[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brandstofprobleem DAF


EJD

Recommended Posts

Gast butlerbob
Of je gek bent zal je aan een zielenknijper moeten vragen.:p Je hebt gelijk dat het van dezelfde plaats komt. Wat ik heb begrepen van jongens in de scheepvaart is dat het zich grotendeels voordoet bij tankstations waar weinig wordt getankt. Doordat de brandstof langer in voorraad blijft hebben de bacteriën de tijd zich te ontwikkelen met alle gevolgen.

Ik ben van mening dat tanken bij een redelijk druk bezocht station dan ook geen problemen oplevert. Zolang jij natuurlijk geen diesel in je bezinebakkie gooit.

Ik ben al jarenlang "gek":D hopende dat het nooit over zal gaan want stel je voor dan pas zal ik Gek van blijdschap worden, dusssssssss laat maar lekker gaan.

Maar alle gekheid op een bekend stokkie, denk dat ik in die periode 95% bij de BP in Luxemburg tankte en daar kan je toch niet zeggen dat het een "rustig" tentje isLOL soms stond je een dikke 20 min te wachten ondanks dat er drie tegelijk konden tanken in die "straat' eh nee want ik rijd en tank bijna nooit met de luxe auto, mijn vrouw rijd daarin en staat ook op haar naam en ik vind het luxe autorijden helemaal ruk, voel mij niet echt veilig in die dingen, gek hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Oh valt mee dan hebben we dezelfde "afwijking" :cool:

Ik ken dat pompje in Luxemburg, wordt iets meer verkocht dan de plaatselijke onbemande pomp.;) Denk dus niet dat je snel problemen zal krijgen daardoor.

Welkom bij de club:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zal op dat Meer niet veel anders zijn. Bizar wat daar staat te tanken op de verschillende station. Mij hebben ze wel eens verteld dat er 120 liter per pomp per minuut uit gaat. Met een stuk of 10 pompen op een rij per tankstation:eek: Als dan de diesel niet oké zou zijn staat half Europa stil. De diesel gaat op dat soort locaties niet over de datum :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Hoe doen ze dat daar in Luxemburg eigenlijk? Liggen daar pijpleidingen of rijden vrachtwagens met brandstof af en aan?

Het plan was om een directe pijpleiding vanaf de raffinaderij in de Botlek naar die pomp in Luxemburg aan te gaan leggen via Anderlecht, Brussel maar plan is ingetrokken omdat anders de plaatselijke "bontkraagjes" de leiding weleens illegaal konden gaan aftappenLOL dus vandaar dat Schenk daar een gat in de markt zag:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Wij kregen ook problemen met de diesel van een leverancier.

De trekker had ineens nukken, de auto liet ons staan.

Wat de oorzaak was laat zich al raden, maar hier kwamen wij pas achter toen onze nog geen jaar oude brandstoftank roestplekken vertoonde.

En wat bleek na leeghalen er zat +/- 15 cm. drab/vet op de bodem van de tank.

Na onderzoek kwam het hoge woord eruit er was i.p.v. 5 á 6% plusminus 10% BIO toegevoegd, en hier hebben de motoren vooral bij koud weer geen zin in dat gestolde vet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

RobNiat, het was de nieuwe KIWA gekeurde dubbelwandige bedrijfstank die begon te roesten.

Maar dit was wel de aanleiding dat wij erachter kwamen dat de geleverde diesel bij ons de oorzaak was.

Nu zal het vast zo zijn dat een DAF niet op olie/vet loopt en een ander merk wel, zie de oude diesels die getankt worden bij de supermarkt.

Met nieuwe diesel in de bedrijfstank en nadat de tank en filters zijn schoongemaakt/ vervangen loopt alles weer als een zonnetje.

Ik wou er alleen mee aangeven dat je de diesel niet uit moet vlakken, en het zal natuurlijk zo wezen dat bij het ene merk de motor fijner afgestelde verstuivers heeft dan de andere.

Zodra ze op water lopen komen er vast weer problemen van andere orde.

Maar ik ben het met je eens dat een bordje op de balie bij de DAF let op de diesel/algen het daar wel iets meer problemen geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er mag maximaal 7% biocomponent in de diesel zitten. Gemiddeld moeten de leveranciers uitkomen op 4% bijmenging per jaar. Kan dus zijn dat er de ene keer 2% in zit en de andere keer 6% maar nooit meer dan 7%. Wat Newbie zegt 10% voldoet niet aan de Europese maatstaven. Dan kan je het probleem dus bij je leverancier neerleggen. Er schijnt wel verschil in kwaliteit biodiesel te zitten. Diesel van afgewerkte producten zoals frituurolie en kippenvet is funest. Biodiesel gemaakt van suikerbieten, mais etc. is beter. Heb ik me een keer laten vertellen door zo'n dieselboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op kosten van de leverancier is het hersteld.

Wat ik een beetje begreep was dat er door de overheid gecontroleerd wordt als de hoeveelheid BIO t.o.v. de hoeveelheid diesel klopt,

Om problemen te voorkomen bij de afnemers doen ze er zo weinig mogelijk BIO bij.

Als de verhouding spaak loopt van het gemiddelde moeten ze een inhaalslag maken voor een aangifte/controle en wellicht is dit de reden geweest van het hoge %

Maar 1 ding weten ze nu wel dit kost ook geld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden