[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Waar heb jij je rijopleiding gevolgd?


Spongebob

Vraag

  • Forumlid

Beste forumlezers,

Ik ben opzoek naar een rijschool die voor mij de opleiding voor het rijbewijs C en later ook CE kan verzorgen. Ik heb op internet al een en ander kunnen vinden. Maar ben toch opzoek naar van ervaringsdeskundigen die mij hierbij kunnen adviseren. Ik woon in Harderwijk, maar ben ook bereid om iets verder weg de opleiding te volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

't Is moeilijk om daar over te oordelen. Wat voor de één een top rijschool was kan voor de ander een regelrecht drama zijn. De meeste rijscholen doen wel een soort intake. Dan rij je twee uur wat dan rond de €60,= kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kemp zit daar volgens mijn in de buurt, mijn ervaring zijn in ieder geval goed daar. (Heb daar de code95 praktijk gevolgd)

Forummer Grietje80 lest daar op dit moment...

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

van Buuren heeft inderdaad de hoofdvestiging in Ermelo en zitten verder ook nog in Zwolle en Dronten (+de plaatsen die Grietje80 al noemde). Ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over en ze hebben een vrij hoog slagingspercentage. Maar zoals de rest al aangaf, het draait om persoonlijke mening en gevoel dus je zal er bij een paar langs moeten om te weten of het klikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast grietje80

Ik heb juist voor Kemp gekozen omdat zij een totaal plaatje hadden mbt theoriecursus+examens en code 95 en C examens..

Bij van Buuren moest ik alles zelf samen stellen...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kemp kende ik nog niet :ok: Dacht dat wanneer ik hier in de buurt wou lessen ik op Flevorijschool aangewezen zou zijn, maar die hebben na de overname door van Buuren volgens mij ook geen trucks meer in Dronten staan. Hadden er eerder twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Holland, als je in de regio Dronten kijkt kun je ook nog naar Genemuiden. Ik volg daar momenteel ook mijn opleiding bij Jobtrans. Ze werken op dezelfde manier als Grietje80 ook aangeeft, alles intern. Theorie, proef besloten terrein en praktijktoets is bij hun op eigen locatie en de praktijklessen streven ze er naar om in 1-2 weken af te ronden (blokken van 4 of 8 uur in overleg met cursist). En het voordeel is (vindt ik tenminste) de instructeurs zijn stuk voor stuk ex-beroepschauffeurs dus geen pipo's die het vanuit een boekje hebben geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Holland, als je in de regio Dronten kijkt kun je ook nog naar Genemuiden. Ik volg daar momenteel ook mijn opleiding bij Jobtrans. Ze werken op dezelfde manier als Grietje80 ook aangeeft, alles intern. Theorie, proef besloten terrein en praktijktoets is bij hun op eigen locatie en de praktijklessen streven ze er naar om in 1-2 weken af te ronden (blokken van 4 of 8 uur in overleg met cursist). En het voordeel is (vindt ik tenminste) de instructeurs zijn stuk voor stuk ex-beroepschauffeurs dus geen pipo's die het vanuit een boekje hebben geleerd.

Bedankt voor de tip! Momenteel kriebelt 't niet om een rijbewijs te gaan halen. Misschien als ik volgend jaar minder vaak naar school hoef dat ik dan op actie over ga qua rijbewijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Allemaal bedankt voor de reacties. 

Inmiddels heb ik besloten bij welke rijschool ik de opleiding ga volgen. Ik hoop in augustus te gaan beginnen. Nu ik met de rijschool heb gesproken blijkt dat ik voor de theorie kan kiezen tussen het volgen van klassikale lesavonden of een zelfstudie opleiding. Nu vraag ik mij af zijn hier mensen die ervaring hebben met de zelfstudie opleiding? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden