Spring naar bijdragen

Waar gaat de reis heen...???

Gast routier
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
5 uur geleden zei voyageur:

Ik waarschijnlijk ook.

Hou er rekening mee dat hij zondag na middageten dicht gaat!!

Dat weet ik ja. Kan alleen nergens vinden is ie misschien met vakantie is.  Bel m morgen anders wel ff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
33 minuten geleden zei matthieu:

Dat weet ik ja. Kan alleen nergens vinden is ie misschien met vakantie is.  Bel m morgen anders wel ff.

Gistermiddag was hij open en heb niks zien hangen of gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Nou Rob en Voyager, ik heb contact gehad en hij is nu ook zondag gesloten. Maar achteraf kon ik het toch niet redden. Ik stop morgenavond bij l'Italienne bij Chalon nord. Ga m trouwens nu eerst even bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 uur geleden zei matthieu:

Nou Rob en Voyager, ik heb contact gehad en hij is nu ook zondag gesloten. Maar achteraf kon ik het toch niet redden. Ik stop morgenavond bij l'Italienne bij Chalon nord. Ga m trouwens nu eerst even bellen.

Okay, als ik morgenochtend bij hem ben ga ik gelijk checken. 

Dan maar afkoppelen en naar de winkel voor een BBQ.

On Topic: vanmorgen Mahón gelost en gelijk weer geladen voor Koper. Straks de boot terug naar Barcelona en een stuk terug zien te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei voyageur:

Okay, als ik morgenochtend bij hem ben ga ik gelijk checken. 

Dan maar afkoppelen en naar de winkel voor een BBQ.

On Topic: vanmorgen Mahón gelost en gelijk weer geladen voor Koper. Straks de boot terug naar Barcelona en een stuk terug zien te komen.

Toffe ritten! Bij wie rij je als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
59 minuten geleden zei RobNiat:

Dan ligt Montelimar niet echt op de route wel? Of ben je gebonden aan bepaalde trajecten?

Rob  google maps stuurt je via de frejus en dan kom je langs Montelimar.

Is een 40 km meer dan onder langs via al die tunneltjes en brugjes😁
Maaja frejus is ook niet goedkoop.

Jammer dat het bootje niet naar Genua gaat.
Ben eens vanaf Barcelona naar Genua mee over gegaan toendertijd bij Ger zijn
werkgever, en dat dat was wel een mooie cruise😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:

google maps stuurt je via de frejus en dan kom je langs Montelimar

Google Maps hoeft de rekening niet te betalen van die tunnel zeker? Het laatste wat ik weet is dat de tunnel om en nabij driehonderd euro moest kosten. En dat is al zomaar tien jaar geleden. 

(je zal chauffeurs in dienst hebben die blind hun navi volgen…)

2 uur geleden zei Kiepenboer:

Jammer dat het bootje niet naar Genua gaat

Gaat die niet meer? Ik zat er nog eens bijna op. Maar dat ketste toen af. Dus eigenlijk zat ik er helemaal niet op. Nooit. 

Maar Voyageur zit nu op een boot vanaf de Balearen. Die zal wel een stukje willen rijden. Op Menorca zal hij ook niet veel kilometers hebben gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Zojuist zei RobNiat:

Het laatste wat ik weet is dat de tunnel om en nabij driehonderd euro moest kosten.

Ik lees dit nog eens na en ik denk dat dit wat toelichting nodig heeft. 

Voor die drie Meier kóóp je geen tunnel door de Alpen. Dat is het bedrag dat je moet (moest) afrekenen om er enkele reis doorheen te mogen rijden. Ongeveer €20- per kilometer tunnel dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:

Gokje: Vd W. uit L?

3 uur geleden zei schoenenreus:

Ik gok meer op een bedrijf uit de offshore sector eigenlijk

Als je even de berichten van Voyageur terug leest zie je dat hij in 2016 al bij v.d. Wetering in Loosdrecht zat. Daar is weinig geheims aan volgens mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik vond het al heel dapper van mezelf om een bericht te typen onder het rijden Pierre. 

Voyageurs gehele doopceel lichten ging mij nèt wat te ver. 

Maar ik had het wel bij het rechte eind dus. Verplicht omrijden, van Spanje via Duitsland en Oostenrijk naar Slovenië. 
Dan is Montelimar een logische keuze voor een weekend onderweg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Als @voyageur nu dus weer voor v.d. W uit L rijdt betekend dat dus dat hij weer is begonnen daar. Na wat ik net las in het draadje dat @Pierre plaatste was ie daar gestopt omdat hij vader was geworden.

Dat jaar begeleiding rijden lijkt me niks, Maar  de diverse bestemmingen lezend, Daar zou ik meteen een krabbeltje voor zetten👌            

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei iveco 35c17:

Dat jaar begeleiding rijden lijkt me niks, Maar  de diverse bestemmingen lezend, Daar zou ik meteen een krabbeltje voor zetten👌            

in dat jaartje begeleiding rijden leer je de diversiteit van het bedrijf kennen, en wat er allemaal nodig is om het werk te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
45 minuten geleden zei trieftol:

in dat jaartje begeleiding rijden leer je de diversiteit van het bedrijf kennen, en wat er allemaal nodig is om het werk te doen

Dat begrijp ik dat daar dat jaar voor is idd. En dat is ook geen overbodige luxe gok ik zo.

Aantal jaren terug kon je op internet ook verhalen vinden van een chauffeur die daar ook werkte. Geen idee of ze nog te vinden zijn maar waren prachtige verhalemn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Idd, ben ik terug bij vd Wetering.

Nadat ik gestopt was werkte ik in de evenementen branch.

Door de Corona is er sinds vorig jaar niks meer te doen en hebben ze ondertussen het hele bedrijf failliet laten gaan. 

Vorig jaar zomer al wat "vakantiewerk" voor ze gedaan.

Daarna bij ander bedrijf aan de slag gegaan, waar ik bijna elke avond thuis was.

Maar ik had er weer aan geproefd en dat beviel dus na goed overleg thuis ben ik weer voor vast terug in Loosdrecht.

Rob heeft gelijk kwa route. Ivm lengte en breedte routeplichtig.

En idd na een rustig weekje richting Mahón + 9km op het eiland,  heb ik wel zin om weer wat kilometers weg te rijden.

Ik vond begeleiding wel fijn toen. Je helpt ervaren chauffeurs bij het laden en je krijgt zo de kans om routes te leren/vergunningen te begrijpen.

Ad bruynzeel heeft boek Truckerslatijn uitgebracht met verhalen over zijn chauffeursleven. Oa bij vd Wetering. 

Hoop dat ik alle vragen gehad heb 🙂

fijn weekend

• Like 6
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei voyageur:

dd, ben ik terug bij vd Wetering.

Nadat ik gestopt was werkte ik in de evenementen branch.

Leuk! Laat eens vaker wat van je horen hier. Er zijn leden die niets zeggen te geven om exotische ritten naar verre bestemmingen. Maar er zijn er zat die daar wel graag over lezen. 

Een collega van je zat een poos terug bij ons op het strand in Thailand. Die is nu even een weekend thuis na zeven weken weg. Prachtig om te horen over zijn bestemmingen en om foto’s te zien van zijn vrachten. 

Iedereen met een hart voor transport vindt dat mooi. Ik denk dat je veel mensen hier blij maakt met een verslag zo nu en dan. 

Heb je uiteindelijk Montelimar wel gered nog eigenlijk? Ik dacht er één dezer dagen misschien nog langs te rijden. Maar vanmiddag heb ik al mijn energie opgebruikt met mijn auto lossen en wassen. En morgen is de Grand Prix van Hongarije. Bovendien is het veel te druk onderweg. Dus ik denk dat ik maar in Orange blijf…

• Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ga het proberen. Onze vakantieman is bekend bij je 😀. Zo lang van huis hoeft van mij niet.

Heb Ma Campagne gehaald en er zal mis communicatie geweest zijn per telefoon, maar hij is morgen open van 10 tot 15 uur.

Wifi gekregen zodat we F1 op zijn terras kunnen kijken. Hopelijk morgen wat meer zon dan vandaag 🤔.

Wat betreft die exotische bestemming, klinkt vaak leuk, maar praktijk is minder hoor. Veel wachten of zoals nu Menorca, 7u boot af lossen/laden en om 11.30 zelfde boot weer retour.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dat laatste lijkt me altijd wel een dingetje ja. Wil je nog ‘ver weg’ dan zul je het toch in het overmaatse werk moeten zoeken. En dat houdt vanzelf in dat je veel stilstaat. 
Zoals een oud werkgever altijd zei: “op een zondag onderweg ga je toch ook niet in de kerk zitten”.
Daar had de man gelijk in. En voor je het weet geef je ongemerkt heel veel geld uit in je weekeinden onderweg. 

Die oud werkgever is trouwens een oom van een andere collega van je. De N in mijn forumnaam is dezelfde als in zijn achternaam. Die heb ik al heel lang niet gezien trouwens. Maar dat terzijde. 

Dus Koen staat al bekend bij jullie als vakantieman ja? Grappig. Mooie kerel is dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites