Spring naar bijdragen

Waar gaat de reis heen...???

Gast routier

Recommended Posts

• Reacties 39,7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• trieftol

2477

• andremast

2296

• Schots en Scheef

1732

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Uitslagen gehad godzijdank geen epileptische aanval, soort van tijdelijke black out geweest.. Gister onderzoeken naar ADHD gehad positief getest op hyperactief/impulsief maar die zag ik wel aankomen.

En ik...ben onderweg naar Ioánnina naar ons forumlid 1934.   Even een Brabants onderonsje en het weekend doorbrengen, zondagmiddag het laatste stukje naar Korinthos! 

De reis van vandaag gaat van Bergen naar Oslo met de trein en vervolgens verder Zweden in. Heb net wat mooie plaatjes vanuit de trein geschoten en wil ik jullie niet onthouden. Dit was tussen Myrdal e

Posted Images

• Forumlid

Morgen nog lossen Gingelom.

Dan lege bokken laden op diverse adresjes en die weer lossen in Echt, om daar weer te laden voor en paar adresjes richting de zaak en dan weer laden zwaagdijk-oost voor maandag 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Vandaag gestrand in Unna door kapotte scanners computersysteem dat vastliep en als klap op de vuurpijl ook nog 13 km stau.

Morgen verder naar Enschede omkoppelen en dan lossen Hannover tot Berlijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^Unna bij de DHL? Zit een goede Italiaan om de hoek!

(vanaf de kant vd Ikea, de DHL voorbij rijden, dan op de laatste rotonde rechtsaf. Na 250m het gele gebouw rechts).

(Mocht er een zwarte Mercedes CLA shooting break met NL platen voor de deur staan, zit ik binnen ;) )

Groet Ron

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
6 uur geleden zei ayla:

^^Unna bij de DHL? Zit een goede Italiaan om de hoek!

(vanaf de kant vd Ikea, de DHL voorbij rijden, dan op de laatste rotonde rechtsaf. Na 250m het gele gebouw rechts).

(Mocht er een zwarte Mercedes CLA shooting break met NL platen voor de deur staan, zit ik binnen ;) )

Groet Ron

De tent van de foto daar heb ik in de straat gestaan. Staan er nog veel meer. Ook veel Nederlanders. 

Deze had ook wel goed voer. 

F99EF736-E9BF-4367-88D2-99BB7E3B931B.jpeg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei iveco 35c17:

De tent van de foto daar heb ik in de straat gestaan. Staan er nog veel meer. Ook veel Nederlanders. 

Deze had ook wel goed voer. 

Daar heb ik eens de fout gemaakt om een Riessen pizza te bestellen 

Kreeg hem dus niet op, echt riesig 😁.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ah, maar dit is niet bij de DHL om de hoek 🙂

Deze uithoek van Unna kom ik alleen op weg naar m'n hotel (bij het centraal station van Unna).

Groet Ron

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei ayla:

Ah, maar dit is niet bij de DHL om de hoek 🙂

Deze uithoek van Unna kom ik alleen op weg naar m'n hotel (bij het centraal station van Unna).

Groet Ron

Klopt. Dit is aan de andere kant van Unna

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Morgen lossen Erp, Den Bosch , Nieuwegein & Alphen aan den Rijn 

(Eventueel leeggoed weer mee retour en dit lossen Opmeer)

Laden zwaagdijk-oost voor Maandag Emmeloord---> weekend biertje

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Weet het nog niet ,moet nog 18 uur compenseren dit weekend(is de bedoeling).
Morgen ong 08.00 op de zaak dan kan ik maandagavond om 23.00 beginnen.
We gaan het wel horen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

@andremast valt het ook niet weg te rijden bij jullie? Even in het algemeen, kan je de compensatie uren ook na een verkorte weekend rust genieten ? Als je dan 21 uur moet compenseren en altijd strak 45 uur rust maakt oneindig zo door zou kunnen gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

[mention=3023]andremast[/mention] Even in het algemeen, kan je de compensatie uren ook na een verkorte weekend rust genieten ?

Nee,moet aan de normale weekendrust zitten.dus 45 uur daarna compenseren.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei andremast:

Nee,moet aan de normale weekendrust zitten.dus 45 uur daarna compenseren.

Dit is dus niet waar!

Compensatie van een verkorte wekelijkse rust mag zowel aan een verkorte dan wel gewone dagelijkse rust alsmede aan een wekelijkse rust gekoppeld zijn, d.w.z. dat deze 'en bloc' genomen moet worden.

Daarnaast dient de volgorde zo te zijn dat de compensatie gevolgd word door de dagelijkse of wekelijkse rust. In die volgorde en niet anders! Je zou anders inderdaad zoals Zoetwatermatroos voorstelde steeds opnieuw 24-45 kunnen maken zonder te compenseren.

Wanneer iemand te weinig compenseert heeft hij zodoende een tweede verkorte wekelijkse rust wat niet is toegestaan, enkel in uitzonderlijke geval wanneer twee verkorte wekelijkse rusten achter elkaar genomen worden op een internationale rit. (Mobility Package) 

Wanneer men gebruik maakt van de mogelijkheid om twee verkorte wekelijkse rusten achter elkaar te maken, dan moet men in vier weken minimaal twee normale en twee verkorte rusten hebben genoten.

Hier geld dat na de tweede verkorte wekelijkse rust de compensatie -vooraf aan de eerstvolgende wekelijkse rust van minimaal 45 uur genomen dient te worden. Zou je te weinig compenseren dan zou er sprake zijn van drie verkorte wekelijkse rusten in vier weken wat niet is toegestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Dit is dus niet waar!

Wanneer iemand te weinig compenseert heeft hij zodoende een tweede verkorte wekelijkse rust wat niet is toegestaan, enkel in uitzonderlijke geval wanneer twee verkorte wekelijkse rusten achter elkaar genomen worden op een internationale rit. (Mobility Package) 

Oke
In mijn geval heb ik 1 verkorte rust thuis en 1 verkorte rust onderweg.
1e verkorte rust heb ik vorig weekend gecompenseerd,2e verkorte rust dit weekend+ wat overblijft volgend weekend.(hadden daar een discussie over of dat wel of niet mag)
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Dit is dus niet waar!

Compensatie van een verkorte wekelijkse rust mag zowel aan een verkorte dan wel gewone dagelijkse rust alsmede aan een wekelijkse rust gekoppeld zijn, d.w.z. dat deze 'en bloc' genomen moet worden.

Daarnaast dient de volgorde zo te zijn dat de compensatie gevolgd word door de dagelijkse of wekelijkse rust. In die volgorde en niet anders! Je zou anders inderdaad zoals Zoetwatermatroos voorstelde steeds opnieuw 24-45 kunnen maken zonder te compenseren.

Wanneer men gebruik maakt van de mogelijkheid om twee verkorte wekelijkse rusten achter elkaar te maken, dan moet men in vier weken minimaal twee normale en twee verkorte rusten hebben genoten.

Hier geld dat na de tweede verkorte wekelijkse rust de compensatie -vooraf aan de eerstvolgende wekelijkse rust van minimaal 45 uur genomen dient te worden. Zou je te weinig compenseren dan zou er sprake zijn van drie verkorte wekelijkse rusten in vier weken wat niet is toegestaan.

Pierre, ik vind het knap dat jij dat precies weet hoe de RTW in elkaar steekt.

Ik verdiep me er niet zo in en kijk altijd maar wat voor ritten de planning me toebedeeld.

Ik meld me alleen als ik er niet de 9 uur tussen krijg, en naar die 11 uur kijk ik niet zo nauw.
Heb ik bv op zaterdag gewerkt, en zodoende geen 45 uur en men heeft die week erop
op zaterdag weer iets, dan meld ik dat ff via de app, en krijg je soms het antwoord,
>> kan nie anders, te weinig volk, Als je tijd hebt heeeeeeeel graag rijden

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 uur geleden zei Pierre:

Dit is dus niet waar!

Hoe kan je nou 21 uur compenseren voor een dagelijkse rust?

En ik bedoelde dus eigenlijk w1 24 rust w2 45 rust w3 24+ 21 uur compensatie ( of volgens jou dus 21 uur compensatie plus 24 uur rust) w4 45 uur en w5 weer 24+ 21 enz. Maar dat mag dus niet? Is ook erg theoretisch natuurlijk, maar zo kan je die 21 uur natuurlijk over een paar weken weg doen slinken , aangezien ik meestal wel meer dan 45 uur stilsta

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
30 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Hoe kan je nou 21 uur compenseren voor een dagelijkse rust?

André stelt dat de compensatie uren aan de normale wekelijkse rust moeten zitten. Dat is niet het geval zoals ik uitgelegd heb, het mag ook aan een verkorte of normale dagelijkse rust zitten.

21 Uur compensatie aan een dagelijkse rust koppelen word inderdaad lastig, er zijn genoeg andere situaties waar je minder uren moet compenseren.

Om een voorbeeld te stellen, puur theoretisch; je komt op zaterdag 16.00 uur thuis en gaat maandagochtend 06.00 uur weer op pad. Verkorte wekelijkse rust is 38 uur, je moet hier 7 uur compenseren.
Op een doordeweekse dag kom je om 18.00 weer terug op de zaak en moet de volgende ochtend naar een afspraak op het ziekenhuis. Om 12.00 uur die middag meld je je weer op de zaak en hervat je je werkzaamheden. Totale rust is hier 18 uur; 7 uur compensatie en 11 uur, een volledige dagelijkse rust én netjes gecompenseerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei zoetwatermatroos:

(...) ik bedoelde dus eigenlijk w1 24 rust w2 45 rust w3 24+ 21 uur compensatie ( of volgens jou dus 21 uur compensatie plus 24 uur rust) w4 45 uur en w5 weer 24+ 21 enz. Maar dat mag dus niet? Is ook erg theoretisch natuurlijk, maar zo kan je die 21 uur natuurlijk over een paar weken weg doen slinken , aangezien ik meestal wel meer dan 45 uur stilsta

Ik snap precies hoe jij het bedoeld, je vergeet hier alleen één belangrijke regel t.b.v compensatie waarmee jou plan onmogelijk uit te voeren is, n.l. dat je voor het einde van de derde week na de betrokken week die 21 uur 'en bloc' gecompenseerd moet hebben.

6. Per periode van twee opeenvolgende weken moet een
bestuurder ten minste:
— twee normale wekelijkse rusttijden, of
— één normale wekelijkse rusttijd en één verkorte wekelijkse rusttijd van ten minste 24 uur nemen. De verkorting moet evenwel worden gecompenseerd door een equivalente periode van rust die voor het einde van de derde week na de betrokken week en bloc genomen moet worden.

Verkorte rust: 24 uur

- 1e week: 45 uur

- 2e week: 24 uur

- 3e week: 45 uur = 21 uur compensatie + 24 uur = 2e x opeenvolgend verkorte wekelijkse rust!!

Er van uitgaande dat je drie weken full-time aan het werk bent, geen dagen vrij hebt tussendoor waarmee je gelijk je compensatie zou kunnen maken zou het er volgens jou plan zo uitzien, waarbij direct te zien is dat je in de derde week in de knoei komt met de compensatie van de verkorte rust van drie weken tevoren.
Je kan hier niet anders dan 21 uur compenseren, gevolgd door een wekelijkse rust van 45 uur, 66 uren rust totaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites