[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wie doet er vrijdag mee met de langzaam aan actie????


Johnuitr

Vraag

  • Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators
Nee, dan komen de pakken in zwarte mannen je ophalen en ik wil mijn celmaat niet kwijt.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

Nu vraag ik je overigens een ding.

Hoe is het mogelijk dat jij in de bajes dekking hebt, hoe is het mogelijk dat je uberhaupt een foon bij je hebt????

Vroeger, toen Murphy eens in de bak zat, moest ik zelfs mijn schoenveters inleveren, laat staan dat ik mijn foon (met antenne) mocht meenemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wie heeft hier het recht om over te spreken.......juist ja ....de mensen die aan deze actie hebben meegedaan.

Elk commentaar of het iets heeft opgeleverd of niet is overbodig (mijn mening).

Waar ik wel over val is gewoon dat chauffeursland het lied afweten,....?

Je kunt me toch niet vertellen dat onze nog bestaande werkgevers deze situatie in nederland toejuichen?

Ze maken zich druk dat hun naam op tv komt en doen naar mijn mening niets om er tegen in te gaan .

Volgens mij was er een betere impact ontstaan als er wel vrachtwagens hadden meegereden.

Wat nu is overgeomen is dat de gewone mens is gaan staken als je het zo mag noemen,over het algehele beleid wat ze in

Den Haag ons opdringen.

Het is makkelijk roepen dat wij Nederlanders leven op een te grote voet.....maar is dat wel zo .....dat blijft de vraag?

Je hebt een loon ,reken eens voor je zelf uit wat er eind van de maand van overblijft als je je vaste lasten hebt moeten betalen?

Daar is bijgekomen dat er als je een familie hebt extra 225 euro van afgaat voor je zorgpremie,geld wat je vroeger over had gehouden?

Daar komt nog bij dat je nog een extra 360 euro per famililid kwijt bent aan je eigen risico.ook geld wat je vroeger over houd?

Nu zullen er wel weer slimmerikken zijn die goedkopere zorg hier gaan neerschrijven maar op het eind van de maand ben je het toch kwijt.

Wat hebben wij chauffeurs er voor terug gekregen om deze kostenpost te kunnen compensere niets dus.....?

Nu ...onze bonden .....wat doen ze ....praten over 3%....... wel daar komen we verder mee......goed gedaan heren......prachtig toch....?

De vraag die wij moeten stellen is zoals shomie het verwoorde staan we alleen of gaan we met zijn alle, eens een keer aan deze

situatie iets doen......?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

....

Het is makkelijk roepen dat wij Nederlanders leven op een te grote voet.....maar is dat wel zo .....dat blijft de vraag?

.....

De vraag die wij moeten stellen is zoals shomie het verwoorde staan we alleen of gaan we met zijn alle, eens een keer aan deze

situatie iets doen......?

Ja!

Het grandiose sociale vangnet moet toch ergens van betaald worden.

Een werkeloosheidsuitkering die zo hoog is dat het gros liever in de uitkering blijft hangen dan de "goedkopere baantjes" wil doen....

Moet toch ergens van betaald worden....

Subsidie potjes voor alles en nog wat.

Kunstschilders die extra geld krijgen voor gekladder.

Moet toch ergens van betaald worden....

Allerlei "hulp"missies en ontwikkelingshulp waarvan van te voren al bekend is dat het weinig tot niets oplevert.

Moet toch ergens van betaald worden....

En dat gewauwel van de bonden :stom:

Schermen over een bruto loonsverhoging die netto niet eens waarneembaar is.

Een inflatiecorrectie die niet toereikend is....

Maar het moge duidelijk zijn, men maakt zich kennelijk nog geen zorgen genoeg, anders hadder er wel meer en masse aan de acties mee gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik klaag ook nog niet hoor, maar dat we jaarlijks inleveren is wel zeker, de uitgaven gaan maar omhoog en de inkomsten blijven gelijk, en dan heb ik het over de vaste lasten waar je niet omheen kunt.

En dan heb ik eigenlijk de afgelopen 15 jaar ingeleverd in loon, niet per uur maar maandelijks totaal, toen ik begon was mijn maandelijkse bijschrijving zo'n 5000 gulden per maand inclusief alle toeslagen en overwerkuren.

Nu ik amper nog overuren maak zit ik op een 2000 euro per maand inclusief alles per maand, is dus al bijna 600 gulden of 275 euro per maand wat er minder binnenkomt, maar mijn huur is meer als verdubbelt, de zorgkosten van 7 euro naar 82 euro PP per maand, eigen risico die je mag betalen als je zorg nodig hebt was er toen niet, autokosten zijn veel hoger, zowel verzekering als de brandstof en de belasting, dus ja al met al kun je aardig inleveren, nu leef ik niet zo op grote voet, dus hou ik gewoon elke maand minder over als voorheen, en soms is het wat krap aan de eind van de maand, gelukkig heb ik een vrouw die ook goed verdient, en maar 1 kind, maar als je er 2 of 3 hebt zou ik niet zo snel weten waar dat van betaald zou moeten worden.

@sleurhut, effe een vraag, als er actie gevoerd word prima, doe graag mee, maar wel een duidelijke actie dan graag, nu was er een actie maar niemand weet waarvoor, dus sla je de plank mijn inziens helemaal mis.

Zo zag ik op het nieuws dat het over de brandstof accijnzen ging en dat de grensstreek pomphouders geen druppel meer verkochten, moet ik daar actie voor gaan voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daar heb je gelijk in Doornekamp. Maar dat is over de gehele linie zo.

Niet alleen wij chauffeurs hebben dat maar heel werkend nederland heeft dit probleem.

Dus als alleen wij hiervoor gaan staken heeft weinig nut.

Sterker nog wij hebben het nog het beste met onze overuren en toeslagen.

Iemand die in de fabriek vroeger 2500 gulden had heet nu nog misschien 1600 euro.

Hoe die het doen vraag ik me ook wel eens af?

Maar zolang zij het kunnen moet het ons zeker lukken.

Maar het inleveren is nog niet afgelopen.

Zolang wij ieder jaar op vakantie kunnen en de nieuwste iphone aan kunnen schaffen zal geen een regering ons geklaag horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Doornkamp ,ja .....je kunt actie hiervoor ondernemen.

Want uiteindelijk raken die accijnzen zowel je zelf als je werkgever.

Ook voor de pomphouders aan de grens deze hebben ook mensen in dienst die hierdoor ontslag kunnen krijgen.

De zorg waarin gekort gaat worden,ook hier vallen ontslagen op ten duur.

Of heb jij en iedereen op de vrachtauto (niet persoonlijk bedoeld)......

Tijd genoeg over om je ouders te verzorgen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zeg ook niet dat er geen actie nodig is, maar wel een duidelijke dat men weet waarvoor men actie voert.

En dan doe ik graag mee, en ik denk.zelfs dat er ook bedrijven bereidwillig er tegenover staan

En beter 10 keer actie voor elk doel 1, dan 1 actie voor 10 doelen tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ex-collega, daarom zie ik de humor er ook van in.

Ikzelf had al een beetje achterhaald wie die actie was begonnen, wat mij zeer verbaasde was dat het NOS nieuws zelfs niet eens wist van wie nu daadwerkelijk achter deze actie zat.

Het probleem was dat deze persoon dus tevens de transportsector om hulp vroeg, waar ineens het beestje een andere naam kreeg, truckers gaan actie voeren.

Niemand wist nog waarvoor, dat terzijde, en toen kreeg het de naam, de transportsector gaat actie voeren voor de grensstreek.

Geinig hoe nieuws een eigen leven gaat leiden.

Dat we het allemaal onderhand moe zijn om maar te blijven inleveren, wederom berichten lezen dat Griekenland wederom zoveel geld nodig heeft, ( meen zelfs te weten dat Nederland plechtig had beloofd dat er geen nieuwe leningen meer verstrekt zouden worden, maar goed ), 55 plussers allang de moed hebben opgegeven om nog werk te zoeken, de zorg wederom moet gaan inleveren volgens iemand uit Den Haag, maar zal ermee stoppen, anders zitten we dadelijk allemaal aan de anti-depressiva.

Je zegt, de bonden dat zijn wij, klopt helemaal.

Maar als wij de bond zelf zijn, waarom komt de bond nu niet eens openlijk ervoor uit dat het polderen, met een net woord wat ze ooit hadden verzonnen, achterhaald is ?

Het word nog steeds beslist in een mooie kamer, waar de catering zeer goed is en als uitkomst een mededeling, dit hebben we eruit weten te halen.

Dat de meeste mensen het maar gewoon accepteren zoals het is, omdat, zoals je ziet, een ongecontroleerde actie geen schijn van kans maakt, dan zeg ik, met jouw bewoording,

Als de bond van ons is, word het tijd dat de bond ook gaat praten in mijn straatje, helaas mis ik die aanspraak, waardoor ik zelf me niet echt verbonden voel met een bond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

de bond is dus van ons OK.

dus wij zijn werkgevers van degene die daar werken.

word het dan niet eens tijd voor functioneer gesprekken met de werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ex colega, klopt wat je zegt, maar de mensen denken nu dat de actie van afgelopen vrijdag is opgezet door truckers, en het gaat over de pompen in de grensstreek, de normale nederlander begrijpt er niks meer van, wat is er gebeurt.

Ze gaan niet uitzoeken en uren google'n om te achterhalen wat er nu eigenlijk aan de hand was, en de beter betaalde hoger opgeleide zal het een worst zijn, die krijgen meer belasting terug dan dat ze betalen zo onderhand.

Dus kom met duidelijke actie, met of zonder de bond, waar we eigenlijk ook voor de deur moeten gaan staan, hallo luister eens, zonder ons kunnen jullie ook naar huis, nu gaan jullie doen wat wij willen en stop met dat polderen, de regering is ook al aan het ontpolderen geslagen.

Ik denk dat je dan ook veel meer steun en begrip krijgt, toen de schoonmakers gingen staken voor een beetje meer loon, maar veel belangrijker, meer respect wist het hele land waar het over ging, nu zie ik alleen maar vraagtekens als ik het er met iemand over heb, mijn buurman dacht dat het was omdat de Polen ons werk overnamen.

En dat er geld word uitgeleend aan Griekenland vind ik nog geeneens zo'n probleem, als men de problemen daar maar oplost en het geld met rente terug vangt, en daar hangt het nog om.

@Rik, stuur ze een brief dat je langskomt voor de functionerings-gesprekken, misschien werkt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Besluiten van de bond worden pas van kracht als ze goedgekeurd zijn door het ledenparlement

En nu de magische vraag: En waarom word het ledenparlement steeds dunner bezaaid ? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob
En nu de magische vraag: En waarom word het ledenparlement steeds dunner bezaaid ? ;)

Vanwege het besef dat de mooie "pluche" baantjes al vergeven zijn?

of dat ze het complete vertrouwen verloren zijn?

of er zelf geen gat meer inzien?

of er geen zin meer in hebben?

of moedeloos van worden van dat eeuwige gezever?

of constant dat dwarsliggen van TLN en consorten?

zomaar wat vragen en altijd maar weer die vragen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er gaat een mega grote bult geld verloren in Brussel. Ambtenaren die 4000 per maand krijgen + onkosten, 12000 voor een parlementarier. En dan nog allerlei belastingvoordelen.

Hierdoor komt het dat wij nu minder te besteden hebben dan 10,20 jaar terug.

Een grote zwijnetroep is het. Als je iets wilt bereiken moet je Brussel maar blokkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob
Er gaat een mega grote bult geld verloren in Brussel. Ambtenaren die 4000 per maand krijgen + onkosten, 12000 voor een parlementarier. En dan nog allerlei belastingvoordelen.

Hierdoor komt het dat wij nu minder te besteden hebben dan 10,20 jaar terug.

Een grote zwijnetroep is het. Als je iets wilt bereiken moet je Brussel maar blokkeren.

een beetje goede toekomstige JSF piloot (die Brussel ook al zo zat wordt) zou dat parlement daar toch in één keer goed kunnen raken toch?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik heb het qua werk niet slecht maar zie wel mijn Nederland naar de klote gaan, en dat allemaal onder het mom van een Europa. Ik was altijd gematigd positief maar ik krijg er hoe langer hoe meer een hard hoofd in.

We zitten op de verkeerde weg, ik ga sowieso anti Europa stemmen ( was vvd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Dat hele één Europa is een utopie een soort van glazen bol en zo'n bol had ik ook vroeger totdat deze compleet ondoorzichtig werd en ja wat moet je er dan nog mee? (met het grof vuil meegegeven:D)

Er is maar een kleine meerderheid die dat één Europa zien zitten maar dat is meer voor hun eigen voordeel dan voor die miljoenen inwoners/arbeiders van dit Europa, je kan nu eenmaal geen tweede USA maken van Europa, daar liggen de cultuur verschillen te ver uiteen en dat niet alleen ook de taal barrière speelt hier een rol in, alhoewel dat is nog te overzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Ik heb het qua werk niet slecht maar zie wel mijn Nederland naar de klote gaan, en dat allemaal onder het mom van een Europa. Ik was altijd gematigd positief maar ik krijg er hoe langer hoe meer een hard hoofd in.

We zitten op de verkeerde weg, ik ga sowieso anti Europa stemmen ( was vvd)

Dat is toevallig. Dit weekend liep ik in handen van een promotie groep van de plaatselijke VVD. Toen ze vroegen waarom ik geen VVD stemde, ben ook tegen Een Europa, stonden ze totaal met de mond vol tanden. Niemand kon een goed antwoord geven op mijn vragen. DAAROM stem ik dus tegen Europa. Wat zal Geert W. het druk krijgen binnenkort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

pvv en de sp, laat ze het maar bewijzen hoe het beter kan.

den haag plat? banden stapel op het binnenhof en de fik er in. brussel ditto, het is wachten tot de eerste moord word verricht, een eu lente.....

een burger oorlog? waarom niet, alles zit al aan de kook dus laat de vlam er maar inschieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik moet zeggen, ben niet tegen 1 Europa, maar niet op deze manier, er zal meer moeten gebeuren met minder middelen, dat er een potje geld naar toe moet, geen enkel probleem, maar wel om de boel draaiende te houden en ook geen cent meer.

Nu zou ik zeggen voor elke inwoner van het land max bedrag, en doe het daar maar mee, wij moeten ons al NL toch ook aan de opgelegde begroting houden, doe dat daar ook maar.

Nu krijgen landen die zich niet aan de begroting houden een boette opgelegt, draai het ook eens om, en elke keer dat hele circus verplaatsen omdat die Franse maloten ook een zetelplek willen hebben, hou toch op.

1 Europa heeft ook goede dingen, maar de verschillen zijn nog te groot, dus de markt opengooien is prima, maar dan wel de boel zo regelen dat een lidstaat net zoveel kost in de andere lidstaat als voor de eigen mensen, kan via een soort heffing, of we trekken de boel in 1 keer recht, had een mogelijkheid kunnen zijn bij de invoering van de Pleuro.

Ik weet niet of de oplossing ligt in het uittreden uit de EU, kost handen vol geld, maar wat het opleverd is niet bekent, Wilders roept het wel, maar Engeland zit wel in de EU maar niet in de munt, en de Zwitsers hebben ook hun problemen omdat daar alles veel te duur is geworden en men massaal ook de grens overgaat.

En een plaatselijke VVDer kijkt ook niet verder als de gemeentegrenzen, ja als er verkiezingen komen mopperen de lokalen even om aandacht te krijgen, maar de dag na de verkiezingen is dat ook weer over en slaapt men vredig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden