[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brandstofprobleem DAF


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrij recent hoorde ik van een collega vervoerder dat zijn Dafs105 euro 5 wagens de buitenlandse diesel minder goed verteren. Had al een keer langs de kant gestaan met een motor die erg slecht liep. Bij de dealer geven ze aan dat de oorzaak ligt bij de getankte diesel in Luxemburg en België. Nu tankt half Europa daar, verhaal komt wat apart over. Brandstofsysteem is alleen gereinigd, geen filters vervangen. Wagens rijden weer. Bij de dealer geeft men aan dat het een algemeen probleem is.

Hebben meer mensen hier over gehoord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het klopt

Veel brandstof in die landen heeft geen filter gezien

En de nieuwe diesel motoren zijn zo fijn af gesteeld

Een klein korrel zand kan er niet door Het gaat om 1 duizendse

Zelfs de filter die aan boord is Die laat die stof door

Veel weten niet Dat er nog veel rotzooi in diesel zit

Goedkoop is vaak duurkoop

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ja dat geneuzel heb ik al toen vernomen van DAF Eindhoven, neen Heren betweters bij DAF het is de techniek die ze toen gebruikt hebben en wel van een zeer dubieuze toeleverancier alleen DAF Eindhoven wou dat toen niet toegeven, later kwamen er veel meer klachten en die hadden echt niet allemaal bij dezelfde pomp getankt!

Eindhoven heeft toen beetje bij beetje toegegeven dat het inderdaad aan bepaalde onderdelen lag die door een (?) toeleverancier aan DAF waren geleverd, ja het kost wat moeite daar in Eindhoven om toe te geven maar de kogel was nu wel door de kerk en op basis van hun gegevens kreeg ik eindelijk mijn zuur verdiende geld terug die ik eerst had moeten betalen om het euvel wat was ontstaan door een fout van een ondeugdelijk materiaal/product etc.

Vandaar dat ik in een ander topic al eens vroeg naar chauffeurs/eigen rijders etc. of die ook met dit euvel te maken hadden gehad aangezien ik alle correspondentie kwijt was geraakt die ik van de dealer en DAF Eindhoven had gekregen, nu eindelijk na ruim twee jaar soebatten heb ik mijn gelijk gekregen, dus voor mij nooit en te nimmer een DAF meer hoe mooi en groot ze ook mogen zijn/wezen ik kies wel voor een ander en beter betrouwbaar merk.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Wagen was van bouwjaar november 2010, de wagen was amper 6 maanden oud!!! en zou zomaar kunnen, alleen DAF Eindhoven heeft nooit het beestje bij de naam genoemd waar het aan zou kunnen liggen, eerst al dat gedonder met die brandstofpomp/hevelinstalatie of hoe je het noemen wil en daarna de ellende dat de wagen slecht trok en inhield en meer van dat geneuzel, ben expres de laatste twee maanden bij de dealer gaan tanken (tegenover dan) want die was betrouwbaar en via de dealer hadden ze monsters genomen van de diesel en deze was puik in orde, in ieder geval is het allemaal wel opgelost maar kon de rekening wel eerst even zelf "voorschieten' pas vorig jaar kwam er schot in de zaak want ik liet het er niet bijzitten en DAF Eindhoven dacht dat ik al afgehaakt was maar helaas voor hun ik bleef erop hameren en nu sinds vorige maand heb ik eindelijk die kosten terug betaald gekregen en dat na twee lange jaren van aanhouden en zoals het spreekwoord zegt "de aanhouder wint" nou ja in mijn geval dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ha ha (wacht even) LOL deze dus, after sales wat is dat bij DAF, ja dure onzinnige troep aansmeren als ze dat ermee bedoelen daar zijn ze wel goed in, ik heb het hier over "service" en dat woord kennen ze ook niet blijkbaar, heb ooit het woordenboek van DAF Eindhoven in mijn bezit gehad, met de nadruk op had, wat een onzin staat daarin zeg maar geen woord "service" kunnen ontdekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

ha ha vandaar dat mijn avatar dus een Volvo betreft, een betere wagen kon en kan ik mij niet indenken, altijd dat gezeik met as tronic bak van ZF dan weer te traag dan weer haperen en weer resetten wat een gedoe allemaal, ik wil probleemloos rijden/werken met een wagen en dat bood Volvo mij aan en verrek het is puur genot en waarheid, nooit geen probleem mee gehad, om eerlijk te zijn ik heb ooit een DAF ssc gereden bij een werkgever en die was puik in orde nooit geen probleem mee gehad totdat de werkgever het beter wist dan de DAF monteurs (ahum) en zodoende de motor in de puin liep, ja aai een verkeerd schroefje erin gedraaid of niet weten hoe je de boel weer in elkaar schroeft als je deze uit elkaar heb gehaald allemaal vragen en vragen.:D maar mocht er niks over zeggen tegenover de EBAG in Ede, mondje dicht op straffe van ontslag!!:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier in het dorp is er ook een containerboer die peuken schijt bij het woord Daf. Had een paar jaar geleden een nieuwe Daf gekocht en constant problemen met van alles en nog wat. Uiteindelijk deze afgelopen jaar weggedaan en tijdelijk een iets oudere Daf van een collega gehuurd ter overbrugging. Scheelde hem meteen al €1300,00 per maand aan brandstof! Hij heeft nu sinds een paar weken ook een Volvo, Daf komt er niet meer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Hier in het dorp is er ook een containerboer die peuken schijt bij het woord Daf. Had een paar jaar geleden een nieuwe Daf gekocht en constant problemen met van alles en nog wat. Uiteindelijk deze afgelopen jaar weggedaan en tijdelijk een iets oudere Daf van een collega gehuurd ter overbrugging. Scheelde hem meteen al €1300,00 per maand aan brandstof! Hij heeft nu sinds een paar weken ook een Volvo, Daf komt er niet meer in.

je komt er vanzelf achter en eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er ook DAF's zijn die geen problemen hebben zelfs niet na 1 miljoen km (op het reguliere onderhoud na dan) maar door de bank genomen geeft Volvo toch wat meer vertrouwen maar ook hier kan je weleens problemen mee krijgen maar dan zijn de dealers niet de beroerdste om je een gedegen oplossing aan te bieden en dat is nu juist waar het bij DAF ontbreekt, jammer maar helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Voordat er nu weer zestienhonderdvierentachtig pagina's kritiek over Daf staan, kunnen we het bij de gevraagde brandstofproblemen houden?

Maarten

Helemaal gelijk Maarten, ik had mijn zegje al gezegd totdat ik erachter kwam dat het een beetje aan het doorschieten was naar een totaal ander probleem en dat was niet de bedoeling, excuse moi:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wil ik wel proberen toe te lichten. Gemiddeld tankt hij inderdaad ongeveer €2000,00 per maand, beetje afhankelijk of tie meer regionaal of landelijk bezig is. Door de problemen die hij had met de auto was het brandstofgebruik bijna verdubbeld, vandaar die besparing per maand. Wat voor problemen hij er precies mee had weet ik zo niet, hij was er zo klaar mee dat hij daar verder niet op ingegaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat? Die huurauto verbruikt helemaal geen brandstof? Nooit meer wegdoen die auto!

(sorry Maarten, voor het doorzagen... Maar dit lijkt me toch een wat sterk verhaal. Misschien kan Albert dit toelichten. Ik denk niet dat een containerboer veel meer dan 1300 euro tankt per maand namelijk...)

Toch maar 1300 Euro in de maand

Want hij doet er water bij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
het enigste wat ik mij als oorzaak zou kunnen voorstellen is dat je diesel met BIO-bijmenging hebt getankt. laat het nou zo zijn dat alle auto,s met euro 6 daar niet tegen kunnen.

Huh? Euro 6 uit november 2010!!! wel ff erbij blijven Kees:D

Voor de goede orde Kees het was een DAFsc 105 uit november 2010 en een euro 5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Dan zal het wel druk worden bij de garages. Er wordt ALLEEN nog maar diesel geleverd MET zgn. BIO-bijmening.

Ja ik heb het!!....................ik word DAF dealer MonteurLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^ Precies, dat is op dit moment ongeveer 5% als ik me niet vergis. Loop voor de gein maar eens binnen bij een landbouwmechanisatie of een willekeurige garage voor personenwagens en vraag maar eens aan de monteurs naar bio-brandstof. Geheid dat je een boekwerk aan verhalen krijgt over verstoorde boordcomputers ed. Ze kunnen het niet keihard bewijzen maar alle tekenen wijzen wel in die richting dat er een verband is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Vandaar dat ik met een benzine auto rijd:D

Vrachtwagen is natuurlijk wat anders maar zolang ik altijd dezelfde diesel (?) tankt bij een BP, Shell of weet ik veel wat voor merk, het komt toch allemaal bij dezelfde raffinaderij vandaan of ben ik nu gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of je gek bent zal je aan een zielenknijper moeten vragen.:p Je hebt gelijk dat het van dezelfde plaats komt. Wat ik heb begrepen van jongens in de scheepvaart is dat het zich grotendeels voordoet bij tankstations waar weinig wordt getankt. Doordat de brandstof langer in voorraad blijft hebben de bacteriën de tijd zich te ontwikkelen met alle gevolgen.

Ik ben van mening dat tanken bij een redelijk druk bezocht station dan ook geen problemen oplevert. Zolang jij natuurlijk geen diesel in je bezinebakkie gooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden