Spring naar bijdragen

Waar gaat de reis heen...???

Gast routier
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
2 minuten geleden zei Pierre:

Geen zorgen Albert, ik kom iedere week genoeg auto's tegen van v.d. Vlist in geheel Frankrijk.
Effe het goede moment uitkiezen en dan gewoon tegen je planner zeggen dat je spontaan jeuk en uitslag krijgt bij het woord 'Duitsland', er zijn waarschijnlijk net zoveel collega's die liever naar Duitsland willen als jij naar Frankrijk. Bon courage! :D

Die zijn van een andere vestiging, standplaats Assen (waar ik bij zit) rijd het noorden. Heel af en toe hebben ze een rit Frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 minuten geleden zei albertvv:

Die zijn van een andere vestiging, standplaats Assen (waar ik bij zit) rijd het noorden. Heel af en toe hebben ze een rit Frankrijk.

Ah oké, dat wist ik niet. Dan gewoon overplaatsing naar Schelluinen vragen, ze hebben daar ook nog een vacature open staan. Die ene rit naar zuid-Holland met een paar weken Spanje-Frankrijk in het verschiet loont dan ook beslist de moeite. (klik>>>)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 minuten geleden zei Pierre:

Ah oké, dat wist ik niet. Dan gewoon overplaatsing naar Schelluinen vragen, ze hebben daar ook nog een vacature open staan. Die ene rit naar zuid-Holland met een paar weken Spanje-Frankrijk in het verschiet loont dan ook beslist de moeite. (klik>>>)

Klopt, die vacature wist ik al maar daar moet je al wel de nodige ervaring voor hebben die ik dus niet heb. We (ik) beginnen dus gewoon onderaan de ladder en werken omhoog. Voor de buitenstaander ziet het er allemaal machtig uit maar er komt nog wel het een en ander bij kijken. Ik wil ook wel meer richting het extreme maar voor hetzelfde geldt, als ik wat meer de ins en outs ken, zeg ik laat maar ik blijf wel in de middenklasse. Als de tijd daar is en ik dat nog steeds wil dan kan ik die stap nog maken en heel Europa zien. Voor nu vind ik dit de beste keuze om het te leren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 uur geleden zei kiepenboer:

Genieten van Duitsland het land van de inhaalverboden, poaha daar valt toch niet meer te genieten.
Ja s,nachts rijden das pas genieten als de meeste op bed liggen😁

Denk dat Pierre beter af is.

Je kan ook genieten  op een andere manier he. Bijvoorbeeld zonder corona nachweis  bij diverse bedrijven laden en lossen mogen terwijl iedereen overal op social media en sommige collega s trouwens ook  bleert dat je weg gestuurd word als je die niet hebt. En nee, ik heb ook niet getest.

Bij het bedrijf waar het het ergste zou moeten zijn kon ik zelfs nog douchen binnen.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei kiepenboer:

Zijn collega,s hadden hem al ingewijd in de wereld van de routiers met parkeerplaatsen
als gatenkaas maar goed eten😁

Ik denk dat als je dit eenmaal te pakken hebt en weet waar je moet uitkomen op het einde van de dag, dat je een mooi leven hebt. Genoeg verdienen is mooi, maar een mooi leven is goud waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei albertvv:

Frankrijk is inderdaad ondertussen mijn favoriete land geworden maar daar zal ik (helaas) nog weinig komen nu, voornamelijk Duitsland en Benelux. Daar staat tegenover, en dat vind ik belangrijker als waar ik kom, dat ik nu werk heb wat ik al langer wilde.

Back on topic, Deze week met een mentorchauffeur op pad geweest. Heel veel geleerd, meerdere soorten machines mogen ervaren en een heleboel schik gehad. Morgen mijn koets ff inpakken en wat dingen aanvullen enz., maandagmorgen 8 uur eerst nog een korte briefing met de planner (beetje herhaling/controle betreffende de info van afgelopen periode). Vervolgens op de zaak 2 graafmachines laden en die lossen ergens onder Stuttgart.

Veel suc6 Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
16 uur geleden zei albertvv:

Klopt, die vacature wist ik al maar daar moet je al wel de nodige ervaring voor hebben die ik dus niet heb. We (ik) beginnen dus gewoon onderaan de ladder en werken omhoog. Voor de buitenstaander ziet het er allemaal machtig uit maar er komt nog wel het een en ander bij kijken. Ik wil ook wel meer richting het extreme maar voor hetzelfde geldt, als ik wat meer de ins en outs ken, zeg ik laat maar ik blijf wel in de middenklasse. Als de tijd daar is en ik dat nog steeds wil dan kan ik die stap nog maken en heel Europa zien. Voor nu vind ik dit de beste keuze om het te leren. 

Vijf om vier is inderdaad niet zo verstandig als je begint. En smalbed ook niet. Hou goed voor ogen wat je zelf het leukst vindt. Licht en middelzwaar heb je meer je handen vrij. Ik denk de lichte groep helemaal, kun je lekker rijden en niet teveel geneuzel met vergunningen (behalve die 41,7 ton vergunning. Is dat paragraaf 29?) Van der Vlist lijkt me een goed bedrijf waar je jezelf kunt ontwikkelen. Maar hoe zwaarder hoe meer kennis je nodig hebt. En je hebt minder je handen vrij, meer begeleiding, meer factoren waar jezelf geen invloed op hebt. Machines zijn imposanter. Het rijden ook. Het is gewoon gaaf dat wel. Het grootste wat ik gereden heb is 8x4 met 2-bed-4. Ik had wel hulp nodig met de dolly maar volgens die chauffeur was ik een snelle leerling en dat zei hij ook op de planning. Dus zat ik wel vaker op de diepladers. Maar liever 'drie meter-vrachten', gewoon overdag rijden. Niet in de spagaat zitten met hier nacht en daar dag, komt nooit uit en veel loze uren. Die mochten we dan wel schrijven maar dan nog......

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
22 uur geleden zei albertvv:

Voorheen zat hier toch ook een chauffeur die daar heeft gereden (als charter).

Als ik het goed heb Gerrit Piel en ook zijn zoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 minuten geleden zei ELZEN106:

Ja, en die nu bij Van Den Brink rijd met die vrachtwagentransporter  zat ook bij v/d Vlist nadat hij bij Gulf op de tankwagen gestopt was.  Marco555  dacht ik dat ie heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei the duke:

Vijf om vier is inderdaad niet zo verstandig als je begint. En smalbed ook niet. Hou goed voor ogen wat je zelf het leukst vindt. Licht en middelzwaar heb je meer je handen vrij. Ik denk de lichte groep helemaal, kun je lekker rijden en niet teveel geneuzel met vergunningen (behalve die 41,7 ton vergunning. Is dat paragraaf 29?) Van der Vlist lijkt me een goed bedrijf waar je jezelf kunt ontwikkelen.. <knip>.. Maar liever 'drie meter-vrachten', gewoon overdag rijden. Niet in de spagaat zitten met hier nacht en daar dag, komt nooit uit en veel loze uren. Die mochten we dan wel schrijven maar dan nog......

Vijf om vier is niet alleen niet verstandig je komt er gewoonweg niet in aanmerking voor zonder ervaring, en terecht. Paragraaf 29 is inderdaad 41,7 ton en 3,50 mtr breed. Dat het grotere werk nooit uitkomt qua tijden heb ik afgelopen week al gehoord van diverse chauffeurs. Ik heb er geen probleem mee om veel 's nachts te moeten rijden maar je moet er inderdaad tegen kunnen betreffende wachttijden, gezeik met instanties enzovoort. Vooralsnog houd het me niet tegen om toch die kant op te gaan, maar zoals al gezegd ken ik nog niet alle ins en outs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
17 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ja, en die nu bij Van Den Brink rijd met die vrachtwagentransporter  zat ook bij v/d Vlist nadat hij bij Gulf op de tankwagen gestopt was.  Marco555  dacht ik dat ie heet.

Marco555 inderdaad, maar die reed voor Groot-Ammers met een asfaltfrees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei ELZEN106:

Klopt. 

Er is trouwens nog een forumlid die regelmatig als charter rijdt bij vd Vlist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Brehna, Dld

Morgen er naartoe. Woensdagmorgen en woensdagavond ff het melken bekijken (tussendoor wat zaken opbouwen, controleren en stom ouwehoeren), Donderdag weer retour.

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites