[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waberer's vestigt zich in Nederland


gyydo

Recommended Posts

  • Forumlid
Als die vervoerder voor 2500 euro op gaat dan moet hij lekker de eer aan zichzelf houden en dat terugvrachtje van 250 euro laten liggen. Dan heeft hij de kost al wel verdiend en akkoord gaan met zulke prijzen is wel degelijk ​de markt verzieken.

Dat was ook mijn gedachte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat er 24.000 werkloze Nederlandse chauffeurs thuis zitten kunnen wij niet Waberer voor veroordelen.

Je hebt mijn punt gemist zo vrees ik.

Het is hoe moet ik dat nou zeggen ... nou ja, daarom reageren mensen hier zo fel.

Persoonlijk geef ik de Schuld aan de EUROPESE POLITIEK. Die houdt er m.i. een andere agenda op na dan de gewone Burger en zeer zeker de gewone werkende Burger in de West-europese landen. Die verliezen namelijk massaal hun banen aan goedkopere arbeidskrachten ....

Trouwens dat inzetten van goedkope (oost)Europese chauffeurs is maar tijdelijk. Dat zal hooguit een jaar of 20 gaan duren.

Ja ja ... en over een paar jaar slaat de vergrijzing toe en zijn er 50.000 chauffeurs tekort...

Het gaat HOOGUIT een jaar of 20 duren zeg je ... dan zijn de mensen die nu net hun opleiding hebben afgerond tegen de 40!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waberer’s, een van de grootste transportbedrijven van Europa, gaat zich vestigen in tal van Europese landen. (...)

Waberer?s vestigt zich in Nederland - TTM.nl

Zou me niks verbazen als men hier dan binnenlanders zoekt en dat de Hongaren (en Roemenen die ze ook hebben) alleen nog maar gaan pendelen.

Is dus een slimmerd die door schaalvergroting nog goedkoper kan rijden en regeltjes kan omzeilen...

Is de bodem van de prijzen nog niet bereikt???

Zijn er nog steeds teveel transporteurs???

Een bedrijf erbij dat ook nog een keer de markt verder kapot maakt kan als kiespijn gemist worden !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gaaf!! Een nieuwe werkgever erbij !! Levert dus ook weer nieuwe kansen op!

Het basisloon van de chauffeur is al bitter weinig, netto iets meer dan 1400! Wil jij daarvoor werken??

Daarbij, de ruif van werkzaamheden is al bijna leeg, wil jij daar ook nog een profiteur van laten mee eten? Dit betekend alleen maar het verschuiven van werk van de ene (daardoor failliet gegane Nederlandse werkgever) naar de andere werkgever. Het totaal aan werk wordt er niet meer van...

Ik zie in hun komst geen kansen maar alleen maar armoede. Alles moet minder kosten en zij maken het mogelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt mijn punt gemist zo vrees ik.

Het is hoe moet ik dat nou zeggen ... nou ja, daarom reageren mensen hier zo fel.

Ik kan nu niet bepaald zeggen dat men hier fel reageert.

Van mij mag Waberer of Norbert Dentressangle zo hard groeien als ze willen, zolang ik mijn ritten maar kan uitvoeren en daar geld mee kan verdienen.

Daar ga ik mij niet druk over maken.

Nogmaals; Angst is een slechte raadgever

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Basissalaris van een chauffeur in D5 is maar €300,- meer. Dus waarschijnlijk weet je zelf niet eens wat je basissalaris netto is

Ok, stom van me... Ik hoop dat je wel begrepen hebt wat ik er duidelijk mee wilde maken. Mijn vergissing is niet het grootste gevaar toch? En daarbij vind ik 1700 nog te weinig als je de verantwoordelijkheid voor de wagen, de goederen die je vervoert en de papieren meetelt. De werkdruk maar even niet genoemd... In een fabriek verdien je beter met minder verantwoordelijkheden en kennis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kan nu niet bepaald zeggen dat men hier fel reageert.

Van mij mag Waberer of Norbert Dentressangle zo hard groeien als ze willen, zolang ik mijn ritten maar kan uitvoeren en daar geld mee kan verdienen.

Daar ga ik mij niet druk over maken.

Nogmaals; Angst is een slechte raadgever

Ik ben bang dat jouw ritten een stuk minder zullen worden als die slimmerikken hier meer werk gaan afpakken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In een fabriek verdien je beter met minder verantwoordelijkheden en kennis...

Dan moet u lekker in een fabriek gaan zitten.

Mijn buurman heeft een mercedes maar ik hoef geen mercedes.

Krijg er toch 1 daar niet van, maar goed u snapt mijn punt, en zo niet :

Het gaat om het spel, niet om de knikkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan moet u lekker in een fabriek gaan zitten.

Mijn buurman heeft een mercedes maar ik hoef geen mercedes.

Krijg er toch 1 daar niet van, maar goed u snapt mijn punt, en zo niet :

Het gaat om het spel, niet om de knikkers.

Van spelen tussen 4 muren word ik zo vreselijk ongelukkig en de knikkers hebben een goed doel en zijn nodig!

Sommige spelletjes zijn makkelijker te spelen en geven meer knikkers, dat is toch niet eerlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan hadden ze dat jaaaaren geleden moeten aankaarten dat ze van dat uren loon af wilden en overgaan op een vast loon van zeg eens €2200,- ex onkosten, maar nee iedereen riep toen door half Europa (incl ikzelf) "wir haben stunden lohn, viel besser", ja klopt als je veel uren maakt maar we vergaten gemakshalve te vertellen dat het basis loon bagger was.

Maar de onderhandelingen zijn nog gaande, (als TLN een beetje meewerkt).

Ik ben bang dat het soort loon niet veel uitmaakt; zolang we geen Hong(er)gaars loon krijgen zijn we toch te duur...

Het TLN zal het wel moeilijk hebben met zijn agenda; geen loonstijging om europa tevreden te stellen en wel stijging om de chauffeurs te vriend te houden... Aangezien we toch te duur zijn en onze positie strak onder druk staat trekken we aan het korte eind, ik ga voor de loonstijging! Laat de opdrachtgevers het maar krijgen! Mijn portemonnee mag niet bijdragen aan hun hogere winsten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat vast loon is iets wat al jaren gebeurt in nl en niet alleen in het transport.

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

Toen ik 31 jaar geleden begon als int chauffeur had ik dus gewoon vast loon van 400 gulden per week, niet zeuren en gewoon gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
quote_icon.png Origineel gepost door Paulo viewpost-right.png

Toen ik 31 jaar geleden begon als int chauffeur had ik dus gewoon vast loon van 400 gulden per week,

hm ... 31 jaar terug dat is dus zo'n beetje rond 1983

Wat was de koopkracht van fl 400 per week (netto) zeg fl 1734,- per maand ?

Welk bedrag in Euro's zou je vandaag de dag moeten hebben om dezelfde Koopkracht te hebben?

Gegevens volgens rekenmodule 2012

fl 1 600.00 in het jaar 1983 heeft een "koopkracht" van fl. 2 821.70 (€ 1 280.43) in het jaar 2012

Ik denk niet dat dit klopt met 1600 fl kwam je toen veel verder dan met 1280euro van nu.

Met de 1280euro van nu kom je geeneens rond .... terwijl je toen met fl 1600 aan het einde van de maand nog wat geld opzij kon leggen om te sparen.

Kan m.i. dus niet kloppen ....

Goed heeft iemand enig idee???, wat het dan wel zou moeten zijn .... (bij nader inzien denk ik dat het woordje koopkracht hier niet de juist lading dekt)

In 1983 huurde je een flat voor nog geen fl 400,- per maand ... dat was in dit tijd al een heel hoog bedrag voor woninghuur (ik zat overigens toen nog op school).

Nu betaal je al snel (als je nog aan een sociale huurwoning kunt komen) meer dan 500,-

1600 - 400 = 1200 over

1280 - 500 = 780 over

Dan nog gaswater&licht ... aha en de persoonlijke zorgverzekeringspolis ...

Nee destijds met 1600 schoon per maand had je in 1983 m.i. een goed leven ....

Als dat zogenaamd gelijk staat (volgens die internetsite-rekenprogramma) aan 1280 euro ..... waarmee je domweg niet meer rond kunt komen (dan heb je echt zorgtoeslag en huursubsidie nodig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dan nog heb ik het idee dat je toen met fl 400 veel meer kon komen dan met € 320 van nu.

Met fl 1600 zong je toen m.i. veel makkelijker de maand uit en hield je nog over dan met die 1280 € van nu ... daarmee haal je het einde van de maand echt niet meer qua kosten van levensonderhoud.

Mijn vader had in hm mijn geboorte jaar een maandloon van fl 600,-

Daar kwamen ze toen als gezin mee uit .... ze hadden zelfs pas net een koophuis (fl 23000.-) en betaalden daarvoor fl 210,- per maand. (huren was goedkoper weet ik want mijn moeder haar broer huurde en die verklaarde hen helemaal voor gek dat ze gingen kopen, die woonden destijds voor 132)

Die fl 600 van toen zou volgens die rekenmodule overeenkomen met € 1 263.32 van (2012) nu.

Dat klopt gewoonweg niet ... van die fl 600,- konden ze toen dus (twee volwassenen en mijn persoontje als baby) dus leven ... een gezinsinkomen want mijn moeder werkte destijds niet (dat was in die tijd nog gewoon).

Plaats zo'n gezin eens in de huidige tijd ... met een maandinkomen van 1263,- per maand ..... dat ga je bij lange na niet redden dus.

Een gezin in de Bijstand krijg al meer .... juist omdat je het niet met die 1263 kunt redden. Bijstand echtpaar iets van 1300 schoon in de maand + huursub + 2x zorgtoeslag ... + kindertoeslag

Kortom die omrekening kan niet kloppen ....

* In de jaren na 1968 zijn de lonen flink gestegen soms zeker met 10% per jaar!

2 600.00 gulden in het jaar 1998

heeft een "koopkracht" van

fl. 3 481.90 (€ 1 580.02) in het jaar 2012

Met die fl 2600 (incl overuren etc) kon ik toen echt heeeellll veel meer dan de € 1580 van nu Zeg dat je een brood toen kocht voor fl 0,80 daar betaal je nu € 2,- voor (zelfde kwaliteit)

Eerste flatje 325 gulden per maand aan huur ... nu 600euro voor een dak boven je hoofd en helemaal niet luxer dan destijds (flats van toen zijn afgebroken) Ziekenfonds kan ik me niet meer herinneren maar op een gegeven moment moest je ook een deel zelf gaan betalen en dat was meen ik iets van hooguit fl 20 per maand. Nu betaal ik (met het hoogste eigen risico) 78 per maand in euro's

Ik probeer me te herinneren wat ik aan wegenbelasting betaalde toen ... ik dacht 25 gulden per maand(nog grijs kenteken ook toen) ... nu 35 euro per maand (auto is zo ongeveer even zwaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kortom die omrekening kan niet kloppen ....

Die omrekening zal best een heel eind in de goede richting zitten maar: nu beschikt een gemiddeld huishouden over een aantal mobiele telefoons, toen niet. Nu heeft iedereen een (spel)computer met daarbij behorende software + internet aansluiting met veel mb/s, toen niet. Nu heeft zowat iedereen een auto, toen niet. Nu doet men "dik" voor de buren met alle kosten van dien, toen niet (in ieder geval veel minder). Nu woont Jan Modaal in een huis van drie en een halve ton, toen in een huurflatje driehoog achter. En al deze zaken (+ nog veel meer hier niet genoemd) kosten gewoon veel geld.

Vroeger was men met weinig tevreden. Nu, met hele volksstammen die niet naar hun inkomen leven is men niet snel meer tevreden. Boven hun stand leven wordt dat ook wel genoemd. En ja, dan kom je aan het eind van de maand niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die omrekening zal best een heel eind in de goede richting zitten maar: nu beschikt een gemiddeld huishouden over een aantal mobiele telefoons, toen niet. Nu heeft iedereen een (spel)computer met daarbij behorende software + internet aansluiting met veel mb/s, toen niet. Nu heeft zowat iedereen een auto, toen niet. Nu doet men "dik" voor de buren met alle kosten van dien, toen niet (in ieder geval veel minder). Nu woont Jan Modaal in een huis van drie en een halve ton, toen in een huurflatje driehoog achter. En al deze zaken (+ nog veel meer hier niet genoemd) kosten gewoon veel geld.

Vroeger was men met weinig tevreden. Nu, met hele volksstammen die niet naar hun inkomen leven is men niet snel meer tevreden. Boven hun stand leven wordt dat ook wel genoemd. En ja, dan kom je aan het eind van de maand niet uit.

En nu zijn er hele volks stammen die met 86o Euro en kinderen rond moeten komen

Het gemidelt inkomen in Nederland ligt ongeveer rond de 1500 Euro in de maand

En veel fabriek arbeiders zitten er dik onder

Daarbij komt nog Veel mensen praten zich zelf rijk

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
quote_icon.png Origineel gepost door EJD viewpost-right.png

Vroeger was men met weinig tevreden. Nu, met hele volksstammen die niet naar hun inkomen leven is men niet snel meer tevreden. Boven hun stand leven wordt dat ook wel genoemd. En ja, dan kom je aan het eind van de maand niet uit.

Ben blij dat ik per 4 weken betaald wordt, is het maar 1x per jaar aan het eind van de maand :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het leven is niet eerlijk. Wen er maar aan.

Kun jij wennen aan oneerlijkheid? Ik ben het met je eens als je zegt dat er dingen zijn die je maar gewoon moet accepteren; er is zo afschuwelijk veel onrecht... Maar een stukje waardering is gepast vind ik. De verantwoordelijkheden die je hebt, de risico's die je loopt en het kapitaal dat van jouw doen en laten afhangt is niet lullig... Daar heeft iemand in een winkel of fabriek weinig mee te maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden