En met een beetje geluk wijkt het plan iets af, kunnen we linksom vanaf Thessaloniki en gaan we even op de koffie bij ons forumlid 1934... :D

487055417_Griekenland12-1-21(2).thumb.png.4023ddd1201e7b41f062ef0e5da8771c.png

• Like 15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 uur geleden zei andremast:

Maandag eerst auto ophalen bij de volvo(ad blue perikelen)dan aankoppelen en lossen etten leur

bij mij van de week de adblue pomp overleden. 

maandag lossen bergrheinfeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Hmmmm...even met een container wagen met laaddek pendelen tussen Genemuiden en Hasselt om een paar bouwonderdelen weg te brengen...ff tandarts tussendoor en dan weer wat heftruckjes uitventen met de dieplader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Ik ben al blij Pierre met een weekend rit Londen.

Ach Rob, zoiets had ik wat jaren geleden ook toen jij een dikke rit Italië deed en ik al blij was met een paar adresjes rond Lille. De kans om ooit nog eens zo'n rit te doen deed zich een tijdje terug voor en die heb ik toen met beide handen aangepakt, mede dankzij dat ik als één van de weinigen het ADR-tankcertificaat heb.
Ze gaan wel vaker die kant op voor deze klant, toevallig is deze keer wel heel kort op de vorige.
(Maar zeker niet minder leuk...  :p:D)

2 uur geleden zei syme65:

Kom ik aan met mijn ritje Schoten, Brussel en Manage. Terug laden Jandun voor Zwolle .
Is nog niet eens een kwart van Pierre's rit

Het één spreekt misschien meer tot de verbeelding als het ander. Over een paar weken ben ik weer terug en ben ik ook weer blij als ik b.v. in Jandun kan gaan laden. Mooi om dit te kunnen en mogen doen en absoluut een unieke ervaring maar voor de rest is het ook gewoon werk, alles is betrekkelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei andremast:

Terug met stena rob?
Is 1 ferry uitgevallen ivm corona..

Ik heb het gehoord André. Er is geen nachtboot morgen. 

Met die uitnaaier naar Andijk zit ik straks al rondom aan mijn uren wanneer ik mijn drie klanten Heathrow heb gelost. Én ik moet morgenmiddag terugladen. Dus de dagboot morgen is geen optie. 

Dat wordt dus gewoon rijdend terug. Even langs het Corona checkpoint om een sample van mijn hersenen af te staan. En dan door de tunnel weer naar Frankrijk. 

• Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites